Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming versus cd lydkvalitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hkruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound

Bruger siden: 07 September 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:

hvis du trækker et kort i2s kabel fra m2techen til din dac tror jeg det ændre lidt på sagerne, skulle ikke undre mig du ville fortrække din laptop så. hvorfor? jitter

EDIT: så er der også dem der ikke tror jitter betyder noget længere kan jeg se fra en anden tråd

Jeg har et supergodt digitalkabel så jeg tror ikke der er noget problem der. Men som sagt så lød det godt med M2TECH og jeg tror ikke der var noget større problem med den løsning. Blot at jeg stadig foretrækker mit drev og at en dedikeret laptop/PC ved siden af mit anlæg ikke er løsningen lige nu.
Til top Vis hkruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkruse

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Bruce Lee][QUOTE=kennethjensen][QUOTE=Bruce Lee]

Kære kenneth

Hvis du med lys i kagen mener alder, så kan jeg oplyse at jeg forlængst har passeret de 30. Hvis du mener IQ så kan jeg oplyse at jeg er kvantefysikker og har bestået optagelsesprøven til mensa. Så hvis du vil måle pik så bare sig til jeg stiller op til hver en tid. Hvis du da ellers nogensinde trækker pikken ud af grisen derude i udkantsdanmark! Nå ja det kan jeg se du gør. Næsten 3000 posteringer, du kommer sikkert meget ud hva?

Øv, hvor må det være surt at være kvantefysiker, når man ikke kan stave til det, og medlem af Mensa uden at vide, at det er med stort begyndelsesbogstav.

Tag nu lige en dyb indånding og tæl til 10 makker.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Slap lidt af alle sammen..:) det her er vores hobby, det skal være sjøvt... man kan godt være uenig og stadig væk være her..:)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Slap lidt af alle sammen..:) det her er vores hobby, det skal være sjøvt... man kan godt være uenig og stadig væk være her..:)

Lige mine ord.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Den Blå Fisk][QUOTE=Bruce Lee][QUOTE=kennethjensen][QUOTE=Bruce Lee]

Kære kenneth

Hvis du med lys i kagen mener alder, så kan jeg oplyse at jeg forlængst har passeret de 30. Hvis du mener IQ så kan jeg oplyse at jeg er kvantefysikker og har bestået optagelsesprøven til mensa. Så hvis du vil måle pik så bare sig til jeg stiller op til hver en tid. Hvis du da ellers nogensinde trækker pikken ud af grisen derude i udkantsdanmark! Nå ja det kan jeg se du gør. Næsten 3000 posteringer, du kommer sikkert meget ud hva?

Øv, hvor må det være surt at være kvantefysiker, når man ikke kan stave til det, og medlem af Mensa uden at vide, at det er med stort begyndelsesbogstav.

Tag nu lige en dyb indånding og tæl til 10 makker.

Har vi en John holmes paa hifi4all

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
sigma6 skrev:
DPetersen skrev:
sigma6 skrev:

Ok...Der er Stor forskel i lyden på min Squeezebox og min cdafspiller, når jeg benytter den dac der sidder i min cdafspiller. Der er MEGET bedre lyd fra min cdafspiller!!

Jeg har nu lånt en Stello da100 og sat min squeezebox til. Det lyder betydeligt bedre, og er næsten på højde med min cd. Jeg har kun lyttet lidt over en time, så en endelig konklusion vil jeg ikke komme med. En af dagene, vil jeg prøve at kære min cd gennem stello daccen.

Hvis du så smider en exactpower eller bare en støjrenser foran Stello DA100 signature, så løfter lyden sig yderligere. Den DAC kan godt lide at spændingen er renset.

Det har så ALDRIG gjort noget hjemme ved mig. Jeg har prøvet med noget ps halløj osv. Jeg ville hellere smide de 15-20000 efter en bedre dac!

Sjovt. Det er modsat herhjemme ved mig. Jeg kom 1-2 trin længere op af hifistigen. Det skal da lige nævnes at jeg samtidig havde P300 powerplant foran dac og drev, mens støjrenser var før forstærker. Såå 4-5000 kan gøre underværker ved nogen.

Hvor meget gav du for det, og hvilket anlæg har du?

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
DPetersen skrev:
sigma6 skrev:

Ok...Der er Stor forskel i lyden på min Squeezebox og min cdafspiller, når jeg benytter den dac der sidder i min
cdafspiller. Der er MEGET bedre lyd fra min cdafspiller!!

Jeg har nu lånt en Stello da100 og sat min squeezebox til. Det lyder betydeligt bedre, og er næsten på højde med min cd.
Jeg har kun lyttet lidt over en time, så en endelig konklusion vil jeg ikke komme med. En af dagene, vil jeg prøve at kære
min cd gennem stello daccen.

Hvis du så smider en exactpower eller bare en støjrenser foran Stello DA100 signature, så løfter lyden sig yderligere. Den
DAC kan godt lide at spændingen er renset.

Det har så ALDRIG gjort noget hjemme ved mig. Jeg har prøvet med noget ps halløj osv. Jeg ville hellere smide de 15-
20000 efter en bedre dac!

Og jeg har oplevet begge dele Med forskellige højttalere ganske vist, men det understreger bare pointen - at effekten
af strømrensning/regenerering er meget forskellig fra anlæg til anlæg, og måske også forskellig alt efter hvor "snavset"
strøm man har.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Jeg byttede mig til det i sin tid, men omregnet til kontanter ca. 8000,00

Mit anlæg er godt nok til at afslører det, og jeg har i flere forskellige konstallationer ude ved folk konstateret det samme på deres signalkilder. Men Pathos TT og Gamut L3.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
sigma6 skrev:

Jeg byttede mig til det i sin tid, men omregnet til kontanter ca. 8000,00

Mit anlæg er godt nok til at afslører det, og jeg har i flere forskellige konstallationer ude ved folk konstateret det samme på deres signalkilder. Men Pathos TT og Gamut L3.

Ok. Jeg er nok bare heldig :-)

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

hkruse skrev:

hugoheinninja skrev:

hvis du trækker et kort i2s kabel fra m2techen til din dac tror jeg det ændre lidt på sagerne, skulle ikke undre mig du ville fortrække din laptop så. hvorfor? jitter

EDIT: så er der også dem der ikke tror jitter betyder noget længere kan jeg se fra en anden tråd
Jeg har et supergodt digitalkabel så jeg tror ikke der er noget problem der. Men som sagt så lød det godt med M2TECH og jeg tror ikke der var noget større problem med den løsning. Blot at jeg stadig foretrækker mit drev og at en dedikeret laptop/PC ved siden af mit anlæg ikke er løsningen lige nu.

om du så havde verdens bedste kabel ville i2s stadig være bedre
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:

Ikke enig, har oplevet hvor coax var bedre end i2s. Så der kan man heller ikke generaliserer

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået lyttet til en masse musik. Jeg synes lyden fra min squeezebox, via en Stello da 100 sig er rigtig god. Den er også umiddelbart tæt på min cdafspiller. Men der er ingen tvivl om, at cdafspilleren, er langt mere dragende at lytte til. Som om den servere musikken på en mere rigtig måde. Jeg kan ikke med ord forklare hvad der sker.

Så min konklusion er, det er fedt at ha' en squeezebox og  en god dac til dvd osv. Men skal jeg lytte intens, blir det på cd og pladespiller.

Jeg vil selvfølgelig gerne på et tidspunkt prøve linn, eller nogle af de andre løsninger.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

hugoheinninja skrev:

Ikke enig, har oplevet hvor coax var bedre end i2s. Så der kan man heller ikke generaliserer

Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
DPetersen skrev:

hugoheinninja skrev:

Jeg kommer som bare med samme kontante udmelding som dig selv. Så hvad skal ansigterne til for?

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du bruger i2s mellem f.eks. m2tech'en og DAC undgår du konvertering af det digitale signal, så det er en noget mere korrekt måde at gøre det på. Men det bliver nok svært for de fleste at udnytte med dimser som m2tech, der er ikke fandens meget plads at arbejde på.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Nogle gode links til hvor man køber et i2s kabel?

Bruger coax mellem M2Tech og DAC, men vil da gerne prøve sådan et kabel.

Fandt dette:
http://www.revelationaudiolabs.com/cables-digital/index.htm# i2s

Men er der ikke forhandlere i DK?
Gerne med lavere priser

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at Hificable igennem længere tid har prøvet at finde et rigtig godt I2S kabel, men ved ikke om han har fundet noget der vitterlig lyder bedre end et standart I2S kabel endnu.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2010 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Jeg ved at Hificable igennem længere tid har prøvet at finde et rigtig godt I2S kabel, men ved ikke om han har fundet noget der vitterlig lyder bedre end et standart I2S kabel endnu.

Har kigget på deres hjemmeside og der er desværre intet at hente.

Det er vist ikke ligetil at finde sådan et kabel...

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hvis det er til m2tech i leder efter I2S kabler, så skal der gang i lodekolben. Jeg har ikke set hvordan printpladen ser ud, men kunne forestille mig det bliver svært at lave med mindre man er en erfaren lodekolber svinger. Kan ikke forstille mig der er meget plads at lege på.

Det ser også ud til at man er nødt til at brække plastikken fra hinanden for at få den åbnet, tror ikke det kan gøres på en måde hvor man kan genbruge plastik huset. Hvis en af jer vælger at molestrere den, så smid gerne nogle billeder op af printpladen.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Hvis det er til m2tech i leder efter I2S kabler, så skal der gang i lodekolben. Jeg har ikke set hvordan printpladen ser ud, men kunne forestille mig det bliver svært at lave med mindre man er en erfaren lodekolber svinger. Kan ikke forstille mig der er meget plads at lege på.

Det ser også ud til at man er nødt til at brække plastikken fra hinanden for at få den åbnet, tror ikke det kan gøres på en måde hvor man kan genbruge plastik huset. Hvis en af jer vælger at molestrere den, så smid gerne nogle billeder op af printpladen.

Ja nemt bliver det absolut ikke...

Tror nu heller ikke jeg går igang med projektet lige nu og her, for er nu ret tilfreds med lyden indtil videre.

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes