| Forfatter |
|
hkruse Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound
Bruger siden: 07 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Bruce Lee][QUOTE=kennethjensen][QUOTE=Bruce Lee]
Kære kenneth
Hvis du med lys i kagen mener alder, så kan jeg oplyse at jeg forlængst har passeret de 30. Hvis du mener IQ så kan jeg oplyse at jeg er kvantefysikker og har bestået optagelsesprøven til mensa. Så hvis du vil måle pik så bare sig til jeg stiller op til hver en tid. Hvis du da ellers nogensinde trækker pikken ud af grisen derude i udkantsdanmark! Nå ja det kan jeg se du gør. Næsten 3000 posteringer, du kommer sikkert meget ud hva?
Øv, hvor må det være surt at være kvantefysiker, når man ikke kan stave til det, og medlem af Mensa uden at vide, at det er med stort begyndelsesbogstav.
Tag nu lige en dyb indånding og tæl til 10 makker. 
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slap lidt af alle sammen..:) det her er vores hobby, det skal være sjøvt... man kan godt være uenig og stadig væk være her..:)
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
|
Slap lidt af alle sammen..:) det her er vores hobby, det skal være sjøvt... man kan godt være uenig og stadig væk være her..:)
|
|
|
Lige mine ord. 
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Den Blå Fisk][QUOTE=Bruce Lee][QUOTE=kennethjensen][QUOTE=Bruce Lee]
Kære kenneth
Hvis du med lys i kagen mener alder, så kan jeg oplyse at jeg forlængst har passeret de 30. Hvis du mener IQ så kan jeg oplyse at jeg er kvantefysikker og har bestået optagelsesprøven til mensa. Så hvis du vil måle pik så bare sig til jeg stiller op til hver en tid. Hvis du da ellers nogensinde trækker pikken ud af grisen derude i udkantsdanmark! Nå ja det kan jeg se du gør. Næsten 3000 posteringer, du kommer sikkert meget ud hva?
Øv, hvor må det være surt at være kvantefysiker, når man ikke kan stave til det, og medlem af Mensa uden at vide, at det er med stort begyndelsesbogstav.
Tag nu lige en dyb indånding og tæl til 10 makker. 
Har vi en John holmes paa hifi4all
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
sigma6 skrev:
DPetersen skrev:
sigma6 skrev:
|
Ok...Der er Stor forskel i lyden på min Squeezebox og min cdafspiller, når jeg benytter den dac der sidder i min cdafspiller. Der er MEGET bedre lyd fra min cdafspiller!!
Jeg har nu lånt en Stello da100 og sat min squeezebox til. Det lyder betydeligt bedre, og er næsten på højde med min cd. Jeg har kun lyttet lidt over en time, så en endelig konklusion vil jeg ikke komme med. En af dagene, vil jeg prøve at kære min cd gennem stello daccen.
|
|
|
Hvis du så smider en exactpower eller bare en støjrenser foran Stello DA100 signature, så løfter lyden sig yderligere. Den DAC kan godt lide at spændingen er renset.
|
|
|
Det har så ALDRIG gjort noget hjemme ved mig. Jeg har prøvet med noget ps halløj osv. Jeg ville hellere smide de 15-20000 efter en bedre dac!
|
|
|
Sjovt. Det er modsat herhjemme ved mig. Jeg kom 1-2 trin længere op af hifistigen. Det skal da lige nævnes at jeg samtidig havde P300 powerplant foran dac og drev, mens støjrenser var før forstærker. Såå 4-5000 kan gøre underværker ved nogen.
|
|
|
Hvor meget gav du for det, og hvilket anlæg har du?
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
DPetersen skrev:
sigma6 skrev:
Ok...Der er Stor forskel i lyden på min Squeezebox og min cdafspiller, når jeg benytter den dac der sidder i min
cdafspiller. Der er MEGET bedre lyd fra min cdafspiller!!
Jeg har nu lånt en Stello da100 og sat min squeezebox til. Det lyder betydeligt bedre, og er næsten på højde med min cd.
Jeg har kun lyttet lidt over en time, så en endelig konklusion vil jeg ikke komme med. En af dagene, vil jeg prøve at kære
min cd gennem stello daccen.
|
|
|
Hvis du så smider en exactpower eller bare en støjrenser foran Stello DA100 signature, så løfter lyden sig yderligere. Den
DAC kan godt lide at spændingen er renset.
|
|
|
Det har så ALDRIG gjort noget hjemme ved mig. Jeg har prøvet med noget ps halløj osv. Jeg ville hellere smide de 15-
20000 efter en bedre dac! |
|
|
Og jeg har oplevet begge dele  Med forskellige højttalere ganske vist, men det understreger bare pointen - at effekten
af strømrensning/regenerering er meget forskellig fra anlæg til anlæg, og måske også forskellig alt efter hvor "snavset"
strøm man har.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
|
|
|
Jeg byttede mig til det i sin tid, men omregnet til kontanter ca. 8000,00
Mit anlæg er godt nok til at afslører det, og jeg har i flere forskellige konstallationer ude ved folk konstateret det samme på deres signalkilder. Men Pathos TT og Gamut L3. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
sigma6 skrev:
|
|
|
|
Jeg byttede mig til det i sin tid, men omregnet til kontanter ca. 8000,00
Mit anlæg er godt nok til at afslører det, og jeg har i flere forskellige konstallationer ude ved folk konstateret det samme på deres signalkilder. Men Pathos TT og Gamut L3.
|
|
|
Ok. Jeg er nok bare heldig :-)
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
om du så havde verdens bedste kabel ville i2s stadig være bedre |
|
|
Ikke enig, har oplevet hvor coax var bedre end i2s. Så der kan man heller ikke generaliserer __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået lyttet til en masse musik. Jeg synes lyden fra min squeezebox, via en Stello da 100 sig er rigtig god. Den er også umiddelbart tæt på min cdafspiller. Men der er ingen tvivl om, at cdafspilleren, er langt mere dragende at lytte til. Som om den servere musikken på en mere rigtig måde. Jeg kan ikke med ord forklare hvad der sker.
Så min konklusion er, det er fedt at ha' en squeezebox og en god dac til dvd osv. Men skal jeg lytte intens, blir det på cd og pladespiller.
Jeg vil selvfølgelig gerne på et tidspunkt prøve linn, eller nogle af de andre løsninger.
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer som bare med samme kontante udmelding som dig selv. Så hvad skal ansigterne til for? __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bruger i2s mellem f.eks. m2tech'en og DAC undgår du konvertering af det digitale signal, så det er en noget mere korrekt måde at gøre det på. Men det bliver nok svært for de fleste at udnytte med dimser som m2tech, der er ikke fandens meget plads at arbejde på. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 17 Maj 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gode links til hvor man køber et i2s kabel?
Bruger coax mellem M2Tech og DAC, men vil da gerne prøve sådan et kabel.
Fandt dette: http://www.revelationaudiolabs.com/cables-digital/index.htm# i2s
Men er der ikke forhandlere i DK? Gerne med lavere priser 
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at Hificable igennem længere tid har prøvet at finde et rigtig godt I2S kabel, men ved ikke om han har fundet noget der vitterlig lyder bedre end et standart I2S kabel endnu.
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 03:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
| Jeg ved at Hificable igennem længere tid har prøvet at finde et rigtig godt I2S kabel, men ved ikke om han har fundet noget der vitterlig lyder bedre end et standart I2S kabel endnu. |
|
|
Har kigget på deres hjemmeside og der er desværre intet at hente. Det er vist ikke ligetil at finde sådan et kabel... __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er til m2tech i leder efter I2S kabler, så skal der gang i lodekolben. Jeg har ikke set hvordan printpladen ser ud, men kunne forestille mig det bliver svært at lave med mindre man er en erfaren lodekolber svinger. Kan ikke forstille mig der er meget plads at lege på.
Det ser også ud til at man er nødt til at brække plastikken fra hinanden for at få den åbnet, tror ikke det kan gøres på en måde hvor man kan genbruge plastik huset. Hvis en af jer vælger at molestrere den, så smid gerne nogle billeder op af printpladen. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
|
Hvis det er til m2tech i leder efter I2S kabler, så skal der gang i lodekolben. Jeg har ikke set hvordan printpladen ser ud, men kunne forestille mig det bliver svært at lave med mindre man er en erfaren lodekolber svinger. Kan ikke forstille mig der er meget plads at lege på.
Det ser også ud til at man er nødt til at brække plastikken fra hinanden for at få den åbnet, tror ikke det kan gøres på en måde hvor man kan genbruge plastik huset. Hvis en af jer vælger at molestrere den, så smid gerne nogle billeder op af printpladen.
|
|
|
Ja nemt bliver det absolut ikke...  Tror nu heller ikke jeg går igang med projektet lige nu og her, for er nu ret tilfreds med lyden indtil videre. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |