| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm....jeg havde ellers hørt, at cd-afspilleren skulle efter forstærkeren, da cd'en "støjer" en hel del? Tv'et kan desværre ikke (endnu) sættes i en anden stikdåse.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som jeg skrev; CD og andre signalkilder INDEN forstærkeren!!!
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var faktisk også af den opfattelse, at det var bedst at sætte CD og lign. sidst, da de skulle forurene signalet mere end fx. en effektforstærker.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups havde lige byttet om på de to 
(indlægget er rettet nu)
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg da gøre, nu da min nye forforstærker allivel ikke kom i dag.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er så hermed gjort, og der kan man bare se. Du havde jo faktisk ret  Det er uden tvivl bedre med CD før forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev til Jorma og spurgte om rækkefølgen på stikkene og han svarede:
"normalt är det bäst att placera den apparat som drar minst ström först (närmast kabeln) i stikkdåsen. Jag ser i tråden att min gamla internetadress fortfarande används. Det är di som är jdg1? Jag har bytt till denna för ett år sedan:
http://www.jormadesign.com/
Den gamla adressen fungerar detta året ut.
Plastlisten som det frågas om i tråden söutar jag med på grund av att den säljer så dåligt. Det blir endast aluminiumlist framöver.
Jag kan också leverera aluminiumlisten med 3-bens Dansk kontakt framöver mot ett pristillägg på 100 SEK. Men det blir endast på listen. Apparatkablarna kommer endast att finnas med shukokontakt. (svensk standard). Kabeln som Svend P använder är som det ser ut en kabel med kopparskärm. Det finns många som har försökt att hitta min kabel i Sverige för att få en billigare kabel. Men ljudet har dom inte lyckats med. Kun utseendet och det ger inget bra ljud. Hälsa pojkarna på forumet från mig :)
Med vänlig hälsning
Jorma
Så Hr. Christian har altså ret 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
en anden "sjov" ting er tv'et.
Billedet er blevet betydeligt mere "roligt" og med mindre støj. Specielt når det gælder tv billeder.
En dejlig lille "ekstra" fordel 
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa og hælløwdi!
Nu er det ikke for at afspore debatten, men mere blot for at tilføre en dimension i i hvert tilfælde ikke har nævnt endnu.
Jeg købte Lorad i Lydgalleriet for snart et år siden. Jeg mener det har siddet på mit set-up i samlet 25 sekunder - nu er det bare det, at JPC skal brænde i mindst 200 timer - før det ringer... - siger de "kloge" 
Jeg har også hørt et Jorma JPC 2,5. Det lyder ikke ligesom Supra, men det har lignende vamsede tendenser.
Jeg mener en grundig gennemprøvning af de kabler bør foretages. Jeg har forsøgt, jeg foretrækker med en ganske behagelig margin andre løsninger, der er meget mere simple og ligetil. NKT PKA 2X1,5 i specielt den gamle udførelse er et fremragende netkabel, der slet ikke har det tilskud af varme og opblødning som Lorad og Jorma besidder. NKT er her langt mere spændstig, udstrakt og tørt.
PKA i den gamle udførelse kendes ved en blank overflade på frakken, uden tryk. Den nye har navnet standset ned i kappen.
Naturligvis må man alt andet lige, gøre op med sig selv, hvilken lyd man er ude efter, jeg vil dog tilføje, at Jorma og Lorad ikke ligefrem er rene at lytte til. Lorad er værst ed en ægte grumset og grovkornet fremfærd. På med den og så er det nat med at opleve koncertsale, udklingning og nuancering. Jorma er trods alt mere finkornet.
Prøv selv |
|
|
|
| Til top |
|
| |