Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 02:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Stikdåse ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

hmm....jeg havde ellers hørt, at cd-afspilleren skulle efter forstærkeren, da cd'en "støjer" en hel del?  Tv'et kan desværre ikke (endnu) sættes i en anden stikdåse.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Ja, som jeg skrev; CD og andre signalkilder INDEN forstærkeren!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg var faktisk også af den opfattelse, at det var bedst at sætte CD og lign. sidst, da de skulle forurene signalet mere end fx. en effektforstærker.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Prøv!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

ups havde lige byttet om på de to

(indlægget er rettet nu)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg da gøre, nu da min nye forforstærker allivel ikke kom i dag.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Og det er så hermed gjort, og der kan man bare se.

Du havde jo faktisk ret  Det er uden tvivl bedre med CD før forstærkeren.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev til Jorma og spurgte om rækkefølgen på stikkene og han svarede:

"normalt är det bäst att placera den apparat som drar minst ström först (närmast kabeln) i stikkdåsen. Jag ser i tråden att min gamla internetadress fortfarande används.
Det är di som är jdg1?
Jag har bytt till denna för ett år sedan:

http://www.jormadesign.com/

Den gamla adressen fungerar detta året ut.

Plastlisten som det frågas om i tråden söutar jag med på grund av att den säljer så dåligt.
Det blir endast aluminiumlist framöver.

Jag kan också leverera aluminiumlisten med 3-bens Dansk kontakt framöver mot ett pristillägg på 100 SEK.
Men det blir endast på listen. Apparatkablarna kommer endast att finnas med shukokontakt. (svensk standard).
Kabeln som Svend P använder är som det ser ut en kabel med kopparskärm.
Det finns många som har försökt att hitta min kabel i Sverige för att få en billigare kabel.
Men ljudet har dom inte lyckats med. Kun utseendet och det ger inget bra ljud.
Hälsa pojkarna på forumet från mig :)

Med vänlig hälsning

Jorma

 

Så Hr. Christian har altså ret

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

en anden "sjov" ting er tv'et.

Billedet er blevet betydeligt mere "roligt" og med mindre støj.  Specielt når det gælder tv billeder.

En dejlig lille "ekstra" fordel

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa og hælløwdi!

Nu er det ikke for at afspore debatten, men mere blot for at tilføre en dimension i i hvert tilfælde ikke har nævnt endnu.

Jeg købte Lorad i Lydgalleriet for snart et år siden.
Jeg mener det har siddet på mit set-up i samlet 25 sekunder - nu er det bare det, at JPC skal brænde i mindst 200 timer - før det ringer... - siger de "kloge"

Jeg har også hørt et Jorma JPC 2,5.
Det lyder ikke ligesom Supra, men det har lignende vamsede tendenser.

Jeg mener en grundig gennemprøvning af de kabler bør foretages.
Jeg har forsøgt, jeg foretrækker med en ganske behagelig margin andre løsninger, der er meget mere simple og ligetil.
NKT PKA 2X1,5 i specielt den gamle udførelse er et fremragende netkabel, der slet ikke har det tilskud af varme og opblødning som Lorad og Jorma besidder.
NKT er her langt mere spændstig, udstrakt og tørt.

PKA i den gamle udførelse kendes ved en blank overflade på frakken, uden tryk.
Den nye har navnet standset ned i kappen.

Naturligvis må man alt andet lige, gøre op med sig selv, hvilken lyd man er ude efter, jeg vil dog tilføje, at Jorma og Lorad ikke ligefrem er rene at lytte til. Lorad er værst ed en ægte grumset og grovkornet fremfærd.
På med den og så er det nat med at opleve koncertsale, udklingning og nuancering.
Jorma er trods alt mere finkornet.

Prøv selv
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes