Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Zap Pulse 800XE el. Primare A33.2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror muligvis, at jeg er gået igang med et "overkill" projekt med det effekttrin. Jeg forhørte mig ved Søren Vittrup, som ved en del om BKS Audios produkter, og han ville ikke koble et effekttrin på. Jeg må nok hellere snakke lidt med Bent omkring ideen, det er jo trods alt ham der har lavet dette vidunder af en højttaler.

Chris: Det kan være jeg vil teste Zap'en, det vil jeg lige overveje.

Mvh Thor

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

ts_riders skrev:

Jeg tror muligvis, at jeg er gået igang med et "overkill" projekt med det effekttrin. Jeg forhørte mig ved Søren Vittrup, som ved en del om BKS Audios produkter, og han ville ikke koble et effekttrin på. Jeg må nok hellere snakke lidt med Bent omkring ideen, det er jo trods alt ham der har lavet dette vidunder af en højttaler.

Chris: Det kan være jeg vil teste Zap'en, det vil jeg lige overveje.

Mvh Thor

Nu hvor du nævner det, så vil jeg da også mene at din I30 er mere end nok til at drive dine BKS? Savner du mere kontrol, eller vil du bare prøvet noget andet? Jeg mener da ikke at dine højttalere er svære at trække, og I30 har også en del effekt til rådighed.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Det er som regel dårligt at bruge forskellige effektrin.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Det er som regel dårligt at bruge forskellige effektrin.

hvad???? hvem siger det...det kan jeg nu slet ikke følge dig i???? efter min opfattelse så må det da være ideelt at bruge de trin som netop gør sig godt i forskellige frekvens områder.

skal ikke starte en større diskution....men er blot min mening!!!!

mvh

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

- Teoretisk set kan / vil det selvfølgelig være supernice og bruge noget rør til mellemtone, noget klasse A til Top, og noget Klasse D med n****r og kontrol nok til bund. Problemet er bare, at løøbestiden igennem de meget forskellige trin er yderst forskellig, og det kan være ganske svært derudover at matche det hele perfekt. Så normalt vil jeg da osse fraråde meget forskellige effekttrin på samme højttalere...

JBLfan

ts_riders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Nu hvor du nævner det, så vil jeg da også mene at din I30 er mere end nok til at drive dine BKS? Savner du mere kontrol, eller vil du bare prøvet noget andet? Jeg mener da ikke at dine højttalere er svære at trække, og I30 har også en del effekt til rådighed.
[/QUOTE]

Jeg savner som sådan ikke kontrol, det var blot tænkt som en slags opgradering aka overkill. Det setup jeg har nu er heller ikke mange mdr. gammel, men man kommer jo desværre ofte hurtig til at se, om man lige kan hente lidt mer'. Tror jeg på et tidspunkt, skal ha' inviteret nogle flere ører, til at komme og lytte lidt. Det plejer at give nogle gode pointers/ideer. 

Næste skridt(hvis det kommer) kunne være at gå over til rør. Men her taler vi om år, før det bliver aktuelt. Jeg er stadig dybt forelsket i lyden, så vores 42" Panasonic, bliver stort set aldrig tændt.

Mvh Thor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes