| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes godt nok, folk er meget negative over for det anlæg - at kræve det hele skiftet ud med en pladespiller for at få ordentlig lyd, er da helt ved siden af  Men måske skyldes det også din udtalelse om, at du "stjæler" musik - det er de fleste af os herinde ikke så begejstrede for.
Men jeg vil da give andre ret i, at det nok er ved kilden, du skal ændre noget. For det første have fat i nogle ordentlige indspilninger, og så samtidig få et ordentligt lydkort/DAC. Et godt og billigt forslag kunne være en Audiotrak Prodigy Cube til godt 800 kroner - det skulle være en rigtig god USB DAC, som nogen også mener, er bedre end DacMagic, som koster 2000. Jeg ved godt, det ikke er en gratis løsning, fordi du ikke kan sælge noget andet i stedet - men det er nok det, der halter mest.
Og der er ingen grund til at kritisere lyden fra en computer med en god DAC - der findes (efter min mening) ikke noget bedre.
Når du har opgraderet lydfilerne og lydkortet, vil højttalerne nok være næste skridt. Jeg ved godt, at din forstærker ikke er det bedste til stereo, men helt dårligt er det altså ikke - og højttalere betyder meget mere for lyden end forstærkeren. Men prøv som sagt først at opgradere lydfiler og DAC.
|