Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min streaming løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Eriek skrev:

Hej Jannikh.

Måske du kan svare mig her. Jeg bruger en pc i et HTPC kabinet,med JRiver mediecenter. derfra til et fireware lyd og videre til amps. Nu vil jeg så ikke have skæm, mus og tastatur stående i min stue så derfor bruger jeg en bærbar til at styre HTPCen via fjernskrivebordet så jeg faktisk får HTPCen ind i min bærbar, det hele køre over wireless og ja det er noget langsomt og jeg skal da også have kablet HTPCen. Som du vil jeg helst have en anden løsning end at bruge en bærbar, ved du om jeg kan bruge en smartQ som kontrolpanel / remote om den kan styre HTPCen f.eks. via fjernskrivebord.

Jeg har Windows7 på HTPCen.

Mvh.Eriek

Hvis du skulle beholde Ubuntu som styresystem på smartq'en, så ville det nok være smartest at bruge VNC istedet for windows remote desktop. Men jeg ville frygte at smarq'en er for langsom. Hvis du vælger at installere windows ce på den, så kan man vel bruge remote desktop, men igen ville jeg være nervøs for hastigheden. En anden ting man skal tænke på er, om de programmer man skal bruge rent faktisk er fingertouch venlige. Det er møg irriterende, hvis knapper og menuer er lavet til mus når man sidder der med sine pølse fingre. Jeg lever med Sonata klienten, men kun indtil jeg har min egen klient færdig (eller nogen overhaler mig med en bedre).
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

I kan se en liste over mpd klienter på nedenstående links. For klienter til devices som telefoner, palms, etc., kig under Embedded. Til andre input devices er der lidt under "Input device clients"
http://mpd.wikia.com/wiki/Clients
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes