Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio Note Dac 1.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

seba skrev:
Endnu sjovere vil det være at bruge IT som de store dac`s i AN serien,blot med en mere intelligent løsning end deres to-trins udgave,hvor den ene halvdel af 5687 forstærker via cap til næste halvdel,som også forstærker for så at brænde det hele af i en 33:1 stepdown IT!!

Men med 33:1 får de da i det mindste en meget lav udgangsimpedans - bliver den brugt til en hovedtelefonudgang også?

Jeg tror næsten den kunne trække PQR's Jealvox horn

Men med et 5687 trin og en 5:1 trafo kan du komme under 100 ohm - det må vel være rigeligt.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 04:36 | IP-adresse registreret  

Regner med at bruge et sæt Lunddahl 1660 IT med mulighed for både step-up og down - nu er målet bestemt ikke "bare" lav udgangsimpedans,men jeg har rigtig gode erfaringer med brug af IT..

Nej de AN IT er bare fjollet skruet sammen imo - hele filosofien med IT ryger på gulvet ved brugen af caps!

Så foreløbig laver jeg mod ala audiohagel i step,med muligheden for at høre hvilke der rykker mest pr krone!

Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

seba skrev:
HMM jeg opfatter common som fælles,dvs common katode er fælles katode evt til stel!

Common ER fælles = jord, det har intet med to katoder der er koblet sammen!

Måske har du den opfattelse, men den er ikke almen anerkendt

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Første mod var at udskifte de originale Jensen caps,der med sine 0.33uf gav et fasedrej på 45 grader ved ca 80hz!

Satte Solen mkp 18uf istedet,som giver 45 grader ved ca 2 hz - MEGET stor forbedring i hele registeret

Næste mod bliver at fjerne gridstopperen,dels fordi den er unødvendig,dels fordi den gør mere skade end gavn qua sin placering mellem analogfilter og gitter på ecc82!

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Maj 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Fjernede gridstoppers og undrer mig en del over AN har valgt at sætte unødvendige modstande et så tåbeligt sted.

Facit er ialtfald bedre lyd,omend ikke på niveau med at erstatte de latterligt underdimensionerede signalcaps med mere passende værdier.

Næste mod bliver at skifte dioderne i ht med stealthdioder - tak til audiohagel som venligst har bidraget med link til fotos af modifikationen her i tråden!

Foreløbigt har det kostet mig 20 minutter og lidt tråd til bypass,samt et sæt caps til 200dkr at løfte kvaliteten fra "måske/måske ikke beholde" - til udtalt ejerglæde.

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Har skiftet dioder til stealthtyper og fatter ikke AN vil lægge navn til de billige typer der sad i.

Lidt tuberolling blev der også tid til,så det bedste resultat endte med en variant over ecc82,nemlig 5814 der trækker lidt mere glød (350ma mod 300 i 82èren)

Blir spændene at sætte interstage istedet for caps når jeg modtager et sæt Lunddahl 1660 næste uge.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

seba skrev:
Fjernede gridstoppers og undrer mig en del over AN har valgt at sætte unødvendige modstande et så tåbeligt sted.

Lige en bemærkning til andre "læsere". Grid stoppers er ikke altid unødvendige. ECC82 er et meget sløvt rør, så der skal kraftig overtalelse til før det oscillerer. Så jeg er enig med dig Seba, her er de overflødige. Men andre steder i forbindelse med stejlere rør (bl.a. HF rør) er grid stoppers nødvendige for at undgå selvsving.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Tak Mikkel - den var vist på sin plads!

Fx har jeg en ec86 som indgangs og driver via IT i min amp,og det rør kræver en gridstopper for ikke at gå i selvsving (desværre..da jeg ellers kunne nøjes med 5 komponenter i signalvejen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes