| Forfatter |
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
| Endnu sjovere vil det være at bruge IT som de store dac`s i AN serien,blot med en mere intelligent løsning end deres to-trins udgave,hvor den ene halvdel af 5687 forstærker via cap til næste halvdel,som også forstærker for så at brænde det hele af i en 33:1 stepdown IT!! |
|
|
Men med 33:1 får de da i det mindste en meget lav udgangsimpedans - bliver den brugt til en hovedtelefonudgang også? Jeg tror næsten den kunne trække PQR's Jealvox horn  Men med et 5687 trin og en 5:1 trafo kan du komme under 100 ohm - det må vel være rigeligt. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 04:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regner med at bruge et sæt Lunddahl 1660 IT med mulighed for både step-up og down - nu er målet bestemt ikke "bare" lav udgangsimpedans,men jeg har rigtig gode erfaringer med brug af IT..
Nej de AN IT er bare fjollet skruet sammen imo - hele filosofien med IT ryger på gulvet ved brugen af caps!
Så foreløbig laver jeg mod ala audiohagel i step,med muligheden for at høre hvilke der rykker mest pr krone!
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
| HMM jeg opfatter common som fælles,dvs common katode er fælles katode evt til stel! |
|
|
Common ER fælles = jord, det har intet med to katoder der er koblet sammen!
Måske har du den opfattelse, men den er ikke almen anerkendt 
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 13 Maj 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første mod var at udskifte de originale Jensen caps,der med sine 0.33uf gav et fasedrej på 45 grader ved ca 80hz!
Satte Solen mkp 18uf istedet,som giver 45 grader ved ca 2 hz - MEGET stor forbedring i hele registeret 
Næste mod bliver at fjerne gridstopperen,dels fordi den er unødvendig,dels fordi den gør mere skade end gavn qua sin placering mellem analogfilter og gitter på ecc82!
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fjernede gridstoppers og undrer mig en del over AN har valgt at sætte unødvendige modstande et så tåbeligt sted.
Facit er ialtfald bedre lyd,omend ikke på niveau med at erstatte de latterligt underdimensionerede signalcaps med mere passende værdier.
Næste mod bliver at skifte dioderne i ht med stealthdioder - tak til audiohagel som venligst har bidraget med link til fotos af modifikationen her i tråden!
Foreløbigt har det kostet mig 20 minutter og lidt tråd til bypass,samt et sæt caps til 200dkr at løfte kvaliteten fra "måske/måske ikke beholde" - til udtalt ejerglæde.
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har skiftet dioder til stealthtyper og fatter ikke AN vil lægge navn til de billige typer der sad i.
Lidt tuberolling blev der også tid til,så det bedste resultat endte med en variant over ecc82,nemlig 5814 der trækker lidt mere glød (350ma mod 300 i 82èren)
Blir spændene at sætte interstage istedet for caps når jeg modtager et sæt Lunddahl 1660 næste uge.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
| Fjernede gridstoppers og undrer mig en del over AN har valgt at sætte unødvendige modstande et så tåbeligt sted. |
|
|
Lige en bemærkning til andre "læsere". Grid stoppers er ikke altid unødvendige. ECC82 er et meget sløvt rør, så der skal kraftig overtalelse til før det oscillerer. Så jeg er enig med dig Seba, her er de overflødige. Men andre steder i forbindelse med stejlere rør (bl.a. HF rør) er grid stoppers nødvendige for at undgå selvsving. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Mikkel - den var vist på sin plads!
Fx har jeg en ec86 som indgangs og driver via IT i min amp,og det rør kræver en gridstopper for ikke at gå i selvsving (desværre..da jeg ellers kunne nøjes med 5 komponenter i signalvejen!
|
| Til top |
|
| |