Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 10:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Verdens smukkeste højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Mathew skrev:
Skulle også til at sige, det handler vist mere om hvilken højtaler man foretrækker, fremfor designet.

Hvad er det helt præcist der gør at folk syntes de Avalon er så flotte? :) Ved smag er forskelligt, men det er også derfor jeg er nysgerrig, for syntes godt nok den er .. Ja mindre køn for at sige det mildt.

Syntes The Drop fra Scandyna tror jeg det er (Den anden model end podspeakeren) er fed. Den udfordre virkelig HT design, fremfor mange andre :)

Design kan man ikke diktere... Så alle bud er rigtige. Jeg mener som jeg skrev længere oppe i tråden, at ATC 150'eren er en mega flot højtt. firkantet og stor. Ligesom jeg synes at racerbiler skal være røde, og et rigtig hifi anlæg skal være sort, men andre kan jo have en anden mening, og det skal de da have lov til, det er et frit land (lidt endnu)

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

et par dejlige wilson benesch bishop
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:

Mathew skrev:
Skulle også til at sige, det handler vist mere om hvilken højtaler man foretrækker, fremfor designet.

Hvad er det helt præcist der gør at folk syntes de Avalon er så flotte? :) Ved smag er forskelligt, men det er også derfor jeg er nysgerrig, for syntes godt nok den er .. Ja mindre køn for at sige det mildt.

Syntes The Drop fra Scandyna tror jeg det er (Den anden model end podspeakeren) er fed. Den udfordre virkelig HT design, fremfor mange andre :)

Design kan man ikke diktere... Så alle bud er rigtige. Jeg mener som jeg skrev længere oppe i tråden, at ATC 150'eren er en mega flot højtt. firkantet og stor. Ligesom jeg synes at racerbiler skal være røde, og et rigtig hifi anlæg skal være sort, men andre kan jo have en anden mening, og det skal de da have lov til, det er et frit land (lidt endnu)

Selvfølgelig kan man ikke diktere smag, men eftersom det var "verdens smukkeste højttaler" der blev efterlyst så er det da ret ligegyldigt om der sidder duelund komponenter inde i kassen? Og hvis man foreslår en standard kasse skal man da kunne argumentere for hvorfor netop denne kasse er smukkere end alle andre kasser i verdenen?

Anyways, jeg foreslår denneher, mest fordi den er anderledes:

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:

Mathew skrev:

Bestemt, jeg angriber på ingen måde dem der syntes en HT er pænest når den er firkantet, har bare altid forbundet design, med noget lidt ud over det sædvanlige. Dermed ikke sagt det nødvendigvis skal være ekstremt ;)

De Marten der var forslået længere oppe er jo fx helt firkantet og normale formet - blot med en anderledes maling/finish.

Det er ren nysgerrighed, ikke et angreb på folks mening, eller en diktatur omkring hvad der er design :)
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Nu er smag/ design jo meget forskelligt...........

Men jeg tror at vist man spurgte en pige om hvad verdens smukkeste højtaler er. Så ville svaret nok være noget i stil med, En man ikke kan se

Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

så burde vi da næsten også ha' dem her med

Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
For flere år siden havde vi denne tråd om det samme emne.

- og da jeg er for beskeden til at fremhæve Jamo R907/909:

- må jeg hellere foreslå et kig på Amphions små lækkerier:

Det var da underligt. Inden jeg startede denne tråd søgte jeg på smukke/ste og fandt ikke den tråd. men tak

Jeg må give dig helt ret i at de Jamo'er er super lækre! Meget maskuline men samtidig er de rigtig elegante.

Jeg prøvede for et års tid siden at finde dele til et open baffle projekt magen til. men det blev droppet da basserne ville koste 2500kr stykket. 10000 for de 4 jeg skulle bruge var for meget.

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Sonus Faber Amati Anniversario

Sonus Faber Amati Anniversario.

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

-KP- skrev:

Sonus Faber Amati Anniversario

Sonus Faber Amati Anniversario.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
RiverKing skrev:

Mathew skrev:

Selvfølgelig kan man ikke diktere smag, men eftersom det var "verdens smukkeste højttaler" der blev efterlyst så er det da ret ligegyldigt om der sidder duelund komponenter inde i kassen? Og hvis man foreslår en standard kasse skal man da kunne argumentere for hvorfor netop denne kasse er smukkere end alle andre kasser i verdenen?

Ja den er lidt særpræget og faktisk flot som den står alene

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
RiverKing skrev:

Mathew skrev:

Ja de er specielle, men hvad hedder de ?, måske "Tante Møge Horn"

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

WiredForSound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Først & fremmest tak til Thuekay og Riverking(,")

Jeg tror det er meget forskelligt hvad det vi hver især fokusere på når noget er kønt, nu er mit uploadede mobil foto lidt grynet, og retfærdiggøre slet ikke den highgloss Ipod hvid de er lakeret i...

Jeg faldt for de skæve vinkler første gang jeg havde et par Spendor SP/7 , som jeg købte ved SK Sound i Vejle (Børge)

Avalon har siden et prøvelyt i Holland været drømmen, men da jeg ikke har 150.000 kr til højtalere blev det diy, men uden kompromiser (delfiltre kostede mig 10.000 kr alene)

Har også haft Primare little 16... men desværre ingen billeder:(

http://img218.imageshack.us/img218/7960/jblparagonc44speaker .jpg

250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
Til top Vis WiredForSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WiredForSound

WiredForSound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

250.000uF per side!
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
Til top Vis WiredForSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WiredForSound

WiredForSound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2010 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

JBL´s fantastiske Paragon.... der var en her i Nyborg, ejet af nu afdøde radio forhandler Johny Dahl...

250.000uF per side!
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl her , Volla selvfølgelig .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Mercury skrev:

http://www.audioconnection.com.au/assets/images/3376_cantata 1.jpg">Så blir det ikke meget smukkere.....

Savle, savle. Stadig den bedste højttaler jeg har hørt på en messe nogensinde, nok også fordi den passede til rummet. Kan man finde dem brugt for
en slik nogen steder?

Hej med dig,
Det tror jeg ikke, det sidste sæt jeg så til salg står i Sweitz og koster 182.000 kr. Og mit sæt er ikke til salg....
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Her er der et mulighed for lidt DIY med udfordringer.

Iøvrigt en ufattelig smuk højttaler, hvis byggekvalitet og finish, slet ikke ydes retfærdighed pga. mine elendige evner som fotograf

MVH WRONG

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

megholm skrev:
Mercury skrev:

http://www.audioconnection.com.au/assets/images/3376_cantata 1.jpg">Så blir det ikke meget smukkere.....

Savle, savle. Stadig den bedste højttaler jeg har hørt på en messe nogensinde, nok også fordi den passede til rummet. Kan man finde dem brugt
for
en slik nogen steder?
Hej med dig,Det tror jeg ikke, det sidste sæt jeg så til salg står i Sweitz og koster 182.000 kr. Og mit sæt er
ikke til salg....

Blærerøv

Seriøst er det den bedst integrerede højttaler jeg har hørt, det var lidt som at høre musik med hovedtelefoner, ingen klang fra kassen, ingen
hørbare overgange mellem enhederne og ingen basproblemer i hvad der ellers var et skod (til lyd) hotelværelse. Virkelig imponerende.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

WiredForSound skrev:

Rigtig flot arbejde!

Hvordan er finishen lavet?

Hvordan trækker din Panasonic XR den? Det er en imponerende sag, men kan de leverer varen på disse også?

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes