| Forfatter |
|
USXX Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 666
|
| Sendt: 14 Maj 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony XA50-ES !!! (svær at finde brugt)
Den var de virkelig heldige med - en ener! Jeg er super glad for min.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 14 Maj 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
USXX skrev:
Sony XA50-ES !!! (sv�r at finde brugt)
|
|
|
Fin maskine dog ikke på niveau med XA7ES !
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 14 Maj 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
til 3-4000 som trådstarter siger er max ...
ER Rega Apollo klart det bedste bud .. endda bedre en mange af de andre nævnte ..
men hvis det var vi skulle op på ca.9000-10000 brugt ville Eera DL1.0 klart være mit bud ...  den er bedre end både denon'erne, sony'erne og marantz'erne
f.eks op mod Marantz 15'eren som er nævnt er den rystende god i forhold til ...
det klart jeg har ikke sammenlignet alle A-B.. men de er bare ikke i samme liga ... så det er unødvendigt ... måske er der en enkelt der er mere udpenslende og lidt mere detaljeret ... meeen det lidt ligemeget når musikken og naturligheden er væk
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Maj 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
USXX skrev:
|
Sony XA50-ES !!! (sv�r at finde brugt)
|
|
|
Fin maskine dog ikke på niveau med XA7ES !
|
|
|
De to maskiner er tættere lydmæssigt end mange bryder sig om!
Men de lider desværre under at der ikke kan fåes lasere til dem længere. Desværre en stor kikser fra Sony´s side! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 14 Maj 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også lige være med på banen, og så går vi lidt tilbage i tiden, SONY CDP-X505ES som idag bare sparker røv og de nye maskiner skal virkelig være vågne og så snakker vi en hel anden pris idag som man skal af med. MVH.1966
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
har set på mange af de tidligere sonyér men synes nu at scd 1 skiller sig markant ud, design mæssigt er det en ener. eara dl 1.0 er også pæn, men vil ikke passe ind da den ser mere plastik agtig ud end resten af mit setup. Rega apolloén er ikk lige mig da jeg har haft en planet 2000. og var ikke så glad for den, og den ser også lidt skøbelig ud i forhold til en som sonyén. må nok erkende at jeg søger noget lidt robust , med mindre at alle fraråder mig nogle af tidligere nævnte. har også set på BURMESTER 992 her på forumet hvilket design jeg os godt kan lide og tidligere en restek "...." i samme chrom design. Men vil da meget gerne hører om i kunne forslå nogle moddeler hen af det som det lyder jeg søger
ps. tak for hjælpen 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
har set på mange af de tidligere sonyér men synes nu at scd 1 skiller sig markant ud, design mæssigt er det en ener. eara dl 1.0 er også pæn, men vil ikke passe ind da den ser mere plastik agtig ud end resten af mit setup. Rega apolloén er ikk lige mig da jeg har haft en planet 2000. og var ikke så glad for den, og den ser også lidt skøbelig ud i forhold til en som sonyén. må nok erkende at jeg søger noget lidt robust , med mindre at alle fraråder mig nogle af tidligere nævnte. har også set på BURMESTER 992 her på forumet hvilket design jeg os godt kan lide og tidligere en restek "...." i samme chrom design. Men vil da meget gerne hører om i kunne forslå nogle moddeler hen af det som det lyder jeg søger
ps. tak for hjælpen 
Mvh. |
|
|
Men med et budget på 3-4000 kan du nok højest få frontpladen på sony scd 1, den ligger som regel i 15000-20000kr! scd 777es i 7000-10000 kr.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ved godt det nok ikke lige er sådan en drømme maskine jeg får men man kan vel altid søge noget derhen af nad m5 f.eks. men ved du om de stadig producere lasere til sony scd 1?
|
| Til top |
|
| |
nvjens Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lisborg.
prøv at lytte til en AMC CD6d med rør i den spiller musik.
den kan købes på FRB i KBH.
jeg mener den koster 3500kr nu der den kom frem kostede dem hvis 6500 kr
har den selv og er meget tilfreds. vh jens __________________ LEBEN CS 600
LEBEN RS 30EQ
REGA P5
AMC CD6D
JAMO R909
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
|
ps. tak for hjælpen 
Mvh.
|
|
|
Jeg må sige her står jeg af ...
design betyder åbenbart mere end lyden ... det kan jeg slet ikke følge og slet ikke i den nævnte prisklasse ... der kan man slet ikke få begge dele
men held og lykke med at finde en flot afspiller 
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jakobsen, med mine seneste indlæg har jeg da netop sagt at jeg godt ved jeg nok ikke kan ligge 15-20000 til en cd afspiller i og med der kun går 2500 ind om måneden for su. men nad m5 skiller sig jo netop ud og ser mere robust ud en eare dl 1.0 f.eks. og design er da ikke vigtigst men hvis folk siger at en afspiller lyder godt såsom nad'en og jeg er mere til det design så vil jeg da vælge den, da den opfylder flere af mine krav men hvis jeg nu fandt ud af om sony producerede laser til deres scd 1 kunne det være jeg godt vil sparre lidt op. ellers en der har lidt af samme design som denon dcd s-1 :)
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
|
Hej Jakobsen, med mine seneste indlæg har jeg da netop sagt at jeg godt ved jeg nok ikke kan ligge 15-20000 til en cd afspiller i og med der kun går 2500 ind om måneden for su. men nad m5 skiller sig jo netop ud og ser mere robust ud en eare dl 1.0 f.eks. og design er da ikke vigtigst men hvis folk siger at en afspiller lyder godt såsom nad'en og jeg er mere til det design så vil jeg da vælge den, da den opfylder flere af mine krav men hvis jeg nu fandt ud af om sony producerede laser til deres scd 1 kunne det være jeg godt vil sparre lidt op. ellers en der har lidt af samme design som denon dcd s-1 :)
Mvh.
|
|
|
jamen jamen ... den NAD er bare slet ikke lige så god som Eera ...
prøv at lukke øjnene ... hvad betyder så mest ...
nå nok om det.. håber du finder hvad du skal bruge ...
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
jamen jamen ... den NAD er bare slet ikke lige så god som Eera ...
prøv at lukke øjnene ... hvad betyder så mest ...
nå nok om det.. håber du finder hvad du skal bruge ...
|
|
|
jamen selvfølgelig er lyden vigtigst men nogle steder er man(jeg) nød til at gå på kompromi, der er penge pungen som gør jeg ikke kan købe det mest fansi, konen som siger noget om designet osv. heller kunne side og lytte til musikken op i den lune stue end nede i en fugtig kælder men selvfølgelig hvis det virkeligt er sådan at Eera DL 1.0 er bedste afspiller så må det jo være den. selvom jeg tvivler at alle er enige, og os derfor jeg ønske alle komme med nogle bud og er da os glad for den eera du forslog, men tror bare at der er noget andet jeg heller vil havde til de penge. men igen godt bud, lækker afspiller og vil da os være på vagt hvis jeg ser en 
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Maj 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Det kommer jo selvf an på hvad du vil spendere på det. Men jeg kan love dig at en Rega Apollo slet ikke har konkurrence til prisen... Den lyder bare vanvittigt godt den maskine! Den spiller på en måde som en god pladespiller i form af det drive og tempo den besidder. Den lyder analogt og varmtklingende, og så hiver den detaljer frem af pladerne som man ikke har hørt før. Det største problem med den er nok at den er for billig. Folk tager den ikke seriøst når den ikke koster mere...Men jeg kan love dig at den rykker det meste af pinden som koster det dobbelte eller mere. Rega kan bare finde ud af at bygge maskiner som ikke koster særligt meget, men performer helt utroligt. Man får super meget for sine penge når man køber Rega. Fx bruger den de samme konvertere som sidder i en Lyngdorf CD1, som koster det dobbelte. Og til en brugtpris til omkring 2500 så er det et fantastisk køb!
Ellers kan jeg varmt anbefale Cambridge 740 eller 840. Der får man også super meget for sine penge. De bruger teknologi (upsampling osv), som slet ikke burde være tilgængeligt i den prisklasse, hvis man sammenligner med dyre high end produkter. The Absolute Sound har fx dømt 840C til at være den bedste CD under 6000 usd. og den koster 7000kr. De er lidt mere fremme i skoene lydmæssigt i forhold til Regaen....Lidt mere fart og transperans dog uden at blive klinisk. En meget levende maskine. Har selv en 840 og det er den bedste CD jeg har haft!
|
|
|
The Absolute Sound har fx dømt 840C til at være den bedste CD under 6000 usd. og den koster 7000kr.
Netop dén mærkværdige udtalelse har RH fra TAS fået megen skældud for. Alle der har hørt den Cambridge véd at det at det er heeelt galt! ;-)
Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 16 Maj 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste er nu at afprøve maskinen hos dig selv først, der er stor sansynlighed for at det vil lyde anderledes end den du har nu, er det så til det bedre......
Fordi noget evt. har været dyrt engang er ikke en garanti for at det lyder godt.
Tror nok at hvis folk ville være ærlige så har en del nok fået købt udstyr fordi nogle sagde at det var godt og så har så oplevet at det ikke holdt stik.
Kendte engang en som havde købt en Sony SCD-1 og han sagde at den duer ikke, lyden mente han men som løbeværk er den udmærket hævdede han, brugte en ekstern konverter. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Det bedste er nu at afprøve maskinen hos dig selv først, der er stor sansynlighed for at det vil lyde anderledes end den du har nu, er det så til det bedre......
Fordi noget evt. har været dyrt engang er ikke en garanti for at det lyder godt.
Tror nok at hvis folk ville være ærlige så har en del nok fået købt udstyr fordi nogle sagde at det var godt og så har så oplevet at det ikke holdt stik.
Kendte engang en som havde købt en Sony SCD-1 og han sagde at den duer ikke, lyden mente han men som løbeværk er den udmærket hævdede han, brugte en ekstern konverter.
|
|
|
Selvfølgelig er det da bedst at hører hjemme, men tror ikke samtlige privat sælger vil give mig lov til at tage deres afspiller med hjem får at lytte om jeg nu syntes det er iorden. og kan hverken se grund eller arbedje i at tage 100 afspillere hjem hvis jeg kunne skære det ned til 5 - 15 afspiller som andre folk har haft god erfaring med
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt med dit budget køb en ældre denon eller sony topmodel. Særligt denon modellerne er billige s 10mkI og MKII og 3560 !
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2010 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vil da os kigge efter s10, men har læst lidt på en tråd som hed dcd s-10 hvor i der står at 3560'erns drev skulle være bedre. men der kan du måske hjælpe mig lidt til rette?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 16 Maj 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes en del brugte super velspillende Thule CD/DVD afspillere med Digit-I og II moduler under 4000 Kr. Balanceret konstruktion der trods alderen stadig spiller op mod de absolut bedste i prisklassen.
|
| Til top |
|
| |