Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Music4life og Stello Ai500/CDA500!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ja hvorfor? Jeg ved det ikke! Ihverfald rent teknisk.

Men den lød ikke særlig godt fra start af, jeg var faktisk ret skuffet, April Music plejer at have styr på det digitale område.
Så det kunne jo ikke passe - så jeg lod systemet stå ca. 24 timer med streaming.
Bagefter var det en helt anden maskine.

Men det kan jo være, at dine test apparater, er brændt ind på de indgange.

Mvh.

PS. Arh en brugt Wadia kan vel støves op!

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Men den lød ikke særlig godt fra start af, jeg var faktisk ret skuffet, April Music plejer at have styr på det digitale område.
Så det kunne jo ikke passe - så jeg lod systemet stå ca. 24 timer med streaming.

Mvh.

Måske det med burn in har noget at sige på digital indgangene også

Wadia er guf, men en brugt. Hvor gammel må sådan et dyr være?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Pas - det ved jeg ikke. Wadia er ikke lige mig, designmæssigt, ikke lyd.

Mvh.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Music4life skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Mvh.

Din DCS er heller ikke at kimse af. Ultra lækker maskine - noget af en reference at holde Stello CDA500 op imod. Har læst tråden hvor du havde den på prøve.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Milu skrev:
Music4life skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Mvh.

Din DCS er heller ikke at kimse af. Ultra lækker maskine - noget af en reference at holde Stello CDA500 op imod. Har læst tråden hvor du havde den på prøve.

Bestemt.
Men det var sjovt! Og det er jo det, det hele drejer sig om.

Mvh.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg Unisons produkter ret godt, da jeg har haft flere af deres modeller.

Unico CDE er en lidt unik CD til prisen, da den ikke rigtig hælder til nogen sider. Den spiller hverken forward eller laid back. Den er ret neutral hvad angår spillestil. Den formidler musikken som den er tiltænkt og med den spillestil som optagelsen nu er tænkt.

Vi har prøvet og spille Unico CDE mod Wadia 581i se. Og lige på trods af Wadia´en suveræne bund, så var Unico vinderen. Den har en stor force i og gengive musikken meget nøgtern. Kæmpe soundstage hvor man rigtig får en fed live fornemmelse. Og den gengiver optaget rummet uhørt godt i prisklassen. Har hørt maskiner til 2-3 gange prisen der ikke har kunne det. Den har en virkelig lækker analog dynamsik gengivelse. Sprød mellemtone som er dejlig afslørende. Sammen med enten Secondo eller Unico 100. Får man en kombination som virkelig formidler musik med stort M!

Et must er dog man skifter dens rør for at høre den fulde potentiale. Men så står sættet heller ikke tilbage for ret meget i sin prisklasse.

Prøv og lån sættet af Gert.

Hvis det ikke var fordi jeg havde lidt ekstra guld på kistebunden til og forkæle mig selv. Og jeg var økonomisk begrænset. Så spillet jeg stadig på Unico herhjemme. Jeg nød virkelig gengivelsen. Og alt efter højtalere, har Unison jo et hav af forstærkere der kan vælges ud fra.

Jegj ville nok vælge og prøve Unico CDE med Unico 100 til dine højtalere. Det tror jeg ville være et rigtig godt match, som tilmed er til at betale!

Har en bekendt som har en voldsomt modificeret Unico CDE. Og hvad den ikke sætter til vægs er ikke småting. DAC printetn på Unico CDE er hamrende nemt og pifte op. Hvis man ønsker det. Konstruktionen er nemlig rigtig god. Og simple!

Held og lykke med jagten!

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Nu kender jeg Unisons produkter ret godt, da jeg har haft flere af deres modeller.

Unico CDE er en lidt unik CD til prisen, da den ikke rigtig hælder til nogen sider. Den spiller hverken forward eller laid back. Den er ret neutral hvad angår spillestil. Den formidler musikken som den er tiltænkt og med den spillestil som optagelsen nu er tænkt.

Vi har prøvet og spille Unico CDE mod Wadia 581i se. Og lige på trods af Wadia´en suveræne bund, så var Unico vinderen. Den har en stor force i og gengive musikken meget nøgtern. Kæmpe soundstage hvor man rigtig får en fed live fornemmelse. Og den gengiver optaget rummet uhørt godt i prisklassen. Har hørt maskiner til 2-3 gange prisen der ikke har kunne det. Den har en virkelig lækker analog dynamsik gengivelse. Sprød mellemtone som er dejlig afslørende. Sammen med enten Secondo eller Unico 100. Får man en kombination som virkelig formidler musik med stort M!

Et must er dog man skifter dens rør for at høre den fulde potentiale. Men så står sættet heller ikke tilbage for ret meget i sin prisklasse.

Prøv og lån sættet af Gert.

Hvis det ikke var fordi jeg havde lidt ekstra guld på kistebunden til og forkæle mig selv. Og jeg var økonomisk begrænset. Så spillet jeg stadig på Unico herhjemme. Jeg nød virkelig gengivelsen. Og alt efter højtalere, har Unison jo et hav af forstærkere der kan vælges ud fra.

Jegj ville nok vælge og prøve Unico CDE med Unico 100 til dine højtalere. Det tror jeg ville være et rigtig godt match, som tilmed er til at betale!

Har en bekendt som har en voldsomt modificeret Unico CDE. Og hvad den ikke sætter til vægs er ikke småting. DAC printetn på Unico CDE er hamrende nemt og pifte op. Hvis man ønsker det. Konstruktionen er nemlig rigtig god. Og simple!

Held og lykke med jagten!

hej Kenneth

Lyder som om du engang vandt hovedpræmien i lotto med alt det guld som du har på kistebunden. Det må da være skønt at have ubegrænsede midler til sin hobby 

Synes at din beskrivelse af Unison produkterne lyder utrolig spændende og får da helt lyst til at prøve dem. Har snakket med Gert (highend sound) på et tidspunkt og den maskine han har stående er med TAD rør. Han nævnte selv tungsol som du begejstrede ham med. TAD rørene var på et meget højt niveau og absolut på reference niveau sagde han. Han var enig i at en udskiftning af flaskerne gav et pift for en ellers fremragende maskine. Men Unico 100 har en prislap på 32000,-. Tror at Secondo på 2x100 bliver for klejn. Mine Marten er dog ikke vanskelige. Disse bliver iøvrigt stående så lyden hvis der skal opgraderes skal tunes ind på disse. Dem er jeg glad for. Elsker en højtaler med hurtighed, præcision, tight bas og hul igennem  

Hvordan er kvaliteten iøvrigt på de Unison produkter. Det er jo italiensk og har hørt meget skidt om Audia Flight og Deres mange reperationer

Den er ellers fyldt godt op den Unico 100

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Byggekvaliteten på unico produkterne er lavet for at holde. Jeg har aldrig selv oplevet problemer med Unico. Men derimod gik begge mine Audia Flight´s pre og one i stykker gentagende gange. må håbe byggekvaliten er bedre på deres MKIII versioner

Personligt fortrækker jeg Tungsol fremfor TAD. Eller andet godt kendis rør. Det jo fordelen ved rør i udgangen. Man kan tweake som man lyster!

Selvom Secondo "kun" yder 100 watt. Så har den en solid forsyning. Unico 100 er dog noget mere magtfuld. Og det høres også. Basgengivelsen er vitterlig dynamisk og tiltider skræmmede, men fedt! Mon ikke Gert kan lave et godt tilbud til dig hvis de nu fanger dig!

Kvalitets mæssigt og lydmæssigt synes jeg personlgit Unico er Audia overlegent på alle punkter. Det lækkert bygget. Og af hvad jeg ved af, problemfri drift!

Iøvrigt er Unico´s opgivelser effektmæssigt altid underdrevent

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Men Unico 100 har en prislap på 32000,-.

Du er født under en heldig stjerne

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=12798
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Music4life skrev:

hep

Kom som skidt ud af en spæææe kalv

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Morten014 skrev:
Music4life skrev:

hep

Godt tilbud!

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Har idag testet Dacen i både CDA500/Ai500 og må sige at den D/A converter er i høj klasse. Kilden var PC på M2tech via coaxial indgangen. Via direkte sammenligning og test mod cd drevet er de side om side. Er der forskel har jeg svært ved at høre det!. Må sige at den DAC er fantastisk og det gælder også i forstærkeren. Synes dog at der er mere dynamik via dacen i cden. Måske at udgangsimpedansen er højere på denne indgang. Via alm. usb også godt, men coaxial og M2tech er at foretrække. Her er bare mere luft og nærvær. Rigtig godt!!!

Et kæmpe plus med denne fremtidssikring når det lyder så godt som her.  

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Spændende at læse lidt om det nye Stello sæt. Har du/i prøvet at vinkle højtalerene mindre/slet ikke at have toe in?

Da du jo har fået flere informationer og seppereret musikerne endnu mere fra hinanden, så ville mit forslag være at prøve og sprede det over et større område ved ikke at have toe in. Det beskrives jo i hvert fald som om grejet kan bære det, og derfor tror jeg også at noget af den direkte lyd vil blive mere behagelig at lytte på. Tror du ville kunne få et endnu større 3D lydbillede.

Blot en tanke.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Har idag testet Dacen i både CDA500/Ai500 og må sige at den D/A converter er i høj klasse. Kilden var PC på M2tech via coaxial indgangen. Via direkte sammenligning og test mod cd drevet er de side om side. Er der forskel har jeg svært ved at høre det!. Må sige at den DAC er fantastisk og det gælder også i forstærkeren. Synes dog at der er mere dynamik via dacen i cden. Måske at udgangsimpedansen er højere på denne indgang. Via alm. usb også godt, men coaxial og M2tech er at foretrække. Her er bare mere luft og nærvær. Rigtig godt!!!

Du kan også bruge unico CDE´s DAC til og streame i

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Hej

Spændende at læse lidt om det nye Stello sæt. Har du/i prøvet at vinkle højtalerene mindre/slet ikke at have toe in?

Da du jo har fået flere informationer og seppereret musikerne endnu mere fra hinanden, så ville mit forslag være at prøve og sprede det over et større område ved ikke at have toe in. Det beskrives jo i hvert fald som om grejet kan bære det, og derfor tror jeg også at noget af den direkte lyd vil blive mere behagelig at lytte på. Tror du ville kunne få et endnu større 3D lydbillede.

Blot en tanke.

Hej Dennis

Godt input. Har faktisk leget med det idag. Det har faktisk båret frugt. Marten foreskriver selv ingen toe in. Men har hidtil oplevet det mere punktformigt med lidt toe in. Stello sættets lidt forward spille måde klæder højttaleren uden toe in. Sidder med et smil på læben

Hvilken forrygende soundstage fra det stello sæt. sidder netop og lytter på PC/M2tech med en rippet cd.

Fantastisk lyd . Fornemmer en live scene

Spekulerer faktisk på flere muligheder nu

Ind med Ia500 og ud med M3/M5

Når tid er så købe et ældre men godt drev med digital ud og så bruge strea<ming fra den super dac i forstærkeren.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Music4life skrev:

¨

Det kan man.. Men Stello har alt andet lige flere tilslutningsmuligheder end Unico bla. USB. Hvilken én der performer bedst eks. via coaxial står så i det uvisse?... Stello virker dog som et meget stærkt kort udfra det skrevne   

Er spændt på hvad M4L beslutter. Men det tager tid af få kendskab, hvorfor det er godt at holde fokus på én ting af gangen.  

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:

¨

Det kan man.. Men Stello har alt andet lige flere tilslutningsmuligheder end Unico bla. USB. Hvilken én der performer bedst eks. via coaxial står så i det uvisse?... Stello virker dog som et meget stærkt kort udfra det skrevne   

Er spændt på hvad M4L beslutter. Men det tager tid af få kendskab, hvorfor det er godt at holde fokus på én ting af gangen.  

Helt sikkert der flere muligheder med hensyn til streaming. Men hvilken der performer bedste må stå i det uvisse. Kender ikke Stello. Men ud fra beskrivelsen, vil jeg tro Unico CDE passer bedre til hans højtalere. CD mæssigt. Streaming har jeg ikke den fjerneste anelse om.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Music4life skrev:

Morten014 skrev:
Music4life skrev:
Du er født under en heldig
stjerne iAd=12798">http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAn nonce.asp?i Ad=12798

hep

Godt tilbud!

Ja der er en fin besparelse, jeg overvejer den selv til mine Montana.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Det lyder sq spændende og jeg glæder mig super meget til at høre det her i morgen! Men syntes bestemt du skal prøve et
Unico sæt før du låser dig helt fast på noget, du kunne jo risikere at det bare havde de kvaliteter du søger :D

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Neon^ skrev:
Det lyder sq spændende og jeg glæder mig super meget til at høre det her i morgen! Men syntes bestemt du skal prøve et
Unico sæt før du låser dig helt fast på noget, du kunne jo risikere at det bare havde de kvaliteter du søger :D

Ja, DØREN ER ÅBEN FRA KL. 14.00

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes