| Forfatter |
|
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Vi vil gerne have et hyggeligt forum, men samtidig bibeholde skarpe og
indholdsrige debatter. Derfor vil vi i fremtiden i højere grad slå ned
på brok, ævl og kævl og intetsigende indlæg. Det er ødelæggende for
debatten og virker enormt provokerende på andre brugere". Hvad er helt nøjagtig et intetsigende indlæg? Menes der indlæg der intet har med hifi at gøre? Og hvilken type brok bliver der slået ned på?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Så gik dette site da fuldstændigt i stå.
Har aldrig i de sidste 5 år oplevet sådan en stilhed her på forum. Nå måske folk blot nyder solen eller hur? |
|
|
Ja lørdag aften i grill-sæsonen.. .det er vist helt normalt
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Håber så da at sagen er bøf.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt at vide hvor grænserne går. Inderst inde er der vel ikke nogen, som ikke ved hvornår man er ude på overdrevet. Det handler vel bare om at opføre sig anstændigt og være saglig i sin kritik. Dem der er ude, er ude. Det kan jeg kun bifalde. Vi er efterhånden så forvente med i dette samfund, at der lige er en chance mere. Spil bold eller hop ud på tilskuerrækkerne.
Venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erla, Præsten og Novicen: Netop formuleringen om, hvem der skal slås ned på, har af åbenlyse årsager medført en ikke udelt begejstring for selvsamme... formulering, altså.  Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Pusling Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jubiiii
Nye retningslinier med det ædle formål "Ideen med de nye retningslinjer har været at simplificere de gamle, og skabe et nyt sæt med det bedste fra de gamle, for på den måde at skabe et sæt retningslinjer som er nemt at forstå, og skaber mere plads til alle brugere."
HOLD DA KÆFT har i røget hash??? I kan ikke engang selv udtrykke dem så i er enige eller har samklang omkring betydningen....
OMMER OMMER OMMER men en en opmuntring for forsøget, ideen er god.....
floe skrev:
Novicen skrev:
floe skrev:
Novicen skrev:
| Jeg synes mere det handler om, at I nu iværksætter et sæt regler der udtrykkeligt er delvist ukendt for brugerne |
|
|
Hvad mener du med dette? "Blandt de nye retningslinjer følger flere ændringer. Nogle vil fremgå af retningslinjerne, andre vil ikke være tydelige for den almindelige bruger"
Hmm jeg må sgu indrømme at jeg heller ikke lige forstår hvad der menes med den formulering. Den vender jeg lige tilbage med.
Novicen skrev:
| samtidig med, at man kan blive smidt ud uden varsel for at overtræde selvsamme regler. |
|
|
Selvfølgelig vil man få en henstilling inden man eventuelt smider på porten. Lad nu være med at læse retningslinjerne som fanden læser bibelen. Jeg tager da som udgangspunkt jeres ord for pålydende (og mener faktisk, jeg har forstået dem korrekt, med mindre det her da kan forstås anderledes: "Vi vil ikke længere tildele advarsler til brugere for overtrædelser af retningslinjerne") - hele spørgsmålet er, hvad I lægger i dem. "Selvfølgelig"...betyder det f.eks., at det kan man da sige sig selv, således at det henhører under "andre vil ikke være tydelige for den almindelige bruger"?
Med advarsler menes der det gamle advarselssystem. Det fungerede i praksis som en offentlig gabestok, og det var hverken fair eller brugbart. I retningslinjerne står der:
- Moderator kan vælge at suspendere en bruger, såfremt henstillinger ikke efterleves. En suspension kan være enten midlertidig eller permanent.
Vi sanktionerer ikke folk uden at have været i dialog med dem først.
Novicen skrev:
| Det synes jeg er uanstændigt og det synes jeg ikke du bare kan feje væk med dine evindelige blinke-med-det-ene-øje smiley - som om du havde en pointe... |
|
|
Vær venlig at holde debatten i en sober tone. Vi får altså mest ud af at være konstruktive overfor hinanden
Okay - point taken: Det synes jeg er uanstændigt og det synes jeg ikke du bare kan feje væk.
Bum 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt at vide hvor grænserne går. Inderst inde er der vel ikke nogen, som ikke ved hvornår man er ude på overdrevet. Det handler vel bare om at opføre sig anstændigt og være saglig i sin kritik. Dem der er ude, er ude. Det kan jeg kun bifalde. Vi er efterhånden så forvente med i dette samfund, at der lige er en chance mere. Spil bold eller hop ud på tilskuerrækkerne.
Venlig hilsen |
|
|
Lige præcis når man spiller bold, er det en fordel at kende reglerne. Og særlig ærgeligt er det, hvis en kamp bliver ødelagt af en dommer, der heller ikke rigtig har styr på dem.
|
| Til top |
|
| |
John Jul Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må indrømme jeg synes reglerne er mere uklare end nogensinde. Hvornår er berettiget kritik brok? F.eks. trådene om hvad en given enhed indeholder. Nogen synes den forsåvidt måtte indeholde en bæ og koste en formue, bare den spiller godt. Andre mener at pris og indhold skal følges ad, men bliver cutted af og tråden lukket. Hvis de ny regler skal forstås sådan, at så længe debatten foregår i en ordentlig tone holder man fingrene fra moderatorknappen, er jeg helt med. Er det stadig sådan at tråde skal lukkes efter moderatorers forgodtbefindende og preferencer, er jeg den der er skredet (og jeg er nok ikke den eneste). Jeg ser frem til et forum hvor man kan skrive uden hele tiden at skulle kigge sig over skulderen for at konstatere om ens indlæg er "godkendt"
Mvh John
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagen ER bøf.
|
| Til top |
|
| |
Novicen Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Venlig hilsen
|
|
|
Hele problemet består i, at det ikke er klart, hvad moderatorerne lægger i begreberne. Dine begreber om "anstændighed" og "saglighed" kan ligge fint på linie med moderatorernes. Men folk er altså blevet smidt ud herfra, på trods af almindelig anstændighed og saglighed, blot fordi de irriterede en moderator eller ejeren. I øvrigt i strid med de dagældende regler, som foreskrev to forudgående advarsler. Det mudrer jo alting til, og derfor er det bandsat vigtigt, at reglerne er klare. Og så bør man selvfølgelig kunne forvente, at moderatorerne selv følger dem.
Mvh. __________________ Novicen
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke en ide at vente med kritikken til man ser hvordan de nye retningslinier virker.
Lyder som om der er nogen der er bange for ikke at kunne skabe sig som de plejer.
Men I samme åndedrag burde moderatorer måske tænke over hvad de tillader i en tråd og slår ned på i andre, samt hvad de selv skriver engang imellem,
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når folk har så stor brug for at kende reglerne indenfor normal pli, lært i livets skole må det jo betyde, at man er bange for at træde over dem eller vil bevæge sig lige på kanten af dem. Nuvel det kan man ikke forhindre, men så må de jo tage straffen når den kommer. Det forekommer mig at være en anelse naivt, at tro på at et debatforum kan opstille så præcise regler for hvad man må og ikke må. Der sidder altid folk på spring som vil bøje reglerne når de kender dem. Nogle vil også komme med den der med"jamen ham den anden sagde ditten og datten og så må jeg ikke engang sige osv." For mig at se er det slet ikke det det handler om her i dette forum. Vi skal vel hjælpe hinanden og glæde os sammen over en fantastisk hobby. Hvis nogle ikke kender til almen pli så test jer selv ved at åbne en tråd med lidt gang i. Man er ikke i tvivl om hvornår nogle bringer debatten ned på et lavpunkt. Hvis man ikke selv kan se det har man formentlig heller ikke noget at gøre herinde. Det handler vel bare om et minimum af social intelligens.
Det må være en selvfølge at moderatorerne optræder ordentligt. Det har jeg fuld tiltro til at de gør. Jeg misunder dem ikke, at de skal sidde og vurdere i hver tråd om nogen bryder reglerne. Det er svært. Giv dem lidt kredit. Blandt voksne mænd kan ting vel også ordnes på en ordentlig måde.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
Når folk har så stor brug for at kende reglerne indenfor normal pli, lært i livets skole må det jo betyde, at man er bange for at træde over dem eller vil bevæge sig lige på kanten af dem. Nuvel det kan man ikke forhindre, men så må de jo tage straffen når den kommer. Det forekommer mig at være en anelse naivt, at tro på at et debatforum kan opstille så præcise regler for hvad man må og ikke må. Der sidder altid folk på spring som vil bøje reglerne når de kender dem. Nogle vil også komme med den der med"jamen ham den anden sagde ditten og datten og så må jeg ikke engang sige osv." For mig at se er det slet ikke det det handler om her i dette forum. Vi skal vel hjælpe hinanden og glæde os sammen over en fantastisk hobby. Hvis nogle ikke kender til almen pli så test jer selv ved at åbne en tråd med lidt gang i. Man er ikke i tvivl om hvornår nogle bringer debatten ned på et lavpunkt. Hvis man ikke selv kan se det har man formentlig heller ikke noget at gøre herinde. Det handler vel bare om et minimum af social intelligens.
Det må være en selvfølge at moderatorerne optræder ordentligt. Det har jeg fuld tiltro til at de gør. Jeg misunder dem ikke, at de skal sidde og vurdere i hver tråd om nogen bryder reglerne. Det er svært. Giv dem lidt kredit. Blandt voksne mænd kan ting vel også ordnes på en ordentlig måde. |
|
|
Jeg er fuldstændig enig. Så svært er det vel ikke at begå sig efter nogle få retningslinjer.
Visse personer ændrer totalt karakter med et tastatur i hånden. Eksempelvis tidligere bruger "niklasthedolphi" - et bæst på forum og chat, men en meget flink og rolig mand at tale med IRL.
Derfor vil jeg også opfordre til at man gearer ned, læser sit indlæg igennem en ekstra gang inden man trykker "Indryk indlæg" - så får vi måske en tone, sårn... voksne mennesker... til andre voksne mennesker
Og Ilcommamdante siger det jo ret godt: "Var det ikke en ide at vente med kritikken til man ser hvordan de nye retningslinier virker."
|
| Til top |
|
| |
Novicen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Jeg misunder dem ikke, at de skal sidde og vurdere i hver tråd om nogen bryder reglerne. Det er svært.
|
|
|
Spot on! Foreløbig er de jo ikke engang enige med hinanden. Det stiller os i en vanskelig situation - f.eks. er min sociale intelligens noget anderledes end din (det er ikke noget, du er facitliste på), vil jeg tro. Det er derfor man har regler.
|
| Til top |
|
| |
Novicen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Og Ilcommamdante siger det jo ret godt: "Var det ikke en ide at vente med kritikken til man ser hvordan de nye retningslinier virker."  |
|
|
Foreløbig er vi jo ikke nået meget længere end til at spørge, hvad de nye regler er. Det kan man vel ikke kalde kritik.
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Rainbow skrev:
Det må være en selvfølge at moderatorerne optræder ordentligt. Det har jeg fuld tiltro til at de gør. Jeg misunder dem ikke, at de skal sidde og vurdere i hver tråd om nogen bryder reglerne. Det er svært. Giv dem lidt kredit. Blandt voksne mænd kan ting vel også ordnes på en ordentlig måde. |
|
|
Jeg er fuldstændig enig. Så svært er det vel ikke at begå sig efter nogle få retningslinjer.
Visse personer ændrer totalt karakter med et tastatur i hånden. Eksempelvis tidligere bruger "niklasthedolphi" - et bæst på forum og chat, men en meget flink og rolig mand at tale med IRL.
Derfor vil jeg også opfordre til at man gearer ned, læser sit indlæg igennem en ekstra gang inden man trykker "Indryk indlæg" - så får vi måske en tone, sårn... voksne mennesker... til andre voksne mennesker
Og Ilcommamdante siger det jo ret godt: "Var det ikke en ide at vente med kritikken til man ser hvordan de nye retningslinier virker."  |
|
|
Jeg bad egentlig bare om et eksempel på et intetsigende indlæg. Dem har jeg fået nu. Tak
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novicen skrev:
Sjoenne skrev:
|
|
Foreløbig er vi jo ikke nået meget længere end til at spørge, hvad de nye regler er. Det kan man vel ikke kalde kritik.
Mvh. |
|
|
Nå men så må jeg jo selv formulere det, som jeg også er sikker på at Ilcommamdante mente:
"Brug forum og se om det hele er så forfærdeligt med nye skrevne/uskrevne/forvirrende/mindf**king'ende regler"
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novicen skrev
"Spot on! Foreløbig er de jo ikke engang enige med hinanden. Det stiller os i en vanskelig situation - f.eks. er min sociale intelligens noget anderledes end din (det er ikke noget, du er facitliste på), vil jeg tro. Det er derfor man har regler."
Jeg håber da også at forummet får glæde af dig fremover og at der kommer regler du kan forholde dig til. Måske skulle du hjælpe moderatorerne med forslag. Du virker meget engageret.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare det, at visse folk har så voldsomt brug for, at vide præcist hvor grænsen går... Det burde jo få nogle alarmklokker til at ringe hos disse folk. Måske de skulle lære at gennemlæse deres egne indlæg i fremtiden, og modere det værste fra inden der trykkes send?
Til dem der ikke er 100% med på hvad der menes med f.eks "konstruktiv kritik", så kommer her et par eksempler: - Jeg mener at XXXX er forkert, FORDI at blablabla - Istedet for at YYYYY, kunne man så ikke istedet gøre sådan og sådan?
Og vi kan da også godt tage et eksempel på noget der IKKE er konstruktivt  - DET HELE ER NOGET LÅÅÅÅRT. I LUGTER AF FISK!!!
At skrive sobert og konstruktivt er ikke svært. Det kræver bare viljen til at gøre det... __________________ My hovercraft is full of eels...
|
| Til top |
|
| |
Novicen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Nå men så må jeg jo selv formulere det, som jeg også er sikker på at Ilcommamdante mente:
"Brug forum og se om det hele er så forfærdeligt med nye skrevne/uskrevne/forvirrende/mindf**king'ende regler"
|
|
|
Sådan tror jeg nu også jeg forstod det. Det jeg synes er et problem er, at jeg kan blive smidt ud for at gøre det, som situationen er formuleret nu. Her taler jeg ikke om "brokkerøve", der er way out of line, men f.eks. om udsmidningen af ulrikmm, tror jeg han hed; det var beskæmmende og i øvrigt i strid med forummets regler. Andre er smidt ud for at insistere på at diskutere moderationen, når den forekommer allermest vilkårlig. Som jeg ser det, bidrager du og ligesindede til at få cementeret et princip om total vilkårlighed - ikke at jeg tror det er hensigten, men det vil være konsekvensen. __________________ Novicen
|
| Til top |
|
| |