| Forfatter |
|
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Mener i virkelig at det er dårlig service at de tager mod varen og lover at sende en ny til hjemmeadressen da der ikke er en ny enhed på lager lokalt? Og mener i det ville have været en bedre løsning at højtaleren skulle slæbes med hjem igen indtil der kom en på lager lokalt så der kunne foretages en byttehandel i butikken? Jeg ville gerne høre vilke butikker i handler i der har bedre service, for det må eddermanme være steder der er værd at handle  |
|
|
Her er der vist en medarbejder fra klubben

__________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
Ney_ skrev:
Mener i virkelig at det er dårlig service at de tager mod varen og lover at sende en ny til hjemmeadressen da der ikke er en ny enhed på lager lokalt? Og mener i det ville have været en bedre løsning at højtaleren skulle slæbes med hjem igen indtil der kom en på lager lokalt så der kunne foretages en byttehandel i butikken? Jeg ville gerne høre vilke butikker i handler i der har bedre service, for det må eddermanme være steder der er værd at handle  |
|
|

|
|
|
Ja bare fordi man har en lidt mere "stilfærdig" holdning til hvad der er "korrekt" service og hvad der ikke er, så er man selvfølgelig ansat eller det der er værre - det har jeg også selv fået skubbet i skoene.
Hvis og såfremt Ney er ansat i Hifi-Klubben skal han være tagget som værende branchemedlem - eftersom han ikke er det er han sikkert ikke ansat hverken der eller andre steder indenfor hifi-branchen. Han har bare en lidt mere liberal holding til frasen "der Kunde ist König", hvilket vi er nogle der har Jeg kan nævne langt værre eksempler på elendig service end det aktuelle.
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tålmodighed er en dyd.
Der er intet i denne tråd der tyder på, at Sune ikke får et nyt produkt.
Om der går 1 dag eller 1 uge er vel ikke afgørende, og vi er vel ikke børn (eller?) og det er heller ikke juleaften.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
|
......Det burde bare være sælger vedkender fejl, sælger bestiller ny vare til kunden fra deres lager, kunden modtager varen seneste 2 hverdage senere...
|
|
|
burde og burde - Jeg tror det er svært at finde butikker hvor det er kunderne der styrer arbejdsgangen.
Sælgeren har jo dybest set ret til at få skaden/fejlen vurderet, og det er ikke sikkert ekspedienten har prokura til det - så det er da ok service at man vælger at sende en erstatningsvare allerede nu.
Den service de har udvist er da prisværdig - det kunne visse andre butikker lære noget af
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
Ney_ skrev:
Mener i virkelig at det er dårlig service at de tager mod varen og lover at sende en ny til hjemmeadressen da der ikke er en ny enhed på lager lokalt? Og mener i det ville have været en bedre løsning at højtaleren skulle slæbes med hjem igen indtil der kom en på lager lokalt så der kunne foretages en byttehandel i butikken? Jeg ville gerne høre hvilke butikker i handler i der har bedre service, for det må eddermanme være steder der er værd at handle  |
|
|

|
|
|
Næh såmend bare træt af at visse personer altid skal komme med ligegyldige nedgørende kommentarer om visse ting, det værende bestemte produkter/forhandlere/mm.
Men hvis du rent faktisk mener det er dårlig service hører jeg stadig gerne hvordan du ville have det skulle have foregået og hvor du ville forvente at få den foreslåede behandling. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ingen aktier i hifi klubben - har en rega palanar 3 stående et sted men den har jeg ikke købt i hifi klubben men fundet :-) - men jeg synes umiddelbart at det er en helt fin måde de har håndteret denne sag - det er jo ikke en vare den lokale butik har på lager - nu har manden snart en ny - ale er glade ....
Preben1234: Der er mange gode butikker i Danmark som giver god service, Top Sound på Østerbro, High End Sound i Jylland et sted, Pouls Audiobutik i Aarhus og som man kan læser af denne tråd også HifiKlubben - Vi skal også huske at rose og anbefale de der gør en god indsats for at det er sjovt at have med hfifi at gøre og ikke bare gøre nar af folk med en positiv indstilling
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
|
|
Man ringer da bare ned til butikken og fortæller om problemet og så sørger de for at have en ny på LOKAL lager og så tager man ned i butikken og bytter. Ja det er da dårlig service at man har betalt x antal kroner og nu står uden en vare. Ville du mene det var ok at du købte en bil og der ikke blev stillet en lånebil til rådighed hvis bilen havde fejl eller mangler ?
jan_stevns skrev:
Sune Thomsen skrev:
|
......Det burde bare være sælger vedkender fejl, sælger bestiller ny
vare til kunden fra deres lager, kunden modtager varen seneste 2
hverdage senere...
|
|
|
burde og burde - Jeg tror det er svært at finde butikker hvor det er kunderne der styrer arbejdsgangen.
Sælgeren har jo dybest set ret til at få skaden/fejlen vurderet, og
det er ikke sikkert ekspedienten har prokura til det - så det er da
ok service at man vælger at sende en erstatningsvare allerede nu.
Den service de har udvist er da prisværdig - det kunne visse andre butikker lære noget af
|
|
|
Hvis en sælger ikke kan vurdere om et malerarbejde er gjort godt nok trænger denne nok til briller  edit: nej dette er ikke bare fordi det er HFK men fordi jeg rent faktisk undre mig over måden at håndtere sagen på. Jeg ville ikke være en tilfreds kunde hvis jeg havde oplevet det her og det er vel de tilfredse kunder man gerne vil have :)
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil sige at det ville være prof. af hi-fi klubben at sige til kunnen at han skal tage enheden med hjæm og bruge den til de kommer med en ny model, da den er helt ny, længer er den ikke
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
"man ringer da bare ned .... og så sørger de for ..... "
Nogen gange er det langt bedre at man lige sammen - altså kunden og butikken - finder ud af hvad der er den smarteste måde at håndtere et problem på. Jeg kan dælme godt forstå hvis nogle butikker kører den stramme linie hvis der dukker en Karl Einar op og bare kræver sin ret - som han iøvrigt ikke har.
At man lige vil sende tingen på værksted først for at få vurderet skaden/fejlen, er sgisme en ting man som kunde kan være nødt til at acceptere, at sælgerne i butikken har tænkt man nok bare skal få sendt en anden til Sune, er da helt igennem fin håndtering. Hvis det havde været hamrende vigtigt for Sune at bruge den - kunne han jo have taget den med hjem, og afventet en returkasse , lidt mangel på maling betyder vel ikke at den ikke kan bruges til en anden er kommet, vel ? Der er ikke megen suppe på den pølsepind. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke lige slå fast at sælger har lov til at vælge at udbedre fejlen i stedet for at ombytte til en ny. Bare fordi en vare er købt for nylig giver det ikke køber ret til at få den ombyttet eller pengene retur, han har kun krav på at få manglen afhjulpet og det kan i det her tilfælde godt ske ved at sælger sliber og maler enheden så den fremstår som den skal.
Med andre ord er det helt og holdent inden for købelovens rammer at HFK gerne vil have enheden forbi deres serviceværksted for at vurdere om det er noget der skal laves eller om køber skal have en bytter. Selv om sælgeren i den lokale HFK godt kan få øje på fejlen er det ikke sikkert han har mandat til at beslutte om det er en reparationsag eller en ombytter.
..og inden jeg nu får skudt i skoene at jeg arbejder for HFK så vil jeg sige at jeg ikke er branchemedlem, jeg forholder mig blot til det der står i købeloven.
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Skal vi ikke lige slå fast at sælger har lov til at vælge at udbedre fejlen i stedet for at ombytte til en ny. Bare fordi en vare er købt for nylig giver det ikke køber ret til at få den ombyttet eller pengene retur, han har kun krav på at få manglen afhjulpet og det kan i det her tilfælde godt ske ved at sælger sliber og maler enheden så den fremstår som den skal.
Med andre ord er det helt og holdent inden for købelovens rammer at HFK gerne vil have enheden forbi deres serviceværksted for at vurdere om det er noget der skal laves eller om køber skal have en bytter. Selv om sælgeren i den lokale HFK godt kan få øje på fejlen er det ikke sikkert han har mandat til at beslutte om det er en reparationsag eller en ombytter.
..og inden jeg nu får skudt i skoene at jeg arbejder for HFK så vil jeg sige at jeg ikke er branchemedlem, jeg forholder mig blot til det der står i købeloven.
|
|
|
Ah man går vel ikke ind og sliber på en center til 6000 kr og maler den bagefter ? ah ah ah...
Jeg er sådan set ligeglad med hvad købeloven siger, for hvis jeg har købt en vare og især en vare til den pris, og jeg derudover har købr for 7000 kr ved siden af også, og det er under 14 dage siden, så skal varen bare byttes direkte over imo.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh nej, det har du faktisk ikke krav på - du har i følge købeloven krav på at få varen repareret. Så hvis den kan slibes og males, og resultatet bliver som en ny, så har du ikke noget at klage over. Strandvaskeren har fuldstændigt ret i udlægningen af en forbrugers muligheder ved fejl på købte varer. At du er ligeglad med købeloven og har en anden mening,betyder i denne sammenhæng ikke noget - forhåbentligt er der ikke andre love du også er ligeglad med.  Hvis du køber en bil (som er et endnu mere kostbart køb end en højttaler), og det ved leveringen viste sig, at der er en fejl i lakken. Så får du heller ikke en ny bil; men får repareret lakskaden.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Skal vi ikke lige slå fast at sælger har lov til at vælge at udbedre fejlen i stedet for at ombytte til
en ny. Bare fordi en vare er købt for nylig giver det ikke køber ret til at få den ombyttet eller pengene retur, han har kun krav
på at få manglen afhjulpet og det kan i det her tilfælde godt ske ved at sælger sliber og maler enheden så den fremstår som
den skal. Med andre ord er det helt og holdent inden for købelovens rammer at HFK gerne vil have enheden forbi deres
serviceværksted for at vurdere om det er noget der skal laves eller om køber skal have en bytter. Selv om sælgeren i den
lokale HFK godt kan få øje på fejlen er det ikke sikkert han har mandat til at beslutte om det er en reparationsag eller en
ombytter...og inden jeg nu får skudt i skoene at jeg arbejder for HFK så vil jeg sige at jeg ikke er branchemedlem, jeg
forholder mig blot til det der står i købeloven.
|
|
|
Der tager du fejl  http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/
Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller
ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre
ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på
varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret
vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.
Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige
reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.
Som jeg forstår det, er det ret klart at det er en fabrikationsfejl, og så sørger en ordentlig forretning for at kunden får løst
problemet hurtigst muligt. Ikke noget dillerdaller med ind over værksted til vurdering osv. En ny vare, så hurtigt det er muligt.
Længere er den ikke.
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er med at være på vagt i dag når noget er galt med sinne vare, for kan butikken springe over vor gæret er lavest så gør de det, det er som om de bevist prøver på at dreje den til deres fordel og det er forbrugeren der har problemet, der har jo været nogle sager på tv hvor forbrugeren har været dårlig behanlet
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
|
ja, det er med at være på vagt i dag når noget er galt med sinne vare, for kan butikken springe over vor gæret er lavest så gør de det, det er som om de bevist prøver på at dreje den til deres fordel og det er forbrugeren der har problemet, der har jo været nogle sager på tv hvor forbrugeren har været dårlig behanlet
|
|
|
Rolig nu, der er da intet i denne sag der tyder på at butikken prøver at snyde ham. Han skrev tidligere i tråden :
Sune Thomsen skrev:
|
Jeg har lige fået et opkald fra hifiklubben, og deres lager sender mig en ny i dag eller seneste i morgen... Det var da dejlig nyheder :)
Tak til Hifiklubben.
|
|
|
Pas på med at se for meget tv, det ender bare med at du ser problemer alle vegne.
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Jensen100 skrev:
|
|
|
|
Rolig nu, der er da intet i denne sag der tyder på at butikken prøver at snyde ham. Han skrev tidligere i tråden :
Sune Thomsen skrev:
|
Jeg har lige fået et opkald fra hifiklubben, og deres lager sender mig en ny i dag eller seneste i morgen... Det var da dejlig nyheder :)
Tak til Hifiklubben.
|
|
|
Pas på med at se for meget tv, det ender bare med at du ser problemer alle vegne.
|
|
|
Hvad fanden mener du med det ?????
Det er sku da klart at hvis der er et problem med varen, så skal man da klage og gøre noget ved det !
Men nu har jeg fået en ny, og den er perfekt !
Så jeg er glad og tilfreds 
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
Stanley skrev:
Jensen100 skrev:
|
|
|
|
Sune Thomsen skrev:
|
Tak til Hifiklubben.
|
|
|
|
|
|
Hvad fanden mener du med det ?????
Det er sku da klart at hvis der er et problem med varen, så skal man da klage og gøre noget ved det !
Men nu har jeg fået en ny, og den er perfekt !
Så jeg er glad og tilfreds 
|
|
|
Jeg beklager hvis mit citat blev lidt forvirrende, det var nu ikke en kommentar til dig. Det var til Jensen100 der skriver om de sensationssøgende forbrugerudsendelser han spilder sin tid med at se på tv.
Jeg er da helt enig i at man skal bruge sin reklamationsret hvis der er noget galt. Og det er rart at høre at servicen også fungerer hos Hifiklubben så du er glad og tilfreds. 
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 30 Maj 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|