Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 09:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: En diy triode pushpullert (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er stadig åben for tilbud om lån af et sæt egnede PP OPT

Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

seba skrev:

Der er en direkte sammenhæng mellem glødeforbruget og rørets præstationer - hvis du mener at vide bedre,ville det klæde dig at dokumentere det.

Iøvrigt pudsigt du mener at 6c33 som med en glød på 6.3v 6.6A vel er blandt de rør med størst glødeforbrug skulle være "THE WORLDS BEST SOUNDING POWER TUBE"....

Ha Ha, regnede bestemt med at du ville komme ind på, at jeg benytter 6c33 rørene i min egen konstruktion, MEN det er ikke fordi det har et stort glødeforbrug som du åbenbart er meget facineret af. Når du nu pludselig snakker præstationer kan jeg følge dig i den hensende at det kan afgive stor vedvarende strøm, da katoden er voldsom, men det hænger jo igen sammen med rørets indre modstand som naturligvis skal være så lille som muligt, da røret jo netop er designet til at blive anvendt som serie regulator.

Det at kurverne er flotte skyldes rørets interne opbygning, og ikke andet. Så er der lige den allersidste ting som er vigtigt nemlig at røret, grundet den lave indremodstand samt store strøm formågen, gør at den benyttede udgangs-trafo kan gøres mange gange bedre, da omsætnings forholdt bliver meget lille når den optimale belastning a-a ligger i omegnen af 800 Ohm.

Mvh

Torben

Ps Det er egentligt sjovt at du pludselig mener at pp er super, når du altid har fablet om hvor godt single-ended forstærkere lyder Slowon.  Men man har jo et standpunkt, til man tager et nyt.

Jeg skal ikke yderlige kommenterer indlæg fra din side mere, da vi aldrig vil kunne blive enige om noget.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Da du kun bekræfter hvad jeg har bragt frem,vil jeg ikke kommentere yderligere på dine non-konstruktive indlæg - og nøjes med at glæde mig over du lover fremover at holde dig fra mig!

Dog en ting skal kommenteres - og det er at mere opmærksomme læsere har bemærket jeg ikke pludselig mener PP "er super",eller bedre end SE - ifølge emnet får man blot en super billig amp,med langt bedre lyd end de sædvanlige el34/kt88 pentoder.

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

seba skrev:
- ifølge emnet får man blot en super billig amp,med langt bedre lyd end de sædvanlige el34/kt88 pentoder.

Og hvornår har du bevist det?

Hvad har du sammenlignet med?

Nåeh du vil gerne låne et sæt PP OPT'ere til at bevise det eller?

Måske skulle du lige skyde bjørnen først, inden du sælger skindet....

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

asml - har du noget positivt at bidrage med,eller føler du et stærkt behov for negativ opmærksomhed??

Jeg har skam haft rigtig mange begynder-amps,såsom PP el34/6l6/kt88 osv - så mener at have grundlaget intakt for sammenligning. - Endvidere kører 6c41 yderst fornemt i SE her i huset pt,så altså ingen grund til at tro,det vil blive meget ringere i en PP - som jeg i parentes bemærket ikke forsøger at sælge!!

Måske du skulle vurdere skindet inden du forsøger at angribe bjørnen?

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Nu er det svært at bidrage med noget positivt til en tråd, hvor trådstarteren er af den opfattelse at push pull koblede forstærkere er noget l...

Især når de er baseret på pentoderør..., men alligevel opretter en tråd om push pull rørforstærkere.!!

Den negative opmærksomhed, lader jeg dig om....Det er du vist mere vant til end jeg er......

Slowon/trapez/Granberg/seba......

Mvh

ASML

Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Drop nu for søren al det fnidder! Det lader til, at i har nogle kontroverser, men dem må i tage pr. pb eller mail!

Nu tilbage til diy pp triode!

/Jeppe - moderator

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen kontroverser,men forestiller mig de små udgaver af smadremanden har kontroverser som de ikke kan forløse andre steder.Måske har konen jumpet mig eller en anden - måske disse eksistenser blot går rundt med et uforløst had generelt!

Det mest sørgelige er,at de der KUNNE bidrage med fornuft,vælger at spamme istedet!

Det er for nemt at påstå man kan,men ikke vil - en ting burde dog ligge fast : Hvis man hverken kan eller vil bidrage med relevante indlæg,skulle man iflg regelsættet nægtes adgang til debatten.

Mht projektet her,går det samme vej som sidst jeg forsøgte at tilføre diyére lidt inspiration - så overlader tråden til flamers og andre der bare ska ha frustrationerne kørt af.

Evt interesserede kan kontakte mig pr pb. 

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Ja, du er jo en ren engel.
Finder du ikke besynderligt, at "alle" blot er ude efter dig?

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

seba skrev:
Jeg får et sæt ekstra Lunddahl 1660 IT hjem næste uge - så hvis nogen i en go sags tjeneste vil udlåne et sæt anstændige OPT,kan jeg hurtigt prøve konstruktionen af!

Til sådan et projekt skal du jo nok helst have trafoer med ret lav impedans og tyk tråd (til høj strøm). Det er sikkert ikke dem der ligger flest af rundt omkring

Men du kunne evt. prøve med en ringkernenettrafo - nogle af dem fungerer faktisk rimeligt godt som (nød)udgangstrafoer.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes