| Forfatter |
|
rjcr Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 27 Juni 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Normalt passer det rimeligt godt med min smag, når EB "ikke anbefaler" en plade.
|
|
|
Fair nok - den køber jeg.
janils skrev:
|
Desuden må man også prioritere lidt - har allerede investeret over 1.500,- i musik denne måned. Kigger nok efter Melua, når den kommer i udsalgsskuffen!
|
|
|
Lidt træls ind i mellem, at man ikke har ubegrænsede midler til rådighed...
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 28 Juni 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
rjcr skrev:
|
Mine favoritter:
1. I'd love to kill you
2. The Flood
3. A Happy Place
6. Tiny Alien
A Happy Place er den absolutte favorit pt.
Eneste nummer jeg har det lidt svært med er "God on Drums, Devil on the Bass"
Meget synd at pladen stort set ikke får noget airplay (ikke på de radiostationer jeg lytter til anyway...)
|
|
|
Red Balloons,Twisted,The house ....... er også gode
Twisted skal bare have noget gas .. den er fed..
har fået lyttet noget mere og ...
Pladeanmeldere kan dog tage fejl. F,eks. var den nye Nora Jones meget opreklameret, men jeg var skuffet.
EB anmelderen tager fejl ... bestemt (og ja Nora var en skuffelse har kun "come away with me" men den er go')
og der er IKKE dårlig lydkvalitet på denne plade ....
hvis du kan lide de andre er den et must ...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Juni 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var på et tidspunkt en anmelder der kalte Melua for vor generations Hilda Heick - og jeg er tilbøjelig til at give ham ret.
Bevarres - hun synger med en flot stemme og har lavet gode og fængende sange - men
Hun er ret kedelig
hendes tekster er tåkrummende dårlige - lyder som noget der kunne være skrevet i 1920erne .. på den ufede måde
Katie Melua er en yndig inpakning, med en rigtig fin stemme men mangler nerve for at blive interessant for andet end små piger og gamle grissebasser
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 29 Juni 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Katie Melua er en yndig inpakning, med en rigtig fin stemme men mangler nerve for at blive interessant for andet end små piger og gamle grissebasser
|
|
|
Kalder du mig en gammel gris ..................... Tjaaaaaaa på nogle punkter har du vel ret    __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der var på et tidspunkt en anmelder der kalte Melua for vor generations Hilda Heick - og jeg er tilbøjelig til at give ham ret.
Bevarres - hun synger med en flot stemme og har lavet gode fængede sange - men
Hun er ret kedelig
hendes tekster er tåkrummende dårlige - lyder som noget der kunne være skrevet i 1920erne .. på den ufede måde
|
|
|
det er da vist dit setup der mangler nerve .....
OG du har dårlig smag ......
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 Juni 2010 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er faktisk enig... Meget flot stemme, homogen og glat, men faktisk lidt for pæn - og det er musikken også.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he .....
kæk indlæg = kæk svar

|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Ekstrabladet har den på hadelisten, som et af de dårligeste albums p.t.
Det er nok til at jeg holder mig væk! 
|
|
|
Seneste album er også helt og aldeles i skoven... Købte den til konen. Hørte den en gang. Nu ligger den i skralderen. Skuffende og elendigt optaget. Mangler i den grad nærvær og musiklitet. Alt for mixet. Har to DVD´er med hende også. Det altså lidt skræmmende en tøs med så stor status ikke har lidt mere gnist. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
janils skrev:
|
|
|
|
Seneste album er også helt og aldeles i skoven... Købte den til konen. Hørte den en gang. Nu ligger den i skralderen. Skuffende og elendigt optaget. Mangler i den grad nærvær og musiklitet. Alt for mixet. Har to DVD´er med hende også. Det altså lidt skræmmende en tøs med så stor status ikke har lidt mere gnist.
|
|
|
det beviser bare endnu engang at smag bare ikke kan diskuteres ... ja det kan det jo godt
men det bringer bare intet..
men lyd kvaliteten ER ikke dårlig ... jeg forstår det det ik helt ... den kan fåes bedre OK men den er i den gode ende ... i hvert fald på mit setup....
|
| Til top |
|
| |
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hun er da lækker nok, men kunne hun da for fanden ikke bare tage og holde kæft
hun giver mig gåsehud, på den dårlige måde
så er jeg mere en norah jones kind a guy __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige hentet albummet på Yousee play. Det er gammel vin på nye flasker ingen tvivl om det. Men synes at hendes stemme er dejligt nærværende og forførende. Det forbliver dog på pcen. Ikke et album jeg ville investere i på cd __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hapsede lige albummet i Fona i sidste uge.
Har ikke haft lyst til at eje de tidligere albums (men bør nok give dem en chance nu). Muligvis er det ikke mixet perfekt. Muligvis er indspilningen ikke for god.
Men jeg kan læne mig tilbage og nyde musikken. Selv om det ikke er perfekt, så er det stadig godt i mine ører.
/Stefan
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
janils skrev:
|
|
|
|
Seneste album er også helt og aldeles i skoven... Købte den til konen. Hørte den en gang. Nu ligger den i skralderen. Skuffende og elendigt optaget. Mangler i den grad nærvær og musiklitet. Alt for mixet. Har to DVD´er med hende også. Det altså lidt skræmmende en tøs med så stor status ikke har lidt mere gnist.
|
|
|
det beviser bare endnu engang at smag bare ikke kan diskuteres ... ja det kan det jo godt
men lyd kvaliteten ER ikke dårlig ... jeg forstår det det ik helt ... den kan fåes bedre OK men den er i den gode ende ... i hvert fald på mit setup....
|
|
|
Tjaaa den kan da høres. Men det absolut ikke noget man falder ned af stolen over. Lyden må betegnes som være lidt kold og lidt for mixet. Det skinner ihvertfald meget tydeligt igennem her at produktionen er digitaliseret voldsomt! Men det nu ret typisk for pop skiver. Hendes stemme er lidt fesent og manger i den grad brystkasse og naturlig varme. Har hørt hende live. Og der synger hun altså noget mere kropslig end det der gengives på house.
Men som du selv er inde på. smag og behag. Både hvad angår musik. Og ikke mindst hvad vi betegner som god lyd  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Har lige hentet albummet på Yousee play. Det er gammel vin på nye flasker ingen tvivl om det. Men synes at hendes stemme er dejligt nærværende og forførende. Det forbliver dog på pcen. Ikke et album jeg ville investere i på cd
|
|
|
Ahhhh der du da vist lidt på sidespor basse hehe. House minder på ingen måder om hendes tidligere album. Den er gjort mere poppet. Og der tilsat en god sjat, om end ikke STOR sjat elektroniske lyde. nogen af nummere sværmer lidt godt nok lidt omkring. Det gør sig nu ikke gældende på hendes tidligere plader.
Så gammel vin på ny flaske kan man vist ikke kalde det  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
|
Har lige hentet albummet på Yousee play. Det er gammel vin på nye flasker ingen tvivl om det. Men synes at hendes stemme er dejligt nærværende og forførende. Det forbliver dog på pcen. Ikke et album jeg ville investere i på cd
|
|
|
Ahhhh der du da vist lidt på sidespor basse hehe. House minder på ingen måder om hendes tidligere album. Den er gjort mere poppet. Og der tilsat en god sjat, om end ikke STOR sjat elektroniske lyde. nogen af nummere sværmer lidt godt nok lidt omkring. Det gør sig nu ikke gældende på hendes tidligere plader.
Så gammel vin på ny flaske kan man vist ikke kalde det 
|
|
|
Vinen er dog lidt mere krydret denne gang
Hørte lidt af nummeret red balloons så fik jeg nok
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
janils skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tjaaa den kan da høres. Men det absolut ikke noget man falder ned af stolen over. Lyden må betegnes som være lidt kold og lidt for mixet. Det skinner ihvertfald meget tydeligt igennem her at produktionen er digitaliseret voldsomt! Men det nu ret typisk for pop skiver. Hendes stemme er lidt fesent og manger i den grad brystkasse og naturlig varme. Har hørt hende live. Og der synger hun altså noget mere kropslig end det der gengives på house.
Men som du selv er inde på. smag og behag. Både hvad angår musik. Og ikke mindst hvad vi betegner som god lyd 
|
|
|
Basse det må være dit setup der hænger .... .... he he
hun er rigtig god live ... ligesom på pladerne ...
"Men som du selv er inde på. smag og behag. Både hvad angår musik. Og ikke mindst hvad vi betegner som god lyd "
nemlig ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
janils skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Men som du selv er inde på. smag og behag. Både hvad angår musik. Og ikke mindst hvad vi betegner som god lyd 
|
|
|
"Men som du selv er inde på. smag og behag. Både hvad angår musik. Og ikke mindst hvad vi betegner som god lyd "
nemlig ...
|
|
|
Ahhhhh vil nu mene mit setup formidler ganske ok  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Så gammel vin på ny flaske kan man vist ikke kalde det 
|
|
|
enig hun prøver da virkelig ikke at køre i samme rille ...
noget fungerer, andet ikke ...
den der "good on drums" ... fungerer så bar slet ik ..
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
Jakobsen skrev:
kennethjensen skrev:
janils skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nemlig ...
|
|
|
Ahhhhh vil nu mene mit setup formidler ganske ok 
|
|
|
forhåbentligt ... men der skulle da være grundlag for det... skulle man mene
|
| Til top |
|