| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 06 Juni 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeppebc skrev:
| mange tak ;D jeg har 12 kvadratmeter så jeg skal bare stille dem i hvert sit hjørne?? |
|
|
Du er nok nødt til at flytte lidt rundt med dem, indenfor de rammer du vil give dem, og se hvor du synes de lyder bedst.
jeppebc skrev:
| hvor meget bliver det i alt?? |
|
|
Du tænker på pris? Da må du jo prøve at regne på hvad du har brug for, men hvis du skal have højttalere (Dali 7 til 1.000 kr.), signalkabel fra computer til forstærker (minijack -> RCA) og højttalerkabel (det jeg foreslog) er du jo nok oppe på sammenlagt 1.400 kr. sådan cirka.
|
| Til top |
|
| |
jeppebc Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 06 Juni 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay ved ikke helt om de bliver for store er de her meget dårlige i forhold til dem?? http://www.edbpriser.dk/Product/Detai ls.aspx?pid=419627
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 06 Juni 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde kun computeranlæg før jeg begyndte min "hifi" samling. Du kan se i min signatur hvad jeg har nu og er du GAL en
forskel!!
Jeg mener slet ikke du kan sammenligne sådan et computer surround set med det du kan få af RIGTIGT anlæg. Hvis du får en
NAD forstærker, skal den da også udnyttes - rigtigt. Til de 1500 det sæt koster, ka du sagtens få noget rigtig fornuftigt brugt
som er langt bedre. Du kan jo prøve at forestille dig hvilke omponenter der bruges til sådan et sæt når det både skal indeholde
2 diskanter, en sub med indbygget forstærker og en fjernbetjning. Det siger sig selv, at det ikke er hifi komponenter som der er
tænkt i. Hvis du gerne vil have noget med en vild bass som det lyder til, så find da nogle brugte vegaer til de penge! Du kan
sagtens finde nogle guldkorn på brugtmarkedet!
Me du skal gøre op med dig selv hvad du egentlig vil have. Jeg har selv begået fejlen med de der tossede computer surround-
systemer og det kan ikke måle sig ved glæden af et rigtigt anlæg! :)
|
| Til top |
|
| |
jeppebc Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, men vegaer bliver jo som regel brugt til at spille rigtig højt så hvis man køber dem brugt tror du så ikke at de er ret dårlige??
|
| Til top |
|
| |
jeppebc Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så skal jeg jo også have kabler osv så hvis jeg har 1200 hvor meget kan jeg så bruge på højtalerne??
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo også spare op og bruge pengene mere rigtigt? :) Så får du præcis hvad du vil have første gang.
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
og btw.. Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de :)
|
| Til top |
|
| |
jeppebc Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså har 1500 og skal bare have så meget ud af dem som muligt ;) skal jo bruge den til alt lyd film, musik og bare normalt fra computeren så skal kunne være både lavt og højt
|
| Til top |
|
| |
jeppebc Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
er cervin vega så ikke gode?? og er det bedre med f.eks 4 højtalere som så er mindre gode??
|
| Til top |
|
| |
jeppebc Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad siger i til det her uden forstærker http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=155034
|
| Til top |
|
| |