Forfatter |
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig lækkert ud 
Hvad er det for et lærrede?
|
Til top |
|
|
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek lige min tråd ud med hyggeaftener med movie og spas;)
|
Til top |
|
|
houbakrene Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jisimu skrev:
Ser rigtig lækkert ud 
Hvad er det for et lærrede?
|
|
|
Det er et Adeo 92" HC Tab-Tension. Et fedt lærrede, men leger lidt med tanken om at bytte det ud med en hvidt, da min projektor ikke er den mest lysstærke, der findes på markedet... __________________ René's HD-Hjemmebio
|
Til top |
|
|
houbakrene Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Jeg har tænkt lidt på at få baflen på mine W200 malet blanksort, så de passer til resten at mine højttalere. Nogle, som har haft samme tanke, eller måske endda fået det gjort?
Gad vide, om der er noget jeg skal være særligt opmærksom på, da jeg regner med selv at lave alt forarbejdet (adskillelse og slibning)? 
Nogle, som kender en god maler / automaler i KBH området, som har mod på sådan en arbejdsopgave?
Mvh. René __________________ René's HD-Hjemmebio
|
Til top |
|
|
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 17 August 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den subwoofer der står den bagerst ved siden af sofaen ? og hvordan lyder det ?
Har hørt at det er bedst at have subwooferen mellem front højtalerne, men det har jeg ikke rigtig plads til med mit tv / hifi bord.
Kunne ellers godt tænke mig at få en subwoofer med i mit hjemmebio setup.
|
Til top |
|
|
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
Sendt: 18 August 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun sige at Rene's anlæg er klasse at se film på 
TomH - det er Helicon subben og den spiller rigtig godt - sad lige ved siden af den og fik da også et par rysteture 
|
Til top |
|
|
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 18 August 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
SOSFarum skrev:
TomH - det er Helicon subben og den spiller rigtig godt - sad lige ved siden af den og fik da også et par rysteture  |
|
|
Dvs. man kan sagtens have den stående bagerst ved siden af sofaen ? ved godt man siger bass ikke er retnings bestemt men den holder ikke altid. Og flere siger den skal stå forest sammen med fronterne
|
Til top |
|
|
houbakrene Forum Bruger

|
Sendt: 18 August 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
SOSFarum skrev:
TomH - det er Helicon subben og den spiller rigtig godt - sad lige ved siden af den og fik da også et par rysteture 
|
|
|
Dvs. man kan sagtens have den stående bagerst ved siden af sofaen ? ved godt man siger bass ikke er retnings bestemt men den holder ikke altid. Og flere siger den skal stå forest sammen med fronterne 
|
|
|
Jeg har, som du nok kan se på billederne af min stue, ikke de store valgmuligheder mht. placering af subben. Jeg er for så vidt egentlig enig i, at den måske står lidt klemt mellem sofaen og væggen, men må indrømme, at jeg aldrig har hørt, at subben SKAL stå sammen med fronterne... Du er selv inde på, at de lavfrekvente toner, som en sub udsender, ikke kan retningsbestemmes, hvorfor placeringen (i teorien) er underordnet. Men der er naturligvis mange ting, som spiller ind, bl.a. rumakustikken. Men det er klart, at en sub gerne skal have noget luft omkring sig, da den jo flytter en del af det. 
En god tommelfingerregel, til at finde sin subwoofers placering er, at starte med at stille den i "sweetspot". Dernæst sætte sub-kablet til og gå rundt i rummet med fingeren på den anden ende af kablet. Der hvor "brummen" lyder højest, skal din sub placeres. Dette er naturligvis helt uden hensynstagen til indretning og ens bedre halvdel, men det skulle efter sigende være den placering, hvor man får mest ud af subben.
Den måde som jeg har placeret min sub, har udelukket været for at tage hensyn til indretningen, men når det er sagt, fungerer det efter min overbevisning (og åbenbart også SOSFarum's), ingen indflydelse på kvaliteten i lydbilledet. Synes selv det spiller lige som det skal...  __________________ René's HD-Hjemmebio
|
Til top |
|
|
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 18 August 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
SOSFarum skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg har også lyttet til Renes biograf og omkring subben mangler der ikke noget D E R;)
Med hensyn til helicon sættet synes jeg i øvrigt at opstillingen med sub og center samlet ser mindre heldig ud, og samtidig bliver meget høj.
Så den løsning rene har valgt er både pænere og mere praktisk i mine øjne:)
|
Til top |
|
|
houbakrene Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det lige man sætter billeder ind i sin tråd? Er efterhånden nogle måneder siden sidst, kan sku ikke rigtigt huske det...  __________________ René's HD-Hjemmebio
|
Til top |
|
|
Kevin_Mn Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 01 September 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg uploader dem på www.imageshack.us og sætter "Direct Link" ind mellem [img ] og [/img] :)
|
Til top |
|
|
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 01 September 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser f**** godt ud det der den stereobænk hvor er den fra?
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fedt setup!
Købte du det adeo via Norge? __________________
|
Til top |
|
|
houbakrene Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
Rigtig fedt setup!
Købte du det adeo via Norge?
|
|
|
Nej, det er købt brugt i DK. Ved faktisk ikke hvor første ejer havde købt det henne, men lærredet er lavet i Italien. __________________ René's HD-Hjemmebio
|
Til top |
|
|