Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 14:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox Touch Audio tips (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Dejligt med hel præcis information om et system, der VIRKER!
2 x 3 TB diske er nok lidt overkill for mig, da jeg ikke skal streame video o.l. Men nu kender jeg jo specifikationerne på de WD diske du bruger.

Klaus 'Soundcheck' nævner en Fritzbox Extender. Nogen der har prøvet noget lignende? Virker åbenbart som en forstærker på det trådløse netværk,
og har den fordel, at man kan nøjes med at køre kablet Ethernet fra extenderen til SB. NAS serveren kan så bare køre trådløst til extenderen uden at
det forringer lydkvaliteten, så vidt jeg har forstået. Det vigtige er, at man bruger Ethernet indgangen i SB og ikke trådløs.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2012 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har en lidt ældre QNAP TS-119 der streamer hovedsageligt FLAC til en SB Touch og en SB Radio. Jeg streamer også HD-FLAC i 95KHz/24bit, dog kan mit system ike håndtere 192/24 og det kræver kablet tilslutning af lydkilde. Jeg kører men stort set alle de nævnte tricks dog ikke disabling af SB Touch skærmen og fastlåsning af digital volumen kontrol da dette betjeningsmæssigt er meget upraktisk. Det enste der tager tid at en fuldscanning af ens musiksamling men det gør det sikkert også ved pc-anvendelse. Det spiller super godt og Spotify til SB kører også upåklageligt! Kan kun anbefales. Dog er Qnap Sb opsætning lidt langhåret, har hørt at Synology skulle være mere brugervenligt! Min Nas er en 1-bay dis (dvs kun med en harddisk) og har derfor ikke blæser hvilket gør den super lydløs (hvilket igen er påkrævet da den står umiddelbart ved siden af mit husalter)!  
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Skylder lige at sige, at jeg har fået en Synology DS412+ NAS server op at køre. Den er installeret med 2 stk. WD10ZERX (Green) harddiske i RAID 0 konfiguration. Det fungerer fremragende og skift mellem forskellige musik-tracks sker lynhurtigt og gnidningsfrit!
Da jeg osse bruger iPeng på min iPad, skal jeg snart til at lege med nogle af de tidligere nævnte tweaks.

Jeg kører med Logitech Media Server version 7.7.2, da jeg udelukkende skal bruge systemet til musikstreaming.

Tak for diverse gode og præcise råd

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 September 2012 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Her er en side med flere tips omkring Touch'en...
Siden indhold er lidt lang håret men kan bruges hvis man bruger TT 3.0 eller EDO eller begge
SBGK tips
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

@ rotelman:

jeg kan se at der efterhånden er uhyre mange software mods til SBT. Kører du med alle de 3 nævnte mods på én gang (TT 3.0 + EDO + SBGK)?

Og er EDO kun en måde at bruge USB porten som digital udgang, eller giver den en generel forbedring på de digitale udgange, fx S/PDIF til en DAC?

Hvad med LMS 7.8 - det er da ikke en officiel Logitech update vel? Nogen der har prøvet den?

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 27 September 2012 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Efter at have prøvet en NAS med Squeezebox Server for nogle år siden - og kasseret den som uanvendelig pga. af den utrolige
langsomme reaktionstid, har jeg kørt med diverse pc'er som servere, sidst med Vortexbox (Linux).

Men i sidste uge blev jeg stærkt fristet af følgende tilbud.

http://www.dustinhome.dk/product/5010621840/netgear-readynas -ultra-2-2tb-1x2tb-umonteret-dual-gigabit-
lan/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

(versionen lidt længere nede på siden, med to styk 2 TB diske)

Den virker fantastisk godt, det har virkeligt forøget min livskvalitet at kunne nøjes med NAS'en og slippe for pc'en.

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 27 September 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Jeg droppede bla Readynas pga støj, men det må de så have fået styr på?
Boman skrev:
Efter at have prøvet en NAS med Squeezebox Server for nogle år siden - og kasseret den som uanvendelig pga. af den utrolige
langsomme reaktionstid, har jeg kørt med diverse pc'er som servere, sidst med Vortexbox (Linux).

Men i sidste uge blev jeg stærkt fristet af følgende tilbud.

http://www.dustinhome.dk/product/5010621840/netgear-readynas -ultra-2-2tb-1x2tb-umonteret-dual-gigabit-
lan/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

(versionen lidt længere nede på siden, med to styk 2 TB diske)

Den virker fantastisk godt, det har virkeligt forøget min livskvalitet at kunne nøjes med NAS'en og slippe for pc'en.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 27 September 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Den lyder som en mellemstor jetjager når den starter op. og blæserne kortvarig køre med fuld kraft, men i drift er den rimeligt
støjsvag.

Sebastian L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Den lyder som en mellemstor jetjager når den starter op. og blæserne kortvarig køre med fuld kraft, men i drift er den rimeligt
støjsvag.

Se det er jo så ikke tilfældet med min Synology. Jeg måtte faktisk checke om lamperne lyste i den, for jeg kan dårligt høre den starte op

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes