| Forfatter |
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt en Epson TW3500. Indtil videre ganske god... __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Jeg har været lidt omkring forskellige FHD projektorer, og er "endt" med Pana AE4000 ... Da først jeg så den sammen med et par andre, var jeg ikke i tvivl - Det måtte godt koste lidt mere, den kan vel findes til 20k ...
http://www.projectorcentral.com/panasonic_ae4000_projector_r eview.htm
Top Dollar billede - Prøv det...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en W1000 og er yderst tilfreds!
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Online Indlæg: 1998
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har jeg også kig på
Hvor har du handlet, og hvad måtte du af med? __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fås til 15-16.000. Kan ikke lige huske hvor det var jeg så det forleden dag. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Den har jeg også kig på
Hvor har du handlet, og hvad måtte du af med? |
|
|
- Jeg gav 25k... - Det var godt nok incl. ophæng, kabel, levering og montering, samt intens test og justering - Står bare p***egodt...!! Sound2Vision i Viborg, vores lille lokale forhandler - Kanon service. Mener valget var 20k rent afhentet + ca. 1600 for ophæng, eller fuld service. Nu er han jo ganske dygtig og behagelig, så jeg betaler gladeligt for service'n...!!
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Den fås til 15-16.000. Kan ikke lige huske hvor det var jeg så det forleden dag. |
|
|
Aha! Det er ikke lykkedes mig at finde den herhjemme til den pris ...
Hvis du (eller andre) kommer i tanker om, hvor det er, så giv lige lyd! __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
Aksa skrev:
Den har jeg også kig på Hvor har du handlet, og hvad måtte du af med? |
|
|
- Jeg gav 25k... - Det var godt nok incl. ophæng, kabel, levering og montering, samt intens test og justering - Står bare p***egodt...!! Sound2Vision i Viborg, vores lille lokale forhandler - Kanon service.Mener valget var 20k rent afhentet + ca. 1600 for ophæng, eller fuld service. Nu er han jo ganske dygtig og behagelig, så jeg betaler gladeligt for service'n...!!
JBLfan |
|
|
Der er aldrig noget i vejen med god service __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
per_zk skrev:
Den fås til 15-16.000. Kan ikke lige huske hvor det var jeg så det forleden dag. |
|
|
Hvis du (eller andre) kommer i tanker om, hvor det er, så giv lige lyd! |
|
|
Jeg har linket på en anden PC, du får den lige i morgen. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Aksa skrev:
per_zk skrev:
|
|
Hvis du (eller andre) kommer i tanker om, hvor det er, så giv lige lyd! |
|
|
Jeg har linket på en anden PC, du får den lige i morgen. |
|
|
Vi venter spændt __________________ mvh
AKSA
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh glemte det. Prøver lige igen om 1-2 timer. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm nu har de åbenbart ikke AE4000 længere?!?
http://www.sameurope.com/
Du kan evt. skrive til dem og spørge om de får den igen. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jeffrey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var så sent som i går ude og kigge på disse projektore.
Optoma HD200X til 7100
Optoma HD20 til 8400
Vivitek H1080FD til 7600
Acer H7530D til 7500
BenQ W1000 til 8200
Jeg fik først en demonstration på en LCD projektor, men jeg synes ikke der var knald nok på farverne i den prisklasse jeg
kiggede på.
Da jeg kiggede på DLP projektorer i samme prisklasse kom der lige pludselig mere knald på farverne. Jeg bemærkede ikke
regnbuer overhovedet før sælgeren satte en kalibrerings skive på hvor der var helt sort baggrund med et hvidt firkantet felt i
midten. Der kunne jeg fornemme regnbuer, men det generede mig overhovedet ikke. Sælgeren anbefalede at jeg
kompenserede for regnbuer ved at tage et lærred der er en mellem ting af hvid og grå altså mat hvid. Og en god kalibrering
udført af teknikker til 2000 kr, jamen så var regnbuerne næsten helt væk. Jeg skal i hvert fald koncentrere mig meget for at
se regnbuer på den sorte baggrund med de hvide felt i midten.
Valgte i sidste ende BenQ W1000 pga. den ikke er lige så sart over for omgivende lys sammenlignet med de andre modeller.
I min stue kan jeg i dagstimerne ikke mørkelægge stuen helt, men min BenQ W1000 laver et godt billed uden problemer lige
nu. Sider og ser Avatar og der er for fedt :)
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeffrey skrev:
Optoma HD200X til 7100
Optoma HD20 til 8400
Vivitek H1080FD til 7600
Acer H7530D til 7500
BenQ W1000 til 8200
Jeg fik først en demonstration på en LCD projektor, men jeg synes ikke der var knald nok på farverne i den prisklasse jeg
kiggede på.
Da jeg kiggede på DLP projektorer i samme prisklasse kom der lige pludselig mere knald på farverne. Jeg bemærkede ikke
regnbuer overhovedet før sælgeren satte en kalibrerings skive på hvor der var helt sort baggrund med et hvidt firkantet felt i
midten. Der kunne jeg fornemme regnbuer, men det generede mig overhovedet ikke. Sælgeren anbefalede at jeg
kompenserede for regnbuer ved at tage et lærred der er en mellem ting af hvid og grå altså mat hvid. Og en god kalibrering
udført af teknikker til 2000 kr, jamen så var regnbuerne næsten helt væk. Jeg skal i hvert fald koncentrere mig meget for at
Valgte i sidste ende BenQ W1000 pga. den ikke er lige så sart over for omgivende lys sammenlignet med de andre modeller.
I min stue kan jeg i dagstimerne ikke mørkelægge stuen helt, men min BenQ W1000 laver et godt billed uden problemer lige
nu. Sider og ser Avatar og der er for fedt :) |
|
|
LoL, hvis den kræver en 2000kr's kalibrering kan man da ligesågodt købe en bedre fra starten __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jeffrey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Jeffrey skrev:
Optoma HD200X til 7100
Optoma HD20 til 8400
Vivitek H1080FD til 7600
Acer H7530D til 7500
BenQ W1000 til 8200
kiggede på.
|
|
LoL, hvis den kræver en 2000kr's kalibrering kan man da ligesågodt købe en bedre fra starten  |
|
|
Ja man kan jo selvfølgelig vælge en der er 2000 kr dyrer, men den skal man jo også bruge 2000 kr på hvis man ønsker den kalibreret. Med en kalibrering får man 100 % ud af sin projektor eller tv. Det er altså væsentlig bedre end hvis man selv justerer sit grej ind.
|
| Til top |
|
| |
dude2005 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeffrey skrev:
per_zk skrev:
Jeffrey skrev:
Optoma HD200X til 7100
Optoma HD20 til 8400
Vivitek H1080FD til 7600
Acer H7530D til 7500
BenQ W1000 til 8200
kiggede på.
|
|
LoL, hvis den kræver en 2000kr's kalibrering kan man da ligesågodt købe en bedre fra starten  |
|
|
Ja man kan jo selvfølgelig vælge en der er 2000 kr dyrer, men den skal man jo også bruge 2000 kr på hvis man ønsker den kalibreret. Med en kalibrering får man 100 % ud af sin projektor eller tv. Det er altså væsentlig bedre end hvis man selv justerer sit grej ind.
|
|
|
Der er endnu det vanvittigste salgstrick jeg har hørt! Her kan hifiklubben slet ikke engang være med. Hvordan i denne verden, skulle en kalibrering, der retter levels i sort og farve op - NOGENSINDE få farvehjulet til at kører stærkere? De 2000 til en bedre projektor ville helt klart være langt bedre givet ud! MEN jeg havde en BenQ 8720, der kørte farvehjulet forskellig hastighed, ved forskellig opløsning. Altså mere eller mindre effekt af "problemet" MEN med mindre du får ekstra trip på, af at sidde og suse dine øjne rundt og chasing rainbows, så gør som sagt, se film i stedet - i mine øjne er dette ikke et problem på NOGEN maskiner i dag. Jeg oplevede det (regnbue effekten) faktisk i falkoner biografen for et par måneder siden, men tror måske det var i en af de mindre sale. For i går så jeg Inception i sal 1, det er en af de flotteste projektioner jeg har set herhjemme. Der var så meget huk på lyset og rivende skarpt var det i 600" eller hvad det er. Selvom jeg tævede øjnene rundt, var der intet at se. (Det er selvfølgelig inden de sætter filmen på) MEN den feel det fik, da de skiftede til film, når man nok aldrig på en projektor! Den dybde og lækkerhed, er bare for vild!
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dude2005 skrev:
MEN den feel det fik, da de skiftede til film, når man nok aldrig på en projektor! Den dybde og lækkerhed, er bare for vild! |
|
|
En god projektor som f.eks. Epson TW3500 under de rigtige forhold giver både bedre sort, kontrast og skarphed end hvad nogen alm. film projektor kan matche i en biograf. Og med rigtig 24hz afspilning overgår kvaliteten helt klart hvad man kan opleve i biografen. Så personligt vil jeg langt hellere se en film i hjemmebio på bluray end i bio. Hvis du så savner "charmen" ved biografen kan du evt. få en til at ven til at tjekke SMS og lyse dig i hovedet med sin telefon hvert 5. minut og evt. skrue projektoren lidt ud af fokus... __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |