| Forfatter |
|
muhaha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville være en rigtig god løsning  Men tror jeg må vente til nogle år med det prisleje..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort set alle nyere lydkort beregnet til gaming har EAC eks: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=x-fi&sp=a ll&pid=482430 Som nok er det gaming kort jeg ville tage, man kan få dyere og bedre, men value for the dollar, er det her nok det bedste. Soundstage har man ikke rigtigt tal på, nogen har stort soundstage, andre har ikke. E.g. Grado lig null soundstage, Sony cd3000 max soundstage. Dt770 er ret gode alt i alt, men jeg ved ikke om superlux topper dem, men taget i betragning af at de er så billige ville jeg nok stadig gå efter dem, hvilken, model afhænger så af hvad Claus siger
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver det, det lydkort jeg køber  har kigget lidt på forskelligt brugte sider, og kan se at der bliver solgt lydkort (bl.a. x-fi). Vil det være fornuftigt hvis det er en god pris, og hvor meget skal gå ned i lydkort, når det er brugt?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv solgt mit gamle x-fi brugt, og det kan godt svare sig, men du skal ned i ca det halve alt efter alder osv.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine moddedeH D660 er den mest åbenlydende lukkede bøf jeg har prøvet, der er ikke den kæmpescene som 701/880 byder på, men den lyder meget mere let og luftig end de andre lukkede jeg har haft med at gøre..
Soundstage i vores hobby kan oversættes nogenlunde til Lydscene, det bliver man ikke meget klogere af, men det drejer sig om hvor stort lyder de, sagt på en anden måde er orkestret mast sammen eller står de langt fra hinanden, kan du tydeligt høre hvor langt de står fra hinanden, kort og godt om lyden er widescreen eller letterbox..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah HD660 er en DT770 klon og forskellen er ikke voldsomt store, så tror bestemt ikke du vil gå galt i byen med et par superlux. Men de kræver altså et par nye puder!
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Har selv solgt mit gamle x-fi brugt, og det kan godt svare sig, men du skal ned i ca det halve alt efter alder osv.
|
|
|
Lyder rigtig godt  Er der nogle af lydkortene fra x-fi serien som man skal holde sig fra?
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Mine moddedeH D660 er den mest åbenlydende lukkede bøf jeg har prøvet, der er ikke den kæmpescene som 701/880 byder på, men den lyder meget mere let og luftig end de andre lukkede jeg har haft med at gøre..
Soundstage i vores hobby kan oversættes nogenlunde til Lydscene, det bliver man ikke meget klogere af, men det drejer sig om hvor stort lyder de, sagt på en anden måde er orkestret mast sammen eller står de langt fra hinanden, kan du tydeligt høre hvor langt de står fra hinanden, kort og godt om lyden er widescreen eller letterbox..
|
|
|
Det lyder vildt med disse hd660  Har du også prøvet sennheiser pc350, som skulle have driverne fra hd595? hvis der kan laves en sammenligning... føler at jeg har en god forståelse af had soundstage er
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Ney_ siger, så skal man have nogle nye puder. Hvad kan der anbefales?
Har søgt lidt, og har kigget på nogle fra akg, og i har også nævnt nogle fra beyer.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal tage dem de siger, de andre passer nok ikke ;)
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Du skal tage dem de siger, de andre passer nok ikke ;)
|
|
|
Så bliver det dem  Er det svært at skifte puder?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nja, det kræver normalt 5 min arbejde og kan være lidt bøvl, men ligetil
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay
Kom lige i tanke på, om der er nogle puder der lukker udefra kommende støj/larm bedre ude end andre?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes forskellen på selve pudernes isolation er minimal, til gengæld påvirker pudernes "tæthed" lyden meget, altså hvor svært luften har ved at komme ud, jo tættere de er des mere bas..
læder/pleather/vinyl puder er mere tætte end velour og giver dermed generelt mere bas, men med nogle velourpuder er forskellen minimal, hvor tæt driverne kopper på øret betyder også meget..
Det er en Jungle og ofte noget man skal prøve sig lidt frem med, så har man lidt at få de kolde vinteraftner til at gå med.
Beyers gele puder skulle være nogle af de bedst isolerende puder på markedet, men de er dyre 32€ +porto..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger beyers dt-770 velourpuder fordi jeg har et sæt 770 også, og de passer perfekt fordi kopperne er ens, desuden er jeg vild med komforten. Hvis du vil have mere isolation og lidt mere bas er der et sæt læderpuder fra trommeversionen (M tror jeg) af 770erne har ikke prøvet dem andet end nede i en shop dog.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil selvfølgelig gerne have bas, men ikke så meget at det påvirker gaming.
Har ikke lyst til at man ikke kan skrue tilpas højt op, så det forstyrrer andre. Men hvis det er puder som ikke skal være tætte pga. bassen , så er man vel nødsaget til at tage nogle velour og lignende, som ikke giver alt for meget bas.
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes forskellen på selve pudernes isolation er minimal, til gengæld påvirker pudernes "tæthed" lyden meget, altså hvor svært luften har ved at komme ud, jo tættere de er des mere bas..
læder/pleather/vinyl puder er mere tætte end velour og giver dermed generelt mere bas, men med nogle velourpuder er forskellen minimal, hvor tæt driverne kopper på øret betyder også meget..
Det er en Jungle og ofte noget man skal prøve sig lidt frem med, så har man lidt at få de kolde vinteraftner til at gå med.
Beyers gele puder skulle være nogle af de bedst isolerende puder på markedet, men de er dyre 32€ +porto..
|
|
|
Undskyld, men hvad mener du med: hvor tæt driverne kopper på øret betyder også meget.. Mener du at hvis "højtallerne" sidder tæt på øret så giver det mere bas?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
muhaha skrev:
Claus-dk skrev:
|
|
|
Undskyld, men hvad mener du med: hvor tæt driverne kopper på øret betyder også meget..
Mener du at hvis "højtallerne" sidder tæt på øret så giver det mere bas?
|
|
|
Til dels, og det gør lyden lidt mere indelukket og et mindre soundstage. De puder der sider på 660'erne er alt for tynde og får det til at virke som om kopperne bliver mast ind i hovedet på en. Med et par lækre tykke puder kommer de virkelig til sin ret og lyder helt fantastisk til prisen.
Det kan godt være det lyder åndsvagt, og jeg var da også lidt skeptisk da jeg skiftede puderne, men det er virkelig en nat/dag forskel. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal jeg ud og have nogle tykke puder  Vil det være beyers, man skal have hvis de skal være tykke? http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770_ohrpolster.htm
|
| Til top |
|
| |
muhaha Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|