Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Det dyreste stykke musik i har købt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

nonnegativ skrev:
broelling skrev:
Wymax skrev:
Roger Waters Amused to Death - 72 EUR på eBay, købt for nyligt. Penge ud af vinduet - havde glædet mig til "snurre-rundt" lyd, men den lyder som om den er i mono...

Mystisk. Lige netop DEN skive skulle ha' den mest fantastiske lyd! Det har min i hvert fald på CD. Er der andre der har erfaringer med vinyludgaven?

Mystisk - min vinyludgave lyder fantastisk m. ekstrem dynamik. Jeg har dog hørt rygter om at der er dårlige hollandske kopier af "Amused to Death" derude.

Det har jeg hørt om, men at de skulle være så dårlige... Lyden er også flad i det, ikke særligt dynamisk.

På forsiden af cover'et er der en klæbemærkat hvorpå der står "180 gram - Limited Edition Classic LP - High Definition Premium Virgin Vinyl Pressing For Super Fidelity" m.m. Bagpå står der "CBS/SONY - 1992 Sony Music Entertainment". I hæftet står der "Limited Edition 2 Album Vinyl Set Mastered Direct To Laquer From Original Analogue Tapes". Inner grooves på pladen har ridset et "468761-A"  (første pladeside) på sig, hvilket stemmer overens med labelen.

Men pladelabelen virker måske lidt mistænkelig... Umiddelbart ser den tilforladelig ud, men skriften "All rights of the producer and the owner..." som er printet cirkulert i yderkanten sidder ikke helt præcist, dvs. forløbet af bogstaver har ikke helt samme afstand hele vejen rundt.

Jeg havde virkelig glædet mig til den fordi jeg også kender den fra CD, men der blev jeg sgu skufftet. Det var måske derfor den var så "billig", idet mine forsøg på køb inden jeg "vandt" denne alle sluttede et stykke over 100 Euro.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Min dyreste enkelt-cd er vel et udgået soundtrack som jeg gav 60 USD + porto for.

/U.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt er der 2 versioner af Amused To Death, den originale og så den lækre tykke 180g.
Originalen skulle lyde bedst.
MEN jeg synes 180g versionen, som jeg har et par stykker af, lyder rigtig rigtig godt. Men skæringen er noget sart mht. VTA, dette kombineret med godstykkelsen gør, at man nemt kan få rumpen for lav på den - og så forsvinder magien.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Mig bekendt er der 2 versioner af Amused To Death, den originale og så den lækre tykke 180g.
MEN jeg synes 180g versionen, som jeg har et par stykker af, lyder rigtig rigtig god. Men skæringen er noget sart mht. VTA, dette kombineret med godstykkelsen gør, at man nemt kan få rumpen for lav på den - og så forsvinder magien.

Så må jeg hellere lige få kontrolleret om der er for meget "røv" på min VTA  Tak for tippet.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Milu skrev:
MEN jeg synes 180g versionen, som jeg har et par stykker af, lyder rigtig rigtig god. Men skæringen er noget sart mht. VTA, dette kombineret med godstykkelsen gør, at man nemt kan få rumpen for lav på den - og så forsvinder magien.

Så må jeg hellere lige få kontrolleret om der er for meget "røv" på min VTA  Tak for tippet.

Nej nej for lav røv!

Mvh.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Wymax skrev:
Så må jeg hellere lige få kontrolleret om der er for meget "røv" på min VTA

Nej nej for lav røv!

Det var det jeg mente - for meget røv = den er for lav  Sådan lige ved øjemål er det dog ikke tilfældet, men jeg må jo lige have linealen frem, og måske endda prøve at gå lidt højere på røvdelen.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Milu skrev:
Wymax skrev:
Så må jeg hellere lige få kontrolleret om der er for meget "røv" på min VTA

Nej nej for lav røv!

Det var det jeg mente - for meget røv = den er for lav  Sådan lige ved øjemål er det dog ikke tilfældet, men jeg må jo lige have linealen frem, og måske endda prøve at gå lidt højere på røvdelen.

Sur røv!

Ja prøv at lytte til forskellige røv-højder - men det kan selvfølgelig blive FOR høj-røvet, men det finder du jo ud af!

Sommer-gak!

Mvh.

PS. Sorry, det er vist off-topic.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg kan lige huske som dyrt er og bliver:

Last Jim af Gasolin'

Den engelske udgave af Stakkels Jim. Den kostede vist nok omkring 1200kr.

Da jeg solgte den fik jeg 2100kr. Så ikke så ringe igen.

Den var ridsefri, med indercover og fejlede intet.

Miss's boogie woogie istedet for ala tin galla? End i mellem sjovt nok at høre men cd er rigeligt.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
"Kashmir - The Aftermath" på vinyl - den gav jeg ca. 700,- for.. Jeg ledte også længe efter "Good Life", og fandt den da også på en Amerikansk side til 1200,- .... Dollars!!! Det ville jeg heldigvis ikke give, og det er jeg pænt glad for i dag, da Kashmir jo lige har valgt at genoptrykke de første albums på vinyl...

//Allan
Jeg har The Good Life fra first press, den kostede mig over 2000kr. Den har ikke været afspillet, har købt den i genoptryk og bruger den til afspilning. First press er på 50 stk og dog en special udgave hånddekoreret af medlemmerne fra Kashmir og hvert cover er forskelligt. Lidt mere om det her: http://gaffa.dk/nyhed/234

Også har jeg Mew - Frengers LP som kostede over 1000kr.

Grunden til jeg har givet så meget er fordi det er de for mig er to af de bedste plader nogen sinde :)

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Den dyreste CD må være denne

Derek and the dominoes: The layla sessions 20 years anneversary edition.

Købt i HMV i Frederiksgade den 29. oktober 1990 for 479 kroner. Den har snart 40 års jubilæum, men er stadig lige god. Kvitteringen ligger stadig i boxen bag plastbakken med plads til 3 CDer.

Jeg betalte 225,- for Creedence Clearwater revival: Cronicle på CD som specialimp i 86.

Jeg betalte 159 x 5 for de 5 første studiealbums med Dire straits ialt 795 kr, jeg købte samme sæt sidste år som gave for 210 kr.

Så kom ikke og sig at musikken er for dyr. Vi får bedre kvalitet, til meget lavere priser. De fleste ældre Cder kan fåes for 50 kroner eller deromkring. Jeg sidder lige og kikker i stereo studios musiktilbud blad, og her har de blandt andet :

Neil young dobbelt Cderne Weld og Decade for 50 kr pr stk. Så det må være tid for at pensionere det sidste knasende vinyl.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juli 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Så det må være tid for at pensionere det sidste knasende vinyl.

Heller ikke her kan vi slippe for kommentaren om at vinyl kun var interessant så længe en udgivelse ikke kunne fås på cd... Men cd er jo også ved at være gammeldags - og flere har allerede dødsdømt den, så du må hellere agere derefter

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juli 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Hermann. skrev:
Så det må være tid for at pensionere det sidste knasende vinyl.

Heller ikke her kan vi slippe for kommentaren om at vinyl kun var interessant så længe en udgivelse ikke kunne fås på cd... Men cd er jo også ved at være gammeldags - og flere har allerede dødsdømt den, så du må hellere agere derefter

Det var bare en kommentar som mange måske kan bruge, da det næppe kun er mig der  køber bunker af secondhand vinylplader til 5 - 20 kr og så efterfølgende køber dem der slår an på CD. Og jeg har da også en pladespiller, men jeg opfatter den ikke som konkurrent til CD spilleren men snarere et hyggeligt og nostalgisk supplement. Og et teknologisk helt forældet supplement. Jeg kunne aldrig drømme om at købe ny vinyl, for CDen er ikke dyrere, og jeg opfatter fortsat CDen som LPen fuldstændig overlegen, både når det gælder lyden og som format. Og rigtig mange af de CDer der sælges til 40 - 60 kr, må det formodes sælges til kunder der har LPen i forvejen. Men de store LP covers er nu fine. 

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juli 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Og jeg har da også en pladespiller, men jeg opfatter den ikke som konkurrent til CD spilleren men snarere et hyggeligt og nostalgisk supplement. Og et teknologisk helt forældet supplement. Jeg kunne aldrig drømme om at købe ny vinyl, for CDen er ikke dyrere, og jeg opfatter fortsat CDen som LPen fuldstændig overlegen, både når det gælder lyden og som format.

Sådan er meningerne jo delte - her kan ikke generaliseres.

Hermann. skrev:
Og rigtig mange af de CDer der sælges til 40 - 60 kr, må det formodes sælges til kunder der har LPen i forvejen.  

Rigtig mange - sikkert. Men også rigtig mange (jeg vil tippe flere) til dem der aldrig har haft pladen i det hele taget. Du taler af egen erfaring, idet du skifter ud lige nu - men jeg tror alligevel der er langt imellem vinyl til CD konvertitter, og det er nemlig også af egen erfaring.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes