Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cd drevets afløser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
jan_stevns skrev:

Strandvaskeren skrev:

Hvis du ripper dine cd'er i et lossless format så indeholder kopien præcis de samme bits som originalskiven, hverken mere eller mindre.

Nu prøver vi lige noget nyt - at lege djævlens advokat....

hvorfor så overhovedet rippe ?

Fordi det betjeningsmæssigt er nemmere at have hele pladesamlingen liggende på en nas fremfor at skulle lette måsen fra divaneseren, stavre over til anlægget, rode skuffen med cd'er igennem, opdage at kæresten har lagt en anden skive i æsken med ZZ Top, lede en række æsker igennem, smide skiven i cd afspilleren, stavre tilbage på sofaen og komme i tanke om at du hellere vil høre Stevie Ray Vaughan..

mjaeh - ok -  det er jo så en ganske plausibel forklaring - jeg har nu godtnok også alle mine skiver liggende i en rodebunke af en cdr-hd dims,  men plejer nu også bare at sætte skidtet på random play :)      Vil jeg høre noget specielt, er det at vade over i reolen :) 

Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
erlingt skrev:
Brugervenlighed er jo noget meget individuelt; så man er absolut nødt til at se, prøve og ikke mindst høre de
løsninger, som man synes tiltaler en, så man får det rigtige.Jeg har valgt en Squeezebox løsning, netop fordi den understøtter
så mange platforme for betjening (sin egen i enheden, iPhone, Smartphone, PDA, browser). Da jeg normalt er inden for
rækkevide af min netbook, er denne faktisk min primære betjeningsenhed for mit Squeezebox setup.

Betjener du den med Sq.server-brugerfladen på netbook'en? Jeg synes den brugerflade er gumpetung og langsom - jeg kan
slet ikke holde den ud Så jeg ville meget gerne høre hvis der er andre måde at betjene den på via netbook ...

Jeg bruger også server brugerfladen fra min notebook hvis jeg sidder ved den. Har du prøvet at skifte til nogle af de andre brugerflader der følger med serveren. Hastigheden er meget afhængig af den server hardware du bruger og noterede inden jeg købte at andre havde performance problemer med de tidligere udgaver af server softwaren, som blev meget langsom når der var mange numre at indeksere. Mit hardware til serveren er en QNAP 219P (bruges også til andre ting).

Iøvrigt så er jeg rigtig godt tilfreds med lyden i SB-Touch - alt i alt et af de federe produkter jeg har købt til mit HIFI. Jeg kan godt se displayet og vælge musik fra sofaen - mest pga. en fed feature i touch'n bruger du fjernbetjeningen er skriften stor - bruger du touchdelen er den lille.

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

flechr8 skrev:
Strandvaskeren skrev:
flechr8 skrev:
Konklusionen på denne smøre er at jeg har rigelig med fantasi til at tro på en eventuel forringelse af lyden fra f.eks. Sonos kontra Denon dcd S1, med mindre jeg hører med egne øre at det ikke forholder sig sådan.

Jeg synes det er en kanon ide at ville lytte på tingene, det synes jeg bør være grundlaget for hifi interesse sådan helt generelt.

Jeg tror gerne man kan høre forskel på en Sonos og en DCD S1 der leverer analoge signaler, det er to forskellige DAC's med forskellige komponenter i de analoge dele.. Det interessante er om der kan høres forskel hvis begge bokse leverer et digital out til samme eksterne DAC, det tvivler jeg mere på..

Det var nu egentlig en dig.out test jeg påtænkte (måske ikke så tydeligt formuleret).. Selvfølgelig er der forskel hvis de respektive dac's er med i testen. Men en sammenligning mellem Sonos dig. out og evt Denon dcd S1 dig. out kunne være spændende.. Hvis sådan en forskel ikke kan detekteres i en AB test, køber jeg en Sonos uden at kigge tilbage.

Med udgangspunkt i mit eget setup så vil jeg forvente at Sonos vil lyde lang bedre end Denon via dig. out. Om end jeg bruger en Squeezebox Duet, så var der nærmest klasseforskel mellem afspilning fra CD og så fra harddisk via net til samme DAC, og helt entydigt i harddisk via net's favør!

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:

...snip en hel masse...

Squeezebox er så sandeligt også en flerrums løsning, jeg har selv 5 afspillere (fire faste og en bærbar) koblet sammen med én centra server, og kan på hver enkelt afspiller bestemme, om den skal afspille separat, eller synkront med en anden. Synkron afspilning, kan også være meget smart, så man kan går fra rum til rum, og stadig høre den samme musik.

MEN en rigtig vinylskive, er nu stadig toppen

Vinyl ja.. tak erlingt, jo mere jeg læste ned i dit indlæg jo mere blev jeg bange for, at  du også er endt som en frafalden, men den sidste linie rettede igen op på sagen 

Jeg har i øvrigt også opgivet CD-er, og er som dig NAS-aktiv for fremtiden. Havde efterhånden behov for en bedre sikkerheds-backup og øget datalagring, så nu er det hele kombineret på spejlet diske i en NAS-løsning. Det er nu utroligt nemt, når ellers de indledende øvelser er afsluttet.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
erlingt skrev:

...snip en hel masse...

Squeezebox er så sandeligt også en flerrums løsning, jeg har selv 5 afspillere (fire faste og en bærbar) koblet sammen med én centra server, og kan på hver enkelt afspiller bestemme, om den skal afspille separat, eller synkront med en anden. Synkron afspilning, kan også være meget smart, så man kan går fra rum til rum, og stadig høre den samme musik.

MEN en rigtig vinylskive, er nu stadig toppen

Vinyl ja.. tak erlingt, jo mere jeg læste ned i dit indlæg jo mere blev jeg bange for, at  du også er endt som en frafalden, men den sidste linie rettede igen op på sagen 

Jeg har i øvrigt også opgivet CD-er, og er som dig NAS-aktiv for fremtiden. Havde efterhånden behov for en bedre sikkerheds-backup og øget datalagring, så nu er det hele kombineret på spejlet diske i en NAS-løsning. Det er nu utroligt nemt, når ellers de indledende øvelser er afsluttet.

Uha-nej, jeg er absolut ikke frafalden.

Den sorte skive er stadig mit foretrukne medie når det drejer sig om at få den helt sublime musikoplevelse. Desuden har de en dejlig stor fin og læsbar indpakning/cover, som ofte kan være en oplevelse i sig selv.

Sølvskiverne derimod er derimod på vej ud her hos mig, de er bøvlede at håndtere og covers er ulæselige uden en 500w halogenprojektør og lup ved hånden
Så når det kommer til digitalmusik, så foretrækker jeg absolut harddisk opbevaring og streaming afspilning via et godt og enkelt skærminterface.

Jeg skal helt klart indrømme, at efter vi her i huset er hoppet på streamingvognen, høres der meget mere musik end tidligere, da denne løsning er så flexibel og enkel at anvende.

Kvalitetsmæssigt oplever jeg digitalmusikken værende på samme niveau, hvad enten der afspilles fra CD eller FLAC fra en harddisk - vel at mærke, når der dekodes via samme (eksterne) DAC. For ingen tvivl om, at de indbyggede DAC'er i digitale afspillere som Squeezebox, Sonos, PC lydkort, m.m., ikke lever op til en kvalitet, som man få i en kvalitets CD afspiller, og som man som "hifi nørd" er vant til.

Prismæssigt ser jeg heller ikke den store forskel. Skal en streamingløsning fungerer optimalt, så skal den baseres på ekstern DAC, en god stor server som har både processor, RAM og HDD kapacitet til formålet og ikke mindst et vel trimmet netværk (trådløst måske, eller bedst kablet).

Oven i dette skal så lægges besværet med at købe den fysiske CD og rippe den til lossless format, da der jo desværre endnu ikke er det store udbud direkte tilgængeligt online.

Men når alt dette er sagt, så synes jeg det er en fin og god løsning til almindelig dagligdags musiklytning.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

I mangel på en Sonos at afprøve, lavede jeg lige et eksperiment med min PC.. Jeg overførte et par skiver i fuld CD kvalitet, lånte et Maya lydkort med dig.out, tilsluttede til min dac og lod så harddisken snurre i stedet for cd-drevet.
Jeg har nu lyttet på dette setup i et par dage, og må tilstå at forskellen ikke umiddelbart sprang i ørerne på mig.. men nu hvor jeg har lyttet i stykke tid gider jeg simpelthen ikke at høre mere. Det tog mig lidt tid at pin pointe hvad der var galt.. Musikken er ganske enkelt ikke engagerende - ligeså snart jeg har hørt de første 30 sekunder af et nummer mister jeg koncentrationen og tankerne driver væk fra musikken. Det er lidt svært at komme nærmere ind på det, fordi jeg kan ikke pege på noget bestemt i lyden der er blevet ringere - alle detaljer er til stede, klangbalance, dynamik og perspektiv alt sammen ok, men nærværet er på en eller anden måde forsvundet.
Ok.. denne grufulde oplevelse skal ikke slå mig ud. ind til videre konkludere jeg bare at en general PC ganske enkelt støjer ALT for meget, som følge af en billig switchmode forsyning, en masse blæserkøling og myriader af anden højfrekvens kommunikation på samme bus. Dette står bare ikke mål med et dedikeret drev. Men hvis nu man betragter en Sonos og lignende som en dedikeret PC, uden alt det højfrekvens skammel fra en almindelig PC, er der stadig masser af håb forude for en harddisk løsning uden tab af kvalitet. Der er ikke andet for end at jeg må se at anskaffe nogen forskellige løsninger - og så lege        

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

flechr8 skrev:
I mangel på en Sonos at afprøve, lavede jeg lige et eksperiment med min PC.. Jeg overførte et par skiver i fuld CD kvalitet, lånte et Maya lydkort med dig.out, tilsluttede til min dac og lod så harddisken snurre i stedet for cd-drevet.
Jeg har nu lyttet på dette setup i et par dage, og må tilstå at forskellen ikke umiddelbart sprang i ørerne på mig.. men nu hvor jeg har lyttet i stykke tid gider jeg simpelthen ikke at høre mere. Det tog mig lidt tid at pin pointe hvad der var galt.. Musikken er ganske enkelt ikke engagerende - ligeså snart jeg har hørt de første 30 sekunder af et nummer mister jeg koncentrationen og tankerne driver væk fra musikken. Det er lidt svært at komme nærmere ind på det, fordi jeg kan ikke pege på noget bestemt i lyden der er blevet ringere - alle detaljer er til stede, klangbalance, dynamik og perspektiv alt sammen ok, men nærværet er på en eller anden måde forsvundet.
Ok.. denne grufulde oplevelse skal ikke slå mig ud. ind til videre konkludere jeg bare at en general PC ganske enkelt støjer ALT for meget, som følge af en billig switchmode forsyning, en masse blæserkøling og myriader af anden højfrekvens kommunikation på samme bus. Dette står bare ikke mål med et dedikeret drev. Men hvis nu man betragter en Sonos og lignende som en dedikeret PC, uden alt det højfrekvens skammel fra en almindelig PC, er der stadig masser af håb forude for en harddisk løsning uden tab af kvalitet. Der er ikke andet for end at jeg må se at anskaffe nogen forskellige løsninger - og så lege        

Det er da dejligt at der er andre her i forum der kan høre hvad engagement er for en størelse !!  et godt cd drev uden alle mulige støj kilder fra harddiske, strømforsyninger og bundkort ER bare IKKE lavet til lyd og blir det heller aldrig !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

flechr8 skrev:

Det er da dejligt at der er andre her i forum der kan høre hvad engagement er for en størelse !!  et godt cd drev uden alle mulige støj kilder fra harddiske, strømforsyninger og bundkort ER bare IKKE lavet til lyd og blir det heller aldrig !

Jeg skal ikke forholde mig til den konkrete oplevelse med den konkrete PC, men een ting kan jeg dog tilføje og det er, at man IKKE kan konkludere generelt ud fra det setup. I mit tilfælde med dedikeret server og Squeezebox Duet er lyden laaangt bedre streamet end ved CD aflæsning. Og det indbefatter også parameteren "engagement"  Og her var sammenligningsgrundlaget en CD i prislejet lige under 20k. Tilsluttet samme DAC ingen diskussion om streaming er bedst!

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Juli 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:
Frankie skrev:

flechr8 skrev:

Jeg skal ikke forholde mig til den konkrete oplevelse med den konkrete PC, men een ting kan jeg dog tilføje og det er, at man IKKE kan konkludere generelt ud fra det setup. I mit tilfælde med dedikeret server og Squeezebox Duet er lyden laaangt bedre streamet end ved CD aflæsning. Og det indbefatter også parameteren "engagement"  Og her var sammenligningsgrundlaget en CD i prislejet lige under 20k. Tilsluttet samme DAC ingen diskussion om streaming er bedst!

Samme her....men kommer bare til det omvendte resultat ! 

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juli 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
et godt cd drev uden alle mulige støj kilder fra harddiske, strømforsyninger og bundkort ER bare IKKE lavet til lyd og blir det heller aldrig !

Er du helt sikker på, at du mener, hvad du skriver?

Hvis du ikke vil bruge det gode CD-drev til lyd, hvad vil du så bruge det til?

Og skal der helst være støj fra harddiske, strømforsyninger og bundkort, før du vil bruge det til lyd?
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Allan O skrev:
Frankie skrev:
et godt cd drev uden alle mulige støj kilder fra harddiske, strømforsyninger og bundkort ER bare IKKE lavet til lyd og blir det heller aldrig !

Er du helt sikker på, at du mener, hvad du skriver?

Hvis du ikke vil bruge det gode CD-drev til lyd, hvad vil du så bruge det til?

Og skal der helst være støj fra harddiske, strømforsyninger og bundkort, før du vil bruge det til lyd?

Sorry....en om´er !!  Et godt cd drev UDEN alle mulige støjkilder fra en computer er selvfølgelig at foretrække ! Computeren er ikke beregnet til lyd og blir det nok heller aldrig !

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Juli 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

HVIS der er styr på jitter, er en PC lige så god som enhver anden NAS afspiller.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

HVIS der er styr på jitter, er en PC lige så god som enhver anden NAS afspiller.

Mvh.

Du kan aldrig få 100% bugt med jitter.. Skulle mene at jeg har en effektiv jitterkiller, men jeg fortrækker nu cd-drevet herhjemme i forhold til en almindelig PC. Så der er sikkert også forskel på forskellige NAS løsninger.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

flechr8 skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Nej

Jo!

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
flechr8 skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Nej

Jo!

He he. Troede jeg kunne nå at rette til.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
flechr8 skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Nej

Jo!

Hvis man har et seriøst cd drev og en god DAC vil jitterniveauet være så lavt at det ikke vil ha den store indflydelse på lyden, men den støj der genereres i en pc er tilgængæld noget s.... !

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror i misforstår lidt...

Et digital signal er ikke et analog signal.

Er der hul igennem, spiller det det du har bedt om, så har du ikke tabt noget. Det er jo ikke sådan at du mister en tromme pga. støj.

Men det er har indflydelse på signalet er, transporten og modtagelse. Og jo, der kan være frygtelig støj på en PC, men hvis en producent har taget hånd om det problem, er der ingen problemer med at bruge PC som drev. Det kræver selvfølgelig også, at diverse programmer er tilstede for at få det ultimative ud af det.
Og det er hér, at det største problem ligger, det er hér, at det kan give "støj/forvrængning/digtalitis".

Jeg har selv mulighed for at fjerne al jitterkontrol i mit system, gør jeg det, så går der ikke mange minutter før jeg bliver nød til at slukke. Så lyder det ad helvede til, mildt sagt.
Og hvis det er det man lytter til, så forstår jeg godt, at man dropper PC streaming.

Jeg ser PC drevet som det ultimative drev. Ligger det på harddisken, så afspilles det også.
Det er ikke helt sikkert med CD drevet, da det er bygget til at gætte, da det normalt kun har én chance for at aflæse. Desuden kan et CD drev der læser til en ekstern DAC, godt have jitterproblemer.

Mvh.

flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Er der hul igennem, spiller det det du har bedt om, så har du ikke tabt noget. Det er jo ikke sådan at du mister en tromme pga. støj.

Men det er har indflydelse på signalet er, transporten og modtagelse. Og jo, der kan være frygtelig støj på en PC, men hvis en producent har taget hånd om det problem, er der ingen problemer med at bruge PC som drev. Det kræver selvfølgelig også, at diverse programmer er tilstede for at få det ultimative ud af det.
Og det er hér, at det største problem ligger, det er hér, at det kan give "støj/forvrængning/digtalitis".

Jeg har selv mulighed for at fjerne al jitterkontrol i mit system, gør jeg det, så går der ikke mange minutter før jeg bliver nød til at slukke. Så lyder det ad helvede til, mildt sagt.
Og hvis det er det man lytter til, så forstår jeg godt, at man dropper PC streaming.

Jeg ser PC drevet som det ultimative drev. Ligger det på harddisken, så afspilles det også.
Det er ikke helt sikkert med CD drevet, da det er bygget til at gætte, da det normalt kun har én chance for at aflæse. Desuden kan et CD drev der læser til en ekstern DAC, godt have jitterproblemer.

Mvh.

Jeg ved ikke om du bla hentyder til mig når du siger at "I misforstår".. men vil nu ikke have skyld for at forveksle et analogt og digitalt signal. Som jeg tidligere skriver er jeg uddannet inden for branchen og kan godt min teori, men har bare erfaret at teori ikke altid står mål med de lytte oplevelser jeg har gjort mig.. Teoretisk set kan jeg give dig ret i at PC drevet har en række fordele i forhold til cd drev, og satser jo også på at finde en løsning der ikke degraderer lyden. Men at regulere jitterstøj med noget software kan ikke rette op på de unoder som en billig PC switchmode forsyning indfører, samt alt det andet bras der er i PC'er. Det kan udelukkende sørge for at du ikke mister bits ved fejllæsning og lignende (dog heller ikke uvæsentligt).
Det er også derfor jeg endnu ikke har en harddisk løsning.. Jeg vil meget gerne have musikken liggende på en harddisk, men omgivelserne skal være lavet ordenligt. Tag en Denon dcd s1 og erstat drevet med en harddisk og et lille display så har du faktisk min drømme afspiller  

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

flechr8 skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Jeg ved ikke om du bla hentyder til mig når du siger at "I misforstår".. men vil nu ikke have skyld for at forveksle et analogt og digitalt signal. Som jeg tidligere skriver er jeg uddannet inden for branchen og kan godt min teori, men har bare erfaret at teori ikke altid står mål med de lytte oplevelser jeg har gjort mig.. Teoretisk set kan jeg give dig ret i at PC drevet har en række fordele i forhold til cd drev, og satser jo også på at finde en løsning der ikke degraderer lyden. Men at regulere jitterstøj med noget software kan ikke rette op på de unoder som en billig PC switchmode forsyning indfører, samt alt det andet bras der er i PC'er. Det kan udelukkende sørge for at du ikke mister bits ved fejllæsning og lignende (dog heller ikke uvæsentligt).
Det er også derfor jeg endnu ikke har en harddisk løsning.. Jeg vil meget gerne have musikken liggende på en harddisk, men omgivelserne skal være lavet ordenligt. Tag en Denon dcd s1 og erstat drevet med en harddisk og et lille display så har du faktisk min drømme afspiller  

Den var nu heller ikke decideret myntet på dig - nok mere en generel oplevelse fra min side!

Mit argument er stadig, at kan man holde de unoder væk/fjerne, så er signalet stadig digitalt og deraf en perfekt afspilning fra harddisken - altså det der rammer DACen stadig er det der blev læst på harddisken, uanset hvor meget støj miljø det skal igennem, så længe det ikke er så voldsomt at det ødelægger signalet - men DET skal man nok høre. Problemet at få det leveret rigtigt til DAC - det er fjenden.
Men hey - det er ikke mit levebrød.

Din drøm med Denon er bestemt heller ikke nogen dårlig drøm, og heller ikke umulig - synes jeg!

Mvh.

pianomartin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Juli 2010 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Det er lidt paradoksalt med dem, der skriver, at "computer aldrig bliver egnede til musik". Al musik bliver i dag indspillet på en eller anden form for computer....

Men en helt anden ting:

Jeg har en HOLFI CD-afspiller som jeg er rigtig glad for. Men jeg ved jo godt at den ikke holder evigt, og jeg gætter også på, at det bliver min sidste cd-afspiller. Når den dør vil jeg nok gå over til streaming og så bare have DVD-optageren til hvis jeg lige skal afspille en skive, der ikke kan streames.

Hvis jeg vil have en løsning, der lever op til kvaliteten fra HOLFI, hvilken DAC kunne så være aktuel (sammen med fx SONOS og en NAS)? Og hvad prisleje snakker vi?

Til top Vis pianomartin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pianomartin

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes