Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Logitech Squeezebox Duet - Hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Klart netværksproblemer - det kan sagtens have grund i din Stofa router, som du jo ikke ved hvordan er sat op.

Du kan absolut lave et separat "lokalt" netværk med en anden router - som du selv kan konfigurere - bag din Stofa router. Dette kunne jo helt fint være løsningen. Jeg har selv gjort det, for at sikre at Squeezebox enhederne kører på eget netværk, og ikke forstyrres af øvrige PC'ers belastning ved spil m.m.

Oplysninger vedr. lamper, reset af Duet m.m., finder du vel beskrevet i bruger manualen, som jeg linker til i mit indlæge længere oppe i tråde

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

per41
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Hej erlingt

Ja, jeg har ikke læst lektien ordentligt (Livet er for kort til manualer - især engelske) - Tak, nu har jeg fået resetet min Controller, så mangler jeg bare at få løst "buffering problemet".

Hvilken router skal jeg så købe? Er det okay med en af de der billige fra El-Giganten eller Bilkø til et par hundrede kr., eller skal det være noget mere sofistikeret?

venlig hilsen Per
Til top Vis per41's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per41

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

per41 skrev:
Hej erlingt

Ja, jeg har ikke læst lektien ordentligt (Livet er for kort til manualer - især engelske) - Tak, nu har jeg fået resetet min Controller, så mangler jeg bare at få løst "buffering problemet".

Hvilken router skal jeg så købe? Er det okay med en af de der billige fra El-Giganten eller Bilkø til et par hundrede kr., eller skal det være noget mere sofistikeret?

venlig hilsen Per

Har gode erfaringer med denne Belkin router

http://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=37 9601

Den kører stabilt med både flere trådløse pc'ere, transporter+squeezebox i gang på samme tid. Den er ikke helt billig men lad være med at spare på netværket, hvis du vil have optimal glæde af trådløs musik.....

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juli 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

For at teste det billigt, så kan du også bare sætte et netværkskabel direkte mellem PC/NAS og SB-Duet, måske skal du bruge et krydset netværkskabel hvis du har mulighed for at låne/købe sådan et. Hvis SB-Duet er resat, så bør den selv finde ip adresser.

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

per41
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Problemet er løst!

Løsningen var en en ekstra router bag Stofa-routeren. Nu har alle enheder i opsætningen tilsyneladende permanet forbindelse med hinanden.

Nu mangler kun at få det til at lyde rigtig godt.

Tak for hjlæpen - venlig hilsen Per

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 August 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hvad betyder en ekstra router bag Stofa-routeren ?

Kobler du en router til Stofa-routeren og sætter alle dine trådløse enheder op til denne ekstra router ??

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

per41
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej aceh

Kort - Ja!

Det burde være så inderligt overflødigt, men det er det åbentbart ikke. Med min egen router har jeg adgang til opsætningen af netværket, og det er tilsyneladende det, der skulle til. Jeg har ikke "en dyt" forstand på netværk.

Det eneste Stofa-routeren laver i dag er forbindelsen til internettet, og det kunne have været klaret med det gamle kabelmodem fra Stofa, men da jeg bestilte Stofa's trådløse, vidste jeg ikke, at jeg ville anskaffe mig et Logitec musikstreamingsystem.

Nu kører det i alt fald. Hvor godt det så lyder, det er en helt anden sag. Til partymusik, baggrundsstøj og så videre, kan det være meget okay. Der er et godt stykke vej til det kan konkurre med min Gryphon CDP1-afspiller. Måske en DAC af rimelig kvalitet kan sætte skub i tingene.

venlig hilsen Per

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Bruger du statisk IP adresse på router 2 ?

Og bruger du samme netværksnavn og kode ?

Jeg kan sgu ikke få det til at virke med en ekstra router .

Aceh

per41
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej Aceh

Nej jeg bruger ikke statisk IP-adresse på router nummer 2 (Jeg har ikke en "bønne" forstand på netværk, men af en eller anden grund er det nu altid de samme IP-adresser det kobler op med)

Jeg er temmelig sikker på, at de to netværk ikke må/kan/skal have samme navn og kode! Et nyt navn til dit (w)LAN nummer 2, vil også gøre det nemmere for dig, at finde ud af, om det er det rigtige netværk, som du kobler henholdsvis recieveren, controller og serveren op på.

Jeg forstår så udemærket dine fustrationer. Jeg var selv ved at gå fuldstædig ud af mit gode skind, og jeg fatter ikke, at det i år 2010 ikke er muligt, at lave det mere enkelt.

Her er hvad jeg gjorde: Jeg fulgte vejledningen slavisk, der fulgte med D-link-routeren - Oprettede et netværk med sit eget navn, således at jeg nu har to netværk kørende i huset - Satte kabel mellem D-link og Stofa-routeren (ikke nødvendigt, men for at få adgang til internettet) - Kabel til Squeeze-reciveren i D-link'en - anmeldte D-link'ens MAC-adresse som permanent ON-line hos Stofa (af hensyn til ønsket om internetadgang) - Fandt det nye netværk på Squeeze-Controlleren - ...og som Pedde ville sige: "Vupti" - så spillede det pludseligt uden problemer!

venlig hilsen Per

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

hmm..så fatter jeg endnu mindre.

jeg har også sat nyt netværk op med nyt navn og ny kode samt dynamisk IP adr.

Jeg kan få SB og min bærbar PC (hvor musikken ligger) på det nye netværk, men det spiller ikke musik og jeg har mistet internet adgangen fra den bærbare ...håbløst irreterende.

Jeg tror jeg ringer til TDC i morgen, så de levere en router der virker i hele huset og ikke kun i  værelset hvor den er placeret.

Aceh

per41
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej Aceh

...har du både Reciever og Controller på det nye netværk sammen med din pc (squeezebox-serven). Jeg kører også vældig meget rundt i, hvornår det er recieveren, jeg er i gang med at konfigurer, og hvornår det er controlleren der konfigureres - Jeg har ikke helt funde ud af det endnu!

Der er en menu på controlleren, der hedder "Gendan fabriksindstillinger" - Prøv den - Så får du nemlig lov til at starte for fra med angivelse af netværk, sikkerhedskode og hvilket netværk recieveren skal kører på.

Forbindelsen til internettet må du kunne etablere fra din nye router til TDC-routeren. Jeg har i mit tilfælde gjort det med kabel.

venlig hilsen Per

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Følges controller og receiver ikke ad, således at når jeg vælger netværk på controlleren og taster adgangskode, så bør receiveren følge med ellers giver det da ingen mening (men det skal det måske heller ikke).

Hvis der er forskel hvordan ser man hvilke net receiveren er på ?

Iøvrigt har jeg behov for at gå på nettet med den bærbare samtidigt med at jeg hører musik, så internet og afspilning af musik skal fungere på samme net. Ellers forsvinder internetradio vel også ...?

...men nu gider jeg ikke bruge mere af min weekend på det møg ...godt jeg stadig har en gammeldags CD-spiller.

Aceh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes