| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil jeg da gerne læse lidt om har du et link ?? hvis det går over forstærkeren hvorfor kan man så ikke skrue op og ned ??
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 27 Juli 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, nu kunne jeg ikke finde den tråd igen, så jeg læste en masse andre  Men jep, det ser ud til at 3 og 4 gen. havde en slags lineout da de bruge en wolfson wm8731 chip, men de nyere skulle ikke have det. Men jeg har ikke fundet deres chips schematics, så stoler på hvad andre siger   Jeg tvivler dg på kvaliteten af det linjesignal da det ikke videre er en "god" chip  Men uanset om du så finder en gammel lydpotte er det jo bare et "glorified HP output" og en e.g. I7 har stadig bedre lydkvalitet vil jeg mene
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg ikke uenig med dig i, jeg forstår bare ikke hvordan støjen fra den almindlige headout forsvinder hvis man bruger docken, en ekstra forstærkning vil jo gøre støjen endnu mere tydelig..
Samtidigt har firmaer som ALO og Redwine så løjet for deres kunder de sidste 5 år, hvilket jeg er ret rystet over..
Jeg synes da også at have læst at Apple selv har sagt det er en lineout..
Alle de tusinder af posteringer på headfi om lineoutens kvalitet er så åbenbart massehysteri..
Det tangere jo månelandingen og masseødelæggelsesvåben i Irak..
Når jeg selv bruger docken synes jeg også at jeg får bedre lyd end med en mini-->mini fra headout, så en eller anden forskel må der være..
Er vi sikre på at det ikke er den store klub af Ipodhadere der bare lukker L... ud ??
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kender jeg ikke så meget til og jeg er jo ikke ekspert, men det kommer an på hvad det er for en støj og hvor den kommer fra, støjen kan jo skyldes interferens eller selve regulatoren der styrer lydstyrken m.m. De snyder jo ikke, altså RWA laver jo imodén som jo ikke er den store videskab, mht kabler så har der altid fandtes snake-oil, men det kan godt være der er mindre støj i docken, men selve dynamikken osv er jo ikke bedre (Det fandt jeg også en gang en test om) Jeg tror ikke det er os i anti-apple federationen der lukker noget ud, ipoden har jo aldrig været på nogen måde teknisk god, den var oprindeligt et rent rip-off af creative og hele ideen med en dock kommer også fra dem. Der er jo en grund til at e.g. en sandisk clip lyder bedre end en ipod fra docken
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja OK RWA er ikke så grov, men hvad med at markedsføre kabler som lineout kabler ?? det er i min verden lidt groft.. "Antiapple federationen" Den var skisme god, rart at du tager det alvorligt    Men glem ikke at uanset hvordan vi vender og drejer det så er Apple grunden ti at hovedtelefoner er blevet populære, hvis de bare er kopier af et andet mærke, så har Creative godt nok sovet i timen og gået glip af en formue. Ipods vinder på deres styresystem og dens enkelhed, jeg ville elske hvis nogle af de andre producenter var bare tæt på at være lige så dygtige som Apple og jeg har jeg har prøvet en del efterhånden, men intet der har fungeret lige så pålideligt og godt som min Ipod, som jeg stadig ælsker....  Det er faktisk mere eller mindre noget af det eneste elektronik der har virket længere end 3 år i mit hjem.. Men nok om Ipods, vi skal jo ikke kapre tråden
|
| Til top |
|
| |
Kega Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 28 Juli 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe.. Jeg forsøgte ellers ihærdigt selv ikke at nævne iPod for meget, da det ikke var meningen at diskussion skulle blive omkring den. Ofte elsker/ælsker eller hader folk den. Og det holdt faktisk længe før samtalen blev drejet derover Min personlig holdning til den er, pænt design og rigtig godt OS (dog ingen mulighed for at brugeren selv kan tilpasse noget) - så kan jeg heller ikke rigtig finde andre positive ting omkring den. Og iTunes irritere mig udover alle grænser, igen bare min personlige mening og helt fint hvis folk ikke deler den. For min skyld må i gerne kapre tråden, jeg har fået mere end rigelig information. Hvilket jeg er yderst taknemlig for. Og bare som info, så valgte jeg I9 pga. størrelsen. Diskuterede længe, med mig selv, om jeg skulle vælge D2+, men alt det touch sjov er ikke lige mig og størrelse var også et minus - den plus en mobil på samme størrelse, synes jeg ville fylde for meget. Nu håber jeg bare ikke jeg kommer til at fortryde den mindre batteritid og ingen mulighed for SD kort. En sidebemærkning: Sandisk Clix har faktisk ikke en særlig lang batteritid, omkring 15 timer. Udover det så virker den jo rigtig interessant.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan betjene en D2 uden touch skærmen   Ellers havde min nok havnet i skuffen og Ipodden var kommet ud af sit skjul   Til orientering er Techtrino's og mine drillerier ikke andet eller mere end drillerier, vi har jo, som faste gæster her nok har bemærket, kørt på i årevis efterhånden, men altid med et glimt i øjet og uden at vi hader hinanden på nogen måde (så vidt jeg ved)   Håber du bliver glad for din nye maskine og at du lige laver en tråd om den når den kommer..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe nej vi hader ikke hinanden
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Nu er gain jo ikke et udtryk for hvor meget de forstærker men udelukkende en base forskydning af signalet inden selve forstærkningen |
|
|
Gain tråddet ser nu ud til at jeg havde ret... __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |