Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hjælp til køb af MP3 afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

det vil jeg da gerne læse lidt om har du et link ??
hvis det går over forstærkeren hvorfor kan man så ikke skrue op og ned ??

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Okay, nu kunne jeg ikke finde den tråd igen, så jeg læste en masse andre

Men jep, det ser ud til at 3 og 4 gen. havde en slags lineout da de bruge en wolfson wm8731 chip, men de nyere skulle ikke have det. Men jeg har ikke fundet deres chips schematics, så stoler på hvad andre siger

Jeg tvivler dg på kvaliteten af det linjesignal da det ikke videre er en "god" chip

Men uanset om du så finder en gammel lydpotte er det jo bare et "glorified HP output" og en e.g. I7 har stadig bedre lydkvalitet vil jeg mene 
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Det er jeg ikke uenig med dig i, jeg forstår bare ikke hvordan støjen fra den almindlige headout forsvinder hvis man bruger docken, en ekstra forstærkning vil jo gøre støjen endnu  mere tydelig..

Samtidigt har firmaer som ALO og Redwine så løjet for deres kunder de sidste 5 år, hvilket jeg er ret rystet over..

Jeg synes da også at have læst at Apple selv har sagt det er en lineout..

Alle de tusinder af posteringer på headfi om lineoutens kvalitet er så åbenbart massehysteri..

Det tangere jo månelandingen og masseødelæggelsesvåben i Irak..

Når jeg selv bruger docken synes jeg også at jeg får bedre lyd end med en mini-->mini fra headout, så en eller anden forskel må der være..

Er vi sikre på at det ikke er den store klub af Ipodhadere der bare lukker L... ud ??

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Det kender jeg ikke så meget til og jeg er jo ikke ekspert, men det kommer an på hvad det er for en støj og hvor den kommer fra, støjen kan jo skyldes interferens eller selve regulatoren der styrer lydstyrken m.m.

De snyder jo ikke, altså RWA laver jo imodén som jo ikke er den store videskab, mht kabler så har der altid fandtes snake-oil, men det kan godt være der er mindre støj i docken, men selve dynamikken osv er jo ikke bedre (Det fandt jeg også en gang en test om)

Jeg tror ikke det er os i anti-apple federationen der lukker noget ud, ipoden har jo aldrig været på nogen måde teknisk god, den var oprindeligt et rent rip-off af creative og hele ideen med en dock kommer også fra dem. Der er jo en grund til at e.g. en sandisk clip lyder bedre end en ipod fra docken

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Ja OK RWA er ikke så grov, men hvad med at markedsføre kabler som lineout kabler ?? det er i min verden lidt groft..

"Antiapple federationen"  Den var skisme god, rart at du tager det alvorligt

Men glem ikke at uanset hvordan vi vender og drejer det så er Apple grunden ti at hovedtelefoner er blevet populære, hvis de bare er kopier af et andet mærke, så har Creative godt nok sovet i timen og gået glip af en formue.

Ipods vinder på deres styresystem og dens enkelhed, jeg ville elske hvis nogle af de andre producenter var bare tæt på at være lige så dygtige som Apple og jeg har jeg har prøvet en del efterhånden, men intet der har fungeret lige så pålideligt og godt som min Ipod, som jeg stadig ælsker....
Det er faktisk mere eller mindre noget af det eneste elektronik der har virket længere end 3 år i mit hjem..

Men nok om Ipods, vi skal jo ikke kapre tråden

Kega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Juli 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hehe.. Jeg forsøgte ellers ihærdigt selv ikke at nævne iPod for meget, da det ikke var meningen at diskussion skulle blive omkring den. Ofte elsker/ælsker eller hader folk den. Og det holdt faktisk længe før samtalen blev drejet derover
Min personlig holdning til den er, pænt design og rigtig godt OS (dog ingen mulighed for at brugeren selv kan tilpasse noget) - så kan jeg heller ikke rigtig finde andre positive ting omkring den. Og iTunes irritere mig udover alle grænser, igen bare min personlige mening og helt fint hvis folk ikke deler den.

For min skyld må i gerne kapre tråden, jeg har fået mere end rigelig information. Hvilket jeg er yderst taknemlig for.

Og bare som info, så valgte jeg I9 pga. størrelsen. Diskuterede længe, med mig selv, om jeg skulle vælge D2+, men alt det touch sjov er ikke lige mig og størrelse var også et minus - den plus en mobil på samme størrelse, synes jeg ville fylde for meget. Nu håber jeg bare ikke jeg kommer til at fortryde den mindre batteritid og ingen mulighed for SD kort.

En sidebemærkning: Sandisk Clix har faktisk ikke en særlig lang batteritid, omkring 15 timer. Udover det så virker den jo rigtig interessant.
Til top Vis Kega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kega

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Du kan betjene en D2 uden touch skærmen 
Ellers havde min nok havnet i skuffen og Ipodden var kommet ud af sit skjul

Til orientering er Techtrino's og mine drillerier ikke andet eller mere end drillerier, vi har jo, som faste gæster her nok har bemærket, kørt på i årevis efterhånden, men altid med et glimt i øjet og uden at vi hader hinanden på nogen måde (så vidt jeg ved)

Håber du bliver glad for din nye maskine og at du lige laver en tråd om den når den  kommer..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

hehe nej vi hader ikke hinanden

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Nu er gain jo ikke et udtryk for hvor meget de forstærker men udelukkende en base forskydning af signalet inden selve forstærkningen

Gain tråd

det ser nu ud til at jeg havde ret...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes