Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon CD med Alpha processor god? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Alpha teknologien fra Denon er ikke en upsamplingsteknologi og har heller ike noget med samme mærkes Lambda teknologi at gøre.

Lambda teknologien er blot differentialkoblingen af 2 DAC chips, således at den ene arbejder i modfase. Fasen vendes digitalt, hvorefter konverterne konverterer hver deres version af signalet, som efter I/V konvertering havner i samme op-amp, for derefter at blive single ended. Denon filtrerer altid single ended, de har åbenbart dårlige erfaringer med aktive ballancerede lavpasfiltre.

ALPHA teknologien, hvor ALPHA er en forkortelse af noget med Advanced ... ... Algorithm. Jeg husker det ikke helt mere.
Men teknologien er en interpolations teknologi, ikke en upsamplings metode.
Interpolation går ud på, at beregne 4 ekstra bits, som lægges under den mindst betydende bit i bithierakiet.
Bit hierakiet skal forstås således, at hvis den mest beydende bit er ON og alle andre er OFF, så afgiver DACén halvdelen af sin maksimale spænding, den næste bit betyder halvdelen af halvdelen den tredie halvdelen af halvdelen af halvdelen ... osv.
Man rykker med andre ord de 16 bit op i hierakiet og tilføjer 4 nye i bunden af hierakiet. Resultatet er bedre opløsning ved svage niveauer, og det er sjovt nok netop det der kendetegner konverteren i min DCDS1. Den finder ganske enkelt uopdagede informationer frem ved meget svage niveauer på gode optagelser.
Om det lige præcist er ALPHA kredsløbene der bevirker dette, kan jeg ikke vide noget om, eftersom man ikke kan slå dem fra. Men faktisk har Denon sagt, at S1 netop kan dette og det er kan jeg bekræfte.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt.

Tak for infoen.

Det er lidt sjovt at Denon ikke udnytter LAMBDA teknologien til at køre balanceret ud. Istedet for at lave om til single ended, og derefter balanceret. .

ALPHA svarer så i bund og grund til "almindelig" oversampling. Det burde i princippet ikke give ekstra informationer, men gøre lavpasfiltreringen mindre stejl, hvilket jo også er udmærket.

Det interessante er så hvordan de ekstra bit bliver beregnet. Normalt kører man gennem et digitalt lavpasfilter, hvor fasen og frekvensgangen er ret inden for det hørbare område. Dette giver den velkendte CD impuls respons.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:

Hej Kurt.

Tak for infoen.

Det er lidt sjovt at Denon ikke udnytter LAMBDA teknologien til at køre balanceret ud. Istedet for at lave om til single ended, og derefter balanceret. .

ALPHA svarer så i bund og grund til "almindelig" oversampling. Det burde i princippet ikke give ekstra informationer, men gøre lavpasfiltreringen mindre stejl, hvilket jo også er udmærket.

Det interessante er så hvordan de ekstra bit bliver beregnet. Normalt kører man gennem et digitalt lavpasfilter, hvor fasen og frekvensgangen er ret inden for det hørbare område. Dette giver den velkendte CD impuls respons.

Hej LGrau!
Sjovt du nævner det.
Netop pulsen ser fuldstændigt anderledes ud på Denon med Alpha teknologi.
Den har 0 ringning før og kun en lille smule efter.
Den er med andre ord en lille bitte smule asymetrisk, men den er til gengæld langt mere aperiodisk end noget andet jeg har set.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hej LGrau!
Sjovt du nævner det.
Netop pulsen ser fuldstændigt anderledes ud på Denon med Alpha teknologi.
Den har 0 ringning før og kun en lille smule efter.
Den er med andre ord en lille bitte smule asymetrisk, men den er til gengæld langt mere aperiodisk end noget andet jeg har set.

Ok. Det lyder interessant.

Tyder på at de hare valgt at satse på et filter som er optimeret til ørerne, fremfor gode frekvensgang målinger.

Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik>> Tak for infoen. Mægtigt interessant - og så er du jo den første der mener at Alpha faktisk giver en hørbar fordel/forskel. Men jeg går udfra at du stadig mener at en 3560 vil være bedre end en 1015/1450/1550 eller lignede - eller hvad?
Til top Vis Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berg

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale DCD3560 over alle andre af denons modeller!!.. og til den brugt pris man kan få denne for ER DER INGEN GRUND TIL AT GÅ EFTER ANDET!!!

(eller rettere anden af Denons modeller!! det værende DCD1460 - 1560- 2560 - 2700  eller S10 samt alle deres forgængere! DCD3560 er den bedste af dem alle!..)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Så er den spille heller ikke bedre. Stop nu :), Jeg synes den lyder kedeligt og udymamisk i sammenligning med meget nyere.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Så er den spille heller ikke bedre. Stop nu :), Jeg synes den lyder kedeligt og udymamisk i sammenligning med meget nyere.

Tror du ikke bare den skal have et par rør i udgangen, og lidt jitter optimering.

feedback
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Ja, stop nu med den totalt overdrevne hyldest af denne 3560. Det minder lidt om en vis propagandaminister Gobbels som virkelig kunne sit kram efter mottoet:

" Man skal bare gentage en løgn tilstrækkelig mange gange så bliver den til sandhed. "

Problemet er bare at man lokker mange godtroende med på sin overbevisning. Og resultatet kan blive ret katastrofalt.

Jeg ved ikke, hvilke motiver der ligger bag denne fortsatte hyldest af Denon 3560. Hvis man er blevet forelsket så er det svært at se fejlene ved ens elskede. Men at rende rundt og sige, at hun er verdens smukkeste holder jo nok ikke udfra et mere objektivt syn.

Til top Vis feedback's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af feedback

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=kramer71]

[/QUOTE]

Hvis du IKKE! har hørt DCD3560 med de modefikationer her på siden beskrevet under : Denon DCD3560 modefikationer, syntes jeg slet ikke du skal udtale dig her og i mod denne maskine! for så aner du ikke hvad du taler om!..

Makinenen som den er, umodeficeret, er ok!.. selv efter dagens standard om kring hvad den kostede i 1990 = 8999 kr.... men heller ikke mere!!

Dog er selv det tankavækkende for en så gammel maskine..

MEN!! efter omtalte modefikationer spiller "klaveret" noget anderledes!!...  der er INGEN! ammenligning.. og JA!! det er ganske UTROLIGT! at så lidt kan gøre SÅ! meget!.. men ikke desto mindre!!...man skal høre det for at tro det!..

Har man ikke det syntes jeg bare man skal tie stille og ikke udtale sig om noget men ikke kender til! ( et desverre udbredt fenomen her inde!!)

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=feedback]

Ja, stop nu med den totalt overdrevne hyldest af denne 3560. Det minder lidt om en vis propagandaminister Gobbels som virkelig kunne sit kram efter mottoet:

" Man skal bare gentage en løgn tilstrækkelig mange gange så bliver den til sandhed. "

Rigtig nok!! men her finder du ingen løgn!! hør selv og forstå!!! har du ikke hørt ?? så ved du ikke hvad sandheden er!!

Problemet er bare at man lokker mange godtroende med på sin overbevisning. Og resultatet kan blive ret katastrofalt.

Der kan aldrig blive noget katastrofalt i at ofre 1500 kr. på en brugt maskine og få hundrede kr. på at modeficere den!!.. måske 1500 kr. på en ny clock!! hvad har man mistet 3300 kr. så`n ca. ialt!! og man har en fremragende cd. spille!! ( til de gode gamle 16/44 skiver)..

Kan man iøvrigt ikke lide lyden i maskinen som den er eller denons generelle cd. lyd! skal man da heller ikke forsøge sig her!!.. men kan man lide den lyd.. så får man den kun bedre med denne maskine og div. modefikationer!!.. og det kan aldrig blive katastrofalt!!

Jeg ved ikke, hvilke motiver der ligger bag denne fortsatte hyldest af Denon 3560.

Relaiteterne!! opdagelsen af at de fleste nye maskiner til langt over hvad denne maskine kan skaffes for og endda kostede i sin tid! ikke ubetinget er pengene værd!! da de ikke nødvendig vis er så meget bedre bare fordi de er nye!!..

Hvis man er blevet forelsket så er det svært at se fejlene ved ens elskede.

Den har sine fejl!! på lige fod med dagens maskiner!!...

Men at rende rundt og sige, at hun er verdens smukkeste holder jo nok ikke udfra et mere objektivt syn.

Smuk?? tjaaa... den er da ganske ordinær og nogenlunde  fin!!.. det er og bliver en smags sag!!..   og derfor ganske subjektivt!!

At den spiller godt!! DET! er ganske objektivt!! hvor god man syntes den er i forhold til andre!?? det er subjektivt!!..

[/QUOTE]

IGEN!! har du ikke hørt den modeficeret!?? så lad være med at udtale dig!!.. og komme med disse lamme sammenligninger!!..

Vores syn på denne maskine og de nye mskiner er nettop meget objektivt!! og vi ved hvad der sidder i disse og hvad der er sket i udviklningen og bliver derfor rent objektivt set ikke imponeret!!..

Hvad nyt er der sket siden DCD3560`s storheds dage??

Nye Convertere, jo vist!! men ikke ubetinget bedre.. anderledes i nogle tilfælde, ganske lidt bedre i nogle og de fleste tilfælde ingen støre forskel!!

Nye digtial filtre og teknologier.. 

JA!... men det samme gælder her!!..  anderledes løsninger men ikke  absolut bedre eller nogen revolution!!.. bare nye veje..  og disse føre ikke ubetinget til bedre resultater ( heller ikke dårligere!!)...

Nye upamps!!  ja her er der sket lidt... og som sagt dette er nemt at rode bod på!!.. ud med de gamle ind med et par nye... og VUPTI!! up to date!!..

Nye og bedre Clocke!! JA!! her er der sket noget!!...  men igen! skift den gamle og få en ny!!  VUPTI!! up to date igen!!...

Mekanisk konstruktion???   seeee... her er det faktisk gået ned af bakke!! så her er der sgu ikke noget at komme efter i dag!!..

Ner og bedre modstande & kondensatore mm...  ja ja!! her er der enkelte man kan gå ind og skifte i maskinen!.. og så er den med her!! de der dog sidder i 99% af de nye maskiner er stort set ikke af bedre kvvalitet end de der blev brugt dengang..  for det meste de samme!!..

Hvad er så`n rigtig nyt???  tjaaa... her er de nye  hukommelsels kredse ( RAM) der gør drevet mindre kritisk ( set i eks SAT. cdfix.) og så er der 24/96 eller 24/192 upasmpling... 

HDCD må erklæres relativ DØD!!  man ser det ikke særligt meget! ud af flere tusinde skiver har jeg vel 20 med HDCD!!...  her er upasmpling sgu da og en bedre løsning da den er bag ud kompatibel og gør gavn på alle plader!..

Disse tiltag hjælper dog og kan i nogle tilfælde give en lille edge over en ældre maskine uden disse nye ting..

Men ikke i alle tilfælde!!...

Nu svinger pendulet mod SACD og DVD maskiner eller multiformat...  disse nye formater er klart og tydeligt overlegende!! men da man stadig har mange af de gamle skiver og sisse maskiner gæør et pisse elendigt job med det gamle 16/44 format i forhold til rene 16/44 cd maskiner til samme pris!!..  så er der ikke meget at hente her!!..

Vil man have en god 16/44 afspiller!..   så er der ikke sket revolutioner her siden DCD3560`s tid!!.. små MEGET! små fremskridt og ellers bare ændringer, anderledes og nye løsninger.. og disse mest af salgs mæssige grunde!!..

Det! er realiteten og det OBJEKTIVE!! syn på dette!!..

Denon DCD3560 kan med små tiltag stadig gøre sig den dag i dag! det er et faktum!! og den gør det kvalitativt mindst lige så godt som alle nye maskiner i samme prisklasse som det den kostede "den gang" og endda langt højre op!..

Dette er et faktum!..

Om man så kan lide lyden i den i forhold til andre og nye maskiner er ikke et kvalitativt spørgsmål! men et mere subjektivt og smags mæssigt spørgsmål!!

Selvfølgelig er den ikke den bedste maskine der findes og selvfølgelig findes der andre gode maskiner mindst lige så gode!! og enkelte bedre også!. ( selv om dette er et stærkt subjektivt synspunkt!)  men der findes også ringere!!..  og RIGTIG!! meget der bestemt ikke er bedre til den pris der forlanges!!

Set i lyset af hvad man kan realisere en modeficeret DCD3560 for så er den hver en krone værd og en kanon fidus!! og her er der absolut intet der kan være katastrofalt!!...

Vi har fundet ud af at man mad få midler og tiltag kan få en gammel god maskine til at rykke sammen med mange ( de fleste) nye maskiner og samtidig kan vi lide den lyd den giver!! derfor begejstringen!.. og derfor anbafalingen!!

Der er ingen overdreven hyllest her!! kun objektive observationer!!..

Det er og kan blive en kanon løsning til billige penge!!.. mere er der ikke i det!!..

mvh.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes nu det lyder lidt ensporet og lidt for stædigt at skrive at der er INGEN GRUND ER TIL AT GÅ EFTER ANDET!, som om din modificerede 3560'er er det eneste rigtige til prisen.

bare min mening...også selvom jeg ikke har hørt den

mvh

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Taurus]

Jeg syntes nu det lyder lidt ensporet og lidt for stædigt at skrive at der er INGEN GRUND ER TIL AT GÅ EFTER ANDET!, som om din modificerede 3560'er er det eneste rigtige til prisen.

mvh

[/QUOTE]

OK! det er så bare MIN! mening!... ( og den er jo så subjektiv som alle andres!!) og den har man vel lov at ytre!!???....

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev:

mvh

Jeg synes det er ret fantastisk at kommentere specifikke produkter, uden at efterprøve dem.
I øvrigt er der nu ret meget sjovt ved, at prøve at modificere en gammel skøjte.
Når du ligesom er nået igennem de opamps der bruges i CD maskiner, ændrer det totalt din opfattelse af hvad der gør en god spille.
Du kan faktisk nærme dig rigtig meget company sound vha. moderne opamps.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Her er du inde på noget af det rigtige!! det er nemelig også ganske sjovt og lærerigt! at give sig i kast med!... og det er ikke særligt bekosteligt!..

Man forbavses over hvad man kan opnå!!...

Som sagt MAN SKAL OPLEVE OG HØRE DET FOR AT FATTE OG TRO DET!!....

Men de der tvivler og rakker ned, er jo som regel selv samme folk der ikke fatter ideen bag DIY!!.. men stoler blindt på alt nyt købe "plug & play" grej...

fred med det og dem!!...........

Det er vi jo nogle der er kommet ud over og ikke lader os imponere af!!..

I øvrigt er jeg ikke ensporet med denne maskine! jeg har stadig en ZapPlayer jeg arbejder med og gør fremskridt med som DAC...  den fungere fint som sådan! og med lidt kærlig behandling kan også denne bringes til at "synge" ganske pænt!!...  og så har jeg DCD3560 som drev!..   det er en stærk kombi!!..

Her har jeg både den "nye" lyd og teknologi med HDCD og alt!!.. og den gamle!!.. hver har sine forcer og svagheder!...   den ene vinder på nogle områder og den anden på andre osv...  jeg er glad for at have begge muligheder at rode med!..

Dog finder jeg at DCD3560 har en anelse bedre dynamik stadig trods ZapPlayers forbedring.. og mere neuancering i bunden... lige pt. fortrækker jeg lyden fra denne!!...

Med HDCD skiver har ZapPlayer dog en edge i toppen!.. og kommer godt med ned efter også...

Samme forskellige forskelle og forcer / svagheder mm.  kan man opleve uanset hvilken ny maskine man sætter til op mod DCD3560...  ikke nogen klar vinder!..

I sidste ende er det op til smag & bahag og et subjektivt valg udfra egne preferancer!!.. ikke kvalitativt!!

mvh.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Nå så du syntes det er ret fantastisk at kommentere produkter jeg ikke har hørt Kurt von Kubik

Jeg syntes til gengæld det er ret fantastisk at man med så usvielige sikkerhed...og UDEN at høre samtlige andre produkter på markedet....kan være så skråsikker på et bestemt produkt er det ENESTE rigtige, det syntes jeg faktisk ikke jeg behøver at ha hørt 3560'eren for at mene!

Men i teknisk kloge hoveder ved åbenbart lige hvad der ene og alene er det eneste rigtige produkt og gud nåde og trøste os hvis vi andre knapt så teknisk velfunderede hifi-freaks, der bare bruger vores ører, stiller spørgsmålstegn ved jeres ensporede overbevisning...men vi stakler fatter jo heller ingenting vel Miju?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

DCD 3560 er blevet testet op mod Linn cd12 af Kurt Kubik!! og her vandt DCD3560 efter hans og flere andres mening ( måske på nær Jonas B´s mening!! men andet ville jo nok være formeget at forvendte!!?)

Og da denne maskine jo næsten sætter top standarden og top pris standarden!! sååååå....

Jeg selv har haft fornøjlesen at sammenligne med E-Comp`s EMC1 og EMC1up samt Densen Beat 400, S.A.T.cdfix. og Primare 30,2 og en Marklevinson ML390 og sidst men ikke mindst min egen ZapPlayer cd. ( brugt som DAC.) og ligeledes nogle Shanling maskiner blandt andet S24 og T100 samt en Cayin, Holfi, NAD og Cambridge, samt dCS konverter sæt.

Hvilket må siges at være et bredt udvalg af gode cd. maskiner.

Her var Denon efter div. modefikationer ( og jeg har endda ikke fået skiftet upamp i low pas filtret endnu hvilket skulle give lige en tand mere!!) 

Denon maskinen slog faktisk standard E-Comp EMC1 ( forskellen på EMC1 og EMC1up er 24/192 upsampling)  ligeledes lage den Shanling, Cayin, ( begge med 24/96 upsampling) Holfi og NAD samt ZapPlayer maskinerne bag sig med en god distance!..

Den var fuldt på højde med S.A.T. Primare og endda på mange områder ML390. & dCS, rent kvalitativt i lyden, her menes dynamik, opløsning og perspektiv mm.

De forskellige maskiner er forskellige og har hver deres forcer og svagheder og en decideret vinner vil jeg ikke udpege! dette er en subjektiv og smags mæssig vurdering!! og som sagt IKKE kvalitativ!..

Jeg har ikke selv prøvet den op mod cd12! og om den her gør sig så godt som Kurt siger! det må jeg tage hans ord på og det må stå for hans egen regning..

Det vil dog ikke undre mig om den mindst er på højde med denne??  

Selvfølgelig har jeg / vi ikke prøvt alle maskiner!!.. hven har det???????

Men et bredt udsnit! og nok til at komme med en ganske objektiv vurdering..

NOGET MERE OBJEKTIV END DE UDTALELSER IMOD DET VI HER SIGER FRA FOLK DER IKKE HAR HØRT DCD3560 MODEFICERET!!!!!

mvh.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Miju du har stadig ikke fattet pointen som er: INGEN, absolut ingen kan sige at et specifikt produkt er det eneste rigtige på bekostning af samtlige andre!...og det var det du sagde

Slut herfra

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hvad jeg siger er MIN! mening!! og den har jeg jo vel lov til at udtrykke!! det skal dog ikke tages som en lov eller sandhed hugget i sten tavler!!..

Min mening er lige så subjektiv som andres!!...

Men det er MIN! mening!...  så kan du være uenig eller ej!... fint nok!!..

Rigtigt er at der IKKE! er nogen absolut sandhed her hvad angår hifi og hvad der er bedst!!... kun for den enkelte!!

Og At DCD3560 lyder bedste! er så MIN! mening..........

mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes