| Forfatter |
|
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nu skal jeg få dig til at 
Men prøv du ta og lyt til beolab 9 under ordnede forhold.... og så tjek lige brugt priserne på dba... og nej er ikke specielt B&O fan , men de her har tight bas og en diskant der ikke stikker af
me like
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
| Interessant, for elektrostater er ellers ikke kendt for stor dynamik. |
|
|
Sludder og vrøvl! Hvad mener du helt nøjagtigt med "stor dynamik"??? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 28 September 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
TruthSpinner skrev:
| Interessant, for elektrostater er ellers ikke kendt for stor dynamik. |
|
|
Sludder og vrøvl!Hvad
mener du helt nøjagtigt med "stor dynamik"???Mvh.Niels |
|
|
Jeg tror at jeg med dynamik mener højttalerens evne til at give en troværdig karakterisation af de reelle forskelle på højeste
og laveste niveau i musikken, hvilket vel så igen koger ned til mere tekniske elementer som impulsgengivelse.
Jeg har ikke stort kendskab til emnet, men synes ofte at have set netop elektrostater kritiseret for at halte lidt på dette
område.
Lidt research antyder at min opfattelse muligvis hænger sammen med at markedet gennem mange år er blevet domineret af
nogle få leverandører der i en vis periode havde ry for at være lidt kedelige at lytte til.
Samtidig tyder samme research på at dynamik, som i evne til impulsgengivelse, nok har mindst to elementer, nemlig
impulsform og impulsamplitude. Det første er åbenbart noget elektrostater er supergode til, kva deres lette membraner,
hvorimod det andet godt kan halte lidt fordi de fleste elektrostater trods alt har begrænset slaglængde på deres membraner.
Derimod er der ingen tvivl om at elektrostater er i særklasse hvad angår transparens. Hvis ikke jeg var bekymret for den
ringe spredning på mange modeller og påstande om vanskelig placering kunne jeg godt selv overveje en elektrostat.
|
| Til top |
|
| |
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quote--Mener ikke de udvalgte "suspects" er finere end Canton og alt dit skamrosen af Canton på dette forum har da også
gjort mig nysgerrig. Ringer til ham importøren imorgen. Men jeg køber aldrig igen en højttaler uden at have haft
den hjemme i stuen. Så vælger jeg hellere en "potentielt ringere" men for mig gennemtestet højttaler.
Så vidt jeg kan orientere mig så er Canton reference 5.2 i min prisklasse 2000 eur stk ?
Du må gerne smide et link til billigste pris i DE.
Er bestemt ikke doven. Har jo i den grad kørt landet tyndt på lyt. Men i modsætning til andre så syntes jeg ikke det
er sjovt. Vil jo bare gerne have en god højttaler og høre musik. Finder dette "finde en rimelig højttaler projekt"
belastende og energidrænene Et marked med et enormt udvalg af højttalere hvor 99% er ligegyldige da de
typisk kun kan noget på et område og kun indenfor en snæver musikgenre.
Jeg har desværre en meget bred musiksmag fra Carcass til Mozart og det stiller jo krav til min kommende højttaler. Quote--
Her er de gamle REF 5 DC til 20 k for parret.......??
Det er med Alu/Mangan
dome
Men de skriver jo at de er til at tale med om prisen.
Har lige smidt en mail på tysk du kan sende til dem ang. en skarp pris på REF 5.2 DC
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen på Reference 5 DC og 5.2 DC
5.2 DC har ny tweeter af Alu/keramik og den spiller markant bedre end den der sidder i 5 DC, fordi den får alle detaljer med
men uden agressivitet overhovedet. Den gamle kunne godt lidt, dog ikke på højde med AV og B&W efter udsagn fra kunder,
der byttede til Canton derfra.
Mellemtonen er en helt ny, der er tidskorrigeret i selve membranen, se evt. på Ref hjemmeside:
http://reference.canton.de/de/konstruktion.htm
Mellemtoner og basenheder er desuden udstyret med Cantons patenterede kantophæng der bla. på Ref. 5 eller 5.2 tillader
lineært membranudsving på +-40 mm. Basenhederne ved jeg ikke rigtig, men de var superbe inden, men der er nok også
fiflet med dem. De fremstiller jo selv det hele, også magneterne hvis der var tvivl.
Dermed sparer de på filteret som jo i forvejen bare er en stopklods for lyden.
Andre highend mærker køber jo standard enheder og vrider lyden i delefiltret....... nogle får ændret et par parametre og er
så specialfremstillede og gjort dyrere, men det behøver jo ikke være bedre.....og slutproduktet får lige en hak i prisen
opefter
Lydtrykket må du så forvente bliver omkring 113-114 db, hvis ellers din forstærker kan give lidt saft til dem. Ikke forstået at
de er svære at drive, men skal det være højt så........
Delefiltret er optimeret og DC koblingen er ændret også. Altså alt ialt en helt ny højttaler.
Hvad forstærker har du???
|
| Til top |
|
| |
DDarko Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Hvad forstærker har du???
|
|
|
Primare i30. 100 watt i 8 ohm, 180 i 4. :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et par brugte Canton Reference 3.2 DC i højglans kirsebær til 5500 Euro udbudspris til forhandling. De kan måske
komme ned på 5000 Euro som svarer til ca 37500 kr. Det er jo lidt sparet i forhold til nyprisen herhjemme på 78000 kr.
Afhentning Berlin.
http://hifi4me.de/de/Lautsprecher-Canton-Reference-3-2-DC-DE T14050HIFI-36a53277d72933c760a54556c02325f0HIFIde
Ellers er der her et sæt 5.2 DC til ca 21700 kr
http://hifi4me.de/de/Lautsprecher-Canton-Reference-5-2-Dc-DE T13292HIFI-36a53277d72933c760a54556c02325f0HIFIde
Her er nogle i hg hvid til under 5000 Euro: http://audiomarkt.de/_markt/uploaded/2713154873_g.jpg
Ellers er der ikke meget brugt af Canton. De går jo gerne i arv i Tyskland......
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ hæ, det er jo en fest, det her...
Hvis du ikke har hørt ATC endnu, så skal du ikke til Tyskland, men til Sjælland. Hos Gato-Audio kan du lytte ATC (Som er nogle meget alvorlige højttalere!) og konstatere at Gato's egne er betragteligt kønnere og stadigt i stand til at spille godt. Samtidigt deler Gato demorum med Streamtech, der forhandler Adam...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
wazix Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det relative store firma Bulow trading i århus der importere Canton. De importere vist også AVM osv...
Jamen har et sæt Canton 509DC spændt for en Primare SPA22 og bruger Primare DVD26, som CD kilde... Det spiller
fantastisk.
HT'er og forstærker er meget neutrale i mine øjne, samt er der en masse hul igennem. Det er noget JEG kan lide, men
behøver
somsagt ikke være noget du synes om...
Man kan da være jeg giver et prøve lyt, hvis du gir en bajer i lufthavnen.?
Bor selv i Aalborg
P.S ht'ern er godt nok ikke i nærheden af 30-40.000,- klassen. De kostede 11.500,- for et sæt. Men som de siger, så er det
high end lyd, til menneske penge ;) __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja planen er forsat at få et lyt på ATC også. Ringer snart til pouls audioteknik igen og hører.
Så var jeg forbi og lytte et sæt Canton 880. De var da aldeles fine at lytte til men også lidt for dyre i DK synes jeg
De skulle koste 20k for et sæt. De var nok 12K værd for et sæt. Men igen svært at fantasere om hvordan et sæt
Reference 5.2 mon lyder i forhold.
Vil da gerne benytte denne lejlighed til at efterlyse et lyt på et sæt Canton reference xx et sted ?
Wazix:Mange tak for tilbud om lyt men bliver desværre nok ikke klogere på hvordan reference serien spiller ved
at høre dine 509DC __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Canton Vento 880 DC koster vejl. 7500 kr. stk i tyskland. Det blev de solgt til i min tid, hvis de fandtes dengang, fordi jeg lagde
kun 19 % moms til, så priserne matchede udsalgspriserne i deres hjemland. Mit tab, kundernes fortjeneste.
Og jeg er sikker på at de sagtens kan findes til under 10000 kr. for sættet.
Og hvad har NightRhyme så for en forstærker??
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem ikke signalkilden
sh*t in, sh*t out
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Canton Vento 880 DC koster vejl. 7500 kr. stk i tyskland. Det blev de solgt til i min tid, hvis de
fandtes dengang, fordi jeg lagde
kun 19 % moms til, så priserne matchede udsalgspriserne i deres hjemland. Mit tab, kundernes fortjeneste.
Og jeg er sikker på at de sagtens kan findes til under 10000 kr. for sættet.
Og hvad har NightRhyme så for en forstærker?? |
|
|
Han spiller på Primare I30
Kunne man ikke komme forbi og lytte dine Audiogon ? __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Alt mit er sat op til surround pt, da jeg håber på en erstatning i forbindelse med mit piskesmæld, og ikke har anden
forstærker end en Onkyo TX-NR906.
Og min opsætning i stuen er ikke min drømmeopsætning (placering), men dog tilpas dæmpet akustisk via FastAudio
absorbenter.
Så hvis, skulle du absolut have din egen forstærker og evt. kilde med også, da jeg kører via en Transporter.
Har du også et alias? Ddarko??
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej hr hight rhyme.
hvilken type musik lytter du til og hvad skal der til for at lyden er i skabet.jeg selv har haft martin logan og må sige de kan nogle ting som alm dynamiske modeller slet ikke kan matche.uanset pris og mærke.og jeg ved godt det er store ord.omkring din forstærker tror jeg du måske skal se om din forstærker kan hjælpe dig.hvis du går et par klasser op og feks prøver en af de mindste high end modeller i 30kg kr klassen som brugt.
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Hmm. Alt mit er sat op til surround pt, da jeg håber på en erstatning i forbindelse med mit
piskesmæld, og ikke har anden
forstærker end en Onkyo TX-NR906.
Og min opsætning i stuen er ikke min drømmeopsætning (placering), men dog tilpas dæmpet akustisk via
FastAudio
absorbenter.
Så hvis, skulle du absolut have din egen forstærker og evt. kilde med også, da jeg kører via en Transporter.
Har du også et alias? Ddarko?? |
|
|
Ok. Nej har ikke noget alias. Ddarko er en tilfædig skarp bruger der kunne læse hvilken forstærker jeg brugte
tidligere i tråden .
HIFI IS FUN skrev:
hej hr hight rhyme.
hvilken type musik lytter du til og hvad skal der til for at lyden er i skabet.jeg selv har haft martin logan og må
sige de kan nogle ting som alm dynamiske modeller slet ikke kan matche.uanset pris og mærke.og jeg ved godt
det er store ord.omkring din forstærker tror jeg du måske skal se om din forstærker kan hjælpe dig.hvis du går et
par klasser op og feks prøver en af de mindste high end modeller i 30kg kr klassen som brugt.
|
|
|
Ja det lyder lovende men har hørt eks.vis Martin Logan vantage der på ingen måde imponerede mig __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes det endelig. Har også kun taget mine ultra kritiske ører 3 år
Valget faldt på et sæt Audio Physic Virgo 25
Lyden er kendetegnet ved: Fantastisk hul igennem, nærmest uhyggeligt detaljerede uden det bliver analytisk og
ødelægger glæden ved gamle beskidte optagelser, homogene, intet stikker ud eller af, imponerende instrument
seperation og selvfølgelig hvad AP er kendt for: Et stort skarpt perspektiv. Højttalerne forsvinder næsten helt i
lydbilledet. Der skal lidt dyrere udstyr bag for at få dem til at forsvinde helt.
Så besidder de en ret lækker sprødhed og er hamrende hurtige. De kræver lidt kraft bag for at arte sig (4ohms,
89db driftseffekt).
De spiller dejligt dybt men stramt og nuanceret og der er god smæk i bassen og man kan lytte på
dem i timevis uden at blive lyttetræt.
Men vigtigst af alt er det lykkes mig at finde en diskant der både tilbyder hul igennem og er umulig at få til at
skrige. Var næsten ved at opgive håbet om at det var muligt at finde en højttaler der kunne tilbyde samme hul
igennem som Dynaudio C2 men uden at skrige. Esotar2 var jo længe min ynglings diskant. Man kunne dog altid
finde en skive der fik den til at skrige. Men denne HHCT2 diskant overgår den på alle områder og dybt subjektivt
synes jeg at AP Virgo 25 er en, på alle områder, bedre højttaler end Dyn C2. Den tilbyder samme detaljering og
åbenhed og desuden noget seriøs dybbas med smæk i, hvilket Dyn C2 på ingen måde kunne levere. Ja AP er langt
den bedste højttaler jeg har lyttet lige med undtagelse af Dynaudio Consequence Ultimate  . Læs evt. min
lange liste af lyttede højttalere tidligere i tråden.
Er der så slet ikke noget negativt at sige? Jo sikkert men mine øre har ikke fundet det endnu. De (ørene) er dog
meget kritiske og det kommer nok  . Træerne gror som bekendt ikke ind i himlen. Ja en negativ ting måske er
at jeg pga. højttalernes kvalitet er ved seriøst at oveveje at udskifte hele mit anlæg da højttalerne er lidt
stækkede af mit gamle anlæg (Primare I30 + Arcam 8se)
Der fik jeg vist fyrret en god slat superlative af.
obs modelbillede da jeg kun har mobil skodkamera __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 20 December 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes det endeligt hva Peter :-)
Jeg kan skrive under på et de højtalere spiller fantastisk!
Lige fra dyb bas til silkelækker diskant, for slet ikke at nævne perspektivet / holografien...
Mon de får lov til at stå 10 år som Vectorene?
Tillykke med dem ihvertfald
-Ronni
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Så lykkedes det endeligt hva Peter :-)
Jeg kan skrive under på et de højtalere spiller fantastisk!
Lige fra dyb bas til silkelækker diskant, for slet ikke at nævne perspektivet / holografien...
Mon de får lov til at stå 10 år som Vectorene?
Tillykke med dem ihvertfald
-Ronni |
|
|
Hey Ro9
takker. Er sgu glad for dem tvivler dog på naboerne deler min begejstring  Ja jeg håber skam de kan holde 10år som
vectorene. Det vil tiden vise
__________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 20 December 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke :-) fedt at det lykkes og det ser ud til at være en meget spændende højtaler... jeg kæmper også lidt med mine AV'er efter jeg ikke længere bruger min Rotel ;-)
|
| Til top |
|
| |