| Forfatter |
|
Librarian Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager også HD800 med :-)
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et par HD800 på vej, og de skal spille på en Little Dot IV SE. Efter at have hørt en imponerende forbedring ved at skifte overføringskondensator i en anden konstruktion, skal min LD også nusses lidt om, og sikkert efter nogle af de anvisninger Sebastian i sin tid skrev om her på H4A.
Men hvis I kender nogle super DIY rørkonstruktioner som HD800 vil blive glad for, må de da gerne skrives her.
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan bygge en kopi af min 845 pre med lundahl interstage trafoer - den slæber ALLE bøffer!
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
du kan bygge en kopi af min 845 pre med lundahl interstage trafoer - den slæber ALLE bøffer! |
|
|
Et tilbud man ikke kan sige nej til  Lyder bestemt som en god og mulig ide. Har du diagram og flere oplysninger?
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
seba skrev:
du kan bygge en kopi af min 845 pre med lundahl interstage trafoer - den slæber ALLE bøffer! |
|
|
Et tilbud man ikke kan sige nej til
Lyder bestemt som en god og mulig ide. Har du diagram og flere oplysninger?
|
|
|
Efter at have søgt lidt, ser det ud til at 845 er godt, men svært at få fat i. Hvis det er korrekt, er det måske dumt at basere et nyt projekt på det rør?
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
845 koster nærmest gratis og kan købes til omkring 400kr! - forstærkere hvor røret indgår er dog dyre hvis man ikke vælger den første kineser på gaden!
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum, håber at det er ok at jeg låner tråden, da jeg også søger info ang. en forstærker til HD800. Jeg ønsker udelukkende at benytte HD800 sammen med PC, til musik. Jeg har i forvejen en DACMagic, kan denne anvendes her? Jeg har også et alm. Rotel stereo setup, det kan ikke bruges her, eller hvordan? Prisen skal helst ikke ligge over max 5000,- og jeg søger også gerne brugt, hvis I har nogle forslag.
Desuden vil jeg høre jer om HD800 fåes i forskellige udgaver (balanceret/ubalanceret) samt med forskellige kabler. Jeg har ikke bestilt dem hjem endnu, så håber også at I kan hjælpe mig her.
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hd800 bør bruges sammen med en dedikeret hovedtelefonforstærker, alt andet vil være synd.
Dacmagic er en okay start, men den du skifte ud på længere sigt.
Du vil kunne høre det, efter noget tid sammen hd800. hd800 er afslørende og holder ikke noget tilbage.
Jeg har setuppet Heed Canamp og hd800. Det lyder fint, men Canamp egner sig noget bedre til "middelklasse" hovedtelefoner.
Den formår at sparke liv i mange hovedtelefoner op til 3000kr. klassen.
Med hd800 synes jeg canamp kommer til kort.  Desværre.
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Hd800 bør bruges sammen med en dedikeret hovedtelefonforstærker, alt andet vil være synd.
Dacmagic er en okay start, men den du skifte ud på længere sigt.
Du vil kunne høre det, efter noget tid sammen hd800. hd800 er afslørende og holder ikke noget tilbage.
Jeg har setuppet Heed Canamp og hd800. Det lyder fint, men Canamp egner sig noget bedre til "middelklasse" hovedtelefoner.
Den formår at sparke liv i mange hovedtelefoner op til 3000kr. klassen.
Med hd800 synes jeg canamp kommer til kort. Desværre. |
|
|
Vil det sige at der ikke findes noget ordentligt (tæt på highend) indenfor 5000,- der kan matche HD800 og i såfald hvor meget højere op skal jeg så? Var det en bedre ide at købe brugt i stedet og hvis ja, kender I så nogle der har noget udstyr til salg herinde, eller andre steder?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge "burning777" er Meier Concerto et godt bud. den ligger hvis ind for 5000kr.
Men Musical Fidelity x-can kunne også være et godt bud. Dog har jeg ikke hørt den sammen med hd800.
Men den får da en del klapsalver. Den ligger normalt i omkring 2-3000kr på brugt marked.
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
Hej forum, håber at det er ok at jeg låner tråden, da jeg også søger info ang. en forstærker til HD800. Jeg ønsker udelukkende at benytte HD800 sammen med PC, til musik. Jeg har i forvejen en DACMagic, kan denne anvendes her? Jeg har også et alm. Rotel stereo setup, det kan ikke bruges her, eller hvordan? Prisen skal helst ikke ligge over max 5000,- og jeg søger også gerne brugt, hvis I har nogle forslag.
Desuden vil jeg høre jer om HD800 fåes i forskellige udgaver (balanceret/ubalanceret) samt med forskellige kabler. Jeg har ikke bestilt dem hjem endnu, så håber også at I kan hjælpe mig her.
|
|
|
Spørgsmål er altid velkomne, men de fleste af os inkl. undertegnede svarer nok ud fra et ret subjektivt synspunkt. Så må du sortere som du bedst kan ;-)
Mht HD800 så har jeg LÆNGE haft et par uden at have ordentligt grej til at trække dem med og det er lidt synd. Prisen på dem varierer selvfølgelig, men er vel stadig på omkring 7-8000,-. Derfor mener jeg også det er lidt skævt sat sammen, hvis ikke forstærkeren koster MINDST tilsvarende dvs ca 5000,- til 10.000,- (som minimum) Du får da lyd ud med mindre forstærkere - også god lyd, men efter min mening vil du så ikke få nok ud af HD800 og kan så lige så godt vælge en billigere hovedtelefon. Det bliver altså bedst, hvis der er balance i tingene. Når det så er sagt, så kan du da starte ud med HD800 + DacMagic og en lidt billigere forstærker alt sammen i single ended konfiguration og så lade det udvikle sig derfra. Det er jo sådan jeg selv har gjort det. DacMagic er en ganske udmærket DAC - start du bare med den.
HD800 kommer kun single ended. Hvis du vil anvende dem balanceret, så skal der nyt kabel på som kan købes i forskellige kvaliteter - termineret med xlr stik. Det er ikke noget Sennheiser leverer. Kablet er let at skifte selv. Men det vil så kræve, at den forstærker du udser dig har balanceret udgang og det vil nok kræve, at du kommer lidt højere op i prisniveau. Endelig giver det jo bedst mening, hvis også din kilde altså din DacMagic kan levere balanceret output og der er du jo heldig at det er tilfældet :-)
Så hvis du er fast besluttet på at det skal være balanceret end to end, så skal du finde en forstærker med balanceret udgang og nye kabler til dine HD800, men du kan også lade det komme hen ad vejen og starte med en single ended forstærker.
Håber du blev klogere ;-) Ellers kom med til headfi meet i Klampenborg 30. okt. og lyt til det der bliver vist frem den dag.
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
AffeX skrev:
Spørgsmål er altid velkomne, men de fleste af os inkl. undertegnede svarer nok ud fra et ret subjektivt synspunkt. Så må du sortere som du bedst kan ;-)
Mht HD800 så har jeg LÆNGE haft et par uden at have ordentligt grej til at trække dem med og det er lidt synd. Prisen på dem varierer selvfølgelig, men er vel stadig på omkring 7-8000,-. Derfor mener jeg også det er lidt skævt sat sammen, hvis ikke forstærkeren koster MINDST tilsvarende dvs ca 5000,- til 10.000,- (som minimum) Du får da lyd ud med mindre forstærkere - også god lyd, men efter min mening vil du så ikke få nok ud af HD800 og kan så lige så godt vælge en billigere hovedtelefon. Det bliver altså bedst, hvis der er balance i tingene. Når det så er sagt, så kan du da starte ud med HD800 + DacMagic og en lidt billigere forstærker alt sammen i single ended konfiguration og så lade det udvikle sig derfra. Det er jo sådan jeg selv har gjort det. DacMagic er en ganske udmærket DAC - start du bare med den.
HD800 kommer kun single ended. Hvis du vil anvende dem balanceret, så skal der nyt kabel på som kan købes i forskellige kvaliteter - termineret med xlr stik. Det er ikke noget Sennheiser leverer. Kablet er let at skifte selv. Men det vil så kræve, at den forstærker du udser dig har balanceret udgang og det vil nok kræve, at du kommer lidt højere op i prisniveau. Endelig giver det jo bedst mening, hvis også din kilde altså din DacMagic kan levere balanceret output og der er du jo heldig at det er tilfældet :-)
Så hvis du er fast besluttet på at det skal være balanceret end to end, så skal du finde en forstærker med balanceret udgang og nye kabler til dine HD800, men du kan også lade det komme hen ad vejen og starte med en single ended forstærker.
Håber du blev klogere ;-) Ellers kom med til headfi meet i Klampenborg 30. okt. og lyt til det der bliver vist frem den dag.
|
|
|
Men vil der så være nok balance i tingene med den DACMagic for det lyder ikke som en særlig god løsning på de fleste? Jeg har fået et tilbud fra Meier på 1950 € (14500,-) for STAGEDAC + CONCERTO + HD800, er det ok? Tænker stadig at det måske var bedre at forsøge at finde forstærker + DAC brugt og så holde mig til nye HD800'ere. Har prøvet at google Stagedac & Concerto, men synes ikke rigtig at jeg kan finde noget...
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert et fint pakke tilbud, men du har jo også snakket om balanceret drift.
Der kan Concerto ikke være med selv om den lyder rigtig godt. StageDac kender jeg
ikke.
Men ud fra dine spørgsmål at vurdere, så lyder det som om du er lidt på bar bund og
ikke er helt klar på dit behov.
Jeg ville følge det råd Techtrino og andre er kommet med; slå koldt vand i blodet og
kom med til meet til oktober. Det er helt galt at bruge så mange penge uden
ordentligt research. Du har i Klampenborg mulighed for at høre mange forskellige
typer lyd og hovedtelefoner. Kom og hør hvordan det er med din egen musik på. Tag
nogle cd'er med du kender godt.
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AffeX skrev:
Det er sikkert et fint pakke tilbud, men du har jo også snakket om balanceret drift.
Der kan Concerto ikke være med selv om den lyder rigtig godt. StageDac kender jeg
ikke.
Men ud fra dine spørgsmål at vurdere, så lyder det som om du er lidt på bar bund og
ikke er helt klar på dit behov.
Jeg ville følge det råd Techtrino og andre er kommet med; slå koldt vand i blodet og
kom med til meet til oktober. Det er helt galt at bruge så mange penge uden
ordentligt research. Du har i Klampenborg mulighed for at høre mange forskellige
typer lyd og hovedtelefoner. Kom og hør hvordan det er med din egen musik på. Tag
nogle cd'er med du kender godt. |
|
|
Nu spørger jeg måske dumt/er besværlig, men gider du sætte nogle forslag op hvor det evt. er et balanceret setup? Har også læst andre steder at balanceret skulle være en smule bedre end ubalanceret. Hvilke kabler vil du anbefale ved balanceret? Det kan tænkes at jeg kan få forhandleren til at skifte dem, inden han sender. Har du nogle forslag til en balanceret, dedikeret forstærker, har kun påtænkt mig at lytte til HD800 på den? At forstærkeren er dedikeret betyder at jeg skal ud og have en selvstændig DAC, ikke?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
Men vil der så være nok balance i tingene med den DACMagic for det lyder ikke som en særlig god løsning på de fleste? Jeg har fået et tilbud fra Meier på 1950 €
(14500,-) for STAGEDAC + CONCERTO + HD800, er det ok? Tænker stadig at det måske var bedre at forsøge at finde forstærker + DAC brugt og så holde mig til nye HD800'ere. Har
prøvet at google Stagedac & Concerto, men synes ikke rigtig at jeg kan finde noget... |
|
|
Så er der balance i tingene efter min mening
Læsestof om Concerto:
http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/concerto.htm
http://www.6moons.com/
|
| Til top |
|
| |
AffeX Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trioen med Stagedac, Concerto og HD800 er sikkert god og afstemt, det tror jeg hr Meyer
er garant for, men om DU kan lide lyden og om HD800 overhovedet er den bedst egnede til
lige din foretrukne musikgenre er et STORT spørgsmål.
Vent nu lidt og hør noget forskelligt inden du bruger så mange penge.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AffeX skrev:
Trioen med Stagedac, Concerto og HD800 er sikkert god og afstemt, det tror jeg hr Meyer
er garant for, men om DU kan lide lyden og om HD800 overhovedet er den bedst egnede til
lige din foretrukne musikgenre er et STORT spørgsmål.
Vent nu lidt og hør noget forskelligt inden du bruger så mange penge. |
|
|
Nej nej nej.... der er noget i HELT har misforstået her drenge. Det er jo ikke for at SPARE penge, at vi har et forum som
dette.... det er for at BRUGE så mange penge som muligt og så kunne komme tilbage og vise billeder og få ros og
anerkendelse for den fine investering man har gjort. Når nu manden endelig har oprettet en profil her i klubben for gadget-
ramte nørder og står klar med plastickortet - så skal vi da stå sammen med ham og bakke ham op og følge ham helt hen til
Put-i-kurv knappen på diverse hjemmesider så han kan blive lidende sammen med os.
Så mit råd til køberen er her, at han skal glemme alt om at lytte først. Han skal vælge en af følgende modeller:
1) Køb - lyt hjemme - sælg - og køb noget nyt.
eller hvis man har lidt flere frie likvider
2) Køb - Køb - lyt hjemme - køb mere - lyt igen - sælg det man ikke bruger....
Og så glem alt om Superlux og andre billige ting. Gå DIREKTE efter prisskiltet. Jo højere tal der står der på jo bedre er det -
og det er HELT sikkert....
|
| Til top |
|
| |