| Forfatter |
|
Fache Udelukket fra forum

Dobbeltprofil heltny
Bruger siden: 12 Juli 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Testen i norske Fidelity af PS Audio power kablerne var bestemt ikke befordrende for mit indtryk af en af skribenterne |
|
|
Nej der skal nok noget trådophæng til før det rigtig fanger dig
|
| Til top |
|
| |
Stig Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thumbs up til det gode initiativ herfra, vil følge med på stereo...øh jeg mener nomono i fremtiden :-)
Men hvad med alle de trykte numre af "High Fidelity" som jo daterer sig tilbage til 1968?
Var det ikke en idé at få scannet dem alle (i pdf-format 300dpi) og lagt dem online på sitet? (der må være tale om ca. 500 blade!)
Der er jo tale om en hi-fi historisk kulturarv, som ellers vil gå tabt når bibliotekerne smider de sidste lasede eksemplarer ud.
Da bladet jo ikke kommer mere skader det vel ingens copyright og indtjening.
Hvad siger folkene bag nomono til dette forslag?
Mvh. Stig
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror de siger ok, hvis du gider scanne de ca. 60000 sider  Tager vist >42 dage hvis hver side skal vendes.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stig!
Tak for den positive feedback!
Jeg citerer lige fra det seneste blogindlæg på nomono.dk:
"Men vi skal ikke glemme historien, så vi arbejder på at opbygge et artikel-arkiv fra High Fidelity, som vil blive bygget op
bagud i tid, men vi er selvfølgelig åbne for specifikke ønsker fra nomonos brugere."
Alle numre helt tilbage til 1968, kan vi desværre ikke love, men du er altid velkommen til, at komme med specifikke ønsker ;) __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
| Til top |
|
| |
Stig Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112, din tankegang vil jeg være så fræk at kalde "typisk dansk" i stedet for at tænke "fin idé, hvordan gør vi det?" så tænker du i begrænsninger, det er jo det der gør vi kommer bagud i forhold til andre lande 
Man kunne skære bladene op i ryggen og scanne dem i en scanner med arkføder, eller på en industri-kopi-maskine/scanner der automatisk vender siderne, en sådan må de have fx. i Vestre Kopi.
Mvh. Stig
|
| Til top |
|
| |
Stig Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Hej Stig!
Tak for den positive feedback!
Jeg citerer lige fra det seneste blogindlæg på nomono.dk:
"Men vi skal ikke glemme historien, så vi arbejder på at opbygge et artikel-arkiv fra High Fidelity, som vil blive bygget op bagud i tid, men vi er selvfølgelig åbne for specifikke ønsker fra nomonos brugere."
Alle numre helt tilbage til 1968, kan vi desværre ikke love, men du er altid velkommen til, at komme med specifikke ønsker ;) |
|
|
Hej Kenneth
Lyder godt, jeg synes i alt fald det kunne være sjovt at kunne læse de gamle blade og som sagt den kultur-mæssige værdi der er i det.
Mvh. Stig
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Stig, Ved ikke om vi kommer bagud ved at scanne 50000 sider gl. nostalgi. Kan ikke helt se formålet.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
@Stig, Ved ikke om vi kommer bagud ved at scanne 50000 sider gl. nostalgi. Kan ikke helt se formålet.
|
|
|
Jeg først købte bladet og senere abonnerede det fra 1990 til slut. Personligt kunne jeg godt finde det interessant at kunne trave i de gamle numre, både før og efter min opstart, men jeg kan godt se at det ikke er nogen lille opgave at skulle scanne ind, og det kommer også til at koste noget serverplads.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stig,
Du kan være helt rolig - vi er fuldt ud på forkant med scanning af artikler fra det gamle HF. Faktisk var der link i en tidligere beta-udgave af "nomono", men der er lige lidt mere som skal på plads.
Primært vil det være tekniske artikler og baggrundsartikler der scannes, men ellers er der jo nok at vælge imellem! Tålmodighed er en dyd!
De gamle udgaver af "Kontravægten" ligger allerede nu på min egen side - www.pladespilleren.dk
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stig skrev:
Mik112, din tankegang vil jeg være så fræk at kalde "typisk dansk" i stedet for at tænke "fin idé, hvordan gør
vi det?" så tænker du i begrænsninger, det er jo det der gør vi kommer bagud i forhold til andre lande 
Man kunne skære bladene op i ryggen og scanne dem i en scanner med arkføder, eller på en industri-kopi-maskine/scanner
der automatisk vender siderne, en sådan må de have fx. i Vestre Kopi.
Mvh. Stig |
|
|
Ja, det var frækt at kalde Mik112´s tankegang for "typisk dansk". Så lavt synes jeg ikke niveauet er herhjemme.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
|
|
Vi er en del, der holder af vintage hifi, også fordi noget af det sparker røv. Så er det godt at kunne finde omtale i et gammelt
magasin online.
|
| Til top |
|
| |
Stig Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Hej Stig,
Du kan være helt rolig - vi er fuldt ud på forkant med scanning af artikler fra det gamle HF. Faktisk var der link i en tidligere beta-udgave af "nomono", men der er lige lidt mere som skal på plads.
Primært vil det være tekniske artikler og baggrundsartikler der scannes, men ellers er der jo nok at vælge imellem! Tålmodighed er en dyd!
De gamle udgaver af "Kontravægten" ligger allerede nu på min egen side - www.pladespilleren.dk
|
|
|
Udemærket Jan, ja de tekniske artikler og baggrundsviden er det vigtigste, ser frem til det.
Mvh. Stig
|
| Til top |
|
| |
Stig Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Stig skrev:
|
Mik112, din tankegang vil jeg være så fræk at kalde "typisk dansk" i stedet for at tænke "fin idé, hvordan gør vi det?" så tænker du i begrænsninger, det er jo det der gør vi kommer bagud i forhold til andre lande 
Man kunne skære bladene op i ryggen og scanne dem i en scanner med arkføder, eller på en industri-kopi-maskine/scanner der automatisk vender siderne, en sådan må de have fx. i Vestre Kopi.
Mvh. Stig
|
|
|
Ja, det var frækt at kalde Mik112´s tankegang for "typisk dansk". Så lavt synes jeg ikke niveauet er herhjemme.  |
|
|
Du har forhåbentlig ret, var ikke ude på at fornærme hele dk, blev blot en smule irriteret 
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Stig skrev:
|
Mvh. Stig
|
|
|
Ja, det var frækt at kalde Mik112´s tankegang for "typisk dansk". Så lavt synes jeg ikke niveauet er herhjemme.  |
|
|
Hehe... I LOVE IT, og jeg kan ta' det', så fortsæt endelig 
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
That´s the spirit!
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er prisværdigt at der meget hyppigt kommer nyt læsestof på nomono.dk. Det kan altså anbefales at kigge forbi med jævne mellemrum.
|
| Til top |
|
| |
Jan O Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 16 August 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman: Ja, dejligt med en ny hjemmeside der både har entusiasme og overskud til at bringe friske og alsidige
nyheder!
Har faktisk forsøgt at inspirere redaktionen her på HFA, men fik blot denne tilbagemelding:
Du er velkommen til at oprette en tråd i vores forum, så du kan dele denne viden med vores andre læsere.
Vi bringer kun nyheder, som vi får direkte fra distributører.
Med venlig hilsen,
Mikkel Gige
Redaktør, HIFI4ALL.DK
|
| Til top |
|
| |
Jan O Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk for resten at klikke på det svenske flag i toppen af siden (nomono.dk!), for der kan være godt findes produktomtaler eller
test der ikke er dækket på den danske del af hjemmesiden !!!
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 4903
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan O skrev:
Batman: Ja, dejligt med en ny hjemmeside der både har entusiasme og overskud til at bringe friske og alsidige nyheder!
Har faktisk forsøgt at inspirere redaktionen her på HFA, men fik blot denne tilbagemelding:
Du er velkommen til at oprette en tråd i vores forum, så du kan dele denne viden med vores andre læsere.
Vi bringer kun nyheder, som vi får direkte fra distributører.
Med venlig hilsen,
Mikkel Gige
Redaktør, HIFI4ALL.DK  |
|
|
Hej Jan O!
Hvis folkene bag nomono.dk havde lavet en pressemeddelse, så var den skam blevet bragt. Vi bragte også en nyhed i sin tid, da en del af den gamle HF redaktion flyttede til Norske Fidelity! Vi har ikke konkurrenter, vi har kun kollegaer!
Der sker ingen forfordeling på Hifi4all.dk. Alle producenter/importører/branchefolk kan få bragt deres produktomtaler, så længe det har med hifi-produkter at gøre.
Jeg forstår godt, at du vil have flere nyheder. Men tro det eller ej, der er faktisk nogle producenter/importører, som ikke ønsker deres produkter omtalt på Hifi4all.dk!
Enten fordi de ikke sælger deres produkter i DK, eller fordi de ikke ønsker at samarbejde med Hifi4all.dk. Og det ønsker vi at respektere.
Så når du udtrykker utilfredshed, så skulle du måske undersøge fakta først!
Mvh, Mikkel.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Mik112 skrev:
|
|
|
|
Jeg først købte bladet og senere abonnerede det fra 1990 til slut. Personligt kunne jeg godt finde det interessant at kunne trave i de gamle numre, både før og efter min opstart, men jeg kan godt se at det ikke er nogen lille opgave at skulle scanne ind, og det kommer også til at koste noget serverplads.
|
|
|
Hej der !
Man kan også smide det ned på en skive og sælge den som en støtte til nomono.dk ???
http://www.pladespilleren.dk/
|
| Til top |
|
| |