Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 18 August 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
mogens_oestjyll skrev:
Music4life skrev:
http://www.nerds.dk/?page=visanmeldelse&id=78
Læste testen på Nerds.dk og synes at det lyder spændende og måske prøve istedet for de EH som sidder der nu i min Unison CDE. Det drejer sig om dette rør
TAD RT030TAD E83cc/7025-CZ
Nogen som har prøvet det ?
|
|
|
Det er mig, der har skrevet og udført testen.
Det er et fremragende rør, som jeg stadig benytter med stor fornøjelse.
|
|
|
Nå okay
Spændende læsning og god samlet test 
Jamen, vil da give dig ret i at røret spiller lækkert. Test kontra lyd kan man sige passer meget godt sammen dog uden jeg vil gå i nærmere detaljer. Dertil må det være op til andre at prøve røret. Men synes prisen på 165,- pr. stk er et must have når det kan lyde så godt som her. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Music4life skrev:
Så fik jeg mine nye TAD rør. Efter at have varmet rørene god op indtog jeg lyttepositionen. Og et bredt fremkom.
Nu har jeg ikke prøvet andre rør i min Unison. Men det er ihvertfald en så stor forbedring iforhold til EH røret at jeg kun kan sige waaaauw for en opgradering. Større rum, mere sprød og lækker mellemtone og diskant. Jo musikken flyder simpelthen mere naturligt.
Bassen er dejlig tight med godt punch
Dejligt rør
|
|
|
Hov hov, det er da vist ikke helt rigtig, jeg havde da TAD 7025, TAD 7025S og det "mystiske" EAR rør med Tin de paravicini's logo på med sidst vi mødtes Prøv lige at uploade de billeder af røret, det kan være der er et klogt hovde der ved hvad det er, EAR vil tilsyneladende ikke ud med sproget, de svare i hvert fald ikke på mine mails. |
|
|
Er det dette rør du mener Dan . Kunne være sjovt at høre om nogen kan genkende hvad det er for et rør.
Ja Dan der er forskel på rør. Det er dog noget lidt andet end med kabler . Man man prøve sig frem og lidt i blinde inden man rammer hovedet på sømmet eller slår sig selv over fingrene .

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 19 August 2010 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
HAr prøvet både Tung sol (påKenneth's anbefaling) og TAD, og TAD røret bliver siddende 
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2010 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
hej
HAr prøvet både Tung sol (påKenneth's anbefaling) og TAD, og TAD røret bliver siddende 
|
|
|
Hej Gert
har prøvet Tungsol i maskinen. Ved ikke om rørene var trætte, men synes det lød sløvt og uden drive. Er det det samme Tad rør som omtalte du har siddende i dine eksemplarer af Unison CDE? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 19 August 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
http://www.nerds.dk/?page=visanmeldelse&id=78
Læste testen på Nerds.dk og synes at det lyder spændende og måske prøve istedet for de EH som sidder der nu i min Unison CDE. Det drejer sig om dette rør
TAD RT030TAD E83cc/7025-CZ
Nogen som har prøvet det ?
|
|
|
Ja det er prøvet flere gange (EAR 861er og Rogue M150er), og er et udemærket rør når vi taler nye og ikke NOS. Men det kommer ikke op på siden, af et ægte Tesla E83CC eller TF 803S.

|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 19 August 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Kunne være sjovt at høre om nogen kan genkende hvad det er for et rør.

|
|
|
Jeg havde samme rør i min EAR 861er, jeg mener at jeg fandt frem til at det er Sovtek han bruger...
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 19 August 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAD indkøber rør rundt omkring fra, og ikke kun i Kina. De får også lavet rør efter deres egne specifikationer.
Jeg har prøvet mange nye og NOS rør i min RIAA, og jeg foretrækker klart Mullard reissue TAD 7025S. Varm, transparent, og åben lyd. Købte dem udmålt hos Pyndt.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Music4life skrev:
Kunne være sjovt at høre om nogen kan genkende hvad det er for et rør.

|
|
|
Jeg havde samme rør i min EAR 861er, jeg mener at jeg fandt frem til at det er Sovtek han bruger...
|
|
|
ABAudio siger at det er et EH rør de bruger. Et udemærket rør, men jeg har sammenlignet EH med det EAR rør. Det spiller altså markant bedre og anderledes. Så tvivler på at det er et EH rør
Ja det med rør er sgu svært, specielt når EAR camuflerer dem __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 19 August 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
gli- skrev:
hej
|
|
|
Hej Gert
har prøvet Tungsol i maskinen. Ved ikke om rørene var trætte, men synes det lød sløvt og uden drive. Er det det samme Tad rør som omtalte du har siddende i dine eksemplarer af Unison CDE?
|
|
|
Det sidder i min demo CDE nu
|
Til top |
|
|