Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Diskotek? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Rune er inde på noget af det rigtige, der er en "bagatelgrænse" - jeg kan desværre ikke lige huske hvad grænsen er på. men alt hvad I tjener ved siden af jeres faste månedlige indkomst skal opgives til skattevæsenet som B-indkomst.
Jeg ER klar over at der er mange der ikke gør det, men skulle skattefar opdage jeres sideindtægt får I et skattesmæk der er til at mærke.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg tror I vil kunne tjene væsentlig bedre, hvis I tog et aftenjob på Mc D elleren tankstation! Og så er I fri for uforudsete udgifter og alt bøvlet.

Men skal det være... så lad det være.... men gør det ordentligt! Hold Jer fra Vega's almindelige stuemodeller. Et par HP-215 ville nok være bedre.

Ellers bør du nok kigge efter noget lidt mere prof. Der er jo ikke meget ved at stå, med et afbrændt anmlæg kl. 21 om aftenen, hvor festen lige er begyndt. Så har man ligesom fået håret lidt for langt ned i postkassen. Jeg må tilstå, at min viden på lige netop PA områet er begrændset, men hvad med at snakke med dansk audio tekniks prof afdeling?? Forklar dem situationen. Så kan de sikkert hjælpe.

Husk i øvrigt propper i ørerne. Ingen gider flyve med en døv pilot!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Endnu engang må jeg henvise til siden www.djz.dk De vil sikkert være mere behjælpelige med disse spørgsmål end folk herinde er i stand til. Dette forum er ligesom tiltænkt noget andet.

Hurtig: Du har helt ret i, at det ville give langt flere knaster i kassen at stå på en tankstation. Mobiltdiskotek i denne størrelse er en hobby, ligesom hifi er det for os. Så må man da alt andet end lige sige, at hifi er den dyreste hobby af de 2

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Husk i øvrigt propper i ørerne. Ingen gider flyve med en døv pilot!!

jeg håber ikke der er for mange døve piloter..

jeg synes dog stadig at I skal prøve om det er noget for jer, med et mobildiskotek. så kan I trods alt sige at I har prøvet det, og hellere det end at stå om 10-20år med en drøm der aldrig blev til noget selv om I havde alle mulighederne for det..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Heyy. Godt sagt, Witzel...

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

ja det er for guds skyld det. vi er begge under uddannelse, og noget af det mange bliver dumpet på er synet eller hørrelsen. Så jeg lover jer at ørepropper vil blive brugt. men er høreværn eller ørepropper så bedst?

Vi er negge to MEGET glade for at gå på diskoteker, og generelt høre højt musik, vi kan godt li at snakke med nye mennesker, og så ville vi nemlig prøve det, og se om det var og. for en til er at stå i McDonnalds som man hader men en anden er at tage rundt at spille, og måske ikke tjene lige så meget, men have det sjovt samtidig, det ville jeg foretrække til enhver tid.

Til top Vis Trance-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trance-boy

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg sige det kan være rigtigt sjovt at have et mobil dikotek! men det med at få overskud og tjene penge på det er en anden sag, selv om man har mange plader/cd'er så vil publikum altid høre det sidste nye. da jeg havde mit mobil diskotek brugte jeg ca. 400-600,- om md. på musik på trods af at jeg ikke var ude at spille mere 1-2 gange om md. jeg fik ca. 1500-3000,- pr. gang afhængig af hvor lang tid vi skulle spille + mad og fri bar, kørsel var med i prisen samt to til tre personer der skulle dele pengene, så vi tjente ikke penge på det men det kostede os heller ikke mere end hvad det koster at gå i byen fredag og lørdag. 

Mit råd er at tage job som Bartender istedet det er der flere penge i og babe/scorefaktoren er større.

Mht. udstyr så køb noget brugt PA udstyr helst nogle højttaler der ser meget store ud, det kan gøres for rimelige penge og holder bedre.

Glem det med at blive Momsregistreret det kan ikke betale sig, jeg kender flere der har brændt nallerne på det, hvis den momsregist. bliver arbejdsløs så kan han/hun som regel ikke få penge fra kommunen o.lign. 

Men hvis i meget gerne vil det her(jeres navn er godt), så skal i gøre det, det er sjovt men hårdt slæb, men forvent ikke at tjene penge på det.

Det var lidt af mine erfaringer på det område.

MVH Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

okay, det er altid godt at høre noget fra en som har "lejet" lidt med det.

Vi har tænkt på navnet "airparty" eller "crazy air" men vi ved ikke hvilket der er bedst?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig... bartender.. hvad tænkte jeg på med Mc D????? Bartender og pilot... så kan man squ score damer!

Er det i øvrigt militær eller civil pilot??

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Det er Civil....

Vi er begge to "kun" 17 år, men er under uddannelse til privat pilot allerede...

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Trance-boy skrev:

Det er Civil....

Vi er begge to "kun" 17 år, men er under uddannelse til privat pilot allerede...

Vil i så nasse på jeres forældre til at komme rundt, eller hvordan kringler i den?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Ja lige til at starte med vil vi. men om 2 mdr. får min makker kørekort i anledning af at han bliver 18, så der er håb...

Jeg tænkte på nu har vi snakket så meget om udstyrret til det, men kommer det egentligt ikke også meget an på ens personlighed, om man er et dumt svin eller ej? eller er det lige meget i den branche?

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Generelt syntes jeg udstyret bliver for opreklameret når man snakker mobiltdiskotek. Mange diskoteker fokuserer alt for meget på dette. I virkeligheden er det der tæller jo om folk syntes der har været "gang i den" og der er blevet spillet det rigtige musik og mere til. Det gælder som DJ om at få folk med sig og ikke mindst spille det rigtige musik på det rigtige tidspunkt

Når det så er sagt, skal det slås fast at udstyret skal være i orden således at cd-afspilleren ikke hakker og at lyden er til at holde ud at høre på, og i det hele taget kan spille lokalet op. Derudover har det også noget med driftsikkerhed at gøre. Det er ikke fedt at stå foran 250 mennesker til en 18. års fødselsdag og forstærkeren er stået af klokken 23 fordi den blev for varm

Mit Hifi

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

nej og det er noget af det vi lægger meget vægt på. hvis jeg nu køber de der  cv clsc-15 højtalere og vi skal købe i diskotektforstærker til at spille dem 100% ud. hvor stor skulle den så være, sådan så forstærkeren ikke lige pludselig står af?

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Det har ikke så meget med antallet af watt at gøre. Mere noget med at gå efter de "rigtige" mærker. Mange discount fabrikater lover ofte mange watt til billige penge. Køb hellere brugt, eller nøjes med færre watt. De der CV du har kig på, har du evt. et link til dem? Jeg syntes stadig du skulle købe nogle nyere brugte prof. højtalere for de samme penge. På den måde er dine penge væsentligt bedre spænderet i dette tilfælde.

Har i styr på jeres afspillere + mixer osv (pult)?

Mit Hifi

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

ja det er dem her: http://www.hi-fiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|8|8|4797|pdetail

Fordelen ved dem her er nemlig at dem kan jeg have stående på værelset da de har en rimelig størrelse og er pæne. vi har jo netop ikke så mange penge. men hvor kan jeg købe rigtigt prof udstyr som de giver noget godt til de samme penge?

Angående det andet, så har vi mixerpuld, 2 stk cd afspillere, lysstyring og mixer, vi mangler kun en GOD forstærker som er meget driftsikker...

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Det kan du såmend på denne side: http://www.djz.dk/index.php3?visside=marked

Eller på www.dba.dk

Jeg kan godt se det smarte i at bruge højtalerne både derhjemme og på job, men det er altså noget der slider på en HT at være på landevejen. Den bliver hurtig RIGTIG ridset og skrammet. Det er synd. Især når højtaleren er helt ny. Desuden kan jeg så den går meget dybt, men til gengæld kun har 94 db. følsomhed. Det vil faktisk sige, at du skal bruge hele 4 gange så mange watt for at spille lige så højt med den CV højtaler i forhold til en prof. højtaler! Når det så er sagt, kan denne højtaler med en god forstærker bag nok godt spille til bal i et forsamlingshus med op til MAX 80 gæster vil jeg tro, så det KAN godt gå an, hvis det virkelig er den vej du vil gå.

ved et lynhurtigt gennemkig fandt jeg lige frem til lidt du kan arbejde videre med, hvis du syntes:

http://www.djz.dk/inc.marked/vis_annonce.php3?id=15422 - Skal nok lidt længere ned i pris. Prøv at handle lidt. De Zomax enheder er ikke verdens bedste, men rigeligt til at spille et forsamlingshus op.

Af forstærker ville jeg kigge på den her. Jeg har selv brugt et skab med et par stykker af denne forstærker over en årrække, og det er altså kram. 4000 er en meget fair pris for den: http://www.djz.dk/inc.marked/vis_annonce.php3?id=9339

Især forstærkeren ville jeg overveje. Prøv at pres prisen lidt. Den kan også sagtens bruges sammen med de CV, og så holder den prisen godt.

Mit Hifi

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

rune ---> de højtalere som du skriver om der med den anonce hvor meget vil de kunne spille op? mere end CV'erne? og hvor meget mere???

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være du skal passe lidt på med de højtalere. De er jo hjemmebyggede, og for en begynder kan det godt være svært at skelne kram fra juks. Men de kan i hvert fald spille en del højere. jeg vil tro de har en følsomhed på ca. 99 db. Til gengæld er de nok også en del større rent fysisk.

Mit Hifi

Trance-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

okay. men hvor mange personer vil de så kunne spille op til hvis CV'erene er til MAX 80???

Det sætter jeg nemlig rimelig stort på.... og den som du fandt til mig der, er det noget der er noget værd??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes