Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Rolling Stones (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 23 August 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
lennon skrev:
DKsoulman skrev:

lennon skrev:
De overgik aldrig "Let it Bleed" . .

Ja ja ja, alle kan jo skifte mening

"The Rolling Stones ubetinget bedste album genudgives . Her er en interessant artikel : http://ibyen.dk/musik/cd-beat/article973848.ece  "

Måske du husker dette indlæg? - godt nok tilbage fra d. 19/5

I mellemtiden har jeg fået FLAC afspiller på min tlf, hvilket betyder at jeg bla har nærlyttet mine Stoes favoritter lidt mere intenst. Og må erkende at "Let it Bleed" er min persolige favorit. Men når historiebøgerne skal skrives får "Exile" uden tvivl en højere placering . . 

(Og  "Faces" i Randers fungerede åbenbart bæredygtigt, ja faktisk endnu bedre i et line-up uden Rod  )

Faces uden Rod Stewart er som Stones uden Mick Jagger.

At så Rod slet ikke ville kunne synge disse numre i dag er en anden historie.  Men uden for England har Faces heller ikke nogen berettigelse? - hvilket 1000 solgte billetter i Randers vel tyder på. Selvom Ron Wood er med.

Faces var også bare et billigt Stones "kopi" band. Rod Stewarts solo albums fra samme periode var langt bedre. For han var hans egen, ikke kopi af nogen.

Var der overhovedet plads til flere end 1000 mennesker i Randers ?

Sjovt nok valgte Rod Stewart at udgive  Stones kopinumre på egne albums - i stedet for i Stones kopibandet Faces  Eller tar jeg fejl ? Mener han har sunget både "Street Fighting Man" og "Its All Over Now" - men husker ikke sammenhængene  ? ? 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 August 2010 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

På hans første solo plade (The Rod Stewart Album), side 1, første nummer, Street Fightinh Man (I et tysk musik blad kåret som den anden bedste Stones cover, efter Otis Redding Satisfaction. Engang tidlig 90'er)

På hans anden, Gasoline Alley, har han indspillet It's All Over Now. Men det er jo ikke et Stones nr. Stones laver også kun en coverversion. Faces spillede dog It's All Over Now i deres live koncerter.

Så jo, selvfølgelig var der overlapning. Men de mere akustiske sange fra Rods solo plader rørte Faces ikke.

Der var sat 5000 billetter til salg, udendørs. Men koncerten blev så flyttet til indendørs pga. dårligt billet salg. Der var heller ikke helt udsolgt til den indendørs. Efter hvad jeg læste.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 25 August 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Stones skal ses i biografen - ikke mindst denne film når man nu så dem live i 73  - : http://gaffa.dk/nyhed/42339
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 August 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=lennon]Stones skal ses i biografen - ikke mindst denne film når man nu så dem live i 73  - : http://gaffa.dk/nyhed/42339[/QUOTE]

Ser rigtig fed ud. Må godt komme på DVD.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

Nej. Det er denne her. http://cdon.dk/musik/rolling_stones/shine_a_light-888236 

så er den bestildt, der er kun en ting der iritere mig på denne side når man skal købe skal man have tredjepartscookis slået til  

hej igen !

så har jeg fået skiven, jeg trode at det var en dvd udgave jeg bestildte men det blev til en cd udgave,

det er en udmærket skive, men lyden er lidt hård og præsset på en underlig måde, savner lidt mere bas, de første nummer lyder ikke så godt som resten det er som om man lige kan fornemme at de retter op på lyder, det er jo fet nok at man kan høre det

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 August 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Den ultimative live-performance med Stones er ubetinget "Gimme Shelter" fra Altamont i 1969. Når man ser Stones på scenen og hører musikken, selvom det kun er forholdsvis korte sekvenser tænker man, at det kan kun ende galt, hvad det også gjorde.

Det er ur-rock som trænger gennem al intellekt og vækker de mørke sider i sindet. Der er en rytme og drive som gør musikken psykotisk, farlig og forførende, godt hjulpet på vej af hash, speed og LSD. Det ses tydeligt på publikummet foran- og på scenen, at der er indtaget rigelige mængder euforiserende stoffer.

Det er hovedsagligt musik fra "Let it Bleed" og en forrygende udgave af "Under my Thumb.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes