Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Afløser til Dali Grand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Ja jeg må tilslutte mig koret. Netop din model er en af de bedste DALI nogensinde har lavet i forhold til prisen IMHO og absolut en renovering/reparation værd.

Skønt at se hvordan andre HIFI-smittede iler til med tilbud om hjælp. En herlig afveksling fra de til andre tider "trælse" diskussioner herinde, hvor alt om god tone tilsyneladende er helt glemt!

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 August 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Ronnie B. R. skrev:
ved du hvad tykkelse bagpladen som terminalerne sidder i er?

Benzin penge skal jeg nok smide i nakken på dig. Jeg er på arbejde i øjeblikket, tager et mål på dem i eftermiddag.

Tykkelsen er 2 cm. Men, delefilteret bliver holdt på plads af terminalerne, skal der ændres på terminal type kunne det måske være lige så nemt at lave en ekstern kasse til dem frem for at skulle finde en måde at få dem fastgjort i kabinettet igen.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 August 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Ja, det vil da helt sikkert være forsøget værd da Grand jo slet ikke er en dårlig ht. Og hvis den alligevel er defekt nu kan man lige så godt prøve at redde den. Om ikke andet får du da set hvordan delefilteret ser ud på sådan nogle basser.

God vind med projektet :)
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Ulvin skrev:

Ronnie B. R. skrev:

Benzin penge skal jeg nok smide i nakken på dig. Jeg er på arbejde i øjeblikket, tager et mål på dem i eftermiddag.

Tykkelsen er 2 cm. Men, delefilteret bliver holdt på plads af terminalerne, skal der ændres på terminal type kunne det måske være lige så nemt at lave en ekstern kasse til dem frem for at skulle finde en måde at få dem fastgjort i kabinettet igen.

en extern kasse gør kun gode ting for lyden, men det bliver bekosteligt i terminaler, for du skal have et sæt til hver enhed (dog kun et sæt, til de som kører parralelt eller i serie)

men delefilteret, det kan da snildt ligge nede i bunden af det ene baskammer, på noget skum eller noget andet så det ikke rasler

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Ronnie B. R. skrev:

ullder drengen

inviter mig på kaff en dag, så finder vi ud af hvor problemet ligger, og så fixer vi det sammen

samtidig kunne vi lige varme alle dine komponenter efter i delefiltret, så der ikke er nogle løse forbindelser

Super tilbud - det havde jeg taget i mod.

Det er satme god stil, Ronnie!

Enig, det er sku til at værdsætte at man springer til hjælp så hurtigt.

klypstefan skrev:

I øvrigt er det ikke så svært at lodde.

Du skriver i starten at diskanten ikke kan få rigtig fat. Er du sikker på det ikke er diskanten der er defekt?

Det kunne jeg nok lære mig selv hvis jeg satte tiden af til det - men med meget lidt forstand på hvad der er op og ned på et delefilter, så er det nu rart nok at få lidt hjælp udefra alligevel. Diskanter er byttet rundt på de to HT'ere før jeg forsøgte mig med spændeskiver og rensning - så den er udelukket.

finlytteren skrev:

Hatten af for Ronnie! Det var sgu et godt tilbud! 

Jeg bor tæt på dig Ulvin. Hvis du vil høre mine ht, skal du være velkommen. De rocker hytten lidt mere end Dali Grand!

Bare send en PB

Nu bliver jeg da lidt nysgerrig efter hvad du har stående - er altid frisk på at lytte på noget nyt. Bor du i esbjerg eller en af nabo byerne?

Dali Grand
Se det her

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Ronnie B. R. skrev:
Ulvin skrev:
Ulvin skrev:

Ronnie B. R. skrev:

en extern kasse gør kun gode ting for lyden, men det bliver bekosteligt i terminaler, for du skal have et sæt til hver enhed (dog kun et sæt, til de som kører parralelt eller i serie)

men delefilteret, det kan da snildt ligge nede i bunden af det ene baskammer, på noget skum eller noget andet så det ikke rasler

Det kunne være en mulighed, men på den anden side - så er det ikke den største udskrivning i forhold til at skulle jagte et nyt sæt højttalere - så det kunne være værd at ofre

Dali Grand
Se det her

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Sendt: 18 August 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:

Ja jeg må tilslutte mig koret. Netop din model er en af de bedste DALI nogensinde har lavet i forhold til prisen IMHO og absolut en renovering/reparation værd.

Skønt at se hvordan andre HIFI-smittede iler til med tilbud om hjælp. En herlig afveksling fra de til andre tider "trælse" diskussioner herinde, hvor alt om god tone tilsyneladende er helt glemt!

Jeg har hørt den pågældende højttaler og i mine ører er den bestemt bestået; dog er den lige romantisk nok til mig; men det er en højttaler, man kan spille på i timevis uden lyttetræthed af nogen art = meget højt kvalitet.

Jeg synes da også at du skulle få den lavet.

Hvis du ønsker en anden højttaler, der har en lyd, der ikke er ekstremt langt fra Dali'ernes kunne du jo kigge til Proac.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om du kender Dali's delefilter Ronnie, tog lige et par billeder så du har en idé om hvad du måske kaster dig ud i.

Dali Grand
Se det her

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

super med de billeder

ang hvad jeg selv har, så kan du jo kigge på min TINYURL under min "underskrift" så ser du min tråd med billeder

men det er godt lige at se billederne af delefiltret, men det er lettest at se når man står med det i hånde, hvor de forskellige ledninger går hen og hvordan, er trikker til dagligt, så det skræmmer mig ikke

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 19 August 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

finlytteren skrev:

Hatten af for Ronnie! Det var sgu et godt tilbud! 

Jeg bor tæt på dig Ulvin. Hvis du vil høre mine ht, skal du være velkommen. De rocker hytten lidt mere end Dali Grand!

Bare send en PB

Nu bliver jeg da lidt nysgerrig efter hvad du har stående - er altid frisk på at lytte på noget nyt. Bor du i esbjerg eller en af nabo byerne?

Jeg har disse stående:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84574&P N=1

P.t. midlertidig monteret med 4 Illuminator bas-/mellemtoner på fronten. De kan nok rocke huset!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Grand'en oplever jeg også som rigtig god til prisen, og de kan sikkert blive fantastiske med endnu bedre filtre - om end også anderledes - bliver sjovt at følge.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
Grand'en oplever jeg også som rigtig god til prisen, og de kan sikkert blive fantastiske med endnu bedre filtre - om end også anderledes - bliver sjovt at følge.

Jeg må indrømme det måske er lidt begrænset hvad jeg har givet et seriøst lyt efter at have fået Grand, men det jeg har lånt mig til og lyttet på - selvom noget af det har været i noget højere prisklasser som f.eks. Euphonia MS5 - har været lidt befriende at slippe ud af stuen igen. Der er et eller andet der fanger ved Grand når først man er blevet hjemmevant med dem.

Jeg prøvede at give det syge delefilter en tur med hård hånd og fik renset lidt mere i bund med sandpapir, skiftede også bolte på terminaler ud med nye - det hjalp i nogen grad på det. Men i mål er jeg ikke, så jeg trækker nok lidt på din velvilje senere Ronnie - er ude af byen nogle dage, smider en PB når jeg er hjemme igen.

Dali Grand
Se det her

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Knoxville skrev:

Jeg må indrømme det måske er lidt begrænset hvad jeg har givet et seriøst lyt efter at have fået Grand, men det jeg har lånt mig til og lyttet på - selvom noget af det har været i noget højere prisklasser som f.eks. Euphonia MS5 - har været lidt befriende at slippe ud af stuen igen. Der er et eller andet der fanger ved Grand når først man er blevet hjemmevant med dem.

Jeg prøvede at give det syge delefilter en tur med hård hånd og fik renset lidt mere i bund med sandpapir, skiftede også bolte på terminaler ud med nye - det hjalp i nogen grad på det. Men i mål er jeg ikke, så jeg trækker nok lidt på din velvilje senere Ronnie - er ude af byen nogle dage, smider en PB når jeg er hjemme igen.

jamen det bar i orden, så ser vi på det

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 20 August 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hvis hverken n800 eller euphonia ms5, er lykken i dine øre frem for Grand - mener jeg at sagen er klar - få dem lavet ;o)

De andre er begge væsentligt mere korrekte højttalere strengt set, men det er jo din - og kun din - smag, der tæller i dit hjem.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Det virker næsten som om der er kastet en eller anden hifi forbandelse over mig. HT'erne kommer til at vente Tændte forstærkeren i dag for lige at høre noget musik der kunne overdøve tømmermændene, det gav lige et plop i venstre side af forstærkeren, bagefter stod der en pæn røgsky i stuen. Tror sku snart jeg køber en ghettoblaster som det næste istedet, dem kan man da holde til at smide ud og genkøbe en gang årligt.

Dali Grand
Se det her

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 22 August 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Ups, det lyder dyrt.....

Føler med dig. Det er godt nok ærgeligt.....

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 August 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Nu SKAL du da ha lavet HT- det er nok dem der er skyldige!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en en tur til Krell i USA for godt halvandet år siden, betalte dengang dyrt for at få den frisket op, den begynder at blive et dyrt bekendtskab.

Dali Grand
Se det her

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 August 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Argh, mand... hvor er det tarveligt!  Føler med dig Ulvin!

Men god vind til Ronnie - dét er fandme godt gået med sådan et tilbud!

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Nu SKAL du da ha lavet HT- det er nok dem der er skyldige!

Den var ikke spændt på Grand i dag, havde den sat til nogle HT'ere jeg har taget en prøvetur på - men derfor kan det nok ikke udelukkes der måske er sket noget før Grand blev pillet fra.

Dali Grand
Se det her

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum