Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: QXL aktion igen igen!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vindinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hey ya...!

Well, skal til at flytte fra mit endeligt lille kollegie-værelse til en dejlig stor ungdomsbolig, med plads til et ordentlig anlæg og det hele..

Har lige været inde på QXL og set det pt. ser godt ud med en aktion jeg har budt på derinde.. Det er på et surround sound sæt af mærket KODA. Har godt nok aldrig rigtig hørt om det mærke får, men er der nogle der har erfaringer med det mærke??

Her er et link til siden, så i kan se specifikationer omkring anlægget.:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=11234963

Nogle der kan sige godt og dårligt omkring anlægget??

Har planer om gerne at vil bruge det til musik og film..

Mange hilsner

Michael P

Til top Vis vindinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vindinge

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Husk at pris og kvalitet hænger sammen....

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

kan kun være l**t og lagkage, jeg ville aldrig købe det hvis jeg var dig, den shop har man tilsvarende billige l**te HT'er inde på qxl med dårlige enheder, hvis du søger lidt på det her forum vil du finde mange meingen om sælgeren af det KODA l**t....

Køb brugt på dba eller helt nyt

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

med plads til et ordentligt anlæg og det hele?? hvor kommer Koda højttalerne ind i billedet ??

ved ik hvad fynboer er vandt til af HIFI men hold så stor afstand som overhovedet muligt til Koda !!!

hvis det er prisen det kommer an på er der mange brugt tilbud der gør det meget bedre

Højttalerne er heller ikke til etagebyggeri eller for folk med kedelige naboer

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Er det 640 kr pr. enhed eller pr sæt du skal gi`???

MVH WRONG

lol5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Det kommer jo an på vilken slags musik han godt kan lide. Hvis han bare skal spille pisse højt sammen med vennerne til techno musik, ville jeg vælge noget andet ala eltax eller koda, fordi det der koda sæt tror jeg ikke kan spille særligt højt eller godt. Vil du derimod nyde musikkens mange smukke detaljer, skal du nok gå efter ngoet som er lidt mere "hifi rigtig"
Til top Vis lol5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lol5

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Det kan kun give l**te lyd, men mindre man allerede er halv døv, så kan det nok være lige meget om man har Eltax som Coz eller Koda, men der er stor forskel på lyd, tag ind til den lokale hifi pusher og hør på nogle forskellige Ht'er hifiklubben har Gale som billig mærke, prøv derefter at høre nogle dyere ht'er og du vil helt sikkert kunne høre en forskel.

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Helt enig - gå langt uden om Koda. Find ud af hvor meget budgettet rækker til, og kig enten på brugtmarkedet eller søg hjælp blandt oraklerne herinde - vi sidder altid klar til at hjælpe!

pigespejder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

fik jeg sættet gratis, ville jeg tage pigen med ind i min seng og smider højttalerne i skraldespanden!
Til top Vis pigespejder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigespejder

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Citat:"..ved ik hvad fynboer er vandt til af HIFI.."

- og hvad skal det så betyde??? Hrumph...

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Er det 640 kr pr. enhed eller pr sæt du skal gi`???

MVH WRONG

Det er sq lidt sjovt... Jeg tror det er for hele sættet
Det må godt nok lyde af papkasse og jeg ved ikke hvad - kan slet ikke forestille mig det

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tillade mig at stille dig et lille spørgsmål, Vindinge: Hvor godt tror du selv dette sæt er??

Hvis dette famøse KODA-sæt vitterligt var noget værd, tror du så ikke firmaet der forhandler KODA havde valgt en lidt anden taktik, end at sælge nye varer til højest bydende på QXL??

Det kan godt være de skriver at vejl. pris er mellem 3999,- og 4999,- afhængig af handelssted.... ja den er god... men så tror jeg ikke de skal regne med at sælge et eneste sæt.

Sagen er nok nærmere, at den reelle vejl pris er 500,-. Alt hvad naive købere byder over dette, er ren og skær eksta bonus for forhandleren. Egentlig meget smart.... for han ville helt sikket ikke kunne sælge varen fra en butik hvor kunden havde mulighed for at se den først!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

vindinge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

hey igen...

tak for alle svarerne... der fik jeg sgu ren besked!!!

har lige snakket med en af mine kammerater der er lidt inde i verdenen af "lyd", og han var da også ved at knække af grin over jeg sys det lød som "bare et alletiders tilbud!!"

Ja, det er for hele sættet jeg skulle have givet 640 kr., men dropper det nu!!

Når jeg alligevel er her kan jeg jo ligeså godt høre jer herinde hvad i vil anbefale når man har et budget på aller aller højst 3500 kr til køb af et surround anlæg?? Det skal helst være godt til at kunne klare både afspilning af film og musik..!

/Michael P

Til top Vis vindinge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vindinge

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Til 3500 ville jeg starte med en brugt surround forstærker fra YAMAHA, SONY eller Denon. Kan sikkert findes i dba til 1000-1500,-.

Et par brugte DALI eller System Audio højtalere, som ligeledes kan findes til 1000-1500 i dba afhængig af kvalitet. Skal det være reolhøjtalere, så mener jegExpert i Varde kører et tilbud, med nogle System Audio til 999 for et sæt helt nye.

Så er du rigtig godt kørende til stereo, og kan købe bag + center højtalere når økonomien vil det. Der er ikke meget ved at købe hele l**tet på en gang i en rigtig skod kvalitet. Så hellere tage det lidt efter lidt. Og min personlige mening er, at selv til film er god stereolyd meget bedre en skod-surround.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Ja, spar op eller køb hen ad vejen - er selv igang med at spare op, kan gost ske at det går langsomt men det betaler sig i sidste ende.
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

mikaelmogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

..købte selv et par Dali 400 til 1000 kr, og de spiller ganske upåklageligt, dem på qxl.dk har nok en sikker papkasse-lyd, vil jeg tro, køb brugt, hvis du vil have noget for pengene..

/Mikael

Til top Vis mikaelmogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikaelmogensen

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Min bror har lige købt et sæt til 520kr og det spiller satme godt taget prisen i betragning.
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Som lorx siger, sikkert udemærket til prisen....

Du skal bare ikke forvente at der rigtigt er nogen herinde der kan sige noget som helst pænt om højtalere fra dantax, eltax eller hvad de nu hedder alle sammen.

Alternativt til dem der er der jo HIFI klubbens Gale, jeg har hørt dem nede ved en af mine venner som heller ikke gad give mange mange tusinde for et anlæg, de spiller sq godt til prisen!

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Du skriver ikke noget om hvilken musikstil du lytter til - det er da værd at vide når du skal handle højttalere.

Jeg kan kun tilslutte mig kritikken af KODA - jeg har set flere af dem blive sat til salg igen kort tid efter, enten via QXL eller DBA, så jeg vil ikke røre dem med en ildtang...

Som flere skriver: Køb brugt, hellere lidt men godt og spar så sammen til resten hen ad vejen.

Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Marts 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Well, de fleste der køber dem, køber dem for at tjene penge på dem.

Syntes dem min bror har spiller langt bedre end de Gale jeg har hørt, men det har måske selvfølgelig også noget med resten af systemet at gøre, men jeg syntes absolut de spiller godt i forhold til andre i prisklassen 2000-4000kr

Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes