Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 12:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: En chance? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
John Jul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Marts 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 19 August 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Dette er svaret jeg fik på en *tråd* (ikke et enkelt indlæg!! ) ang. udsmidningen af Otto (AV Precision). Tråden blev slettet uden begrundelse eller andet:

MASTERVOL skrev:
Jeg kan ikke lige præcis huske dit indlæg, men i forbindelse med en bruger der havde tiltvunget sig adgang til sitet, selvom
vedkommende ikke er velkommen, slettede vi en kort tråd. Måske kan det være den.

Hvis du har flere spørgsmål vedrørende den sag, så ret venligst henvendelse til os bag siden. Det er generelt også god stil, i
stedet for at oprette en hel tråd bare for det ene formål at få klarlagt, hvor ens ene indlæg er blevet af.   

Jeg vil da meget gerne have mig frabedt at få min "stil"  bragt i tvivl af nogen som uden videre begrundelse sletter et indlæg, holdt i en kritisk men sober tone. Jeg har færdedes på mange forum rundt omkring men har da ALDRIG før oplevet noget der mindede om det her.

I (Mikkel Gige?) udelukker en bruger som aldrig har leveret andet end sobre og velargumenterede indlæg. Indlæg som dog i nogle tilfælde gik Gige for nær - mest fordi han ikke kunne modargumentere og derfor måtte tage moderatorhatten på for at forsvare sig.

At Otto reagerede til sidst er forståeligt, jeg kan kun tage hatten af for hans tålmodighed så længe det varede, for det var tydeligt at Gige kun gik efter manden til sidst.

Jeg synes nogle burde overveje hvorfor en mand som Otto, der har leveret mange og lange gode og gennemtænkte indlæg pludselig får nok og reagerer - måske er det ikke ham der har det største problem....

For ikke ret mange måneder siden blev det lovet at det skulle være slut med vilkårlige udelukkelser og sletninger og at der skulle blive en smule højere til loftet her, men jeg kan se at intet har ændret sig når det kommer til stykket.

Jeg kan kun gentage at det vist ikke er mig der har et problem med min "stil".

Til top Vis John Jul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Jul

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 August 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Mastervol skrev:
  men jeg håber i har tillid til, at vi ikke bare udelukker folk på må og få. 

Det kan godt være at i mener at i ikke udelukker folk på må og få. Men det gør i så med diverse tråde

Jeg mener selv at det er noget af et selvmål i har gjort med AV-pressicion. Det eneste han gjorde "forkert" inden hans
udelukkelse var at skrive i en lidt hård tone. Men hans ord var 100% rigtige og han må have ramt et ømt punkt

Når du siger det, så må hans ord jo være 100% sandhed. Jeg bøjer mig! Sorry, men det er gætværk fra din side.

Udelukker tråde, den forstår jeg til gengæld ikke helt?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

... og han må have ramt et ømt punkt

Ja, det gjorde han!

For jeg er personligt ret stolt af det, vi har opnået med denne side, og gider jeg helt ærligt ikke få serveret en tudekiks, når vi ber' om lidt respekt og forståelse for vores indsats.

Og det var netop en tudekiks Otto afleverede, til trods for at han og hans arbejdsgiver nyder godt af omtalen på siden. Derfor blev jeg lidt firkantet over for Otto, men jeg valgte at holde det væk fra forummet.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 19 August 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Tja,det er også godt nok altsammen,Mikkel,men du må lukke Otto ind i varmen igen,for du udelukker jo viden i dette forum.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 19 August 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Tja,det er også godt nok altsammen,Mikkel,men du må lukke Otto ind i varmen igen,for du udelukker jo viden i dette forum.

carsten

Nej Carsten, det har du ikke helt ret i. Otto har selv truffet sit valg.

Man vælger selv sin adfærd i dette forum. Jeg lukker ikke nogen ude, det valg har de selv taget inden. Jeg trykker blot på knappen. Der er en verden til forskel.

Det er også derfor at jeg bliver harm, når vi får stukket i skoen, at vi udøver censur. Folk må skrive hvad de vil, så længe det sker i en ordentlig og ikke-krænkende tone. Vælger man det alligevel, så har man truffet et valg... med konsekvenser!

God nat, til jer alle sammen,

Mikkel. 

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 August 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Mikkel,

Har du overvejet at der, afhængigt af folks udgangspunkt og position, er flere måder at provokere på end direkte verbalt
misbrug?

Sagen er jo den at Otto faktisk følte sig mindst lige så provokeret som du selv.

Det ved jeg godt at du ikke mener han bør være blevet. Det samme kan han, og en hel del af os andre, jo så sige om dig.

Bortset fra det, hvem er så karakteren på dit billede? Jeg har længe undret mig over dit valg af avatar, men siden du er blevet
"redaktør og indehaver" må jeg sige at valget virker lidt, hmm, underligt upassende....
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

John Jul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Marts 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 August 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:

Bortset fra det, hvem er så karakteren på dit billede? Jeg har længe undret mig over dit valg af avatar, men siden du er blevet
"redaktør og indehaver" må jeg sige at valget virker lidt, hmm, underligt upassende....

Hannibal Lecter kaldet "Hannibal the cannibal", filmseriemorder, der spiser sine ofre...
Til top Vis John Jul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Jul

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 August 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

John Jul skrev:

TruthSpinner skrev:
Hannibal Lecter kaldet "Hannibal the cannibal", filmseriemorder, der spiser sine ofre...

Gudfaderbevares   

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 20 August 2010 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

hvad Mikkel bruger af Avatar er da fuldstændig uvedkommende.
Jeg syntes efterhånden at det er røv irriterende at læse indlæg fra brugere der blander sig i moderatornes beslutninger. Der er nogle regler og hvis man ikke gider dem, så find et andet sted at bruge jeres tid.

Inden man skriver et surt opstød, til en måske uretfærdig beslutning som enten mikkel eller en af moderatorerne har lavet, så tænk lige over at det er friviligt og rent interesse mæssigt arbejde de sidder og laver.
Det er syndt at ofte gode kritiske indlæg, udvikler sig til tråde hvor folk tror man bare kan kaste med mudder og blive nærmest personlig ang. kritik af moderatornes frivillige arbejde.
jeg skal ikke kunne sige om hvorvidt det var retfærdigt eller ikke at Otto er blevet udelukket fra forum.
Men hvis det var mig der sad og lavede et sådan stort stykke gratis arbejde gad jeg heller ikke at finde mig i hvad som helst.
(Puha!.. Det måtte jeg lige ud med)

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 20 August 2010 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
hvad Mikkel bruger af Avatar er da fuldstændig uvedkommende.
Jeg syntes efterhånden at det er røv irriterende at læse indlæg fra brugere der blander sig i moderatornes beslutninger. Der er nogle regler og hvis man ikke gider dem, så find et andet sted at bruge jeres tid.

Inden man skriver et surt opstød, til en måske uretfærdig beslutning som enten mikkel eller en af moderatorerne har lavet, så tænk lige over at det er friviligt og rent interesse mæssigt arbejde de sidder og laver.
Det er syndt at ofte gode kritiske indlæg, udvikler sig til tråde hvor folk tror man bare kan kaste med mudder og blive nærmest personlig ang. kritik af moderatornes frivillige arbejde.
jeg skal ikke kunne sige om hvorvidt det var retfærdigt eller ikke at Otto er blevet udelukket fra forum.
Men hvis det var mig der sad og lavede et sådan stort stykke gratis arbejde gad jeg heller ikke at finde mig i hvad som helst.
(Puha!.. Det måtte jeg lige ud med)

Well put, Søren!!!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Pierre skrev:

... og han må have ramt et ømt punkt

Ja, det gjorde han!

For jeg er personligt ret stolt af det, vi har opnået med denne side, og gider jeg helt ærligt ikke få serveret en tudekiks, når vi ber' om lidt respekt og forståelse for vores indsats.

Og det var netop en tudekiks Otto afleverede, til trods for at han og hans arbejdsgiver nyder godt af omtalen på siden. Derfor blev jeg lidt firkantet over for Otto, men jeg valgte at holde det væk fra forummet.

Mvh, Mikkel.

Jeg støtter dig Mikkel, utroligt med folks utilfredshed og "kræven til sig mentalitet". Hifi4all.dk er den bedste hifi side i dk og blandt de bedste i verden. At klage over nogle småting i ksb. er fair nok, men for f... altså ksb er super godt nemt og enkelt ligesom resten af siden.

Jeg har købt og solgt utallige ting og sager på ksb og er glad for det nemme layout og at det er gratis. Ja og nemlig det at hifi4all er gratis betyder jo netop at vi brugere skal være ekstra glade. Jeg tager virkelig hatten af for folk som Mikkel og de andre skribenter her på siden som har tålmodighed til at lytte til sådanne klaphatte som bare vil kræve og kritisere. Jamen for f.. der er jo fejl og mangler alle steder, men man må da kunne se at hifi4all er et super sted.

Denne "klagementalitet" er jo desværre blevet en almindelig ting i det danske samfund, vi klager over små banale ting, til trods for vi har et af verdens bedste samfund. Der er kort sagt helt til grin, folk burde lære taknemmlighed som i gamle dage, samt ansvar og høflighed.

SKAM JER ALLE SOM STØTTER OTTO !!!!!!

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Mikkel,

Har du overvejet at der, afhængigt af folks udgangspunkt og position, er flere måder at provokere på end direkte verbalt
misbrug?

Sagen er jo den at Otto faktisk følte sig mindst lige så provokeret som du selv.

Det ved jeg godt at du ikke mener han bør være blevet. Det samme kan han, og en hel del af os andre, jo så sige om dig.

Der er nogle som laver reglerne, nogle som står bag tingene, nogle som faktisk har lidt mere magt end andre på nogle områder (PGA ekspertise, arbejdsomhed, ejerskab eller formelle regler), og dem SKAL man respekterer og adlyde det kaldes AUTORITETSTRO OG RESPEKT og findes alle steder i samfundet heldigvis. Folk som går på arbejde eller har været på arbejdsmarkedet og kender vel også disse spilleregler. Fordi man gemmer sig bag en pc skærm behøver man ikke være mere ubehøvlet og grov.

Derfor nytter det S.. ikke at komme med den med "at det kunne være otto følte sig provokeret" så kan vi blive ved med at acceptere alle former for asocial samfundsvirken.

HVOR ER FOLKS RESPEKT ?

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
finlytteren skrev:
NEJ! Otto er blevet udeluket fra forum efter mailkorrespondance med Mikkel...

OK, det var da ærgeligt... Han er jo den største ekspert på AV-området, det var synd.
Nå men ellers støtter jeg dig finlytteren, fint 1. indlæg. Det er bare synd der er kommet så meget til på det seneste, det var ellers et rigtig godt forum. Håber det kan blive det igen...

Jo han vidste en del, men han var altså heller ikke dårlig til at omtale sine egne produkter som positive, særligt OPPO BURAY fik megen ikke objektiv snak med på vejen, samt angreb på andre fabrikanter.

Så den mand var nok ikke guds engel eller verdens største ekspert.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 20 August 2010 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Det handler ikke om hvorvidt den ene eller den anden er en guds engel, for selvfølgelig er de ikke det og hvem er.

Otto tilførta ganske enkelt værdi. Jeg har ikke tal på hvor mange debatter som var løbet helt af sporet, hvis ikke Otto havde
bidraget ganske konstruktivt og netop IKKE forfaldt til at tage følelserne uden på tøjet fordi han "gør det gratis".

Ottos kritik var ikke helt ved siden af. Hifi4all er der i sin levetid, hvor det er tiden at blive voksen. Det kræver at indehavere
og moderatorer er indstillet på og villige til at betragte stedet som en forretning med netop den professionalisme der hører
sig til.

De slår sig lidt i tøjeret, men dybest set mener jeg kun at der er den ene vej frem. Sitet har mistet betragteligt moment på
det sidste, og brugerne er begyndt både at miste interesse OG blive tøsefornærmede.

Derfor glæder det mig også usigeligt meget når Mikkel fortæller om en opdatering på vej. Hvis så bare han kunne indse at
han ikke behøver at vente på denne for at udføre de nødvendige stramninger på den daglige administration ...
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 20 August 2010 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Det handler ikke om hvorvidt den ene eller den anden er en guds engel, for selvfølgelig er de ikke det og hvem er.

Otto tilførta ganske enkelt værdi. Jeg har ikke tal på hvor mange debatter som var løbet helt af sporet, hvis ikke Otto havde
bidraget ganske konstruktivt og netop IKKE forfaldt til at tage følelserne uden på tøjet fordi han "gør det gratis".

Ottos kritik var ikke helt ved siden af. Hifi4all er der i sin levetid, hvor det er tiden at blive voksen. Det kræver at indehavere
og moderatorer er indstillet på og villige til at betragte stedet som en forretning med netop den professionalisme der hører
sig til.

De slår sig lidt i tøjeret, men dybest set mener jeg kun at der er den ene vej frem. Sitet har mistet betragteligt moment på
det sidste, og brugerne er begyndt både at miste interesse OG blive tøsefornærmede.

Derfor glæder det mig også usigeligt meget når Mikkel fortæller om en opdatering på vej. Hvis så bare han kunne indse at
han ikke behøver at vente på denne for at udføre de nødvendige stramninger på den daglige administration ...

Enig. Som jeg ser det, løber dette af sporet p.g.a. en tråd om noget funktionalitet i KSB (mulighed for en annonceagent, upload af større billeder og sådan noget). Sådan noget koster enten tid eller penge til programmering, og indehaveren af H4A's muligheder er enten selv at begynde at programmere eller via H4A at tjene lidt for at betale dette.
Men, en annoncør vælger selvfølgelig at smide sine annoncekroner der hvor han mener han får mest eksponering pr. krone.
Så ja, jeg forstår Mikkel's frustration over at folk kommer med mavesure indlæg omkring sidens administration og mangel på udvikling, men ligeledes kan jeg også forstå, at Otto ikke vil føle sig tvunget til at kaste annoncekroner der hvor han føler han får mindre for pengene.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Enig. Og til de folk, der beskylder Otto for uhøflighed: det har jeg svært ved at få øje på.
Man kan så beklikke mig ved at påstå, at jeg ikke kender hele korespondancen - men ærlig talt: er det professionelt at smide folk ud af et forum, hvis de skriver en arrig mail til en?
Mit råd ville være: læn jer tilbage, lad folk slippe af med dampen og glæd jer over de resultater, I opnår.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Sendt: 20 August 2010 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Ja, indsatsen fra lænestolen med at få nye bannerreklamekroner har det være beskæmmende af følge...

Men det er jo dejligt at Otto ikke er tabt, blot andre steder , selv om Stalin-historikken her på siden...censur

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Sendt: 20 August 2010 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg støtter dig Mikkel, utroligt med folks utilfredshed og "kræven til sig mentalitet". Hifi4all.dk er den bedste hifi side i dk og blandt de bedste i verden. At klage over nogle småting i ksb. er fair nok, men for f... altså ksb er super godt nemt og enkelt ligesom resten af siden.

Jeg har købt og solgt utallige ting og sager på ksb og er glad for det nemme layout og at det er gratis. Ja og nemlig det at hifi4all er gratis betyder jo netop at vi brugere skal være ekstra glade. Jeg tager virkelig hatten af for folk som Mikkel og de andre skribenter her på siden som har tålmodighed til at lytte til sådanne klaphatte som bare vil kræve og kritisere. Jamen for f.. der er jo fejl og mangler alle steder, men man må da kunne se at hifi4all er et super sted.

Denne "klagementalitet" er jo desværre blevet en almindelig ting i det danske samfund, vi klager over små banale ting, til trods for vi har et af verdens bedste samfund. Der er kort sagt helt til grin, folk burde lære taknemmlighed som i gamle dage, samt ansvar og høflighed.

SKAM JER ALLE SOM STØTTER OTTO !!!!!!

[/QU

Sikke en gang ævel og bævel at skrive, SKAM JER ALLE SOM STØTTER OTTO !!!!!

SKAM JER ALLE SOM STØTTER HAM DEN ANDEN !!!!!

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 20 August 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Godmorgen!

Jeg har intet imod kritik, og forslag til forbedringer. Det hjælper mig kun til at vide, hvad der skal til for at gøre siden bedre, når penge og tid er til det.

Det der får mig op i det røde felt er, når et branchemedlem (Otto) fører sig frem med, at vi skal da bare sælge nogle annoncer, og tage en tudekiks. Efterfølgende i mail-dialogen skriver han så samtidig, at hans arbejdsgivere ikke har eller har haft nogen som helst intentioner om at annoncere, da de mener at det er penge lige ned i lo......!

Derfor skrev jeg, at man ikke kan få både i pose og sæk. Otto og hans arbejdsgiver vil gerne nyde gratis omtale, men at støtte foretagendet som giver denne omtale, er åbenbart ikke noget værd. Det er en selvmodsigelse af karakter! Det skrev jeg til Otto i en mail, og efterfølgende blev han tøse-sur i en tone som jeg ikke gider.

Lad os nu se fremad, og så håber vi, at Otto får lyst til at deltage her igen i fremtiden. Men for nu får han lige en Time-Out, så han kan køle lidt ned.

Ha' en god dag, alle sammen.

Mvh, Mikkel.

(Min Avatar har jeg valgt, fordi jeg synes godt om filmene om Hannibal Lecter.  Anthony Hopkins er super i rollen som den kyniske, super psykopatiske læge og psykolog, der på den ene side er passioneret omkring livets goder, men som desværre mener at menneskelig mørbrad er en del af dette).

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 August 2010 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Altid lækkert med en chick fight, så vågner H4A næsten op igen - jeg gad godt vide, hvor mange ekstra hits siden får, når der går Paradise Hotel i debatten? Mange gætter jeg på.

Nu skal man huske, at et forum fungerer lidt som politik; hvis partilederen udviser flosset moral, mangel på idealisme, har for mange personfnidder eller skatte-sager, får man altså hug i meningsmålingerne.

Direkte relateret til denne debat, så synes jeg, at det er fint man kører en stram linie, men så er man nød til at glemme sig selv lidt og fremstå professionelt. Man kan ikke udelukke folk for at såre dine følelser, når man snakker business - det er lige en tand for uprofessionelt. Hvis kunderne ikke kan lide lugten i bageriet bliver de væk.

Mikkel, jeg går ud fra, at I gerne vil have noget action her på sitet?

Selvom mange af de gamle hoveder, som Otto, til tider er lidt halvmugne i kanten og til tider kan tro, at de er hanen i hønsegården, bidrager de altså til, at der kommer nye brugere til, bl.a. ved at svare på spørgsmål og lave indlæg, som kun de qua deres arbejde og erfaring har kapaciteten til skrive.

Fora har brug for disse gamle røvere, da det skaber liv, som giver hits, som sælger bannerreklamer, som giver penge til forbedringer, osv., osv..
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes