Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 06:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio Note Dac (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 August 2010 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

audiohagel skrev:

Kære Nilau

Om DU sætter kobberkondersator  , sølvkondensator , guldkondensator eller " diamantkondensator" på

så er 0,47 uf alt for LILLE!!!!! Du har jo aldrig prøvet at sætte en stor på, Tongue

så lad vær at sige at den skal være 0,47uf, for det ved du ikke en skid om NILAU  Basta Wink

Til alle ja der har en AN dac prøv at sætte en stor på ( den må gerne være meget STOR )

og så høre hvordan bassen kommer til at spille, den bliver Meget bedre, PRØV DET !!!!!!Tongue

mvh

Audiohagel

Så-så, Audiohagel...! 

Husk nu på, at du bruger nogle store horn hvor der ingen bund er i. På den måde, tror jeg gerne at "pengene passer" hvis man sætter 82uF på din AN DAC.
Husk også på, at STORE kondensatorer (i en DAC) opsamler rigtig meget højfrekvent snavs og snask som ikke hører hjemme i musikken. Kort sagt: Støj!

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

genetic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 August 2010 kl. 03:32 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
audiohagel skrev:

Hej Rødder

Audio Note Dacs har alt for små overføringskondensatorer

hvis i spørger mig.I min  dac som er en AN Dac1 nos

har jeg sat en  STOR på , den spiller sku rat godt nu , hvis

jeg selv skal sige det.

http://www.audiohagel.dk/index/details.php?image_id=965

mvh

Audiohagel

ja som standart er der jo nogle grønne kedelig små modeller og de er kedelig og høre på, jeg har selv været med til at sætte 0,47uF i audionote / jensen modeler med vel lyd  også sølv modeller så der er masser at hendte lige der vor det er det siste trind inden det skal vidre, så spar ikke på kvaliteten lige der og det gæller alle AN modelerne af de bilige

Prøv med duelund. Der kan de sølv An godt pakke sammen. Også koster duelund kun en brøkdel i forhold til. Duelund har lige lanceret en ny model, som jeg netop satte i en AN DAC 3 for en ven, hvor der sad AN sølv i til 10000kr. De to Duelunde til 800kr stykket, gav enormt meget mere homogen lyd, bedre og mere deffineret bund. Flotter undklingninger i toppen og en meget mere gennemsigtig og levende mellemtone.

Til top Vis genetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af genetic

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 24 August 2010 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

genetic skrev:

Prøv med duelund. Der kan de sølv An godt pakke sammen. Også koster duelund kun en brøkdel i forhold til. Duelund har lige lanceret en ny model, som jeg netop satte i en AN DAC 3 for en ven, hvor der sad AN sølv i til 10000kr. De to Duelunde til 800kr stykket, gav enormt meget mere homogen lyd, bedre og mere deffineret bund. Flotter undklingninger i toppen og en meget mere gennemsigtig og levende mellemtone.

hvor har du købt de der dulund til 800kr stykket henne og er de på 0,47uF har du et billed at smide ind ???

her er en pris på en telfeldig duelund på 0,47uF  http://rabu-acoustics.dk/komponenter-22/kondensatorer-24/due lund-cast-soelv-79/duelund-cast-soelv-047uf-799.html

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

genetic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2010
Sendt: 25 August 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
genetic skrev:

hvor har du købt de der dulund til 800kr stykket henne og er de på 0,47uF har du et billed at smide ind ???

her er en pris på en telfeldig duelund på 0,47uF  http://rabu-acoustics.dk/komponenter-22/kondensatorer-24/due lund-cast-soelv-79/duelund-cast-soelv-047uf-799.html

Det kobber versionen. Den er langt mere harmonisk. Sølv versionen er en anelse tynd og lidt for HIFI agtig i lyden. Vi vil have musik og ikke HIFI korrekt?

Jeg har prøvet begge. Satte to stk 0.47 i en lidt ældre AN CD 2.1 for en makker, hvori der sag de dyre AN sølv i til en formue. Lyden blev langt mere harmoniske og levende. Prøv evt kobber versionen i dit digitale system. Man taber kæben.

Til top Vis genetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af genetic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes