| Forfatter |
|
qliphoth Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Dac og forstærker afhænger helt af din pengepung, se andre posts ;)
Mht stik så kommer den med alm jck terminering men du kan sætte andre kabler/stik på da sennheiser bruger små specail stik oppe i "koppen"
Du skal heller ikke flere forskellige steder hen, bare bruge en dag på at tage over til djævle øen også høre de forskellige hd800 på forskellige setups m.m.
|
|
|
Hvor langt op skal vi så før de Sennheiser lyder som de skal, kan ikke skrabe mere sammen end 7-8000 til forstærker/DAC? Hvad med brugt, det skrev jeg også tidligere at jeg søgte, er det ikke muligt at få ordentligt udstyr her for 5-6000?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det kommer an på hvad du mener er "lyder som de skal", du ændrer jo lyden men hver komponent, du kan ikke bare købe det dyreste også få den lyd du bedst kan lide. Du skal også overveje synergi, e.g. så har meiers forstærkere altid gået for at have super synergi med dt880.
Brugt kan du få rigtigt meget godt! Du kan få en god meier og et par dt880 for 5k ret nemt
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, har du nogen ide om hvor jeg bør kigge brugt? Mads skrev tidligere at Meier ikke helt kunne trække HD800 fordi den kører på batteri. Hvad siger du til dette evt: CORDA CONCERTO + CORDA STAGEDAC + HD800 ? Kører denne forstærker/DAC på batteri el. strømforsyning?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
OK, har du nogen ide om hvor jeg bør kigge brugt? Mads skrev tidligere at Meier ikke helt kunne trække
HD800 fordi den kører på batteri. Hvad siger du til dette evt: CORDA CONCERTO + CORDA STAGEDAC +<span style="font-
weight: bold;"> </span><span style="text-decoration: underline;"><span style="font-style: italic;"><span style="text-
decoration: underline;"><span style="font-weight: bold;"></span></span></span></span&g t;<span style="font-weight:
bold;"> </span><span style="color: rgb(40, 115, 175); font-family: 'Arial'; font-weight: bold;"></span>HD800 ?Kører
denne forstærker/DAC på batteri el. strømforsyning?
|
|
|
corda 3move kan godt trække hd800 til acceptabelt niveau(heller ikke mere end det!), men du får aldrig det fulde potentiale
ud af hd800 med den løsning.
Det er det jeg mener er synd, det er lidt spild af penge at købe sådan en fin hovedtelefon hvis resten af kæden ikke følger
med.
Lidt lige som techtrino skriver, bentley med fiat motor.
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
qliphoth skrev:
OK, har du nogen ide om hvor jeg bør kigge brugt? Mads skrev tidligere at Meier ikke helt kunne trække
HD800 fordi den kører på batteri. Hvad siger du til dette evt: CORDA CONCERTO + CORDA STAGEDAC +<span style="font-
weight: bold;"> </span><span style="text-decoration: underline;"><span style="font-style: italic;"><span style="text-
decoration: underline;"><span style="font-weight: bold;"></span></span></span></span&a mp;g t;<span style="font-weight:
bold;"> </span><span style="color: rgb(40, 115, 175); font-family: 'Arial'; font-weight: bold;"></span>HD800 ?Kører
denne forstærker/DAC på batteri el. strømforsyning?
|
|
|
corda 3move kan godt trække hd800 til acceptabelt niveau(heller ikke mere end det!), men du får aldrig det fulde potentiale
ud af hd800 med den løsning.
Det er det jeg mener er synd, det er lidt spild af penge at købe sådan en fin hovedtelefon hvis resten af kæden ikke følger
med.
Lidt lige som techtrino skriver, bentley med fiat motor.  |
|
|
Ja, men jeg vil heller ikke købe en Bentley med Fiat motor, er også gået væk fra at anvende min DACMagic. Vil bare gerne have en forstærker/DAC der trækker dem ordentligt. Hvad med Meiers to topmodeller til 1040 €, kan de gå an?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kun meiers bærbare forstærkere er på batteri, en 3Move er en bærbar forstærker  Jeg kender ikke til Meiers dacs, selv bruger jeg audio-gd, men der findes jo mange rigtigt gode dacs, prøv en generel søgning herinde. Men først skal du vide hvad lyd hd800 og forstærkeren har, før du kan finde den Dac som giver dig den lyd du kan lide. Du kan godt se jeg anbefaler igen at overveje at tage med til meetet her snart og evt revurdere om det skal være hd800
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig i at Beyerdynamic DT880 og Meier går RIGTIG godt sammen, har selv en Corda Swing og nogle DT880 2005 ed, og det spiller rigtigt godt!
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 23 August 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja kom till meet'et i Klampenborg 30/10 (hvis du kan vente så længe) så vidt jeg husker kommer der netop en Meier Concerto og HD800 med forskellige kabler (samt en masse andet grej) så du kan høre på det. Vi taler trods alt om en us´dskrivning i 10-15.000 kr. klassen og det er meget at lægge uden at have haft mulighed for at høre det først.
En anden forstærker der skulle have god synergi med Sennheiser top modellerne er Lehmann Black Cube. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Kun meiers bærbare forstærkere er på batteri, en 3Move er en bærbar forstærker 
Jeg kender ikke til Meiers dacs, selv bruger jeg audio-gd, men der findes jo mange rigtigt gode dacs, prøv en generel søgning herinde. Men først skal du vide hvad lyd hd800 og forstærkeren har, før du kan finde den Dac som giver dig den lyd du kan lide. Du kan godt se jeg anbefaler igen at overveje at tage med til meetet her snart og evt revurdere om det skal være hd800
|
|
|
Altså, jeg er helt overbevist om at det skal være HD800, har læst nogle reviews af Beyerdynamics T1 og de skulle være 10% ringere end HD800, har fundet dem til 7500 hvilket er 5-600 dyrere end HD800, kan tænkes at de findes billigere, men stadig... Kan tænkes der findes andre alternativer indenfor Beyerdynamics, synes dog det lader til at flertallet taler positivt for HD800'erne.
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snup du et par HD800, hvis du har læst at de er gode og det lyder til du har bestemt dig..  Men jeg vil osse ved denne lejlighed lige være den første til at anbefale du læser superlux tråden
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
Snup du et par HD800, hvis du har læst at de er gode og det lyder til du har bestemt dig..  Men jeg vil osse ved denne lejlighed lige være den første til at anbefale du læser superlux tråden 
|
|
|
Det lyder da ret utroligt at de skulle være lige så gode som 595erne, og så til den pris. Hvordan er holdbarheden på dem efter længere tids brug? Overvejer at bestille et par hjem midlertidigt, indtil jeg har besluttet mig ang. forstærkerne til HD800, kan altid sælge dem videre til en kammerat. Går de egentlig fint nok i et standard PC lydkort? Grunden til at jeg spørger er at jeg som sagt har et ok lydkort (ESI Juli@) som skulle kunne trække dem, men ham der evt. skal overtage dem har kun en standard mic udgang fra en gammel IBM t40?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
techtrino skrev:
Kun meiers bærbare forstærkere er på batteri, en 3Move er en bærbar forstærker Jeg kender ikke til
Meiers dacs, selv bruger jeg audio-gd, men der findes jo mange rigtigt gode dacs, prøv en generel søgning herinde. Men
først skal du vide hvad lyd hd800 og forstærkeren har, før du kan finde den Dac som giver dig den lyd du kan lide. Du kan
godt se jeg anbefaler igen at overveje at tage med til meetet her snart og evt revurdere om det skal være hd800
|
|
|
Altså, jeg er helt overbevist om at det skal være HD800, har læst nogle reviews af Beyerdynamics T1 og de skulle
være 10% ringere end HD800, har fundet dem til 7500 hvilket er 5-600 dyrere end HD800, kan tænkes at de findes billigere,
men stadig...Kan tænkes der findes andre alternativer indenfor Beyerdynamics, synes dog det lader til at flertallet taler
positivt for HD800'erne. |
|
|
Hvis du læser om nogen der skriver at HD800 spiller 10% bedre end T1 - så skal du ikke lytte til det - med mindre du
udelukkende lytter til Jazz eller Klassisk musik! (Hvilket jeg gør med 80% af min lytning og hvorfor jeg også har skrevet
noget lignende på et andet forum.) Men til alle andre genrer og som all rounder er T1 bedre. T1 er også meget mere
eftergivende overfor dårlige indspilninger eller andet udstyr i dit anlæg der ikke er super high end - her er HD800
ubarmhjertige.
Jeg vil dog sige at hvis du tager imod Meiers samlede tilbud om StageDac --> Concerto --> HD800 og har råd til det. Så får
du et KILLER setup!!!
Jeg ved godt at mange vil have dig over på balanceret. Men med Concerto og Stagedac behæver du ikke gå den
balancerede vej og skal igang med nye kabler og omterminering osv.... Meier har i Concertoen taget det bedste fra single
ended og balanceret drift ved at bruge "Active balanced ground":
Of course this amplifier also uses the concept of active balanced headphone ground. Within this concept each headphone
connection wire carries an additional signal such that the sum of the potentials of the wires equals zero. This strongly
minimizes the energies stored and released in the electrical fields inside the headphone cable when an audio-signal is
applied. The influence of the wire on the sound is thus reduced.
På den måde får du den fordel som mange siger HD800 har ved at blive drevet balanceret - mens du kører single ended.
Både T1 og HD800 er fremragende på Meiers Concerto!!! Og det er også derfor han sælger begge to - ellers plejer han ikke
sælge hovedtelefoner hvis han ikke mener der er en special synergi med hans egne forstærkere.
Husk at i Head-fi er det ikke så farligt at prøve sig frem. Med Meiers forstærkere er der som regel ret god gensalgsværdi da
de er kendt over hele verden og f.eks. på Head-fi.org vil du have den solgt til en god pris inden for få dage hvis det viser sig
at du ikke skulle være tilfreds. Så køb køb køb køøøøøøb NU!
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
techtrino skrev:
ps. en dacmagic er nok ikke en optimal kilde til et så high-end setup, her ville jeg nok overveje meget kraftigt at opgradere først, kilden er jo alt andet lige det vigtigste led IMO.
|
|
|
Hvorfor er en DACMagic ikke nok, den trækker mit B&W CM9/Rotel RC-1550/RB-1572 setup fint og skulle være den bedste DAC op til 5000,-? Hvad koster det så hos Jan Meier hvis jeg skal have en rimelig god forstærker evt. med DAC (hvis ikke DACMagic'en kan bruges)?
|
|
|
Dacmagic, er bestemt ikke den bedste dac op til 5000,- måske op til 2500,- __________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
qliphoth skrev:
techtrino skrev:
ps. en dacmagic er nok ikke en optimal kilde til et så high-end
setup, her ville jeg nok overveje meget kraftigt at opgradere først, kilden er jo alt andet lige det vigtigste led
IMO. |
|
|
Hvorfor er en DACMagic ikke nok, den trækker mit B&W CM9/Rotel RC-1550/RB-1572 setup fint og skulle være
den bedste DAC op til 5000,-?Hvad koster det så hos Jan Meier hvis jeg skal have en rimelig god forstærker evt. med DAC (hvis
ikke DACMagic'en kan bruges)? |
|
|
Dacmagic, er bestemt ikke den bedste dac op til 5000,- måske op til 2500,- |
|
|
Ja i disse "tilbuds tider" går en Stello D/A Sig. til 4900kr.
Skulle efter sigende slå Dacmagic, med flere længder.
Har ikke selv hørt den, men ejer selv Stello cda500 den er lysår bedre end dacmagic.
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 25 August 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
preben1234 skrev:
qliphoth skrev:
techtrino skrev:
ps. en dacmagic er nok ikke en optimal kilde til et så high-end setup, her ville jeg nok overveje meget kraftigt at opgradere først, kilden er jo alt andet lige det vigtigste led IMO. |
|
|
Hvorfor er en DACMagic ikke nok, den trækker mit B&W CM9/Rotel RC-1550/RB-1572 setup fint og skulle være den bedste DAC op til 5000,-?Hvad koster det så hos Jan Meier hvis jeg skal have en rimelig god forstærker evt. med DAC (hvis ikke DACMagic'en kan bruges)? |
|
|
Dacmagic, er bestemt ikke den bedste dac op til 5000,- måske op til 2500,- |
|
|
Ja i disse "tilbuds tider" går en Stello D/A Sig. til 4900kr. Skulle efter sigende slå Dacmagic, med flere længder. Har ikke selv hørt den, men ejer selv Stello cda500 den er lysår bedre end dacmagic.  |
|
|
LIge Præcis  __________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
techtrino skrev:
Kun meiers bærbare forstærkere er på batteri, en 3Move er en bærbar forstærker 
Jeg kender ikke til Meiers dacs, selv bruger jeg audio-gd, men der findes jo mange rigtigt gode dacs, prøv en generel søgning herinde. Men først skal du vide hvad lyd hd800 og forstærkeren har, før du kan finde den Dac som giver dig den lyd du kan lide. Du kan godt se jeg anbefaler igen at overveje at tage med til meetet her snart og evt revurdere om det skal være hd800
|
|
|
Altså, jeg er helt overbevist om at det skal være HD800, har læst nogle reviews af Beyerdynamics T1 og de skulle være 10% ringere end HD800, har fundet dem til 7500 hvilket er 5-600 dyrere end HD800, kan tænkes at de findes billigere, men stadig... Kan tænkes der findes andre alternativer indenfor Beyerdynamics, synes dog det lader til at flertallet taler positivt for HD800'erne.
|
|
|
Som der også bliver sagt allerede er lyd jo mildest talt meget subjektivt. Om man bedst kan lide f.eks T1 eller HD800 kan vel ret groft set sammenlignes med om man bedst kan lide æbler eller bananer. Jeg har kort hørt HD800, som er meget imponerende, men det betyder jo ikke at du nødvendigvis også syntes at de er fantastiske!
Hvis du poster 15.000 i et setup skal det også være det rigtige trods alt!
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående føromtalte Meier Audios tilbud på: StageDac --> Concerto --> HD800/T1
Så kan jeg lige indskyde lidt læsning om den Stagedac. Blandt andet nævnes og sammenlignes også med Stello DA100
Signature - og anmelderen beskriver StageDac som værende lige så god.
http://www.6moons.com/
Har du taget en beslutning endnu qliphoth?
|
| Til top |
|
| |