Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox Touch - USB disk eller NAS? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2010 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Nu er det sådan at jeg har leget meget med strømforsygninger, og det skal ikke forstås som interesse for at lave flere, da jeg ikke har tid eller drive til at bygge det samme igen og igen :)

Når det er sagt har jeg leget med at plasere den alm. SB PSU på en helt anden fase og det hjælper ikke det stort. Selve SB bliver påvirket af det. Jeg forsøger så vidt muligt ikke at blande switchmode PSUer på nogen måder i min hifi kæde og det kan være svært. Det jeg så gør de steder som ikke kan få et nyt PSU, for eksempel min media center og projektor er at putte dem på en seperat strømskinde med filtrering.

Så jeg bruger en seperat strømskinde til alt forstærker og analog grej og en til alt skrammelt ;)

Dette fungerer bedst for mig, jeg har en seperat gruppe på tavlen, hvor en fase dedikeres til Hifi brug, og et selvstændig jordspud.

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 September 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger den her til min analog

http://www.psaudio.com/ps/products/description/quintet?cat=p ower (alså i en EU version)

og en Supra til digitalt samt en selvbygget til småting...

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 September 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

her tænker vi vist i absolut eller ikke absolut  tændt eller slukket , sort eller hvidtder er måske mere mellem + og - end vi lige ved ... eller kan måle

jeg kan ikke give dig en forklaring men kan bare høre forskellen ....

Inden du nu forkaster al viden om elektricitet og magnetisme, opbygget af geniale forskere med adgang til måleusdtyr der er tusindvis af gange mere præcist end den
menneskelige hørelse, kunne du måske lige overveje om der var en mere enkel forklaring.

Det kunne måske være at DAC'erne ikke allesammen overholder producenternes løfter eller at nogle lyttere er ramt af placebo effekten eller som tidligere nævnt at
analogdelen i DAC'en er ramt af støj fra transporten. Disse forklaringer er i overensstemmelse med kendte naturlove/videnskabelige observationer og kræver ikke at vi efter
lidt lytten derhjemme fremtryller en ny naturlov.

Hermed en opfordring til alle anmeldere, hvis der skulle være nogen der læser dette forum, til at kritisere DAC'er der lyder dårligt med en billig transport tilsluttet. Enhver
seriøs DAC producent, der hævder at have "jitter elimination" må stå til ansvar hvis deres produkt ikke yder optimalt når de rigtige bit bliver sendt ind fra en billig transport.
Hvis der ikke er jitter og der ikke er bitfejl er budskabet intakt som det blev produceret i studiet og det er DAC'ens ansvar at reproducere lyden korrekt.

Jeg skriver ikke det her bare for at være på tværs hvis nogen skulle tro det. Jeg ønsker mig en verden hvor der er mere fokus på fakta og mindre fokus på alle de fup dimser,
dyre kabler og allehånde dibbidutter som producenterne prøver at spinde guld på. Det vil kun ske hvis forbrugerne er kritiske og baserer deres beslutninger på ting, der giver
mening og holder op med at købe dumme træplader med metalskåle på.

Jeg tør ikke tænke på hvor elendigt og dyrt computerudstyr ville være hvis det var udviklet af HIFI branchen. Hvis en computer bliver ustabil, når der er støj på lysnettet,
køber kunderne et andet mærke. De bruger ikke formuer på sølvkabler og kulfiberfødder.

Jeg vil ikke fordømme folk for at lave forbedringer som ikke er forstået til bunds. Hvis en bedre strømforsyning giver bedre lyd uden at man forstår forklaringen så kan man
måske være nødt til at tage til takke med at lave ændringen uden at forstå hvorfor det virker. Det kan være OK med det udstyr man nu har.

Men når man så skal købe den næste DAC kunne man måske konfrontere forhandlerne med et krav om at det skal lyde lige så godt med en SB som med en dyr transport.
Når forhandleren så begynder at ævle om sølvkabler og "kvalitetsuudstyr" kan man jo passende, i et lidt naivt tonefald, spørge hvad det der "jitter elimination" der bliver
nævnt i DAC manualen betyder. Så kan forhandleren vælge at sige at "jitter elimination" er løgn eller at hans 100000 kr. transporter er spild af penge. Hvis han begynder at
snakke om "mere mellem himmel og jord" er det bare med at komme væk inden han får fingre i dankortet. Så kan han selv rode videre med jordstrålerne uden mine penge.

Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Spot on - Jeg har det lidt med Jitter, at jeg kan læse ræsonmentet og sige ja det kan der måske godt være noget om. Men når jeg så hører ordet igen, kan jeg på ingen måder komme frem til fornuftig i ræsonmentet.

Fair - det kan sagtens være at det siger mest om mig selv!! Så.. hvor nødagtig er rotationen på en vinyl spiller - kører drevet i en CD afspille med en nødagtigt hastighed, og skulle der så ikke opstå nødagtig samme problemstilling .... eller er der noget som jeg har misforstået?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes