Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Canton chrono vs chrono SL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 August 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har besluttet at jeg skal have skiftet mine røde Minipods ud med noget flottere og bedre, og har kig på Canton, da jeg synes de ser virkelig flotte ud, ikke fylder hele stuen og så får de god kritik.

Men... der er tilsyneladende ingen forhandlere af dem i København eller omegn, så jeg må bestille dem uden at have hørt dem

Er der nogen herinde, der har hørt de nye Chrono SL? Jeg vakler lidt mellem Chrono SL 580 DC og Chrono 507/509 - sidstnævnte er lidt billigere, og jeg ved, der er nogen herinde der har 509'erne. Men er der nogen der ved om SL'erne er lige så gode eller...? Jeg kan leve med Chrono's design men synes lige SL er en tand flottere, så dem vil jeg helst ende med, med mindre lyden er dårligere end de andre. Det skal siges at det både skal bruges til DVD/Blu-Ray og alm. stereo-musik-lytning.

Min nuværende forstærker er en Onkyo TR-605 - ved ikke om den holder til Chrono - har hørt at deres lave sensitivitet gør at man skal have en masse hestekræfter at sende ind i dem:)

Hvis nogen har alternativer i samme prisleje hører jeg gerne om dem - bare designet er nogenlunde lige så slankt, og de fås i hvid

Til top Vis Simon R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon R.

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Med mindre du har et pænt stort lytterum, vil jeg mene du drukner i bas med disse højttalere. Hvorfor køber du ikke et sæt gode standerhøjttalere? Er du klar over at Dynaudio laver nogle af verdens bedste højttalere, hvoraf flere kan fås for særdeles rimelige penge?

Hvor meget power kan din Onkyo spytte ud?

Bare min mening

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 August 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg kender Chrono'erne da min bror har nogle. 507 DC er supermusikalsk og har en spilleglæde der får en i godt humør.
509 DC er en livlig sprællemand der virkelig forstår at give den gas, og er desuden testet i High Fidelity med meget ros til
lyden, og meget anbefalelsesværdigt til 10000 kr.
Forstærkeren skal bare være over 70 watt, så er der nul problemer med høj festmusik. De er nemme at trække, da de
anvender DC teknik i delefiltret. De spiller ikke den sidste oktav, til gengæld spiller de med en pinlig nøjagtighed og
præcision andre kunne tage ved lære af. Andre står og vummer løs i timevis efter musikken er slukket..........
Chrono SL er med luksuskabinet, hvor Chrono må nøjes med en lakeret front. Chrono bruger teknik fra de dyrere serier,
men med besparelsen på billigere kabinet.
Du kan roligt bestille dem.........dine venner bestiller nogle senere når dine er spillet til, og du får investeret en en Onkyo 808
eller endnu bedre.
Min bror bruger 507 DC på en forstærker og cd til ca 50000 kr.
Og de bærer det fantastisk godt....
Til top Vis audiogon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiogon

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

freako skrev:
Med mindre du har et pænt stort lytterum, vil jeg mene du drukner i bas med disse højttalere. Hvorfor køber du ikke et sæt gode standerhøjttalere? Er du klar over at Dynaudio laver nogle af verdens bedste højttalere, hvoraf flere kan fås for særdeles rimelige penge?

Hvor meget power kan din Onkyo spytte ud?

Bare min mening

Hehe - at drukne i bas er selvfølgelig ikke så godt - men så vidt jeg har læst, går de da rimelig dybt, men "kun" omkring 36hz ved -6db og -3 ved 45 - og så store er enhederne jo heller ikke, så der er vel en grænse for hvor meget bas de kan generere. Faktisk frygter jeg lidt, at jeg stadig får brug for min subwoofer men lad os nu se

Men hvorfor ikke standere...? Tja, jeg synes de her ser megaflotte ud - mest derfor:)

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
Hej.

Jeg kender Chrono'erne da min bror har nogle. 507 DC er supermusikalsk og har en spilleglæde der får en i godt humør.
509 DC er en livlig sprællemand der virkelig forstår at give den gas, og er desuden testet i High Fidelity med meget ros til
lyden, og meget anbefalelsesværdigt til 10000 kr.
Forstærkeren skal bare være over 70 watt, så er der nul problemer med høj festmusik. De er nemme at trække, da de
anvender DC teknik i delefiltret. De spiller ikke den sidste oktav, til gengæld spiller de med en pinlig nøjagtighed og
præcision andre kunne tage ved lære af. Andre står og vummer løs i timevis efter musikken er slukket..........
Chrono SL er med luksuskabinet, hvor Chrono må nøjes med en lakeret front. Chrono bruger teknik fra de dyrere serier,
men med besparelsen på billigere kabinet.
Du kan roligt bestille dem.........dine venner bestiller nogle senere når dine er spillet til, og du får investeret en en Onkyo 808
eller endnu bedre.
Min bror bruger 507 DC på en forstærker og cd til ca 50000 kr.
Og de bærer det fantastisk godt....

Tak, det lyder da lovende:) Jeg skal lige have det finansielle på plads og så må jeg vel bare tage chancen og håbe jeg bliver glad for dem og at de lyder godt der hvor de skal stå i rummet - har ikke lige mulighed for at placere dem 50 cm fra væggen, bliver nok ikke mere end 10-20 cm, hvilket måske kommer til at give nogle kedelige basreflektioner, men dem må jeg så leve med:)

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Sendt: 29 August 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Det var netop af den grund jeg var inde på mindre højttalere ;)

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Rummet er måske 30 m2 så tror ikke det bliver et problem.

Nu er jeg så lige faldet over Monitor Audio RX6, som på mange måder ligner Cantons, dog er Cantons lige lidt lækrere. Men RX6 får gode anmeldelser af hvad jeg lige har kunnet finde, og de er lidt billigere end Canton, så nu er jeg kommet i tvivl  Har I erfaring med Monitor Audios silver serie?

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Et lille bump.

Har fået tilbudt 590'erne til samme pris som 580'erne - vil de være et forkert valg? De har en lidt større følsomhed (88.3db mod 87.5 for 580'erne), og jeg planlægger at købe en slimline Marantz (NR1601) til at drive dem med. Vil jeg få for meget bas med 590'erne eller er det en marginal forskel fra 580erne? Håber nogen har en mening om det:)

Mvh. Simon

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 September 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

En Marantz NR1601 er dog meget for synd for disse højttalere. De fortjener mindst en PM-15, ellers kan du ligesågodt nøjes
med et par GLE 490, hvis det bliver en NR1601
Som jeg nævnte tidligere så er det højttalere der er meget billige, men med en fantastisk høj ydelse, og det tror jeg ikke nogen
andre kommer i nærheden af til prisen.
De kunne have kostet det dobbelte og stadig være tæt på best buys.
Så drop den ide med en billig puttenut forstærker. Der skal høj kvalitet på hylden, fordi det fortjener de.

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Sendt: 12 September 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej Simon,

Fik du nogen sinde købt nogle hjem? Jeg står og skal til at købe også og vil gerne høre hvad du syntes, evt. hvor du fik det gode tilbud fra?

Link ?
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet Canton Chrono SL 590 DC til 5204 kr m. moms ex. levering.
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej Martin.

Jeg endte med at bestille et sæt 580'ere - de skulle komme i løbet af den kommende uge vil jeg tro. Har dog kun en Onkyo 605 at sætte dem til lige nu... skal have en Marantz, og hvis audiogon har ret i at en NR1501/NR1601 er "synd for dem", så tror jeg det bliver en SR5004 eller 5005.

Jeg valgte 580 mest pga. størrelsen, og jeg blev lidt bekymret for om der måske ville være for meget bas i 590'erne - hvis jeg synes 580erne i sidste ende er for "wimpy", må jeg sælge dem og købe 590'erne:) Er det en dansk leverandør du har fundet til den pris? Jeg køber mine fra Tyskland, har kun kunnet finde 590'erne til omkring 12-13000 i Danmark  Fik tilbudt dem til 1200 Euro + 80 i fragt fra Tyskland - har betalt 1070+80 i fragt for 580'erne.

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
En Marantz NR1601 er dog meget for synd for disse højttalere. De fortjener mindst en PM-15, ellers kan du ligesågodt nøjes
med et par GLE 490, hvis det bliver en NR1601
Som jeg nævnte tidligere så er det højttalere der er meget billige, men med en fantastisk høj ydelse, og det tror jeg ikke nogen
andre kommer i nærheden af til prisen.
De kunne have kostet det dobbelte og stadig være tæt på best buys.
Så drop den ide med en billig puttenut forstærker. Der skal høj kvalitet på hylden, fordi det fortjener de.

Jaa ideelt set har du selvfølgelig ret. Men hvis det nu skal være en surround-receiver jeg slutter dem til, går en SR5004/5005 så an efter din mening? Så hysterisk er jeg heller ikke med lydkvaliteten, selvom jeg selvfølgelig godt vil have noget, der yder højttalerne retfærdighed:) Men vil helst undgå et setup med både pre-amp og receiver, synes det er lidt for bøvlet og desuden pynter det ikke ligefrem. Hvis NR1601 havde pre-out, kunne jeg dog godt have fundet på at købe den og så en pre-amp, men det har den desværre ikke.

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Simon,

Hvilken butik fik du 580'erne til t 1070+80 Euro alt ialt. ?

Smid lige link til biksen, betalte du med paypal, eller kunne du betale med VISA ?

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 September 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

En Marantz SR 5005 er fin, men er en Onkyo 808 ikke samme prisklasse??

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

audiogon, jeg har en Onkyo nu og synes de er tudegrimme. SR5005 har vist en meget rent designet front med meget få knapper etc. Og så "siger folk" at Marantz er bedre til ren stereo, dunno.

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Onkyo 808 18,4 kg og stabil ned til 3ohm hvor den afleverer
300 watt eller 150 watt i 8 ohm i 7 komma 2............ kanaler. Altså tilslutning til 2 subs, og ja det er der mere og mere af,
fordi du opnår en meget bedre kobling til rummet.

Marantz SR5005 på 11.6kg og 100 watt i 7.1 kanaler og den
medfølgende fjernbetjening er bare l**t i forhold til Onkyo's.
Tro mig, det bliver du godt nok hurtigt træt af at skulle trykke rundt på mindst 3 knapper for at skifte til anden kilde.

Altid Onkyo hvor du får BANG FOR THE BUCK........ og jeg synes den er rigtig fed. Marantz så skal du op på en AV 7005 for
at den er fed.

Link til billigt køb af Onkyo:
Hirsch-ille der har jeg købt min 906 og
flere andre ting.

Du kan også bi-ampe dine højttalere med Onkyo'en (så får de 4x180watt i 6ohm), ved ikke om du kan det med Marantz,
men den sølle lille trafo får muligvis nok sved på panden.

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

UUUPPPSSS

Du får da lige en samlet pris på de Chrono også. Dem forhandler de da. De er dog ikke på hjemmesiden med dumpingpriser,
da de er autoriserede forhandlere af Canton.
Du skal nemlig lige være på vagt overfor svindelfirmaer........Mange kan ikke levere Canton men har superpriser. Dog kommer
der ingen varer men pengene er væk.

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Simon R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

audiogon,

Tak for al infoen - men jeg tror nu alligevel jeg "tager chancen" med Marantzen... Og jeg har fået mine Canton højttalere og de lyder fantastisk, selv med min gamle Onkyo

Der er måske også lige en "lille" prisforskel - den Onkyo du linker review til koster 13k, Marantzen under det halve... Desuden har jeg slet ikke brug for 1 mio. watt, 2 subs, 9.2 eller noget i den stil, det er rent overkill til mit brug.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes