Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Opgraderet DacMagic vs. Audio Note Zero? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 September 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:

Moke skrev:
QWERTY126 skrev:
Er så Audi Noten væsentlig bedre ?????

Jeg har ikke fået den leveret endnu, men skal nok lave en lille post, når jeg får den lyttet igennem.

Tak :-)

Skal du ikke have SB Touch, med Panos strømforsyning...Den spiller bedre end SB3 (har begge to)

Min SB3 har da en Panos-PSU (det har man da!). Den eneste forskel på en SB3 og en Touch er vel i jitter og jeg har spændt en Monarcy Audio DIP (en jitter-fixer) mellem SB3'eren og DAC'en, så mon ikke jeg har mit på det tørre? Det ku' selvfølgelig være sjovt at prøve, så hvis du vil swinge forbi Østerbro med en Touch, er her altid øl på køl og Absinth i skabet.
Til top Vis Moke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moke

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 01 September 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Moke skrev:
Hej
Jeg fornemmer at min DAC er blevet det svage led i kæden. Især irriteres jeg af siblianter og generel mangel på detaliering. Jeg overvejer derfor at få min DacMagic opgraderet med nye opamps og bedre komponenter. Alternativt overvejer jeg at købe en Audio Note Zero. Hvad vil i anbefale? Jeg er klar over at det er svært at sige, når man ikke helt ved hvad en opgradering vil give, men råd og kommentarer værdsættes.

Glem opgradering af Dac Magic og brug pengene på den nye Hegel Dac istedet ! Den lyder klasser bedre og jeg tvivler meget stærkt på at Dac Magic bliver, så meget bedre af at blive tweaket ! Jeg har hørt både Dac Magic ( den nye model) og Hegel dac fornyligt i mit eget setup og den Hegel lyder sgu ganske godt, hvorimod Dac Magic lød som det den er BILLIG ! Jeg kunne selvfølgelig begynde at remse andre dac`s op men, hvis vi skal holde det på et rimeligt niveau så er Hegel et SUPERHIT

PS: Jeg er ikke selv ejer af ovennævnte Hegel Dac

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 01 September 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Ok jeg var for sent ude ser jeg først nu SORRY
Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
Ok jeg var for sent ude ser jeg først nu SORRY

No Prob og tak for dit input. Det vrimler jo med opgraderinger til DacMagic og konkurrenter (Hegel og Stello syntes ofte at være nævnt), så jeg havde egentlig håbet at høre fra en, der havde erfaringer med begge dele. Hvad jeg har læst om Audio Noten (musikalsk, blød top) passer bare godt med mit ideal. Nu får vi se om jagten er forbi, når jeg får Zeroen hjem.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Moke skrev:
QWERTY126 skrev:

Jeg har ikke fået den leveret endnu, men skal nok lave en lille post, når jeg får den lyttet igennem.

Selvom DAC Zero er en 'lille' AN-model, spiller den naturligvis betydeligt bedre en den lille Cambridge. Så du kan godt glæde dig.

Musikken bliver mere 'ægte' uden oversampling...

Hvis du skulle få smag for 'mere', er der mange andre langt bedre AN-DACs derude...

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej Niels
Tak for dit indlæg, men nu har jeg aldrig ville sammenligne en umodificeret DacMagic med en AN Zero. Jeg ville prøve at regne ud, om et pr tusind var bedst brugt på at få moddet dacMagic'en eller købe en brugt AN. Formålet er ikke at få 'bedre' lyd, for hvad er det? Det er nærmere at slippe af med siblianter, der virkelig plager min lyd.

Og ja, jeg er sikker på at der findes bedre DAC'er, men mit budget kan kun lige dække de 2900Kr. til AN'en.

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 September 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at den tråd bliver holdt i live lidt endnu, selvom opstarteren har fundet ud hvad han skal have.

Jeg skal mode en DacMagic for en af mine venner, jeg har faktisk bestilt komponenter her igår.

Det er en lidt hæftig modifikation, hvor OPAerne bliver erstatet med OPA827, der laves om internt i PSUen osv osv. Næste step vil være at skifte´klokken.

Jeg tror at han skriver hans oplevelser når vi når så langt... Ikke rotelman? ;)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2010 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Moke skrev:

Formålet er ikke at få 'bedre' lyd, for hvad er det? Det er nærmere at slippe af med siblianter, der virkelig plager min lyd.

Og ja, jeg er sikker på at der findes bedre DAC'er, men mit budget kan kun lige dække de 2900Kr. til AN'en.

Jeg havde ikke tidligere set, at det allermest var sibilanter der generede dig...

Jeg gætter på at der må være et problem et andet sted i din lydkæde. Det er vist yderst sjældent at en cdafspiller eller DAC kan gøres 100% ansvarlig for generende sibilanter. Jeg nægter at tro det! ;-)
Hvis det lyder som en radiostation der ikke er tunet helt ind og derved producerer markerede s-lyde og andet sjov hele tiden, er der et eller andet helt galt. Måske en form for overstyring et sted, kunne jeg tænke mig. Det burde være nemt at indkredse.

Kan du fortælle lidt mere om dit øvrige udstyr? Samt hvornår sibilanterne helt præcis indfandt sig i din stue?

Mvh.
Niels L.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2010 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Moke skrev:
QWERTY126 skrev:

Moke skrev:
QWERTY126 skrev:

Skal du ikke have SB Touch, med Panos strømforsyning...Den spiller bedre end SB3 (har begge to)

Min SB3 har da en Panos-PSU (det har man da!). Den eneste forskel på en SB3 og en Touch er vel i jitter og jeg har spændt en Monarcy Audio DIP (en jitter-fixer) mellem SB3'eren og DAC'en, så mon ikke jeg har mit på det tørre? Det ku' selvfølgelig være sjovt at prøve, så hvis du vil swinge forbi Østerbro med en Touch, er her altid øl på køl og Absinth i skabet.

Jeg gætter på, at du kun bor nogle par hundrede meter fra mig. Så hvis du skulle få lyst til at høre en AN DAC3.1x Signature (den er nu mere en DAC4.1x end en DAC3.1x) kommer jeg da gerne forbi.
MEN...på min DAC findes der kun S/PDIF ind. Altså hverken Toslink eller USB.

Eventuelt kunne det være interessant at høre forskellen på din (kommende) AN Zero og min DAC. Gerne hér hos mig.

Med venlig hilsen
Niels L.

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Jeg havde ikke tidligere set, at det allermest var sibilanter der generede dig...

Jeg gætter på at der må være et problem et andet sted i din lydkæde. Det er vist yderst sjældent at en cdafspiller eller DAC kan gøres 100% ansvarlig for generende sibilanter. Jeg nægter at tro det! ;-)
Hvis det lyder som en radiostation der ikke er tunet helt ind og derved producerer markerede s-lyde og andet sjov hele tiden, er der et eller andet helt galt. Måske en form for overstyring et sted, kunne jeg tænke mig. Det burde være nemt at indkredse.

Kan du fortælle lidt mere om dit øvrige udstyr? Samt hvornår sibilanterne helt præcis indfandt sig i din stue?

Mvh.
Niels L.

Qnap 109 II pro w. SqueezeCenter
>Cat6 unshielded cross cable>
Squeezebox Classic 3 (upg.psu+removed w-lan card)
>Supra High-end Anco coax digital>
Monarchy Digital Interface Processor
>Supra High-end Trico coax digital>
Cambridge Audio DacMagic (upg.Psu)
>Supra EFF-i XLR->RCA>
Yaqin MC10L (6N1P-EV, 6P3S-E tubes)
>VdH Clearwater (double)>
Jean-Marie Reynaud Bliss

Power:
Supra MD06-EU Mains Distribution Block
Supra LoRad cables

Opgraderes med:

Audio Note DAC Zero
Silversonic Revelation RCA->RCA

Jeg tror egentlig siblianterne har været der hele tilden fra den gang jeg kørte min SB3 ind i en Sumoh Amp/powerDAC og videre til et sæt Dali baghøjtalere via noget Argon-kabel fra Hifiklubben. Det er ikke blevet værre, men resten af lyden er blevet så meget bedre (som i blød, varm, lækker), så det nu virkelig stikker i ørerne.

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Moke skrev:
QWERTY126 skrev:

Moke skrev:
QWERTY126 skrev:

Jeg gætter på, at du kun bor nogle par hundrede meter fra mig. Så hvis du skulle få lyst til at høre en AN DAC3.1x Signature (den er nu mere en DAC4.1x end en DAC3.1x) kommer jeg da gerne forbi.
MEN...på min DAC findes der kun S/PDIF ind. Altså hverken Toslink eller USB.

Eventuelt kunne det være interessant at høre forskellen på din (kommende) AN Zero og min DAC. Gerne hér hos mig.

Med venlig hilsen
Niels L.

Det lyder som en rigtig god ide! Lad os finde en dag i slutningen af næste uge. Jeg kører også kun koaksial spdif.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes