Sendt: 03 September 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke helt forstået idéen i de her dyre tynde højtalerkabel (som f.eks. Tara Labs Omni). Så vidt jeg ved så er det vigtigste ved højttalerne at de har en lav impedans. Lav impedansen mindsker fejltoner og fejlbevægelser i højttalerne. .Når vi snakker bløde kobber ledere så er det helt klart vigtigste for at opnå en lav impedans et stort ledningskvadrat. ledningen kvadratet. Nu er jeg elektriker så derfor ved jeg en del om elektrisk impedans og ledningsmodstand i det hele taget. nu ved jeg godt at det jeg har defineret er "elektrisk impedans" og ikke "akustisk impedans". Men det er jo i bund og grund det samme. Hvis man snor højtalerledningerne tilpasseligt vil det måske også kunne modvirke impedansen en smule og evt. dæmpe støj. Derfor har jeg valgt at købe 6 kvadrat mange tråds kobber kabler da det giver en meget bedre lederevne end tynde fancy og ikke mindst meget dyrere (2,5 kvadrat) kobberkabler. Jeg ved godt at der er mange som snakker om alle de her meget dyre højttalerkabler. Men i de dimensioner vi arbejder i med vores d590'ere tror jeg ikke du får noget ret meget bedre end mine 6 kvadrats kabler til næsten ingen penge  "ret mig hvis jeg tager fejl og kom med et godt argument"
|