Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Ny FiiO E7 - En ulv fåreklæder? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 September 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Samme DAC-chip som iBasso D2, men til under halv pris.

Den nye FiiO E7 ser ud til at være en "killer" i dens prisklasse, og deler sikkert også tæsk ud til andre dyrere konkurrenter.

Review 

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 September 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Du linker til et review af e5 og det inde på trustedreviews

Men ja den ser ud til at være god til prisen, jeg overvejer også om jeg skal have sådan en til min bærbare som backup
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Du linker til et review af e5 og det inde på trustedreviews

Men ja den ser ud til at være god til prisen, jeg overvejer også om jeg skal have sådan en til min bærbare som backup

Rettet.

Jeg mener nu Trustedreviews plejer at være ret saglige.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Nja de er okay, eneste problem er at de ikke har så meget at sammenligne med, de giver den jo næsten max points, og jeg tror ikke den kan nå en pico til sokkeholderne og det er også den generelle konsensus på e.g. head-fi, men stadig til prisne er den okay, som alle fiio

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 September 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Man må da næsten ikke håbe den kan nå en Pico til sokkeholderne i betragtning af at Pico'en koster 3-4 gange så meget (eller mere, er ikke lige up to date med Pico prisen)

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 01 September 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Meen til ca 500 kr er den ikke møg-billig ligesom de tidligere FiiO ellers har været. Men den er garanteret utroligt god til prisen. Hvis man vil sammenligne med en Pico er prisen jo ca 1/4, og det er endda før tolderne skulle få fingrene i den  En Pico er formentligtvis (ud fra at headroom og den gamle har et pænt ry) bedre, men prismæssigt ligger den jo også et helt andet sted. Den rammer nok et godt marked af laptop-ejere der er trætte af deres onboard lydkort og vil have noget anstændigt på farten 
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 September 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Ja eller måske er Picoen lidt hyped på headfi ???
De har det med at gå lidt i selvsving når det er produkter fra USA.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Ja eller måske er Picoen lidt hyped på headfi ???
De har det med at gå lidt i selvsving når det er produkter fra USA.

Det er der nok også lidt om

Jeg har kun hørt den gamle hurtigt, men ud fra det lød det ganske imponerende, specielt størrelsen taget i betragtning, men det kan så meget jo gøre med fremmede bøffer og musik

Hvis ikke den skulle være hyped på headfi hvor den bliver solgt og promoveret, hvor så ?

Jeg kunne godt tænke mig en til gengæld, hvis nu den bare kostede det halve ca.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2010 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Nja de er okay, eneste problem er at de ikke har så meget at sammenligne med, de giver den jo næsten max points, og jeg tror ikke den kan nå en pico til sokkeholderne og det er også den generelle konsensus på e.g. head-fi, men stadig til prisne er den okay, som alle fiio

Pico koster $499 + s/h + told/moms. Fiio E7 ligger på omkring 500kr. Så du kan vel godt se at den sammenligning ikke er retfærdig? Men lur mig ikke om den E7 ikke ligger så langt fra Pico alligevel.

Du tror ikke at de giver den max point, fordi den er et godt bud på den bedste headamp/dac ude på markedet i dens prisklasse? Så er max point vel ikke helt ufortjent, og hvad sammenligner du selv med?

Har du selv hørt den, siden du skriver at den lyder "okay".

Her lugter lidt af headfi-snobberi

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hehe der er skam ikke noget snoppery, men points giver man jo ud fra ens referenceramme, og da de kun har testet Ibasso d2, samt at de ikke skriver hvordan de har testet den, med hvilken kilder og høretelefoner osv osv giver i mine øjne en ret lav validitet.

Jeg siger ikke den ikke kan være god, for har ikke hørt den, men når andre, der har en bedre reference ramme, kalder den okay, så er det mit udgangspunkt og ikke det trustedreview skriver

Som sagt det kan sågar være at jeg køber en som backup til mit bærbar setup

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 September 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Det er også tit en lidt svær diskussion om hvad tingene er "værd"..

Kan man argumentere for at man pinedød nødvendigt har brug for en DAC til 40kilo ??
De fleste ville jo være fuldt ud tilfreds med en DVDafspiller til 200 kroner...
Forskellen på sådan to er jo ikke så voldsom....
Sagt på en anden måde lyder den fioo så meget bedre at den skal koste det dobbelte ??

Jeg holder bestemt selv af det lille smule ekstra en god forstærker og  DAC og Kabler og stik, og høretelefoner og og og og.....

Jeg retfærdiggør mine udgifter ved bare at forklare at jeg er nørd

Nå jeg må hellere få købt mig en

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Sendt: 03 September 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre, hvad du har at sige om den :)
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Den er ikke købt endnu.

Men jeg skal have den.

Dog leder jeg selv et par nye IEM. Er Sound Magic PL50 værd at bruge penge på?

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Den er ikke købt endnu. Men jeg skal have den.Dog leder jeg selv et par nye IEM. Er Sound Magic PL50 værd
at bruge penge på?

Har hørt meget godt om dem. Personligt har jeg et sæt Hifiman RE0, som spiller p***e godt:) Derudover har jeg haft et sæt q-
jays tidligere som jeg også varmt kan anbefale. Og overvejer at købe dem igen.

Læs evt. RE0 og
Denne

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:
AM-E skrev:
Den er ikke købt endnu. Men jeg skal have den.Dog leder jeg selv et par nye IEM. Er Sound Magic PL50 værd
at bruge penge på?

Har hørt meget godt om dem. Personligt har jeg et sæt Hifiman RE0, som spiller p***e godt:) Derudover har jeg haft et sæt q-

Læs evt. RE0 og
Denne

Hej

Ja, Hifiman RE-0 får en del positiv omtale på Headfi og den havde jeg også kigget på. Jeg valgte dog i sidste ende PL50, som ifølge brugerne på Headfi også leverer en rigtig god lyd.

Så i dag har jeg lagt en bestilling på PL50 og FiiO E7. Det blev under £100, så jeg synes faktisk det er et fint køb.

Jeg har desuden ejet et par Jays D-Jays, og kunne da også godt tænke mig at prøve Q-Jays engang...men jeg skal da lige love for at Jays har skruet op for priserne på deres produkter. Kan det virkelig passe at man skal slippe omkring 1100kr for D-Jays og ca. 2k for Q-Jays i dag? Jeg gav i sin tid (2008) "kun" 700kr inkl. fragt for mine D-Jays!

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
helledie skrev:
AM-E skrev:
at bruge penge på?

Læs evt. RE0 og
Denne

Hej

Ja, Hifiman RE-0 får en del positiv omtale på Headfi og den havde jeg også kigget på. Jeg valgte dog i sidste ende PL50, som ifølge brugerne på Headfi også leverer en rigtig god lyd.

Så i dag har jeg lagt en bestilling på PL50 og FiiO E7. Det blev under £100, så jeg synes faktisk det er et fint køb.

Jeg har desuden ejet et par Jays D-Jays, og kunne da også godt tænke mig at prøve Q-Jays engang...men jeg skal da lige love for at Jays har skruet op for priserne på deres produkter. Kan det virkelig passe at man skal slippe omkring 1100kr for D-Jays og ca. 2k for Q-Jays i dag? Jeg gav i sin tid (2008) "kun" 700kr inkl. fragt for mine D-Jays!

Nej de koster 100£ på amazon.co.uk

http://www.amazon.co.uk/JAYS-q-JAYS-Dual-Armature-Earphones/ dp/B001068T5Q/ref=sr_1_1?s=gateway&ie=UTF8&qid=12857 83500&sr=8-1

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2010 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

AM-E skrev:
helledie skrev:
AM-E skrev:
at bruge penge på?

Læs evt. RE0 og
Denne

Hej

http://www.amazon.co.uk/JAYS-q-JAYS-Dual-Armature-Earphones/ dp/B001068T5Q/ref=sr_1_1?s=gateway&ie=UTF8&qid=12857 83500&sr=8-1

Tak for link. Jeg købte dem i sin tid hos CDON til 700kr inkl fragt, men det er også nogle år siden. Utroligt at Amazon stadig kan sælge dem så billigt, når alle andre netbutikker tager det dobbelte for dem. Selv Jays' UK online-shop tager £120 for d-Jays, hvilket jo næsten er det dobbelte af hvad Amazon tager for dem!

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Så er der nye varer i huset!

Jeg lagde min bestilling hos Advanced MP3 Players UK i tirsdags og modtog min i går med FedEX. Pakken blev sendt fra Frankrig. Det kan vel ikke gøres hurtigere?! Så undrer man sig over hvad PostDanmark får tiden til at gå med - selv med indenlandspakker.

Hvad var der i pakken?

FiiO E7
Sound Magic PL50

...og så købte jeg for sjov et sæt xMini Mini Max II speakers til min netbook, men jeg skal da love for at de kan spille pænt godt og virkelig højt! Faktisk klarer de sig ganske godt som PC-speakers under 1000kr. Jeg gav £20 for dem i hvid (normalpris £40). De kan gemmes væk og pakkes sammen på en smart måde så de intet fylder.

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

kolind skrev:

AM-E skrev:
helledie skrev:
AM-E skrev:
Den er ikke købt endnu. Men jeg skal have den.Dog
leder jeg selv et par nye IEM. Er Sound Magic PL50 værd at bruge penge på?
Har hørt meget godt om dem.
Personligt har jeg et sæt Hifiman RE0, som spiller p***e godt:) Derudover har jeg haft et sæt q- jays tidligere som jeg også
varmt kan anbefale. Og overvejer at købe dem igen. Læs evt. re-0/">RE0 og jh5pro/">Denne
HejJa, Hifiman RE-0 får en del positiv omtale på Headfi og den havde jeg også kigget på. Jeg
valgte dog i sidste ende PL50, som ifølge brugerne på Headfi også leverer en rigtig god lyd. Så i dag har jeg lagt en bestilling
på PL50 og FiiO E7. Det blev under £100, så jeg synes faktisk det er et fint køb.Jeg har desuden ejet et par Jays D-Jays, og
kunne da også godt tænke mig at prøve Q-Jays engang...men jeg skal da lige love for at Jays har skruet op for priserne på
deres produkter. Kan det virkelig passe at man skal slippe omkring 1100kr for D-Jays og ca. 2k for Q-Jays i dag? Jeg gav i
sin tid (2008) "kun" 700kr inkl. fragt for mine D-Jays!

s=gateway&ie=UTF8&qid=1285783500&sr=8-1"> http://www.amazon.co.uk/JAYS-q-JAYS-Dual-Armature-Earphones/
dp/B001068T5Q/ref=sr_1_1?s=gateway&ie=UTF8&qid=12857 83500&sr=8-1

Tak for link. Jeg købte dem i sin tid hos CDON til 700kr inkl fragt, men det er også nogle år siden. Utroligt at
Amazon stadig kan sælge dem så billigt, når alle andre netbutikker tager det dobbelte for dem. Selv Jays' UK online-shop
tager £120 for d-Jays, hvilket jo næsten er det dobbelte af hvad Amazon tager for dem!

Det billigste sted jeg har fundet dem er: sofort-lieferbar--.html">her

Skal selv have dem snart ;)

devito
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ved i hvordan der er i forhold til et Corda 2move ?
Min corda der nemlig begyndt at knase når man skruer på volumeknappen, hvilket irritere mig mega meget.. Så leder efter en
erstatning på den..

mvh
Devito
Til top Vis devito's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af devito

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum