Sendt: 10 September 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
bech skrev:
Jeg forsøger bare at finde en rimelig brugtpris for kablet for en bekendt og er derfor interesseret i at høre om der er nogen, der kender det - eller ved hvilket prisleje Mictors prototyper typisk lå i. |
|
|
Jeg har fulgt lidt med i Mictor produkterne fordi jeg selv har haft tre af hans forskellige signalkabler - og har stadig det ene. Det er ganske udmærkede kabler.
Hans højttalerkabler plejede vist at være af den dyre slags, i hvert fald sølv-kablerne. For 1½ siden var der vist et andet Mictor højttalerkabel til salg, en prototype der ikke var den samme som dit, og her havde nyprisen vist været 10.000 - det blev udbudt til salg for 3.500 så vidt jeg husker.
Der var også en test af nogle andre højttalerkabler i High Fidelity for vist mere end 5 år siden, de kostede (igen vist nok) i omegnen af 13.000. Jeg mener dog også at have set nogle til lidt under 10.000.
Alt i alt har Mictor's kabler altid været primært positivt omtalt, så det er ganske givet et godt sæt højttalerkabler du har. Men når producenten ikke eksisterer længere, og produktsortimentet til tider var sådan lidt forfløjet i det, bliver det virkelig svært at opdrive hvad nyprisen har været, for han solgte også lidt ud engang imellem. Min forventning ville være at det har ligget omkring de der 10-12.000 kr.
|