Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 02:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mictor Optimal Hi-End Cable (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 September 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
jamen jeg fik også dårlig samvittighed og lover at holde bedre trådjustits fra nu af!

Min dårlige undskyldning er at "pilene" er så underholdende.

OK.

Jeg forsøger bare at finde en rimelig brugtpris for kablet for en bekendt og er derfor interesseret i at høre om der er nogen, der kender det - eller ved hvilket prisleje Mictors prototyper typisk lå i.

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

mon ikke varen er så sjælden at salg pr. bud (m. minimumspris) er at foretrække?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 September 2010 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

bech skrev:
Tankevækkende, at der er 13 andre indlæg, der diskuterer / skændes om noget andet. I må godt nok kede Jer! 

Nogle kalder det vist "passioneret"  Kabler er desværre et emne der hurtigt får os op at køre.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 September 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

bech skrev:
Jeg forsøger bare at finde en rimelig brugtpris for kablet for en bekendt og er derfor interesseret i at høre om der er nogen, der kender det - eller ved hvilket prisleje Mictors prototyper typisk lå i.

Jeg har fulgt lidt med i Mictor produkterne fordi jeg selv har haft tre af hans forskellige signalkabler - og har stadig det ene. Det er ganske udmærkede kabler.

Hans højttalerkabler plejede vist at være af den dyre slags, i hvert fald sølv-kablerne. For 1½ siden var der vist et andet Mictor højttalerkabel til salg, en prototype der ikke var den samme som dit, og her havde nyprisen vist været 10.000 - det blev udbudt til salg for 3.500 så vidt jeg husker.

Der var også en test af nogle andre højttalerkabler i High Fidelity for vist mere end 5 år siden, de kostede (igen vist nok) i omegnen af 13.000. Jeg mener dog også at have set nogle til lidt under 10.000.

Alt i alt har Mictor's kabler altid været primært positivt omtalt, så det er ganske givet et godt sæt højttalerkabler du har. Men når producenten ikke eksisterer længere, og produktsortimentet til tider var sådan lidt forfløjet i det, bliver det virkelig svært at opdrive hvad nyprisen har været, for han solgte også lidt ud engang imellem. Min forventning ville være at det har ligget omkring de der 10-12.000 kr.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

bech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Igen tak til Wymax. Jeg fandt High Fidelity 6-2004 i kælderen og der er en (fremragende) test af højttalerkablet Mictor Visibility til 9.995.

Og til deltagerne i pile-diskussionen, kan jeg oplyse, at der er tale om genbrug af en navnelabel.
Den famøse hvide label med navn og pile er også anvendt på signalkablerne Ragtime Blues og Clearwater II.
Dette kunne jeg konstatere på billederne på de dowloads af Mictors hjemmeside, jeg har liggende fra dengang jeg selv købte nogle af deres kabler.

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes