| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, grunden til at jeg forslår lige netop dem er at de er forholdsvis placeringsvenlige ( i hvertfald i forhold til BCG=Beetoven Consert Grand) og lige ledes sætter de ikke helt så store krav til forstærkeren (ikke at dit Primare ikke har krafter nok), samtidig er de store nok til at spille pænt dybt, men ikke helt så dybt som BCG som i nogle stuer bliver for volsom, kender jo ikke dit rum, så BBG er på mange måder et safe bud. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker vil prøve at se hvor sælges de i landet ?
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Jep, grunden til at jeg forslår lige netop dem er at de er forholdsvis placeringsvenlige ( i hvertfald i forhold til BCG=Beetoven Consert Grand) og lige ledes sætter de ikke helt så store krav til forstærkeren (ikke at dit Primare ikke har krafter nok), samtidig er de store nok til at spille pænt dybt, men ikke helt så dybt som BCG som i nogle stuer bliver for volsom, kender jo ikke dit rum, så BBG er på mange måder et safe bud. |
|
|
Rummet er 22M2 meter min lille hule ovenpå skrå lofter og vægge træ og gips
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
dan a. skrev:
| Jep, grunden til at jeg forslår lige netop dem er at de er forholdsvis placeringsvenlige ( i hvertfald i forhold til BCG=Beetoven Consert Grand) og lige ledes sætter de ikke helt så store krav til forstærkeren (ikke at dit Primare ikke har krafter nok), samtidig er de store nok til at spille pænt dybt, men ikke helt så dybt som BCG som i nogle stuer bliver for volsom, kender jo ikke dit rum, så BBG er på mange måder et safe bud. |
|
|
Rummet er 22M2 meter min lille hule ovenpå skrå lofter og vægge træ og gips
|
|
|
Hmmm, det burde jo være et godt rum til musik, er ret sikker på at BBG ikke har nogen som helst problemer med at spille den stue op, men er tosset med en en dyb bass, så læg øre til en BCG, det sikre valg vil jeg dog stadig mene er BBG.
PS. har selv haft både BBG og BCG i min stue på 36 m2 og langt hen af vejen var BBG riglig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
takker vil prøve at se hvor sælges de i landet ? |
|
|
Hvis du klikker på linket. kommer du ind på vassagohifi´s hjemmeside. og i bunden af hjemmesiden står deres adresse.
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Darwin skrev:
takker vil prøve at se hvor sælges de i landet ?
|
|
|
Hvis du klikker på linket. kommer du ind på vassagohifi´s hjemmeside. og i bunden af hjemmesiden står deres adresse. |
|
|
Tak for jeres venlighed 
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
som jeg forstår dit indlæg, mangler du ikke dybere bas, men en mere fast dybbas...
Dem der færdes meget her på H4A, er nok ikke i tvivl om at jeg synes de nye Illuminatorenheder fra Scan Speak er intet mindre end fremragende. Og det vil derfor ikke være den store overraskelse, at jeg atter vil anbefale en ht med Illuminator...
Da illuminatorenhederne er forholdsvist nye, er det begrænset hvor mange ht-producenter der har fået implementeret dem i deres modelprogram.
Montana bruger illuminator mellemtone og diskant i SAMMY (berryliumdiskanten er helt suveræn imø). Og i samme prisklasse vil jeg gætte på at Acoustic Force Viking kommer til at ligge, med tre illuminator-basser og samme diskant og mellemtone.
Disse ligger jo noget over den prisramme, du har sat...
Men hvis man sætter ovenstående som reference, står valget mellem at nøjes med billigere komponenter eller færre komponenter, hvis man skal reducere prisen.
Sparer man på prisen på komponenterne, kunne et godt bud være Vienna Acoustic Mahler. Her får du meget mere bund, end i selv S6 Arrete og også med rimelig styr på den med dit Primare (da du ikke spiller sååå højt). Du får dybere bas end de fleste subs men til gengæld er det på bekostning af "hul igennem" oplevelsen. Mellemtone og diskant er fra Scan Speaks Classic serie og de gør det såmænd også fornuftigt i Mahler, af disse enheder at være...
De fås brugt til budgettet og der er måske også mulighed for at de har en demo, de kan give rabat på... De kræver dog at dit herreværelse har en vis størrelse og akustisk "blødhed".
Hvis man derimod sparer på antallet af komponenter, kunne en standerht måske være et godt bud. Jeg vil foreslå enten Acoustic Force Amor 2.0i eller Amor Grande som begge er bestykket med illuminator. Her får du ikke subbas som i eksempelvis Mahler, men til gengæld er der mere "hul igennem". Skal diskanten være helt ekseptionel, vil jeg anbefale at bestille den med berryliumudgaven af D3004-diskanten! Og ja, de kan godt spille dyb bas! Bare ikke så dybt som Mahler.
Til Jazz vil jeg faktisk anbefale den mindste af de 2! Jeg synes at 5,25" illuminator formidler mellemtonen helt fantastisk - bedre end 6,5" udgaven. Den lille spiller naturligvis ikke helt så dybt, men dog stadig dybt nok til at formidle en kontrabas til ug med x og slange. Jeg så en annonce fra Expert i Varde, hvor de skrev, at den spiller lige så dybt som mange JBL gulvht!!!
Den lille har lidt lavere følsomhed, men det skulle ikke betyde noget for dig, da du har 33.3'eren og ikke spiller voldsomt højt...
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har altid gerne villet have S3 avantgarde så vi bytter da bare;o)
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
som jeg forstår dit indlæg, mangler du ikke dybere bas, men en mere fast dybbas...
Dem der færdes meget her på H4A, er nok ikke i tvivl om at jeg synes de nye Illuminatorenheder fra Scan Speak er intet mindre end fremragende. Og det vil derfor ikke være den store overraskelse, at jeg atter vil anbefale en ht med Illuminator...
Da illuminatorenhederne er forholdsvist nye, er det begrænset hvor mange ht-producenter der har fået implementeret dem i deres modelprogram.
Montana bruger illuminator mellemtone og diskant i SAMMY (berryliumdiskanten er helt suveræn imø). Og i samme prisklasse vil jeg gætte på at Acoustic Force Viking kommer til at ligge, med tre illuminator-basser og samme diskant og mellemtone.
Disse ligger jo noget over den prisramme, du har sat...
Men hvis man sætter ovenstående som reference, står valget mellem at nøjes med billigere komponenter eller færre komponenter, hvis man skal reducere prisen.
Sparer man på prisen på komponenterne, kunne et godt bud være Vienna Acoustic Mahler. Her får du meget mere bund, end i selv S6 Arrete og også med rimelig styr på den med dit Primare (da du ikke spiller sååå højt). Du får dybere bas end de fleste subs men til gengæld er det på bekostning af "hul igennem" oplevelsen. Mellemtone og diskant er fra Scan Speaks Classic serie og de gør det såmænd også fornuftigt i Mahler, af disse enheder at være...
De fås brugt til budgettet og der er måske også mulighed for at de har en demo, de kan give rabat på... De kræver dog at dit herreværelse har en vis størrelse og akustisk "blødhed".
Hvis man derimod sparer på antallet af komponenter, kunne en standerht måske være et godt bud. Jeg vil foreslå enten Acoustic Force Amor 2.0i eller Amor Grande som begge er bestykket med illuminator. Her får du ikke subbas som i eksempelvis Mahler, men til gengæld er der mere "hul igennem". Skal diskanten være helt ekseptionel, vil jeg anbefale at bestille den med berryliumudgaven af D3004-diskanten! Og ja, de kan godt spille dyb bas! Bare ikke så dybt som Mahler.
Til Jazz vil jeg faktisk anbefale den mindste af de 2! Jeg synes at 5,25" illuminator formidler mellemtonen helt fantastisk - bedre end 6,5" udgaven. Den lille spiller naturligvis ikke helt så dybt, men dog stadig dybt nok til at formidle en kontrabas til ug med x og slange. Jeg så en annonce fra Expert i Varde, hvor de skrev, at den spiller lige så dybt som mange JBL gulvht!!!
Den lille har lidt lavere følsomhed, men det skulle ikke betyde noget for dig, da du har 33.3'eren og ikke spiller voldsomt højt...
|
|
|
Tak her blivet noget at nærlæse og undersøge super hjælp.........
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på med Mahler... Så vidt jeg har forstået er det en voldsom højttaler, så det ville ikke undre om den vil overload'e 22 kvadratmeter fuldstændigt.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
| Pas nu på med Mahler... Så vidt jeg har forstået er det en voldsom højttaler, så det ville ikke undre om den vil overload'e 22 kvadratmeter fuldstændigt. |
|
|
Ja, det er vist lige volsom nok, en anden ting er at impedans kurven på sådan et sæt mahler er så giftig at den Primare 33.3 går lige i knæ på første strofe, der skal altså nogle stærker foran. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er voldsomme!
Jeg har selv Mahler i en 25 m2 stue. Med nogle forsøg med placering og af- og tilkobling, er det lykkedes rimeligt godt at tøjle bassen. Jeg har godt nok ikke skråvægge...
Og det er kun da Darwin skriver, han ikke spiller så højt igen, at jeg tør anbefale Mahler - sammenholdt med oplysninger om et forholdsvist blødt rum.
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan sætter man lige billede ind her
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
villavalium Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Magnepan og ud med sikringerne og ind med noget mindre sikkert !!!!
Eminent soundstage !
Forøvrigt, har du prøvet at eksperimentere med netkabler på din DVD30 ?
Her gav det en voldsom forbedring.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
I min lille ensporet verden, opfatter jeg Dynaudio som neutral lydende.
Og Vienna som musikalsk.
Men lad nu trådstarter give de diverse nævnte højttalere et lyt, som kan han selv vurdere hvad han synes mest om. |
|
|
Men hvad dækker udtrykket "musikalsk" over, når vi snakker hifi? Hvad skal der til, før at et hifi-produkt defineres som "musikalsk"?
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
|
Ja det er smag og behag om hvilken højttaler man normalt lytter til men dejlig med de mange indput..
men for mig så er det vigtigt at man får en føgelse af at man er tilstæde i rummet man kan mærke den tykke røg sandet på gulvet følsen af at være der.....sådanne afslappet men jeg ønsker jo også når Jazzen spille at man mærker dynamiken.....om det er stander eller gulv højttaler er lige fedt
Normalt er lydtrykker behagligt men ved jo også når man har lyttet en time eller mere så øges det..når jeg spiller rock fra 70-80erne så går det en del højre
hvor mange watt jeg spiller med vides ik men en effektblok på 2x120W primare A33.2 og deres forforstærker SP32 når jeg er oppe på styrke 50 går fra 0-99 så bliver det max styrke
jeg spiller idag på audiovector S3Aventgarde gulvhøjttaler som lever varen men jeg synes lige der mangler lidt af det fedtet lyd i bunden
Rummet jeg spiller i er et herreværelse som jeg har fuld råde ret over med henstyn til indretning og udstyr er stadig igang med indretningen men rummet bruges idag af mig
Prismæssigt så skal vi nok holde os på den rigtig side af 50.000 om de er nye eller brugte som er i god stand er ikke så vigtigt..
|
|
|
Jeg syntes du er helt på vildspor her
50000 kan købe et helt sublimt setup der vil levere musikken bedre end dit bestående (efter min mening)
Drop dine forstærkere og signalkilde, køb evt et Naim sæt og dine udmærkede højtalere vil vise de dur' måske et Rega sæt hvis det skal være på budget.
Med respekt for Vienna, denne tilbagelænede lyd kommer altså ikke rigtig "ud" af kasserne som du søger - tror du skal studere flat earth filosofien på nettet og så prøve noget af det grej der kan den spillestil, pas på det kan blive vanedannende..
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker på musikalsk som modsætningen til analytisk.
Neutral, varm, kold, osv er for mig noget med frekvensgengivelse. Analytisk, musikalsk, osv er på den anden side noget med
sammenhæng og detaljeskarphed.
neutral og varm kan så f.eks. ikke forekomme sammen, men jeg kan ikke se hvorfor neutral og musikalsk ikke kan?
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad man så end måtte mene om lydbutikken, så mener jeg at de ramte helt rigtigt da de valgte Harbeth og Bösendorfer ind i
deres sortiment netop til musikgenrer som dem du nævner. Faktisk er de yderst skarpe netop i deres
sortimentssammensætning.
Til 22kvm burde du give en Bösendorfer VC-1 eller Harbeth Compact 7ES-3 seriøs overvejelse..
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 08 September 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Jeg tænker på musikalsk som modsætningen til analytisk.
Neutral, varm, kold, osv er for mig noget med frekvensgengivelse. Analytisk, musikalsk, osv er på den anden side noget med
sammenhæng og detaljeskarphed.
neutral og varm kan så f.eks. ikke forekomme sammen, men jeg kan ikke se hvorfor neutral og musikalsk ikke kan?
|
|
|
Rart med lidt input - tak for det. Jeg har selv brugt udtrykket "det spiller musik" før, som måske er lidt i samme skuffe. For mig er det en anden måde at give udtryk for, at det egentlig bare spiller godt. Ang. definition på "musikalsk" grej, så synes jeg den er svær. Generelt synes jeg det er et ret malplaceret udtryk at bruge, da elektronik vel sådan set aldrig kan være musikalsk anlagt. En del af det ligger måske i, at vi personificerer vores grej, for at gøre det nemmere at beskrive de lydoplevelser, det nu engang bringer os. Jeg kan sagtens forstå og tolke de andre gængse hifi-termer, som du nævner (kold, varm, neutral, analytisk osv.). De beskriver nemlig noget mere konkret om, hvordan vi oplever lyden.
|
| Til top |
|
| |