| Forfatter |
|
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hr audiogon. der findes vist ingen der har en ret frekvensgang når det kommer til stykket. Der findes nogle højttaler der har noget det hen ad. Men i det øjeblik du sætter det op i din stue er det helt ligemeget. En ret frekvensgang behøver ikke at lyde godt. Et sted drejer det sig vel om at kunne spille hele sin samling godt. Og ikke kun en lille håndfuld CD / LP. Tænk på det du spiller af musik ,, hvordan er det indspillet/ hvilken (lyd) havde studie som reference. Alt dette skal så afspilles på dit/mit anlæg. Det er tabt på forhånd. Lyd er en smagssag derfor køb højttaler efter smag DIN .Og lad andre om deres. Den lyd der kommer ud af et anlæg bliver aldrig bedere end den /de der har indspillet det. Og i sidste ende sidder man og lytter på den måde manden bag mixerpult synes det skal lyde. V.H.Carsten
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at jeg personlig synes dette har været en positiv oplevelse med de mange indlæg og meninger og har da også fundet ud af at musik ikke bare er musik men en smagssag at lytte til..jeg vil helt sikret bruge efteråret og nok også vinteren til at lære og opleve mere før jeg beslutter hvad jeg gør.....
Henrik
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af flere af de grunde der er nævnt i de foregående indlæg går jeg derfor efter et neutralt lydende anlæg, hele vejen igennem. Alt det med at trække fra og lægge til hører ikke hjemme i et hifi-anlæg efter min mening. Tro det eller ej, så finder jeg mit Thule/Dynaudio anlæg ret neutralt til pengene. Havde jeg råd til bedre ville jeg sikkert købe det, men ALTID gå efter det mest neutrale. Hvis et neutralt anlæg ikke spiller ordentligt i stuen, så må der gøres noget ved det, hvilket jeg også haft haft forholdsvis god succes med. Jeg tror at mange i virkeligheden "kan lide" en bestemt (farvet) lyd, og mener den er neutral. Efter min mening står der temmelig mange anlæg rundt omkring, der slet ikke får lov til at vise deres potentiale. Det synes jeg er synd. Vi stoler på vores egne ører (hvilket vi også skal), men de har det med at snyde os efter en vis tilvænningsperiode.
Nu er jeg sikker på at jeg får øretæver for dette indlæg, men det er min uforbeholdne mening uanset hvad. Thule/Dynaudio spiller ret neutralt, og derfor naturligt. Dette finder jeg også musikalsk.
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |
lassencad Udelukket fra forum

Banned for life!!!
Bruger siden: 19 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 330
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Hr freako. man skal da sige sin mening. Ikke andres. V.H.Carsten
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Synes du dynaudio er musikalsk?
Det synes jeg ihvertfald ikke. |
|
|
Så er det fordi du ikke har hørt dem under ordentlige forhold. MVH WRONG  __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Mads57 skrev:
Synes du dynaudio er musikalsk?
Det synes jeg ihvertfald ikke. |
|
|
Så er det fordi du ikke har hørt dem under ordentlige forhold.MVH WRONG |
|
|
Det er meget muligt.
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, da jeg hørte Dynaudio Consequence Ultimate Edition på sidste messe i København var jeg ikke imponeret. Den er så
overkontrolleret at det faktisk lyder lidt underligt. Det er som om at dens mangel på egenlyd er en egenlyd i sig selv.
Svingede gjorde musikken i hvert fald ikke ..
|
| Til top |
|
| |
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
freako skrev:
Af flere af de grunde der er nævnt i de foregående indlæg går jeg derfor efter et neutralt lydende anlæg,
hele vejen igennem. Alt det med at trække fra og lægge til hører ikke hjemme i et hifi-anlæg efter min mening. Tro det eller
ej, så finder jeg mit Thule/Dynaudio anlæg ret neutralt til pengene. Havde jeg råd til bedre ville jeg sikkert købe det, men
ALTID gå efter det mest neutrale. Hvis et neutralt anlæg ikke spiller ordentligt i stuen, så må der gøres noget ved det, hvilket
jeg også haft haft forholdsvis god succes med. Jeg tror at mange i virkeligheden "kan lide" en bestemt (farvet) lyd, og mener
den er neutral. Efter min mening står der temmelig mange anlæg rundt omkring, der slet ikke får lov til at vise deres
potentiale. Det synes jeg er synd. Vi stoler på vores egne ører (hvilket vi også skal), men de har det med at snyde os efter
en vis tilvænningsperiode.
Nu er jeg sikker på at jeg får øretæver for dette indlæg, men det er min uforbeholdne mening uanset hvad. Thule/Dynaudio
spiller ret neutralt, og derfor naturligt. Dette finder jeg også musikalsk. |
|
|
Det er lige det på punktet. Sådan.
Er man til farvelade lyd så er der jo som bevist højttalere til det.
Mange er af den mening at et neutralt afstemt anlæg er som en bøf uden krydderier. Det kan det være ja, dem er der også
mange af, og der er dem der ikke vil dæmpe deres efterklang for nogle tusinde, men hellere vil købe ny forstærker til
25000. Og hvad hjalp det??? En glad sælger.
Men jeg er så en af de heldige at det bare svinger hele vejen igennem. Om det er AC/DC med lydtryk over 110 db, eller
Katie Melua på moderat lydstyrke, eller Eine Kleine Nachtmusik så er der drive og sving og levende.
|
| Til top |
|
| |
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ivrig køber af tyske magasiner som Audio, Stereo og Stereoplay og der var et tidspunkt hvor der blev lavet en kæmpe
brugerundersøgelse, om deres udstyr var varm, neutral eller analytisk.
Meget sigende og meget brugbart i sin jagt på nyt kram.
Bla. kabler er som vanligt et hot emne.
Jeg var ikke i tvivl efter en gang læsning af adskillige kilo magasiner. Black&White fra In-Akustik (tidligere Monitor).
Nononse kabler meget rimeligt prissat.
http://www.in-akustik.com/
Lidt off topic, sorry.....
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 11 September 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 11 September 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter som højttalerne skal bruges i et HERREVÆRESE må det formodes at WAF ikke behøver at være særligt forkromet. Så mit forslag er at bygge Prelude som både kan spille bas (tørt) og som har forbilledligt gode data. Ønskes rekord høj opløsning i diskanten er AT-SW et alternativ. Prelude basserne 19C77 bruges i Sonus Fabers nye prestige ht. )eur 140.000/sæt).
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 11 September 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
|
Så mit forslag er at bygge Prelude som både kan spille bas (tørt) og som har forbilledligt gode data.
|
|
|
Kan du uddybe det lidt nærmere? En Googlesøgning viser at flere mærker har lavet højttalere de kalder Prelude, men du taler om selvbyg ?
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 11 September 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lassencad skrev:
Til Hr <span ="bold">audiogon.der findes vist ingen der har en ret frekvensgang når det kommer til stykket.Der findes nogle højttaler der har noget det hen ad.Men i det øjeblik du sætter det op i din stue er det helt ligemeget. En ret frekvensgang behøver ikke at lyde godt.Et sted drejer det sig vel om at kunne spille hele sin samling godt.Og ikke kun en lille håndfuld CD / LP.Tænk på det du spiller af musik ,, hvordan er det indspillet/ hvilken (lyd) havde studie som reference.Alt dette skal så afspilles på dit/mit anlæg.Det er tabt på forhånd.Lyd er en smagssag derfor køb højttaler efter smag DIN .Og lad andre om deres.Den lyd der kommer ud af et anlæg bliver aldrig bedere end den /de der har indspillet det.Og i sidste ende sidder man og lytter på den måde manden bag mixerpult synes det skal lyde.V.H.Carsten</span>
|
|
|
Spot on ! Det er desværre det alt overskyggende problem man som purist har. Nemlig at slås med de stupide teknikere der gerne selv vil være kunstnere. DE skal squ bare udføre deres arbejde ligesom den bedste tjener som man skal bemærke så lidt som muligt.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 12 September 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
PRELUDE? Det gik vist lidt for stærkt! Der er naturligvis tale om Troels Gravesens nyeste 3-vejs højttaler med Audio Technology enheder. Jeg mener at de må være på højde med eller bedre end Wilson Audio Sophia 3 som koster den nette sum af 160kkr for et sæt. Læst test af AT 10C77 på hjemmesiden, bedre woofer findes ikke uanset pris. AT-SW er med bånddiskant, sådan skal diskant lyde. Har man 10 tommelfingre (som undertegnede) må man finde en god møbelsnedker der kan lave kabinetterne. Der er MANGE penge at spare!
|
| Til top |
|
| |