Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Emner til pick-up (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nu også gerne have en forklaring på Nagaokas manglende holdbarhed. De har lavet kvalitetspickupper, også OEM, i mange år, og jeg har aldrig oplevet eller hørt om et holdbarhedsproblem.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

et andet ikke uinteressant aspekt ved dette er, at nagaoka er billigere med deres erstatningsnåle end konkurrenterne bedømt på tyske priser.

En erstatningsnål til den over 4000 kr dyre mp 500 koster således under 2000 kr.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 September 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

jeg har lige købt en sumiko perl og kørte med en ortofon 2m red jeg synes rigtig godt om sumiku den lyder rigtig godt mvh lars

Til top Vis 750es's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 750es

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg spørger hvad skete der lige her. 1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 September 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

1966 skrev:
Tak herfra jeg tror jeg vil kigge lidt på SHURE-SUMIKO og AUDIO TECHNICA da jeg syntes ved de 3 mærker at man får meget for sine penge,til de priser kunne jeg godt finde på at købe disse 3 pick-upper og have lidt sjovt med dem jeg tror nok at jeg får et mindre chok hvad angår lyd og pris,men jeg vil vende tilbage med responsWink MVH.1966

Du må da endelig komme med en tilbagemelding, når du har købt og vurderet. Det er altid interessant om de råd, der gives i tråde med efterfølgende køb,  også giver tilfredshed.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 September 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

1966 skrev:
Undskyld jeg spørger hvad skete der lige her. 1966

Du må undskylde at din tråd blev lidt off topic. Mon ikke det skulle være clearet nu. Og lad os bare komme videre.

Er du afklaret med hvad du gør, min ven?

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej mogens ja jeg tror jeg hopper alle 3 pick-upper og tage en test af dem og vende tilbage med lytteindtryk af dem personligt uden af at have hørt dem tror jeg ikke at jeg bliver skuffet men de skal lige have en chance for at åbne sig.1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg ser også frem til at du vender tilbage med dine lytteindtryk

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg nok Tweaker.Tongue 1966

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

750es skrev:
jeg har lige købt en sumiko perl og kørte med en ortofon 2m red jeg synes rigtig godt om sumiku den lyder rigtig godt mvh lars

Enig, man får rigtigt meget pickup for pengene i Pearl.

Iøvrigt, mange ved det ikke, men den bygger faktisk på en gammel Coral 555E fra slut 70`erne begyndelsen af 80`erne http://www.vinylengine.com/cartridge_database.php?m=Coral&am p;t=mm&mod=&sort=1&Search=Search&sty=&ov lo=&ovhi=&can=&dclo=&dchi=&stid=&mas slo=&masshi=&not=&prlo=&prhi =

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 12 September 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

1966 skrev:
Hej mogens ja jeg tror jeg hopper alle 3 pick-upper og tage en test af dem og vende tilbage med lytteindtryk af dem personligt uden af at have hørt dem tror jeg ikke at jeg bliver skuffet men de skal lige have en chance for at åbne sig.1966

hvilke 3 køber du?

KOSOW
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sound eScape of KoSoW/Dobb.profil Kennsw

Bruger siden: 03 Februar 2007
Sendt: 13 September 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Dejligt at høre du trods alt vælger at tage den mest besværlige vej, at gøre sine egne erfaringer.. det kan klart
anbefales
som den bedste investering.

Denne tråd har jo vist at den samlede mængde af "trediehåndsviden" på det store internet og dette fora, ikke automatisk
kan dig liv i dit rock og blues. Jeg håber du vil være et forbillede for dem af de ovenstående der er meget kategorisk i deres
anbefalinger, og vælger den der giver dig mest spilleglæde og mindst "Hi-Fi"...
Jeg tror du vil opleve at de 3 pickupper opfører sig anderledes i en TD2001 end f.eks end Rega P5 hvis du laver testen
Husk at kapacitans i tonearmskablet ikke er helt trivielt ved en MM pickup, og at TP90 er designet til mainstream MC
pickupper.
Værkets egenresonans er under 5 Hz pga. af de lange bladfjedre, så du har god mulighed for at opnå en armresonans ude af
dette område.

//Kenn
Til top Vis KOSOW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOSOW

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej Kosow(KENN) Ja det kan godt være at det er en besværlig måde at gøre denne test på men jeg mener at det er den helt rigtige måde at gøre det på,og for at vende tilbage til mit udgangs punkt hvad angår pladespiller så bliver det ikke kun en test med Thorens TD2001 men med 2 andre pladespiller som ingår i mit setup og grunden til dette er at finde den pick-up som passer bedst og hvad angår lyd og sammen sætning hvad ang.værk= arm, for hvis jeg kun skulle bruge den ene pladespiller tror jeg hvad ang.pick-up at ud af de 3 pick-upper ville være smag. De 2 andre pladespiller er også af mrk. Thorens, min favorit ud af de er en ombygget TD147 hvor det orginale ophæng fjernet for igen at blive sat op på maskindæmper i ophænget og så har plinten blivet extra dæmpet og så er der blevet mont.en dobbel bund med dæmpning og 3 nye fødder som også er mont i nogle maskindæmper, inder og yder pladetallerken er dæmpet og så er der mont en Rega RB250 arm som på nuværene køre med en Goldring 1012GX pick-up, hvad plademåtte ang har jeg lavet en af 2stk kork måtter med en gammel slidt vinylplade imellem. Thorens nr.3 er en TD321 med en SME 3009R arm med fast hus og så er den blevet extra dæmpet i plint og bund den køre lige nu med en ældre VMS 20MK2 pick-up som er helt ny. Så hvad test ang af de nye pick-upper bliver at trække så meget lyd ud af dem som muligt og i en af de 3 pladespiller hvor de vil passe bedst til. De 3 nye pick-upper bliver Shure M97XE-AT440ML-SUMIKO REARL. MVH.1966

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes