Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: High End Dantax..... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Utrolig så mange:

...jeg har hørt...
...de skulle være...
...eftersigende...
...plejer at lave low-end...

der kan samles på den samme side. Kan vi ikke få noget konkret på banen fra folk der rent faktisk har hørt dem?? Det var baggrunden for at jeg startede tråden i sin tid.

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 August 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

de har i hvert fald ikke smidt mange knaster efter deres site...

ps. - tror aldrig jeg har hørt en Dantax - hvor jeg var klar over det i hvert fald.

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 August 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har da et par Dantax Albatross 8 stående herhjemme. Og jeg er GANSKE tilfreds med lyden

Men igen, til alle dem som ikke har hørt dem (Og vil danne sig et indtryk af dem), eller til andre som skulle have lyst til at lytte lidt til dem, er de da velkomne hjemme hos mig, når jeg har fået mit nye elektronik. (Korsun v8i og Cayin cdt-15a)

Billige enheder kan man ikke sige der er brugt. I mine sidder der Seas excel enheder og scanspeak diskanter.

Jeg ved ikke hvad der sidder i de andre modeller?

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 21 August 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Vi (jeg) nedgør ikke Dantax, men der er altså en ikke ringe forskel på den gamle Dantax højttalerfabrik og så det nye Dantax "vi har det hele og til halv pris"!

Dantax lavede indtil krakket ganske udmærkede højttalere, specielt de små stander-højttalere lød godt og der var ikke megen forskel på dem og så kvali-varen fra Jamo (Concert-serien)!

Chiller; du må ikke skrive GANSKE tilfreds med lyden. Det er jydsk og betyder "Det er noget (beep), men OK til prisen!"

Der er andre måder at spare på, end lige at sætte lidt billigere højttaler-enheder i. Kabinetets tykkelse, afstivninger, terminaler og delefilter-komponenter har også lidt at sige!

Jeg hader ikke Dantax og andre, skal vi kalde dem, billigmærker. De fattige har også krav på og ret til DVD og fladskærmsteknologi. Meeen i et forum som HIFI4ALL.DK, der hører de ikke til, efter min ydmyge mening!

Jeg glemte vist også et par billigmærker: Di-Boss, Funai, Lumatron og United!

NB: Min transistor-radio er af mærket United og kostede 100kr i en radiofaghandel og jeg er ret godt tilfreds, så længe det handler om aflytning af Danmarks radio´s P1 og intet mere! 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 21 August 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Det drejer sig stadig om Albatross 8.

Kopien af den oprindelige Albatross har Dantax lavet helt om, men 8'erne er der åbenbart ingen der kender. Jeg kender den heller ikke (ved ikke engang om Posselt selv har lavet en med samme konfiguration), men det er bestemt ikke billige enheder, som det et par gange er blevet påstået.

På jydsk underspiller man, og ganske godt betyder derfor på sjællandsk en kanon højttaler.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 22 August 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Jeg hader ikke Dantax og andre, skal vi kalde dem, billigmærker. De fattige har også krav på og ret til DVD og fladskærmsteknologi. Meeen i et forum som HIFI4ALL.DK, der hører de ikke til, efter min ydmyge mening!

Jeg læste hele dit indlæg. Gad egentlig ikke svare på det, hvis det ikke var for denne kommentar. Men lad mig fortælle dig en ting, Hr.. At man har en stor bil, en fed villa i Hellerup eller et Hi-Fi setup til 150.000 siger intet om hvor god en uddannelse man har, hvor mange penge man tjener eller længden på ens lem. Det siger udelukkende noget om hvor mange penge man prioterer på Hi-Fi. Det siger igen intet om hvor pengene kommer fra - og tit og ofte har jeg på fornemmelsen at de kommer fra banken eller elektronikbutikkens 50%-rente låneservice.

Når det så er sagt, så forstår jeg ikke din smalsporethed med hensyn til Dantax, Eltax og så videre. Jeg har ejet en ganske glimrende Denver DVD, der dog døde efter 1½ års slid. Jeg fik bare pengene tilbage igen? Så købte jeg en Sony der holder og sikkert vil holde længere. Eller vil den? Det er jo begge OEM. Med Sony har jeg bare betalt dobbelt så meget for et navn.

Jeg har ejet 5 forskellige Eltax-højttalere. Alle var virkeligt fremragende til prisen! Nu er jeg den ovenud lykkelige ejer af et Dantax V2 42" plasma som jeg kun gav 12.500 for. Det er simpelthen et af de bedste køb jeg har gjort mig i meget lang tid. Jeg fatter ikke folk der giver 25.000 kr. mere for at kunne sige HDMI, high-def og "Phillips 9986!!!".

Så mine to pointer er:

Hvor mange ting du har siger intet om din indkomst eller dine øonomiske forhold. Det siger KUN noget om hvordan du prioterer. Det ved alle og enhver, undtagen dig naturligvis ..

Dantax, Eltax, United, Medion .. you name it .. er ikke dårlige produkter, nødvendigvis. Jo, de laver da skod 200 kroners DVD sæt .. og? Sony laver også skod ting. Det gør alle. -Chiller- har undersøgt disse højttalere mere end du aner og han ville aldrig have købt dem, hvis der ikke havde været en grund, vel? Jeg synes virkelig det er skammeligt at høre en bruger herinde udtale:

F.Christians skrev:

.. jeg synes virkelig du burde være flov over dig selv. Og du er ikke en brøkdel ydmyg. Hvis man kaster en sten og bagefter siger undskyld har man STADIG smadret ruden.

Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 22 August 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Høegh skrev:
F.Christians skrev:

Jeg læste hele dit indlæg. Gad egentlig ikke svare på det, hvis det ikke var for denne kommentar. Men lad mig fortælle dig en ting, Hr.. At man har en stor bil, en fed villa i Hellerup eller et Hi-Fi setup til 150.000 siger intet om hvor god en uddannelse man har, hvor mange penge man tjener eller længden på ens lem. Det siger udelukkende noget om hvor mange penge man prioterer på Hi-Fi. Det siger igen intet om hvor pengene kommer fra - og tit og ofte har jeg på fornemmelsen at de kommer fra banken eller elektronikbutikkens 50%-rente låneservice.

Når det så er sagt, så forstår jeg ikke din smalsporethed med hensyn til Dantax, Eltax og så videre. Jeg har ejet en ganske glimrende Denver DVD, der dog døde efter 1½ års slid. Jeg fik bare pengene tilbage igen? Så købte jeg en Sony der holder og sikkert vil holde længere. Eller vil den? Det er jo begge OEM. Med Sony har jeg bare betalt dobbelt så meget for et navn.

Jeg har ejet 5 forskellige Eltax-højttalere. Alle var virkeligt fremragende til prisen! Nu er jeg den ovenud lykkelige ejer af et Dantax V2 42" plasma som jeg kun gav 12.500 for. Det er simpelthen et af de bedste køb jeg har gjort mig i meget lang tid. Jeg fatter ikke folk der giver 25.000 kr. mere for at kunne sige HDMI, high-def og "Phillips 9986!!!".

Så mine to pointer er:

Hvor mange ting du har siger intet om din indkomst eller dine øonomiske forhold. Det siger KUN noget om hvordan du prioterer. Det ved alle og enhver, undtagen dig naturligvis ..

Dantax, Eltax, United, Medion .. you name it .. er ikke dårlige produkter, nødvendigvis. Jo, de laver da skod 200 kroners DVD sæt .. og? Sony laver også skod ting. Det gør alle. -Chiller- har undersøgt disse højttalere mere end du aner og han ville aldrig have købt dem, hvis der ikke havde været en grund, vel? Jeg synes virkelig det er skammeligt at høre en bruger herinde udtale:

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 August 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hørt!!! Godt der er nogen der ikke sigter for højt, men lader selv clockradioerne komme med.

Lad os derfor få en seriøs hifi test, helst med lytteudvalgte netkabler, af de der Henry Kloss retroradioer. Dem der andre steder i verden kaldes Tivoli, men ikke i dette land.

Jeg ser frem til testens vurdering af perspektiverne venstre/højre, dybde og højde. Og subsonisk basgengivelse. Henry Kloss, se det er hifi, som et hvert hifi forum bør interessere sig særligt for, for der kommer jo en lyd ud af kassen.

Mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

Thorsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Høegh skrev:
F.Christians skrev:

Så mine to pointer er:

Omvendt kan prisen i nogle tilfælde være en form for snobberi. Det er rart at kunne fortælle sine venner hvor dyrt det har været.... Jeg er sikker på at min chef udelukkenke køre i sin 800.000 kr´s BMW, fordi han vil vise han har råd.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Det var dog den værste gang ævl der er skrevet længe - du burde skamme dig!

At folk ikke bruger oceaner af penge - om de så har dem eller ej - giver ikke ret til at bruge udtrykket "fattig"!

Er man fattig bare fordi man ikke sidder og agerer rygklapper for den lille flok udvalgte der sidder og roser hinanden konstant for de vanvittigt dyre ting der bliver købt og prioriteret højere end alt andet i livet?

Er man fattig fordi man godt kan nøjes med et anlæg til 10.000 kr. og finder glæde i det?

Er man fattig fordi man ganske enkelt ikke vil smide hundredetusindvis af kroner i grej for at opnå anerkendelse ved de såkaldte "rigtige hifi-folk"?

Er man fattig fordi man har andre ting i livet som også koster penge og derfor ikke har råd til at købe det vildeste?

Er man fattig fordi man godt kan "nøjes" med en Dantax plasma-skærm til 10.000kr??

Der er kun en eneste myndighed her som rent faktisk bestemmer hvad og hvilket grej der kan præsenteres og skrives om her på Hifi4all og det er redaktionen, og uanset hvor godt eller skidt grejet er, er alle velkomne, fordi siden slet og ret hedder:

WWW.HIFI4ALL.DK

skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

hej blot for at sige noget, det er en sjov debat i har kørende. det var mig der havde sat de hvide dantax albatross 8 tilsalg (er solgt), som man også kan se er enhederne i 15000 kr klassen plus kabineter. en rimelig dyr højtaler som spiller glimrende. de er 196 cm høje og vejder 46 kgpr stk, så det er ikke noget at kimse af.

hvis i har spørsmål til ovenstånde kan jeg kontaktes på mikkel@skovboel.com.

mvh mikkel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Høegh; se på mit anlæg! Er det "state of the art"? Godt så!

Du nævner bil, villa og længden på ens genitialer, og heller ikke der er det "state of the art". Rig er jeg heller ikke!

Jeg har også haft Eltax Liberty 3, 5+ og Nexus 11E, alle udmærkede højttalere til 1000,- sættet i Bilka. Jeg har faktisk talt for disse i dette forum!

Når ny teknik dukker op er den dyr, men hurtigt er der en hel del firmaer, som kan levere gårsdagens teknik til en langt billigere pris. Disse firmaer sælger typisk deres produkter i lavprisvarehuse og som du selv er inde på, så er en stor del af salget på ågerkarle-kontrakter.

Og så retter jeg mig selv, og kun dér; alle har ret til den nyeste teknologi og har de ikke råd/lyst til det dyreste, så er der også noget lidt billige. Det kan være lige så godt, men mange gange er det ikke!

Om du synes at jeg burde flove mig og være mere ydmyg, bare fortsæt med det!

Frede 1977; spar "citer"-knappen!

Ronin redaktionelt medlem; nævn intet om rygklapperi, når du som sidste mand belærer mig om hvornår man skal skamme sig!

Og det der med myndighed og bestemmer hvad og hvilket, det klarer I bare selv, men "efter min ydmyge mening" skrev jeg vist også bare, eller?

Og skal det så handle om de dersens Albatrosser?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

emilius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

hej.

Dantax Albatross højttalerne er alle designede af Jens Posselt  for Dantax. Men det er ikke Dantax Danmark vi taler om her. Det er et separat firma hvilket ejes af Kim Clausen Århus.( tidligere export chef for Pandrup Højttalerindustri). Kim har fået Jens Posselt til at designe en ganske glimrende serie absolut vellydende produkter, som i særdeleshed intet har med Dantax produkterne som sælges i Norden. Kim Clausen har rettighederne til Dantax navnet for resten af verden, og har iøvrigt haft ganske stor succes med disse i Asien.

Kim har også fået designet en ny integreret amp og en tilhørende CD spiller. Begge er hybride design og iøvrigt ganske velspillende. Jeg har lige hørt dem begge i Hong Kong på det fornyligt afholdte HighEnd Show.

Hilsen

Emilius

Til top Vis emilius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilius

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

lidt som en luksusbil fra Skoda. Jeg ved det. Men jeg vil gerne være fordomsfri og åben hvis de virkelig har lavet noget anderledes og godt! 

Vist en misforståelse fordi der er to forskellige Dantax firmaer.

Et i Danmark - Dantax Danmark (det vi kender og som du kalder Skoda)

Et andet i udlandet - Dantax International (det firma der laver den ht du omtaler)

Noget rod i dissse internet tider.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 24 August 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Til Ronin  Godt sagt
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

marlboroman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 December 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

nu er jeg jo blot nyt medlem her på siden men er simpelthen nødt til at kommentere dette forum topic.

jeg har igennem mange år prøvet lidt af hvert, martin logan, mark levinson og krell osv. og har nu købt et sæt albatros 3 hvor der står dantax på "etiketten" mine er med morell diskanter og basserne har jeg ikke ikke kigget nærmere på, og ved i hvad de spiller fremragende og endda overraskende godt, så til jer der skriver at albatros højttalerne er noget low cost bras kan jeg kun sige at i er helt forkert på den!!!!

jeg havde håbet at www.hifi4all.dk var et åbent forum for alle med hang til god musik og ok grej, men må jeg sige at jeg er skuffet over de udtalelser der er kommet, det virker lidt som om at man skal have grej til sindsygt mange penge for at kunne tale med og det er da helt forkert på dette forum hvis jeg må komme med min mening

med venlig hilsen

frank

Til top Vis marlboroman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marlboroman

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 22 December 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge lidt rundt på forun, så vil du finde ud af at det ikke er så slemt. Her er mange bruge, og der vil altid være nogen der har fordomme mod et bestemt mærke.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

corneille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 December 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Denne tråd er kørt af sporet.   Men det er morsomt at læse jeres diskussion.  
Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted

akto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 23 December 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Flageborg skrev:

Dantax Albatross - serien spiller utrolig. For å referere en Audiofil som var på besøk:".........de spiller som en drøm!" Den samme påstanden kommer også fra en bekjent der er "expert" på Elektrostater. Selv har jeg Albatross 2 som er "matchet" med en SVS-sub, og Doxa 70SE forsterker. En utrolig high-end lydpakke til fornuftig pris. PS! Hvis noen har Albatross 8 tilsalgs for kr. 3000,- ????Send meg mail.

Kan bekrefte at annlegget til Flageborg spiller som en drøm :-D

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/akto
Til top Vis akto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akto Besøg akto's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes