Sendt: 24 Januar 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået mig et par ERD-1 fra Emotiva og fået solgt mine DS6S3 på ca. 20 timer :-). De gør det faktisk rigtig godt, de har en rigtig god
spredning, samt de går op til 22 Khz hvor de gamle kun gik op til 10Khz, dette er fordi diskanten bliver deaktiveret når man køre i dipol mode.
Dette giver et mere detaljeret lydbilled. De går ikke så langt ned, i hvert fald ikke i forhold til Audyssey som sætter dem til 120hz, men det kan
jeg ikke høre.
Har lige i dag skrevet til Emotiva for at bestille en XPA-5, så venter jeg med at bestille XPA-2 til jeg har fået solgt min Nad 218 og C270'er.Så
mangler jeg bare at få min forforstærker, jeg har undersøgt omkring Audyssey XT32, og tror det er den vej jeg går selv om det koster lidt ekstra,
da man får en filter opløsning på satellitterne på x512 gange bedre end deres første udgave(hvor den kun er 16x på XT) og det samme på
subben(selv om jeg ikke får brug for det da jeg har min as-eq1). Med denne filter opløsning er min mening at man er oppe i en opløsning som man
ikke vil kunne høre forskel hvis den kom op i 1024x.Men Av7005 har ikke XT32 så tror jeg venter og ser om de kommer med en ny model her til
juli/august med XT32, ellers må det blive Onkyo eller Integra.
Har fået testet frem og tilbage med og uden min SB12-plus og er nok kommet til den vurdering at det er lige så godt med og uden den, så den
bliver solgt på et tidspunkt, det eneste problem er at der er ekstremt mange ledninger bag den, så ind til videre fungere den som kabel skjuler :-
)
Jeg har læst de forskellige Audyssey guides som er på nettet og lærte at man skal lave en måling lidt for an sofaen for at få målinger rundt om
den primære lytte position, og de har givet en del bassen er mere med i lydbillet uden at overdøve, og centeren er blevet en lille smule renere i
lyden.
Til sidst er der lige et par billeder af det nye legetøj :-)