Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: højtallere kabler. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 14 September 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

15k er ik på bugettet pt. :) men kan man høre store forskel på bi-wire og alm. kabling
Til top Vis Johnnid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johnnid

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 September 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Uha.. ja. det er jo det kedelige ved denne verden.... man får ikke meget forærende.

Så vidt jeg kan finde via google, så koster dine højtt ca 10K fra nye. og det er lidt synd at du har købt disse, når du ikke har en ordenlig forstærker. Men sket er jo sket og vi skal ikke græde over spildt mælk.

Et godt forslag til en surround kombi i god kvali kunne være dette :

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165761

Eller denne her:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=163677

Måske de her, hvis det skal være lidt mere billigt :

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=165328

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

hov glemte lige at skriv at grunden til at jeg snakker om spildt mælk... er at jeg vil mene at man kan finde bedre brugt og at du derved ville kunne ha fået et komplet system for pengene, frem for halvdelen, nyt.... ca

Men lad det nu ligge - vi skal se fremaf

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 September 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

ja faktisk et fint Rotel-sæt til de penge! Og den har DTS dekoder trods alderen!
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

jeg har kigget på pioneers nye forstærkere da de har hdmi udgange, og jeg kan få tv og pc(film) over surround og er 7.1 så jeg kan bi-wire min front højtallere, og stadig have 5.1. sådan en koster omkring 4k, og det er godt givet ud i forhold til en forstærker der er 6 år gammel imo.

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Tja.... nyt er ikke nødvendigvis bedst.... og det skulle være heldigt at du går fra en snurrerundtkasse til ca 3K for at købe en til 4, som så skulle spille meget bedre

Og det der med HDMI switching og surround fra computeren, tja det skulle du nok kunne løse på en anden måde.

Pioneer'en = nemt/simpelt, men nok ikke den store ændring ellers... måske lidt.

Med Rotel-sættet hopper vi over i en anden klasse, og her for langt mere udnyttelse af dine højttalere. desuden har dit fjernsyn nok en HDMI ingang til, så den kan modtage billedet fra din PC.

Grunden til at der er billlig surround i god kvalitet til salg lige nu... er langt hen ad vejen fordi alle skal have det nye format. Og har du ikke så mange penge... er du lidt nødt til at vælge mellem god gammeldags kvalitet eller moderne alt i en kasse.... groft sagt!

Og sov så på det... og spil lidt med dine højttalere i morgen, så du får nogle flere ideer om hvad du savner.... jeg mindes at du skrev i starten at de slet ikke har været sat til endnu. hvordan kan du vente?

jeg skal til køjs.... en ny dag starter om ca 30 sekunder

Johnnid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

jeg er på vagt. så det er ganske enkelt ik fysisk muligt. modtog dem i dag med posten. jeg jeg må vente.

angående hdmi i fjernsynet, får jeg jo ik lyden ud i mine højtallere fra tv/pc når jeg ser film på den måde, der går billedet bare op til fjernsynet. med mindre man laver samme nummer som pcen, med dac og de kabler der nu skal til. ved ik hvilket stik jeg så kan bruge fra tv til dac? men det får jeg jo ik surround sound af

desuden blev rom jo heller ikke bygget på en dag. og får det helt sikkert en forstærker inden for de næste per måneder

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes