Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 17:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DAC 10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 September 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:

mage skrev:

dysterland skrev:
... det tager længere tid...

What what?????

Dyster har faktisk en pointe. En del af læseforståelsen for folk der læser fornuftigt består
i at genkende mønstre/billeder. Forskellen på høje og lave bogstaver, samt bogstaver der går under linien, hjælper dig med
at genkende ordets "billede" hurtigere og mere sikkert. Når Lassen insisterer på at skrive det hele med stort fjerner han de
højdeforskelle bogstaverne har og tvinger os til at bruge mere tid på at genkende ordene.. Personligt mener jeg det er et
totalt selvmål at skrive hele molevitten med stort, se bare på tråden her. Er der 20 indlæg, hvoraf de 17 handler om Lassen's
brug af store bogstaver? Nu kan Lassen selvfølgelig insistere på, at det er de 17 der er noget galt med, det skal stå ham frit
for. Min erfaring med forums er bare, at hvis man skriver med STORT så drukner tråden i brok i stedet for at folk svarer på
det man rent faktisk spørger om, hvilket vil sige, at hvis man vælger at burge udelukkende store bogstaver så må man også
være forberedt på et dårligt signal/støj forhold.

Præcis
At bruge store bogstaver i egenavne efter punktum o.lign er naturligvis ikke et spørgsmål om æstetik. Det gør teksten mere
læsbar og fremmer dermed kommunikationen. Hvis man er i tvivl skal man blot præsenteres for en hel A4-side med tekst
skrevet med store bogstaver - god fornøjelse.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

mage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 September 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:

Dyster har faktisk en pointe. En del af læseforståelsen for folk der læser fornuftigt består i at genkende mønstre/billeder. Forskellen på høje og lave bogstaver, samt bogstaver der går under linien, hjælper dig med at genkende ordets "billede" hurtigere og mere sikkert. Når Lassen insisterer på at skrive det hele med stort fjerner han de højdeforskelle bogstaverne har og tvinger os til at bruge mere tid på at genkende ordene..

Pointen er såmænd god nok. Der er vi enige. Men i og med at de indlæg som "Lassen" kommer med er mellem ét (1) ord og to håndfulde sætninger så er tidsforskellen altså til at overse. Og kan vi så ikke blive enige om at der er ingen der tvinger os til at bruge mere tid på at genkende ordene (at læse teksten)?

Strandvaskeren skrev:

Personligt mener jeg det er et totalt selvmål at skrive hele molevitten med stort, se bare på tråden her. Er der 20 indlæg, hvoraf de 17 handler om Lassen's brug af store bogstaver? Nu kan Lassen selvfølgelig insistere på, at det er de 17 der er noget galt med, det skal stå ham frit for. Min erfaring med forums er bare, at hvis man skriver med STORT så drukner tråden i brok i stedet for at folk svarer på det man rent faktisk spørger om, hvilket vil sige, at hvis man vælger at burge udelukkende store bogstaver så må man også være forberedt på et dårligt signal/støj forhold.

Selvmål det kan vi igen blive enige om. Men lad os på samme tid blive enige om at det heller ikke er særlig konstruktivt KUN at kommentere skrifttypens størrelse, og ikke komme med konstruktiv hjælp til et evt. problem.

God søndag til alle

Mage

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

mage skrev:

Strandvaskeren skrev:

Dyster har faktisk en pointe. En del af læseforståelsen for folk der læser fornuftigt består i at genkende mønstre/billeder. Forskellen på høje og lave bogstaver, samt bogstaver der går under linien, hjælper dig med at genkende ordets "billede" hurtigere og mere sikkert. Når Lassen insisterer på at skrive det hele med stort fjerner han de højdeforskelle bogstaverne har og tvinger os til at bruge mere tid på at genkende ordene..

Pointen er såmænd god nok. Der er vi enige. Men i og med at de indlæg som "Lassen" kommer med er mellem ét (1) ord og to håndfulde sætninger så er tidsforskellen altså til at overse. Og kan vi så ikke blive enige om at der er ingen der tvinger os til at bruge mere tid på at genkende ordene (at læse teksten)?

Strandvaskeren skrev:

Personligt mener jeg det er et totalt selvmål at skrive hele molevitten med stort, se bare på tråden her. Er der 20 indlæg, hvoraf de 17 handler om Lassen's brug af store bogstaver? Nu kan Lassen selvfølgelig insistere på, at det er de 17 der er noget galt med, det skal stå ham frit for. Min erfaring med forums er bare, at hvis man skriver med STORT så drukner tråden i brok i stedet for at folk svarer på det man rent faktisk spørger om, hvilket vil sige, at hvis man vælger at burge udelukkende store bogstaver så må man også være forberedt på et dårligt signal/støj forhold.

Selvmål det kan vi igen blive enige om. Men lad os på samme tid blive enige om at det heller ikke er særlig konstruktivt KUN at kommentere skrifttypens størrelse, og ikke komme med konstruktiv hjælp til et evt. problem.

God søndag til alle

Mage

Det er naturligvis ikke kun de store bogstaver der springer i øjnene!

F.eks:

ER DER NOGLE DER HAR KENDSKAB TIL DENNE D.A.C.10
PRIS OG DATA.
V.H.Carsten

HMM
TÆNK JEG STARTER EN TRÅD HVOR JEG SPØRGER OM NOGET JEG IKKE KENDER.
GØR DET MED STORT.
SÅ KOMMER DU IND KUN FOR AT BROKKE DIG OVER DET.
DU MÅ DA GODT NOK KEDE DIG.
JEG SKRIVER SOM JEG HAR LYST TIL.
HVIS DU KENDER DENNE DAC 10 SVAR .
ELLERS FIND EN TRÅD HVOR DER MÅSKE ER EN DER VIL SOM DU BEFALER.
V.H

NEJ NEJ .
JEG PRØVER BARE ANDRE STEDER.
DER ER JO HELDIGVIS ANDRE STEDER PÅ NETTET MAN KAN PRØVE AT FÅ HJÆLP.SELV OM MAN SKRIVER MED STORT
HAVDE DOG IKKE REGNET MED AT DETTE SKULLE GÅ OP I OM DER BLIVER  RÅBT SOM NOGLE SKRIVER.
JEG HAR SELV GIVET SVAR PÅ DIV TRÅDE HVOR DER BLIVER SKREVET MED STORT.
KUNNE ALDIRG DRØMME OM AT PÅTALE FOLKS MÅDE AT SKRIVE PÅ.
MEN KUN PRØVE AT HJÆLPE .
V.H.

FINT NOK.
DET STOPPER OGSÅ HER .
HAR LIGE FÅET ET LAANGT SVAR PÅ ET ANDET FORUM .
HER SKREV JEG OGSÅ MED STORT.
IKKE EN ENESTE NÆVNTE NOGET.
INGEN.
HAR NU HVAD JEG SØGTE.
MEN IGEN LIGE MEGET HVORDAN EN SKRIVER PRØV DOG AT SE IGENNEM DE STORE TYPER
OG SVAR.
GOD SØNDAG
V.H.

Kedelig tone, må man sige...

Hilsen

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 September 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

mage skrev:

God søndag til alle

Mage

Indeed

Grammar is important. Capitalization is the difference between helping your
Uncle Jack off a horse and helping your uncle jack off a horse.

Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 September 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

mage skrev:

Strandvaskeren skrev:
Dyster har faktisk en pointe. En del af læseforståelsen for folk der læser
fornuftigt består i at genkende mønstre/billeder. Forskellen på høje og lave bogstaver, samt bogstaver der går under linien,
hjælper dig med at genkende ordets "billede" hurtigere og mere sikkert. Når Lassen insisterer på at skrive det hele med stort
fjerner han de højdeforskelle bogstaverne har og tvinger os til at bruge mere tid på at genkende ordene..

Pointen er såmænd god nok. Der er vi enige. Men i og med at de indlæg som "Lassen" kommer med er mellem ét (1) ord
og to håndfulde sætninger så er tidsforskellen altså til at overse. Og kan vi så ikke blive enige om at der er ingen der tvinger
os til at bruge mere tid på at genkende ordene (at læse teksten)?

Strandvaskeren skrev:
Personligt mener jeg det er et totalt selvmål at skrive hele molevitten med stort, se bare på
tråden her. Er der 20 indlæg, hvoraf de 17 handler om Lassen's brug af store bogstaver? Nu kan Lassen selvfølgelig insistere
på, at det er de 17 der er noget galt med, det skal stå ham frit for. Min erfaring med forums er bare, at hvis man skriver
med STORT så drukner tråden i brok i stedet for at folk svarer på det man rent faktisk spørger om, hvilket vil sige, at hvis
man vælger at burge udelukkende store bogstaver så må man også være forberedt på et dårligt signal/støj
forhold.

Selvmål det kan vi igen blive enige om. Men lad os på samme tid blive enige om at det heller ikke er særlig konstruktivt
KUN at kommentere skrifttypens størrelse, og ikke komme med konstruktiv hjælp til et evt. problem.

God søndag til alle

Mage

Det er naturligvis ikke kun de store bogstaver der springer i øjnene!F.eks:<!--[if gte mso 9]><>
<w:Word>
<w:View>Normal</w:View>
<w:Zoom>0</w:Zoom>
<w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone>
<w:Compatibility>
   <w:BreakWrappedTables/>
   <w:SnapToGridInCell/>
   <w:WrapTextWithPunct/>
   <w:UseAsianBreakRules/>
</w:Compatibility>
<w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:Brows erLevel>
</w:Word>
</><![endif]--><!--[if gte mso 10]>
< style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
     {mso-style-name:"Tabel - Normal";
     mso-tstyle-rowband-size:0;
     mso-tstyle-colband-s ize:0;
     mso-style-noshow:yes;
     mso-style-parent:"";
     mso- padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
     mso-para-margin:0cm;
     mso-para-margin-bottom:.0001 pt;
     mso-pagination:widow-orphan;
     font-size:10.0pt;
     fon t-family:"Times New Roman";}
</style>
<![endif]-->

<p ="Msonormal">ER DER NOGLE DER HAR KENDSKAB TIL DENNE D.A.C.10
PRIS OG DATA.
V.H.Carsten

<p ="Msonormal"> 

<p ="Msonormal">HMM
TÆNK JEG STARTER EN TRÅD HVOR JEG SPØRGER OM NOGET JEG IKKE KENDER.
GØR DET MED STORT.
SÅ KOMMER DU IND KUN FOR AT BROKKE DIG OVER DET.
DU MÅ DA GODT NOK KEDE DIG.
JEG SKRIVER SOM JEG HAR LYST TIL.
HVIS DU KENDER DENNE DAC 10 SVAR .
ELLERS FIND EN TRÅD HVOR DER MÅSKE ER EN DER VIL SOM DU BEFALER.
V.H

<p ="Msonormal"> 

<p ="Msonormal">NEJ NEJ .
JEG PRØVER BARE ANDRE STEDER.
DER ER JO HELDIGVIS ANDRE STEDER PÅ NETTET MAN KAN PRØVE AT FÅ HJÆLP.SELV OM
MAN SKRIVER MED STORT
HAVDE DOG IKKE REGNET MED AT DETTE SKULLE GÅ OP I OM DER BLIVER  RÅBT SOM
NOGLE SKRIVER.
JEG HAR SELV GIVET SVAR PÅ DIV TRÅDE HVOR DER BLIVER SKREVET MED STORT.
KUNNE ALDIRG DRØMME OM AT PÅTALE FOLKS MÅDE AT SKRIVE PÅ.
MEN KUN PRØVE AT HJÆLPE .
V.H.

<p ="Msonormal"> 

<p ="Msonormal">FINT NOK.
DET STOPPER OGSÅ HER .
HAR LIGE FÅET ET LAANGT SVAR PÅ ET ANDET FORUM .
HER SKREV JEG OGSÅ MED STORT.
IKKE EN ENESTE NÆVNTE NOGET.
INGEN.
HAR NU HVAD JEG SØGTE.
MEN IGEN LIGE MEGET HVORDAN EN SKRIVER PRØV DOG AT SE IGENNEM DE STORE TYPER
OG SVAR.
GOD SØNDAG
V.H.

<p ="Msonormal"> 

<p ="Msonormal">Kedelig tone, må man sige...

<p ="Msonormal">

<p
="Msonormal">Hilsen

<p ="Msonormal">Niels

<p ="Msonormal">

<p ="Msonormal"> 

Desværre en ikke ualmindelig måde at dyrke fællesskabet (dette fora forstås) på. Ved, mere eller mindre utilsløret, at
kræve hjælp fra andre, udnytter de dem der blot ønsker at give sin viden og erfaring videre. Ofte kræver spørgsmål herinde
mange uddybende spørgsmål til at begynde med, formentlig fordi spørgerne ikke selv gider investere for meget i projektet.
Der er jo altid nogen der hopper på. At processen sikker forgår ubevidst viser bare nødvendigheden af denne tråd.
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Sidst jeg checkede, handlede denne tråd om en DAC forespørgsel.

Trådstarter har en uheldig tone, og det har vi nu fastslået.

Diskussion om grammatik henvises til et forum, der omhandler præcis det emne.

Denne tråd er endt i SPAM, og lukkes.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes