| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anbefaler klart en Denon DCD3560 da dette er klart den bedst byggede og potencielt mest vellydende Denon maskine der er lavet! den overgår klart S modellerne!.. du skal blot følge enkelte tweak instruktioner du kan læse mere om under retro audio og især under UNIK 16/44 afspiller her under digitalt....
Det med den ustabile laser i denon er vildt overdrevet!! jeg kender flere der har haft disse maskiner i mere end 10 år uden det mindste prolem!!
Og en ny laser koster omkring 450 kr... Hifi klubben har disse på lager og andre reservedele til DCD3560 så de kan servicere den mange år frem!..
den kan fås mellem 1500 og 2000 kr hvis man er hældig!!.. og selv uden modefikationer står den sig fint opmod nye maskiner til 10000 kr. idag.. og lettere tweaket 7 modeficeret rykker den klart fra dem alle!!..
Så har du en fin 16/44 afspiller i mange år endnu!.. eller indtil du vælger at satse på SACD?..
Men husk at INGEN!! SACD maskiner i dag afspiller 16/44 skiver som er de der jo udgør størstedelen af vores samlinger ( endnu!!) spiller lige så godt som en REN! 16/44 til samme pris og især ikke så godt som en modeficeret DCD3560!!! dette uanset pris!!...........
Skal man have SACD / DCD Audio eller andet?? anbefaler jeg at købe en god SACD, eller multi format afspiller og så samtidig have eller anskaffe eks. en Denon DCD3560 til 16/44 afspilning!!...
Så får man bedst fra begge verdner!! og det er jo ganske realistisk taget prisen på en DCD3560 i betragtning!..
mvh. __________________ M.
|