Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD til 5-10k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Cayin cd 252 til 7.500; kr? Den spiller ihvertfald fedt.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Hvis du kan undværre muligheden for at fjernbetjene den variable udgang, bør du overveje 1650AR.... jeg har stadig min til salg

Held og lykke

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej Frede

Jeg vidste ikke, at S10'eren havde de faciliteter. Det lyder faktisk ret fedt (hvis ellers den variable udgang er god), for jeg har nemlig ikke remote til min forstærker (Det er det næste der skal investeres i). Men ellers lyder det besnærende, hvis den er ligeså god, men der er vel en grund til, at du beholder guld-dyret *G*

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Find dig en brugt Parasound CDP 2000. Sådan en havde jeg i nogle år. Den er virkelig god. Den bør i brugt stand koste omkring 6000,- Kan af og til fås på www.audio-markt.de

MVH

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Jeg har dem begge til salg og beholder bare den der er tilbage (de spiller lige godt). Mit problem er at jeg ikke har en forforstærker i øjeblikket. Derfor bruger jeg den variable udgang direkte til effektblokken og så fjernbetjeningen til volumen. Ud over den feature er den eneste forskel på de to vist at S10'eren kan køre balanceret og at 1650'eren er lidt mere moderne i designet.

Vær opmærksom på at den variable udgang kun kan bruges i forbindelse med effektblokke eller hovedtelefoner. Den kan ikke bruge sammen med integrede forstærkere, men mindre der er en direkte indgang til effektforstærkeren i denne. Normalt bruges "fixed" udgangen, som vist også giver den bedste lyd.

Kasper H
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Så er det på tide, at genoplive denne tråd. Efter at have læst en meget spændende tråd ang. den modificerede udgave af Philips DVD963SA, lyder denne interessant. Det lyder jo nærmest som lidt af et mirakel, at der tilsyneladende findes en DVD-afspiller der også spiller fremragende cd (altså tll menneskepenge).

Er der nogle der kender den og ka karakterisere om det evt. vil være en (god) mulighed? Hvor køber man den og kan finde info om den? Jeg spiller som sagt idag på en cyrus amp og JM lab 906 HT. Cyrus'en er meget spilleglad og det samme er jm lab'erne omend bassen ikke er særligt dyb (men til gengæld meget velkontrolleret)

Til top Vis Kasper H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper H Besøg Kasper H's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg anbefaler klart en Denon DCD3560 da dette er klart den bedst byggede og potencielt mest vellydende Denon maskine der er lavet! den overgår klart S modellerne!..  du skal blot følge enkelte tweak instruktioner du kan læse mere om under retro audio og især under UNIK 16/44 afspiller her under digitalt....

Det med den ustabile laser i denon er vildt overdrevet!! jeg kender flere der har haft disse maskiner i mere end 10 år uden det mindste prolem!!

Og en ny laser koster omkring 450 kr...  Hifi klubben har disse på lager og andre reservedele til DCD3560 så de kan servicere den mange år frem!..

den kan fås mellem 1500 og 2000 kr hvis man er hældig!!.. og selv uden modefikationer står den sig fint opmod nye maskiner til 10000 kr. idag.. og lettere tweaket 7 modeficeret rykker den klart fra dem alle!!..

Så har du en fin 16/44 afspiller i mange år endnu!.. eller indtil du vælger at satse på SACD?..

Men husk at INGEN!! SACD maskiner i dag afspiller 16/44 skiver som er de der jo udgør størstedelen af vores samlinger ( endnu!!) spiller lige så godt som en REN! 16/44 til samme pris og især ikke så godt som en modeficeret DCD3560!!!  dette uanset pris!!...........

Skal man have SACD / DCD Audio eller andet?? anbefaler jeg at købe en god SACD, eller multi format afspiller og så samtidig have eller anskaffe eks. en Denon DCD3560 til 16/44 afspilning!!... 

Så får man bedst fra begge verdner!! og det er jo ganske realistisk taget prisen på en DCD3560 i betragtning!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes