Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ny forstærker, nye kabler. Er det muligt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 September 2010 kl. 03:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 September 2010 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Interessant.. En til kabel tråd..:)

Nå.. godmorgen til alle. Nu er der nogen igen som ikke hører forskel. Det tror jeg faktisk på. En god kabel vil ikke ændre meget på en skod anlæg... Det er ikke nok hul igennem.

Hvis der skal opleves forskel, skift signal kablerne og HT kablerne på en gang.. så lad os snakke igen...

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 22 September 2010 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

Til trådstarteren.

Med din Holfi vil du være bedre tjent med en Magnum, men prisen er jo en del højere....

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 22 September 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Til trådstarteren.

Med din Holfi vil du være bedre tjent med en Magnum, men prisen er jo en del højere....

Ja endnu en kabel tråd
Havde brugt nogen gode timer på at gennemlæse, og kom frem til at kabel er næsten et religions spørgsmål.

Men hvorfor ville jeg være bedre tjent med VDH Magnum? Ifht. Hybriden, eller mit nuværende kabel.
Jeg syntes pt. at 300,- /m er pebret. For 4 måneder siden havde jeg købt det, hvis jeg kunne blive overbevist. Men nu er det SU'en og konen der bestemmer. Og der skal mine argumenter være virkelig gode. Har allerede overbevist hende om at jeg skulle have endnu en micro seiki til at lege med... Så goodwill kontoen er lænset for september måned.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 22 September 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet mange Holfi produkter og begge disse kabler da jeg skulle rewire mine højtallere... Der blev det brugt 2*5 m internt i dem. Og Magnum var klart bedre. Jeg tror at det er tyggelsen der gør forskellen, da de ellers mener meget om hinanden, dog er det mange flere ledere i magnum.

Hybriden er også et udmærket kabel til prisen

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 22 September 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Indtil at pengene er der til at eksperimentere med nye kabler klarer jeg mig.

Fandt ud af jeg havde 2 sæt banan stik liggende. Sikke noget bøvl at få i.... Men det lykkedes. Og lyden virker fint fint.

Så tak for forslag og svar på spørgsmål.

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Sendt: 22 September 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Du afviser åbenbart ikke længere at 'almindelig' kritisk lytning kan være vejen frem, når man skal vælge kabel. Jvf. dette citat fra en anden tråd:

[..] jeg er absolut fortaler for at man lytter sig frem, præcis derfor jeg mener det er vigtigt at forskellene vitterlig er fundet ved lytning og ikke på baggrund synsindtryk og forventninger.

Jeg er forvirret...

Hvad mener du egentlig?   ;-)

Da du satte hele min tekst i fed og kursiv fjernede du den fremhævning jeg havde lavet af ordene lytter og lytning.

For nu at skære det ud i pap endnu engang. Jeg er fortaler for at man lytter sig frem til om der er forskel, med tryk på ordet lytter. Problemet i en nøddeskal er, at med mindre du tester blindt har du ingen anelse om hvorvidt du reelt har lyttet dig frem til en forskel eller om den forskel du oplever er opstået som et produkt af din fantasi. Så jo, by all means, LYT dig frem, men gør det under omstændigheder hvor du er 100% sikker på at det er dine ører der fortæller dig om forskellen, og ikke bare din hjerne der spiller dig et puds fordi du ved hvilket kabel der er monteret og har nogle forventninger til det.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 September 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Lencofyn skrev:
Indtil at pengene er der til at eksperimentere med nye kabler klarer jeg mig.

Fandt ud af jeg havde 2 sæt banan stik liggende. Sikke noget bøvl at få i.... Men det lykkedes. Og lyden virker fint fint.

Så tak for forslag og svar på spørgsmål.

Hvad der er sparret er jo tjent, så det er en rigtig god løsning du har gjort dig

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 23 September 2010 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Luggelaj skrev:

QED XT350 har jeg selv købt til 150 meteren i klubben i Esbjerg,

Er Du helt sikker på at det var XT350, jeg mener ellers at det kun blive solgt i færdigterminerede sæt!

Som her:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hojttalerkabel/qed _xt350_kabel_3_meter.htm

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 23 September 2010 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Nilau skrev:
Du afviser åbenbart ikke længere at 'almindelig' kritisk lytning kan være vejen frem, når man skal vælge kabel. Jvf. dette citat fra en anden tråd:

[..] jeg er absolut fortaler for at man lytter sig frem, præcis derfor jeg mener det er vigtigt at forskellene vitterlig er fundet ved lytning og ikke på baggrund synsindtryk og forventninger.

Jeg er forvirret...

Hvad mener du egentlig?   ;-)

Da du satte hele min tekst i fed og kursiv fjernede du den fremhævning jeg havde lavet af ordene lytter og lytning.

For nu at skære det ud i pap endnu engang. Jeg er fortaler for at man lytter sig frem til om der er forskel, med tryk på ordet lytter. Problemet i en nøddeskal er, at med mindre du tester blindt har du ingen anelse om hvorvidt du reelt har lyttet dig frem til en forskel eller om den forskel du oplever er opstået som et produkt af din fantasi. Så jo, by all means, LYT dig frem, men gør det under omstændigheder hvor du er 100% sikker på at det er dine ører der fortæller dig om forskellen, og ikke bare din hjerne der spiller dig et puds fordi du ved hvilket kabel der er monteret og har nogle forventninger til det.

Det er åbenbart håbløst med dig...
Må jeg kondolere. Mine tanker går til din familie og eventuelle venner.   ;-)

Jeg går ud fra at du kan tilslutte dig følgende:
Hvis jeg gik ud til NOMA (Michelin-stjerner) og fik en middag...og jeg syntes at det smagte vidunderligt...så ville du mene at det sandsynligvis var det værste hundeæde jeg spiste. Især fordi mine forventninger var høje da jeg satte mig til bordet.

Enig???

Vi er jo ude i et lettere obskurt univers hér - idet du vel også vil hævde at jeg slet ikke ville kunne udtale mig om hvorvidt maden smagte mig eller ej, da jeg jo ikke har 50 smagsdommere til at verificere min smagsoplevelse? Min egen smagsoplevelse er helt uden gyldighed og kan meget vel bero på indbildning eller selvsuggestion.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 September 2010 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Hvis jeg gik ud til NOMA (Michelin-stjerner) og fik en middag...og jeg syntes at det smagte vidunderligt...så ville du mene at det sandsynligvis var det værste hundeæde jeg spiste. Især fordi mine forventninger var høje da jeg satte mig til bordet.

Egentlig en god analogi... Jeg har da et par gange sat et kabel på som jeg forventede mig noget stort af (senest Tannoy/VdH Reference Cable), men måtte sande at det skuffede - så selv om man er positivt indstillet kan man sagtens blive skuffet, og derfor synes jeg ikke altid at præmissen om at det skal være blindtest holder.

Modsat skal man jo heller ikke være blind (pun intended) overfor at er man negativt indstillet, altså forventer at der ikke er forskel, så kan man måske slet ikke høre forskel selv om den er der? Så virker en blindtest jo heller ikke, og den såkaldte placebo-effekt går begge veje.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Strandvaskeren skrev:
mr nash skrev:
Er det alderen der presser sig på det kan gå udover hørelsen, måske skulle du en tur til ørelægen..

Nah, jeg venter bare med at ryge med på hypen indtil der en dag er nogen der viser de rent faktisk kan høre forskel i en seriøs blindtest.. Med alle de mennesker worldwide der hævder de kan høre forskel, må der vel før eller siden være nogen der demonstrerer det i en kontrolleret test..

Selv da synes jeg ikke du skulle "ryge med på hypen"... Hvis du vitterligt mener at du ikke kan høre forskel, så er det vel ligegyldigt om alle andre kan? Jeg spiser heller ikke sovs selv om alle andre påpeger hvor godt det smager

Nemlig, respekt for hans valg. Jeg vil heller have "tarvelig" kabler, end at gi efter noget ligegyldig hype! Bare der var flere som turde have sin egen holdning. NKT eller Silvans finest. Måske skulle jeg prøve det. Jeg har oplevet, at noget tynd QED 1,5 kv, sagten kunne leverer "hi-end" performance. Kabeldesign må dog være til en anden tråd.

Cheers

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Når du går på en fin, dyr restaurant bliver du stimuleret på mange andre sanser end kun smagssansen. Der er stemningen i restauranten, stille kammermusik, tykke gulvtæpper, tjener i kjole og hvidt, du har muligvis taget dit pæneste tøj på, konen ser fantastisk ud, I fejrer måske ligefrem et eller andet specielt og endelig har du store forventninger til maden fordi restauranten har fået super omtale. Der er ikke noget i vejen for at maden også er super, det er jo bare herligt, men det er naivt at tro at det alene er dine smagsløg der afgør det i den givne situation. Restauratøren er ikke i tvivl om, at hvis han putter kunst på væggene, dug og lys på bordene og giver tjenerne flotte uniformer, så fortæller kunderne at maden smager bedre.

Nilau skrev:
Min egen smagsoplevelse er helt uden gyldighed og kan meget vel bero på indbildning eller selvsuggestion.

Din smagsoplevelse er ikke uden gyldighed, det "ugyldige" opstår hvis du hævder det er dine smagsløg alene der leverer oplevelsen.
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:
Luggelaj skrev:

Er Du helt sikker på at det var XT350, jeg mener ellers at det kun blive solgt i færdigterminerede sæt!

Som her:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hojttalerkabel/qed _xt350_kabel_3_meter.htm

Yep, jeg har endda lige være i skuffen og hente en rest. Der står "QED X-Tube XT350 SPOFC & OFC Air Core..." i pæn lysserrød. Så er der jo også noget for pigerne

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 23 September 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Nilau skrev:

Når du går på en fin, dyr restaurant bliver du stimuleret på mange andre sanser end kun smagssansen. Der er stemningen i restauranten, stille kammermusik, tykke gulvtæpper, tjener i kjole og hvidt, du har muligvis taget dit pæneste tøj på, konen ser fantastisk ud, I fejrer måske ligefrem et eller andet specielt og endelig har du store forventninger til maden fordi restauranten har fået super omtale. Der er ikke noget i vejen for at maden også er super, det er jo bare herligt, men det er naivt at tro at det alene er dine smagsløg der afgør det i den givne situation. Restauratøren er ikke i tvivl om, at hvis han putter kunst på væggene, dug og lys på bordene og giver tjenerne flotte uniformer, så fortæller kunderne at maden smager bedre.

Nilau skrev:
Min egen smagsoplevelse er helt uden gyldighed og kan meget vel bero på indbildning eller selvsuggestion.

Din smagsoplevelse er ikke uden gyldighed, det "ugyldige" opstår hvis du hævder det er dine smagsløg alene der leverer oplevelsen.

Det er jo infantilt ordkløveri. Måske er det endda trolleri..?

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 23 September 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Luggelaj skrev:
Red King skrev:
Luggelaj skrev:

Som her:

Yep, jeg har endda lige være i skuffen og hente en rest. Der står "QED X-Tube XT350 SPOFC & OFC Air Core..." i pæn lysserrød. Så er der jo også noget for pigerne

Tak for oplysningen, Så lærte vi da det med. 150kr meteren er jo en lidt bedre pris end det bliver solgt til færdigtermineret. 

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Yes... jeg skal måske starte et postorder firma

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Det er jo infantilt ordkløveri. Måske er det endda trolleri..?

Jamen, jeg skal da beklage at du ikke forstår det..

Okay, prøv at glemme alle mine skriblerier, jeg formulerer mig jo åbenbart ikke på en måde du er kompatibel med. Kan jeg i stedet lokke dig til at svare på om du anerkender den hjerneforskning der har både testet og bevist at vores hjerner er i stand til at snyde vores sanser? Ganske enkelt, tror du på det hjerneforskerne har fundet frem til om placeboeffekter eller er de fulde af bullsh*t?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes