Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 03:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hifiklubben og dagens Føtex tilbud (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 September 2010 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Canton spiller okay ligesom mange af hifiklubbens produkter. Dermed forstået at man får god lyd til
prisen. Hifi to the people!!!

Men at ophøje Canton til et niveau langt over hifi-klubbens produkter, og sammeligne med eksempelvis Vienna Acoustics
bedre modeller, er i mine ører lidt optimistisk...

Jeg har hørt Canton 809 DC op mod Vienna Mahler hos Hifi-Galleri (lukket og slukket) i Vejle. Jeg kom lige forbi da der blev
demoet via Krell monoblokke på hver 300 watt mener jeg de var på.
Mahler malede med en bred pensel og den havde ligesom en loudnes effekt og mudrede lidt i bassen. Stemmer var
indelukkede og kom ikke helt frem, der manglede ligesom opløsning.........Det var så i forhold til en 809 DC som var placeret
direkte ved siden af. Canton spillede så nok lige næsten med dobbelt lydstyrke da der virkelig blev drejet op. Vienna tabte
simpelthen pusten.
Bare det der blev maskeret så meget på stemmerne er i min verden et stort minus, og det er også et stort minus at bassen
bare buldrer derudaf og ikke får stoppet, sammenlignet direkte op mod Canton.
Til top Vis audiogon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiogon

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2010 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

audiogon skrev:
wildstyle skrev:
Dine overtalelsesevner overgår min vildeste fantasi.Jeg har
set lyset - og køber derfor udelukkende Canton fra nu af.Tak fordi du viste
vej!
jamen værsgo........ jeg
regner med at du har læst de links jeg har møjsommeligt har tilføjet, og at du har læst hvad tråden handler om. Højttaleren
Canton synes jeg er totalt overset, men jeg kan godt se på dit skriveri, at du er bange for noget nyt du dårligt har hørt om,
og ikke har haft tid til at læse om. Jeg har haft mange højttalere hjemme, B&W,
Dynaudio, Audiovector, Focal, JBL, Avance, Dali mf. og ikke nogen har kunnet overbevise mig sådan som alround bedste
speaker som Canton. Mange andre har jeg hørt ude Der har været nogle de gik dybere i bassen, til gengæld med manglende
præcision. Der har været andre hvor perspektivet var bedre, til gengæld var klarheden og dynamikken gået fløjten. Så var
der dem der generelt bare var meget under middel bla. Audiovector, Avance Signature, SystemAudio var jeg ved at
glemme. De dyre Dali og B&w har jeg dog ikke hørt hjemme, men henviser til tests..... Men opløsning dynamik
neutralitet/homogenitet og klarheden/letheden og evnen til at spille meget højt synes jeg ikke nogen har kunnet. Ang.
tests...........så mener i vel seriøst ikke at så mange anmeldere kan tage fejl??

Hvis det er de samme anmeldere, som mener DacMagic er helt suveræn god, siger testen ikke så meget...

Stol ikke på andres ører...

De har testet Dacmagic hos Stereophile: Til 400 dollars og med en gammel cd-spiller kan ingen klage. Den gør det godt til
prisen, citeret og oversat fra testen...
Læste du det indimellem...... mine egne erfaringer???
De svarer ret godt overens med det de kommer frem til i testen om bla. min egen 3.2

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2010 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
wildstyle skrev:

Dine overtalelsesevner overgår min vildeste fantasi.Jeg har set lyset - og køber derfor udelukkende Canton fra nu af.Tak
fordi du viste vej!

jamen værsgo........ jeg regner med at du har læst de links jeg har møjsommeligt har tilføjet, og at du har læst hvad tråden
handler om.
Højttaleren Canton synes jeg er totalt overset, men jeg kan godt se på dit skriveri, at du er bange for noget nyt du dårligt
har hørt om, og ikke har haft tid til at læse om.

Jeg har haft mange højttalere hjemme, B&W, Dynaudio, Audiovector, Focal, JBL, Avance, Dali mf. og ikke nogen har kunnet
overbevise mig sådan som alround bedste speaker som Canton. Mange andre har jeg hørt ude
Der har været nogle de gik dybere i bassen, til gengæld med manglende præcision. Der har været andre hvor perspektivet
var bedre, til gengæld var klarheden og dynamikken gået fløjten.
Så var der dem der generelt bare var meget under middel bla. Audiovector, Avance Signature, SystemAudio var jeg ved at
glemme. De dyre Dali og B&w har jeg dog ikke hørt hjemme, men henviser til tests.....
Men opløsning dynamik neutralitet/homogenitet og klarheden/letheden og evnen til at spille meget højt synes jeg ikke nogen
har kunnet.
Ang. tests...........så mener i vel seriøst ikke at så mange anmeldere kan tage fejl??

Misforstod du mit indlæg med vilje, eller hvordan?

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at Canton ikke laver gode højttalere. Jeg har ikke hørt dem, så jeg kan ikke udtale mig om, hvordan de spiller.

Årsagen til min stærkt ironiske (måske endda sarkastiske) kommentar er, at det er og forbliver en smagssag, hvad man synes lyder godt - også ligegyldigt hvor hårdt du end prøver at overbevise os om, at Canton er den gyldne middelvej til vellyd.

Hvis du nu læser hhv. Pierre og finlytterens indlæg, så vil du nok forstå hvad jeg mener. Bare fordi du kan nævne 1.000 andre højttalermærker, som du synes Canton er bedre end, så hjælper det stadig ikke noget. Det samme gælder for anmeldelserne. Bare fordi random hifi-ekspert #01 synes at de er bedre end et B&W 802D, betyder det så at vi alle skal synes det?

Nej - så lad folk danne deres egne indtryk og lad folk bruge deres egne ører. Vi er (gudskelov) ikke ens allesammen.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 September 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:

Ang. tests...........så mener i vel seriøst ikke at så mange anmeldere kan tage fejl??

Ang test/ anmeldelser, så siger de ikke ret meget om selve produktet. Men en masse om testeren/ anmelderen

Jeg har aldrig taget en anmeldelse for mere end en god omgang god nat læsning. Jeg fortrækker at danne min egen mening og det kan jeg ikke ud fra et stykke papir, men kun ved personlig erfaring.

Et godt eksempel kunne være serien Baywatch. Den har ALDRIG formået at få en eneste positiv kommentar fra film anmeldere og ligende. Men alligevel er det verdens mest sete serie.... Blade Runner er et andet godt eksempel. Den blev nommineret til flere priser og vandt en del og blev skam rost af kritikere, men det blev absolut ingen publikum succes, nærmest et flop da den udkom. Det er så først efter at der kom Direktors Cut og ligende at den har fået en form for kult-status.

Så anmeldelser og ligende siger altså ikke meget om hvor godt et givent produkt er

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2010 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg vil da også have folk skal danne deres egen indtryk, men hvordan er det muligt når der ikke er nogen der har
nævnt
hvor de kan høres her i dk.
Jeg ved det ikke, og mine er købt på den anden side af grænsen.

Min pointe er at de er overset i dk.

Misforstod pointen Wildstyle??. Nej, men det var for at komme på sporet igen.
Jeg mener det sgu helt seriøst at i bliver snydt for meget, men også at ikke alle ville kunne lide denne åbne spillestil, uden
analytiske og kolde bi lyde......... og nej ingen summen
Som ham der er nævnt tidligere i tråden solgte dem hurtigt igen.
Flere højttalere lyder bar meget presset og skingre når de bliver presset til at spille højt. Kedeligt
Smæk lige GUN LOVE på med ZZTOP for fuld gas.

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 September 2010 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

hmm lyder til at der snart skal være et rider træf igen så vi kan få en chance for at høre disse Canto.. Men gider kun hvis vi andre må taget noget med under armen de kan badle med.. Vi kan jo evt. vær i sær komme med et setup vi kender og har brugt tid på at tune ind..

Så kan vi jo vær især medbringe det vi finder er overset i dk

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2010 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
Jamen jeg vil da også have folk skal danne deres egen indtryk, men hvordan er det muligt når der ikke er nogen der har
nævnt

Jeg mener det sgu helt seriøst at i bliver snydt for meget, men også at ikke alle ville kunne lide denne åbne spillestil, uden
Flere højttalere lyder bar meget presset og skingre når de bliver presset til at spille højt. Kedeligt

Jamen det er skam også fair nok, at du er begejstret for Cantons højttalere. Men som hifi-entusiast, så er man bare nødt til at acceptere og give plads til andres meninger og holdninger - også selvom man ikke er af samme opfattelse.

Hvis du opretter en lignende tråd i fremtiden, så kunne du jo også gribe dit oprindelige indlæg lidt anderledes an. Så vil du nok opleve, at der kommer knapt så mange spydige og sarkastisk-betonede indlæg tilbage.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 21 September 2010 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
finlytteren skrev:

Canton spiller okay ligesom mange af hifiklubbens produkter. Dermed forstået at man får god lyd til

Men at ophøje Canton til et niveau langt over hifi-klubbens produkter, og sammeligne med eksempelvis Vienna Acoustics

Jeg har hørt Canton 809 DC op mod Vienna Mahler hos Hifi-Galleri (lukket og slukket) i Vejle. Jeg kom lige forbi da der blev
Mahler malede med en bred pensel og den havde ligesom en loudnes effekt og mudrede lidt i bassen. Stemmer var
indelukkede og kom ikke helt frem, der manglede ligesom opløsning.........Det var så i forhold til en 809 DC som var placeret
direkte ved siden af. Canton spillede så nok lige næsten med dobbelt lydstyrke da der virkelig blev drejet op. Vienna tabte
simpelthen pusten.
Bare det der blev maskeret så meget på stemmerne er i min verden et stort minus, og det er også et stort minus at bassen

Det er i mine øjne en ubrugelig sammenligning. 809'eren spiller jo ikke så dybt og er dermed MEGET lettere at stille op.

Du kan ikke sammenligne med Mahler som er en full range højttaler og dermed nærmest umulig at placere i demosammenhæng. Sammenlign med Strauss istedet til messebrug. Så vil 809'erne få det svært...

Mange af de tæv Mahler får, er netop fordi folk ikke har kunnet tøjle dem effektmæssigt eller akustisk. Prøv at kigge på Dali eksempelvis. De laver ingen full range ht af netop samme årsag. Megaline til 129.900 pr. stk. spiller fra 35-20.000 Hz...

Skal man eksempelvis sammenligne Mahler med Megaline, skal man have et stort veldæmpet rum, for sammenligningen overhovedet er relevant. Og i så fald tror jeg Mahler vil være bedst på nogle områder og Megaline på andre...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 September 2010 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
finlytteren skrev:

simpelthen pusten.

Hej

Mahler spillet på den lange led og canton på spillet på den korte led derfor, når de canton de spillet på den lange led var det som med mahler, det store rum der var i den shop var ikke ret godt.

Også lige det med priser, nu blev Canton også solgt til gode priser husker jeg da selv :o), men kun en fordel for kunder .

Og hvad angår hifiklubben og deres tilbud, hvad er der forkert i det, du er langt ude

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 21 September 2010 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
floe skrev:

Hifi Klubben er noget fis, og Canton er godt... Fordi?Heldigvis har folk forskellig smag, og du viser med al tydelighed at du ikke
har øje for dette, når du uden videre konkluderer at Canton pr. definition er bedre end B&W i samme
prisklasse.Dateien/hamster3.gif">Dateien/hamster3.gif"> ;

Du gad ikke læse den test der blev henvist til??

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 September 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

sjov læsning må jeg sige
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 September 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
nævnt

Mine højttalere lyder skam ikke presset eller skingre når jeg spiller højt. Og jeg tror ikke at de er specielle på det punkt, der er sgu mange modeller derude der sagtens kan spille højt uden ovenstående symptomer. Det det drejer sig om mest af alt er at forstærkeren kan leve op til de krav højttaleren stiller, kan den det er der mange højttalere der kan spille højt uden at stresse.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
sjov læsning må jeg sige

Ja ikke........
Jeg henviser til links som dem der bryder ind ikke gider læse..........
Dvs. at når man nu læser en test af et produkt der bare ikke leverer varen i flere uafhænginge tests........... nå jamen det vil vi
da godt bruge tiden på, hvis vi kan lytte til den, uden at flytte røven.
Ellers er vi da bare total selvfede og rakker alt det totalt skræmmende ukendte som bla. Canton ned............

Jo, hifi entusiaster er ikke hvad de har været

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
john pedersen skrev:
sjov læsning må jeg sige

Ja ikke........
Dvs. at når man nu læser en test af et produkt der bare ikke leverer varen i flere uafhænginge tests........... nå jamen det vil vi
Ellers er vi da bare total selvfede og rakker alt det totalt skræmmende ukendte som bla. Canton ned............

At kalde Canton for skræmmende ukendt er nok dagens overdrivelse.

Jeg er iøvrigt bange for at du ikke helt har forstået folks pointe i den her tråd.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

audiogon skrev:
john pedersen skrev:
sjov læsning må jeg sige

Ja ikke........

Hold nu op - der er jo ingen der rakker ned på Canton. Dem som har udtalt sig negativt om dem, har jo skrevet, at de har hørt deres højttalere.

Hvorfor vil du have at vi skal læse de anmeldelser du linker til? Som Pierre så fint pointerede, så fungerer det fint som lidt godnatlæsning, men mere bør man altså ikke lægge i det. Jeg håber i hvert fald ikke, at du baserer dine indkøb på de ting, som du læser på nettet.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
audiogon skrev:
john pedersen skrev:
sjov læsning må jeg sige

Ja ikke........

Hold nu op - der er jo ingen der rakker ned på Canton. Dem som har udtalt sig negativt om dem, har jo skrevet, at de har hørt deres højttalere.

Hvorfor vil du have at vi skal læse de anmeldelser du linker til? Som Pierre så fint sagde, så fungerer det fint som lidt godnatlæsning, men mere bør man altså ikke lægge i det. Jeg håber i hvert fald ikke, at du baserer dine indkøb på de ting du læser på nettet.

Jeg kan iøvrigt linke til en række (positive) anmeldelser af Wilson højttalere, hvis nogen er interesserede?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
wildstyle skrev:
audiogon skrev:
john pedersen skrev:
sjov læsning må jeg sige

Ja ikke........

Hvorfor vil du have at vi skal læse de anmeldelser du linker til? Som Pierre så fint sagde, så fungerer det fint som lidt godnatlæsning, men mere bør man altså ikke lægge i det. Jeg håber i hvert fald ikke, at du baserer dine indkøb på de ting du læser på nettet.

Jeg kan iøvrigt linke til en række (positive) anmeldelser af Wilson højttalere, hvis nogen er interesserede?

Hov schry... Det er jo ikke mine egne højttalere. Anmeldelser af Focal højttalere, skulle der stå. Positive anmeldelser af Focal højttalere.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 21 September 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Var det ik Jensen der skrev før....

Troede Canton var en fodboldspiller......

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

audiogon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 September 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

HEHE i i sgu da for meget.................
En flok bønder......... på den gode måde.
Få røven ud af sædet og fortæl hvor min makker kan købe Canton henne i dk.
Han er ikke en spade som mig og bare køber over nettet ( de sidste 2 sæt) uden at have hørt dem først.
Alle andre har jeg hørt først, og som sagt aldrig skuffet over dynamik, lydtryk, klarhed og perspektiv.......

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 September 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Lige for objektivitetens skyld, så er audiogon den tidligere importør/forhandler af Canton... Var det Hans Henrik, du hed?

Ret dårlig stil at høvle nogle ned, som har overtaget mærket efter en selv, synes du ikke?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes